Skocz do zawartości
IGNORED

Dayton rs270S + Dayton rs 150P + Vifa NE25VTT


Herethic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś może próbował takiego zestawu?Jest gdzieś zwrotnica do tego?

A może jakieś opinie o głośnikach ktoś mógłby skrobnąć?

 

Ma to służyć do słuchania Rocka, Hard Rocka i lekkiego Metalu.

3way w pasywce. Dla rs 270S 70litrów, 150P 8 litrów. Bas reflex z przodu

Wstępnie myślałem o podziale na 280Hz i 2800Hz, czyli 3,4 oktawy drugim rzędem, czy dobrze?

 

Z kalkulatora, jeszcze przed pomiarami wygląda to tak:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

plus pułapka dla rs 150P w okolicach 5-6 kHz

 

Co do części, to planuje tego typu;

L-1, L-2 i L-3 cewki powietrzne

L-4 rdzeniowa ;

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

C-1, C-2, C-3 i C-4 polipropyleny MKP - bo nie bardzo wierzę w cudowne kondensatory do rocka...

Ale może się mylę? Może są jakieś za znośną kasę?

 

Parametry głośników:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Rozstawienie głośników podobne do tego, z tym, że bez pochylenia przedniej ścianki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Byłoby super znaleźć gotowca, ale pomiary i tak bym zrobił.

 

Co sądzicie o takim zestawie/ czy ta Vifa nie będzie za ostra?

 

Wszelka krytyka pożądana i bezcenna. :) Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co sądzicie o takim zestawie/ czy ta Vifa nie będzie za ostra?

 

Ten wysokotonowy brzmi bardzo podobnie do Tytanowego Audaxa i wielu będzie się podobał. Ja go mam od 5 dni i obsłuchuje go z papierowym 5 calowym basikiem. Zgrywa się bardzo dobrze akustycznie, a co do ostrości to nic takiego nie usłyszałem. Słuchałem na nich Phila Collinsa i nie są męczące.

Jeżeli ten zestaw miał by być jeden z pierwszych, a tak mniemam z powodu zadanych pytań nie pakował bym się w twarde średniotonowe. Osobiście naciąłem się na Daytonie i nie bardzo lubię tą firmę. Dobrą alternatywą były by głośniki firmy SB, które są w podobnych cenach, a opinie są bardzo pochlebne. Samemu mam 17cm NACa ale tylko w aucie w tylnich drzwiach do 700Hz. Szarpie tapicerką jak gupi. Teraz nowe membrany papierowe są bardzo dobre akustycznie i łatwiejsze w projektowaniu zwrotnic.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

O czymś takim właśnie myślałem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cały projekt/wykończenie monitorków- dla mnie super !

 

Ale ja potrzebuję coś większego (duże pomieszczenie). I to ma grać i wyglądać.

Gdybym wstawił takie "skrzynki na buraki" do chałupy jak te MTMW;

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) to moje gacie wylądowałyby w walizce za drzwiami...

a ja w komplecie kawałek dalej... Kobietę mam w domu stary... jakiś czas temu próbowała

nawet postawić doniczki z kwiatkami na moich "podłogówkach"...

 

Poza tym, jakoś nie bardzo widzę ciepłego SB-eka w ostrych brzmieniach.

Rs 270S mam, leżą...i czekają na aplikację.

Na marginesie - fajniejszy od SB15NRXC30-8 wydaje sie Satori:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bardzo dziękuje Sławku za info o Vifie. Zamówiłem.

Co do rs 150P... - nie wiem, nie znam "'pacjenta". Dlatego pytam.

Żeby zgrać zestaw wizualnie z RS270S wielkiego wyboru nie mam. Rs150P, TangBand W5 1376B i Seas Excel W15LY001.

Tang Band bardziej mi pasuje do 2-way, Seas Excel ma niską skuteczność i jest bardzo drogi. Jest jeszcze SEAS PRESTIGE U16RCY/P.

Też niska skuteczność - 84 dB, cena od biedy strawna. Ale... polipropylenowa plecionka do ostrych brzmień gitarowych i hard-rockowych wrzasków?

 

Na czym naciąłeś się przy Daytonach? Może jakieś sugestie co do jego aplikacji? Albo wziąć wersje aluminiową? Jakiś inny głośnik z korektorem fazy którego nie wziąłem pod uwagę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest jeszcze SEAS PRESTIGE U16RCY/P.

Też niska skuteczność - 84 dB, cena od biedy strawna. Ale... polipropylenowa plecionka do ostrych brzmień gitarowych i hard-rockowych wrzasków?

 

No no, widzę,że nie słuchałeś tych nowych membran. Mam w domu Seasa MU10 właśnie z plecionką i gra bardzo szczegółowo aż się słuchać chce. Nawet na stronie SEASA są chyba dwa projekty właśnie z ową plecionką i w połączeniu z aluminiowym gwizdkiem. A do wyposażenia tych głośników należy pierścień miedziany, podobnie jak to ma miejsce w tytanowym NE25. Czytałem opinie, że gdyby wymienić czarny korektor fazowy na złoty toby można było sprzedawać jako excele. Jak kupisz sobie U18 i nie będziesz zadowolony to odkupię od Ciebie 10% poniżej ceny. Nawet pomogłeś mi w doborze głośnika do tylnich drzwi w aucie bo aluminiowe SBki poszły do LXmini.

Oczywiście moim marzeniem pozostaje nadal Satori, bo słyszałem na Hiendzie w monachium w dwóch wykonaniach i powiem jest warty grzechu.

 

Jeżeli będziesz potrzebował pomocy co do tego NE25 to pisz co za zwrotnica ma być (Linkwitz akustyczny 2, 4, 6 rzędu lub Butterworth 3, 5 Rzędu) na jaką częstotliwość to chętnie podpowiem z konkretnymi wartościami i wykresami.

Na stoisku SB mieli dwudrożne kolumny no i jakieś wielkie (teraz się nie śmiej) z Ukrainy. Były to czterodrożne ze scanami (te jak koniczyna) wysokotonowymi. Stała przy nich bardzo ładna dziewczyna, która przyciągła moją uwagę.

 

t

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

No widzisz to będzie Litwa a nie Ukraina

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sławciu to jest Litewska marka :). bez zaglębiania sie w opisy na stronie - Sama domena strony wskazuje już Trop :)

Jeżeli będziesz potrzebował pomocy co do tego NE25 to pisz co za zwrotnica ma być (Linkwitz akustyczny 2, 4, 6 rzędu lub Butterworth 3, 5 Rzędu) na jaką częstotliwość to chętnie podpowiem z konkretnymi wartościami i wykresami.

Fajnie że jesteś, Jest wesoło ale raczej nikomu nic nie doradzaj :), Masz swój mały świat poglądów na temat projektowania i filtracji który niestety jest niezgodny z normami i sztuką ... Przynajmniej wtedy kiedy mówisz o filtrowaniu głośników i ich aplikacji.

Drogi szyderco i cyniku odpier**l się

- Kiedy widzę że ktoś w prawie każdej swoje radzie / poście wypisuje prześmieszne rzeczy i teorie - Sorry ale nie będę bierny.

Paradoksalnie to na poprawianiu konstrukcji takich "myślicieli" mamy najwięcej pracy.

Herethic - kontaktuje się z Nami jako klient :). I w dzisiejszej rozmowie telefonicznej powiedział że założył ten wątek i żebym tutaj zerknął. A my dbamy o swoich klientów. Tylko że jest jeden niuans będzie projektował kolumny samodzielnie u nas robi tylko zakupy.

Szanuj zdanie innych nawet jeżeli jest błędne.

Napisz swoje odmienne zdanie a nie pier**l.

Nie kochany. To jest forum techniczne a nie o sztuce. Kiedy widzę sytuacje że ktoś pyta o radę i otrzymuje bzdurne teorie to nie jest to odmienne zdanie tylko pakowanie na manowce.

Bo jesteś pierdoła.

Więc jak Ja jestem pierdoła to Ty kim jesteś ... ?

 

Zresztą każdy może Sobie wejść w historie postów i zobaczyć o czym ja piszę a o czym ty.

 

O powinieneś mi odpalić 150zł za nowe zlecenie klienta.

i tutaj znowu jesteś w błędzie. Nie firma która naprawia błędy innych "myślicieli" ma płacić tylko ten myśliciel powinien wziąść odpowiedzialność za swoje bzdurne rady i dopłacić za naprawę. Bo Taki myśliciel się fajnie bawi i doradza ( bredzi ) a ludzie idą za radą i błądzą razem z nim ( niestety już nie za pieniądze myśliciela )

 

Gościu chciał dowiedzieć się coś na temat NE25, którego ja mam

Fajnie ty masz jeden / dwa / trzy głośniki. Już ci napisałem w innym wątku "Samozwańczy specjalista od jednej konstrukcji nie powinien doradzam wszystkim we wszystkim. I każdy kto ma chociazby większą wiedze potwierdzi że wypisujesz brednie.

Ponieważ po zbudowaniu jednej , dwóch konstrukcji wiedza jest praktycznie zerowa. Miałbyś racje z tym wcinaniem się, gdybym nie był do tego wątku zaproszony telefonicznie przez autora i osobę zainteresowaną.

Dayton 270 nie nadaje się do BR z racji zbyt dużej dobroci (oczywiście można zrobić ale bas będzie monstrualnie kluchowaty)

Jeśli chodzi o średniotonowy to w Twoim przypadku trzeba zastosować głośnik papierowy, dlatego że nie dasz sobie rady ze zwrotnicą w przypadku zastosowania membran sztywnych, no i metalowe brzmienie muzyki byłoby potęgowane zbyt dużą ilością sybilantów.

Gdy będziesz sie opierał przy projekcie zwrotnicy i obudowy na kalkulatorach - nic z tego nie wyjdzie.

Podział 250 Hz a od góry 3500-5000 Hz.

Poza tym, jakoś nie bardzo widzę ciepłego SB-eka w ostrych brzmieniach.

Z metalem to generalnie jest problem. Można by rzec, że wzorcem brzmieniowym dla takiej muzyki (przynajmniej dla jej twórców) jest przepuszczenie jej przez kolumny estradowe - które muszą grać ekstremalnie głośno w sporych pomieszczeniach. Stąd 38cm membrany sięgające 3kHz, z masą modów własnych i zniekształceń, czy tuby i drivery kompresyjne.

 

Do tego dochodzi jeszcze kompresja dynamiki, w tym sławne remastery których nie da się słuchać, a mające chyba dać namiastkę koncertowego brzmienia na tanich boomboxach. Kupiłem parę takich płyt i są to pieniądze wyrzucone w błoto, a niektóre płyty są tylko w wersji z kompresją dynamiki.

 

Z tych to powodów dobranie charakteru brzmieniowego przetworników do szeroko pojętego metalu nie jest rzeczą łatwą. Bywa wręcz tak że na jednych kolumnach podobają nam się bardziej jedne płyty, a na drugich inne. Ciekawe zresztą że metalowe przetworniki nie zawsze mają taki "drapieżny" charakter brzmienia jak można by instynktownie od nich oczekiwać, one na środku bywają wręcz do bólu spokojne, a odzywają się swoim break-up dopiero jak dostaną częstotliwość której break-up jest nieparzystą wielokrotnością, ew. coś z szerokim widmem dającym intermodulację w napędzie.

 

Tang Band bardziej mi pasuje do 2-way, Seas Excel ma niską skuteczność i jest bardzo drogi. Jest jeszcze SEAS PRESTIGE U16RCY/P.

Też niska skuteczność - 84 dB, cena od biedy strawna.

Jest coś takiego jak zjawisko pod angielską nazwą baffle step, podbijające środek i górę względem basu. Dlatego nie liczyłbym na efektywność ponad 84dB z RS270-8. Ono też sprawia że kalkulatory nie nadają się do projektowania niskich podziałów.

No no, widzę,że nie słuchałeś tych nowych membran.

No niestety nie... ale wyglądają podobnie do torby z IKEI ;)

 

Z polipropylenem (kanalikowym) mam do czynienia. Jest stosunkowo miękkim, ale elastycznym

tworzywem. Pomysł z taką plecionka jest naprawdę ciekawy. Cena trochę mniej, ale do przyjęcia..

 

Jeżeli będziesz potrzebował pomocy co do tego NE25 to pisz co za zwrotnica ma być

. Pomoc zawsze mile widziana, dzięki, ale póki co.. wcięło te głośniki... Wycofali z produkcji.

Jest jeszcze Vifa NE25VTA-04. Ewentualnie SB26ADC ma też przyzwoitą cenę. Niskie fs, ładny wykres.. Może warto w tym kierunku pójść?

 

Masz swój mały świat poglądów na temat projektowania i filtracji który niestety jest niezgodny z normami i sztuką ...

 

Nikogo nie obrażając - a zwłaszcza autora tego tekstu - czy zawsze teoria idzie w parze z końcowym efektem? Gusta różne ludziska mają. Dla mojego sąsiada np. Usher 8948 bodajże to arcydzieło, a dla mnie kawałek makulatury z przyklejonym magnesem. Wzmacniacze lampowe przecież wprowadzają zakłócenia, wstęgi też prawda? Ważne, żeby z przyjemnością posłuchać muzyki. Pokój robi tez swoje - jeśli to funkcjonalny salon, to o tyłek można roztrzaskać nawet dobre zgranie fazowe :(

 

Dayton 270 nie nadaje się do BR z racji zbyt dużej dobroci

W/g Win Isd 70 litrów to dla niego prawie optymalny litraż zarówno przy BR jak OZ.

BR z przodu mogę zamknąć - mam więc pole manewru.

 

Jeśli chodzi o średniotonowy to w Twoim przypadku trzeba zastosować głośnik papierowy

Takiego własnie szukam...

 

Gdy będziesz sie opierał przy projekcie zwrotnicy i obudowy na kalkulatorach - nic z tego nie wyjdzie.

Podział 250 Hz a od góry 3500-5000 Hz.

Czyli wstępnie 250Hz a nie 280 Hz dla Rs270. W kwestii góry - Rs150P niestety nie pozwala na taki podział.

Byłoby miło zbliżyć się do 4-5 kHz. Zwłaszcza przy metalowej kopułce. Dlatego szukam alternatywy, ale z korektorem fazy. W sumie to Fountek FW146 pozwala na wyższy podział, ale nie jest papierowy.

 

Do tego dochodzi jeszcze kompresja dynamiki, w tym sławne remastery których nie da się słuchać, a mające chyba dać namiastkę koncertowego brzmienia na tanich boomboxach. Kupiłem parę takich płyt i są to pieniądze wyrzucone w błoto, a niektóre płyty są tylko w wersji z kompresją dynamiki.

Ale zdarzają się perełki :)

 

Jest coś takiego jak zjawisko pod angielską nazwą baffle step, podbijające środek i górę względem basu. Dlatego nie liczyłbym na efektywność ponad 84dB z RS270-8.

Wiem co to jest baffle step. Dlatego jestem zwolennikiem głośników niskotonowych o w miarę wysokich sprawnościach. :) Kosztem zejścia.

 

A propos. Możesz mi powiedzieć jak sprawdza się taki kalkulator?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kalkulator zupełnie bez sensu, bo jak dorobisz kompensację R||L, to potem nie ma jak tego za dobrze przefiltrować ze względu na schodek impedancji. Można próbować ów schodek kompensować dodatkowym układem RC, ale większość konstruktorów - rutyniarzy po prostu łączy filtr z układem kompensacji zwiększając cewkę owego filtru. W ten sposób jest lepiej bo cewka jest jedna a nie rozbita na dwie z oddzielnymi strumieniami magnetycznymi - i można dostać tę samą łączną indukcyjność przy mniejszym DCR i płacąc mniej za drut na dodatek.

 

Można też zrobić podział w okolicach baffle step i zwyczajnie osiągnąć kompensację atenuując średniotonowca ew. wybierając takiego o niskiej efektywności.

W/g Win Isd 70 litrów to dla niego prawie optymalny litraż zarówno przy BR jak OZ.

Projektowanie kolumny głośnikowej na podstawie danych fabrycznych i podstawianie tych danych w kalkulatorze to jakieś nieporozumienie.

Jeśli zmierzysz wszystkie potrzebne parametry na żywym głośniku i podstawisz je to będzie już lepiej ale i tak musisz zrobić kolumnę testową (dla basu)

 

cyt."Czyli wstępnie 250Hz a nie 280 Hz dla Rs270." - nie dla RS, uważam że 280 stanowczo zbyt wysoko a np.150 zbyt nisko bo wiolonczeli brak mięsa.

 

cyt."W kwestii góry - Rs150P niestety nie pozwala na taki podział." - a ja widzę że pozwala. Generalnie zbyt duży głośnik na średnie tony to raz, a dwa to TANG BAND W4-1320SI i po sprawie.

Ewentualnie SB26ADC ma też przyzwoitą cenę. Niskie fs, ładny wykres.. Może warto w tym kierunku pójść?

 

Też mam w planie kupienie go, bo oceniany jest bardzo wysoko.

 

1259.jpg

 

Może trzeba się pochylić nad Audaxami.

A Satori w dedykowanej średnio tonowej wersji MR ma 11,2g czyli nie nadaje się na średnie tony :).

Gra zawsze cały głośnik nie jeden parametr. niska masa membrany to na pewno wyższa efektywność przy tym samym napędzie i na pewno wyższy zakres pasma. TB ma niską masę bo ją musi mieć jak chce być szerokopasmówką i pokrywać najwyższe oktawy. Ale każdy kij ma dwa końce każda zaleta ma z drugiej strony wadę. A wadą małych słabych szerokopasmówek jest ich wytrzymałość mocowa i mechaniczna i także brak dociążenia na dole pasma. Takie głośniki nie powinny być aplikowanie jako średnio tonowe w dużych kolumnach z niskim dolnym podziałem. Bo nawet jak wytrzyma to całość będzie brzmiała ja zestaw 2.1

głośniki plazmowe stosowane są obecnie tylko do przetwarzania wysokich tonów. Powstawały kolumny z nimi już w latach 70 wiec nie jest to jakieś nowe rewolucyjne odkrycie. Nie zdobyły więc jakość szturmem rynku i cały świat na ich punkcie nie oszalał. Do dnia dzisiejszego osoby które wiedzą co to za głośnik i jak działa i go słuchały są rzadkością. Z tego co się orientuje obecnie stosowane przez 2 firmy.

Wytwarzają trujący ozon, elektrody trzeba zmieniać jak części w mercedesach, a żeby zagrał poprawnie trzeba go włączyć godzinę prędzej :). Nie nigdy nie słuchałem ale poznałem osoby które posiadają kolumny komercyjne z takim głośnikiem więc może się uda posłuchać.

Przypuszczam jednak że głośnik pomimo swoich zalet zapewne ma więcej wad i jest wykorzystywany przez nieliczne firmy po to aby pompować sprzedaż poprzez wyjątkowość. Podobnie oceniam elektrostaty - totalnie nie moja bajka.

A wracając do tematu drogi Mistrzu - co ma piernik do wiatraka. mowa jest o głośnikach średnio tonowych a nie wysoko tonowych. Tak potwierdzam w wysokotonowych głośnikach jak najlżejsza masa ruchoma w połączeniu z jak największą sztywnością jest bardzo pożądana.

A odnośnie masy ruchomej w głośnikach średnio tonowych, to mała jest także zaletą ale nie w każdym zastosowaniu. Do niskich podziałów zahaczających o bas i dodatkowo w dużych kolumnach które będą żyłowane przy ostrej muzyce rockowej. Mały lekki szerokopasmowiec zmuszony do przetwarzania większej części pasma akustycznego to po prostu nieporozumienie.

Mały lekki szerokopasmowiec zmuszony do przetwarzania większej części pasma akustycznego to po prostu nieporozumienie.

Głośnik masz na stanie więc puść sobie 250 Hz i po oględzinach wychylenia membrany przy wysokiej mocy (5W) napisz mi/nam co obserwujesz i słyszysz.

Mam w4-657sc w kolumnie, przetwarza od samego dołu do 5 kHz i jeszcze trzeba go przyciszać na średnich (zwrotnicą) więc przestań pisać bzdury.

 

talnie nie moja bajka.

Dlaczego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głośnik masz na stanie więc puść sobie 250 Hz i po oględzinach wychylenia membrany przy wysokiej mocy (5W) napisz mi/nam co obserwujesz i słyszysz

Super. Teraz będę wiedział jak projektować kolumny :).

 

Mam w4-657sc w kolumnie, przetwarza od samego dołu do 5 kHz i jeszcze trzeba go przyciszać na średnich (zwrotnicą)

Super mam i ja o On i Oni i co z tego :). I bardzo dobrze że go przyciszasz , bo inaczej darł by się na środku jak każda szerokopasmówka bez pułapki i kompensacji.

 

ładne :) . To układ 2,5 drożny czy 3 drożny ? a może 4drożny a woofera nie widać :)

 

więc przestań pisać bzdury.

Obiecuje już nie bede ...

Super. Teraz będę wiedział jak projektować kolumny :).

jeśli twierdzisz że zbyt słaby to masz pole do popisu.

 

To układ 2,5 drożny

zgadza się

 

bo inaczej darł by się na środku jak każda szerokopasmówka bez pułapki i kompensacji.

nie znasz konstrukcji ale mimo to wypowiadasz się (błędnie), przez swoje gdybanie zrażasz ludzi do siebie.

Przede wszystkim dzięki wszystkim za pomoc i zaangażowanie.

 

Dla średnich tonów fajnie gdy głośnik ma małą masę membrany, rs ma 6.57g a TB 3,99g.

A Satori w dedykowanej średnio tonowej wersji MR ma 11,2g czyli nie nadaje się na średnie tony :).

 

Gdyby liczyła się tylko masa membrany to w salonach hajendowych stałyby same elektrostaty,

a jeśli wyłącznie sztywność, to w życiu Infinity nie stworzyłoby Polydome. :)

To właśnie jego membrana :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Po co się kłócicie, skoro obaj macie rację?

 

Od nadmiaru szczegółowości można ocipieć po kilku godzinach... Z drugiej strony miło jest posłuchać

ulubionych instrumentów nawet nieco wykonturowanych, bez kotary przed nosem. Rzecz gustu i nastroju.

 

Ja akurat niespecjalnie jestem przekonany (uogólniając) np. do stylu brzmienia Scan Speaków, Usherów.

i im pokrewnych. Zwłaszcza z tekstyliami na górze.

 

Reasumując. Na mój tępy łeb:

 

1) SB26ADC + SEAS U16RCY/P + Dayton RS270S - podział < 300 Hz, < 3,8 kHz

Spodziewam się ciepłego brzmienia z dużą ilością szczegółów na górze. Super do ballad

Heavy-metalowych, zwłaszcza z udziałem gitarki akustycznej. Wyżej Amon Amarth nie podskoczę.

Ostrzejsze od nich płyty musiałbym przetopić na guziki... i zdjąć grubą warstwę kurzu z Enyi, Clannad, itepe...

 

2) SB26ADC + Fountec FW146 + Dayton RS270S - podział < 250 Hz, < 4,2 kHz

Oczekiwałbym łagodności ze strony Founteka, trochę obawiając się jednak tak wysokiego podziału.

SB-ek j/w. powinien grać szczegółowo, ale w nie irytujący sposób. Przypuszczam, że zestaw mógłby

wybaczyć trochę niedoskonałości nagrań.

 

3) Vifa NE25VTA-04 + TANG BAND W4-1320SI + Dayton RS270S - dla świętego spokoju dół aktywny na

filtrze. Jak to zagra nie mam bladego pojęcia. Podział możliwy < 5 kHz - więc średnica powinna być

ciekawa.

 

4) Vifa NE25VTA-04 + Dayton Rs 150P + Dayton RS270S - podział< 250Hz < 3 kHz - przynajmniej moim

zdaniem. Najładniejszy wizualnie, raczej chłodny, z dobrym brzmieniem gitar i nieco gorszym wokalu.

Przypuszczam, że w ostrych brzmieniach dosadny.

 

Tyle moich przypuszczeń. Nie ukrywam, że gapię się trochę na Founteka.

Tweetery wstawiłem świadomie w takim właśnie układzie.

 

Może trzeba się pochylić nad Audaxami.

Wielki szacunek dla firmy. Ale starczy już tych dylematów :)

 

Gdybyście mogli zerknąć na Youtubka czego słucham i skrobnąć na ile mylę się w tych ocenach zestawów.

 

z troche cięższych klimatów:

Metallica - Master Of Puppets

Saxon: Procession

Primal Fear - Alive And On Fire

Blindead - After 38 weeks

Cradle Of Filth - Nymphetamine Fix

Amon Amarth - Guardians Of Asgaard

Arch Enemy - You Will Know My Name

Pantera - Cowboys From Hell

Sybreed - ReEvolution

Slayer - Repentless

Kalmah - They Will Return

IPERYT - Particular Hatred

 

 

Z lżejszych:

Judas Priest - Angel

The Cranberries - Zombie

John Hiatt - Feels Like Rain

The Velvet Underground-Heroin

David Gilmour-shine on you crazy diamond (live acoustic)

Allan Taylor - Some Dreams LIVE

Dire Straits - Six Blade Knife

Accept - Kill the Pain

Foo Fighters - The Pretender

Nine Inch Nails - Hurt

Iron Maiden - Blood Brothers

Theatre Of Tragedy - Cassandra

Avatar - The Eagle Has Landed

Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Manowar - Sons of Odin

 

To tak mniej więcej - na szybko. Takie klimaty jak:

Enya - May It Be. Jean Michel Jarre - Diva, Ayub Ogada - Kothbiro, sporadycznie.

 

witek_z - ta tubka z Tang Bandami... - szczęka na glebie :D

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2) SB26ADC + Fountec FW146 + Dayton RS270S - podział < 250 Hz, < 4,2 kHz

Oczekiwałbym łagodności ze strony Founteka, trochę obawiając się jednak tak wysokiego podziału.

SB-ek j/w. powinien grać szczegółowo, ale w nie irytujący sposób. Przypuszczam, że zestaw mógłby

wybaczyć trochę niedoskonałości nagrań.

Słusznie obawiasz się wysokiego podziału. Fountek ma break-up przy 8 - 9kHz, i w związku z tym można spodziewać się silnego dobarwiania trzecią harmoniczną w okolicach 2.8kHz. Najgorsze że owo pobrzękiwanie samo z siebie będzie w zakresie sybilantów. Ten problem jest widoczny nawet w pomiarach podobnego, choć o wiele droższego Seasa Excel W15CY001.

Słusznie obawiasz się wysokiego podziału. Fountek ma break-up przy 8 - 9kHz,

 

 

Kolega dobrze radzi. Mam w gościnnym Seasa L12rcy jako średniego razem z L22rnx i widać na pomiarach że dzwonowi na 8kHz trzeba odciąć energię pobudzającą kondensatorem równoległym do cewki szeregowej (u mnie było 330nF) by obniżyć 010db jego amplitudę. Czyli po filtracji będzie na poziomie -25dB. Oczywiście w zależności jaki będzie flirtowanie. Ja mówie o 12dB elektrycznie. Np L22 można o ile pamiętam nawet pogonić do 2,2kHz ale filtram aktywnym LR48dB/Okt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu właśnie owy dzwon co przydzwania. I on zawsze będzie dzwonił tylko że ciszej. Więc wycinanie dzwona to ja jeszcze nie widziałem.

 

Zeby nie było

 

post-44127-0-49447500-1480587667_thumb.png

 

I "wycinanie dzwona"

 

post-44127-0-90953100-1480588330_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-44127-0-49447500-1480587667_thumb.png

post-44127-0-90953100-1480588330_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słusznie obawiasz się wysokiego podziału. Fountek ma break-up przy 8 - 9kHz, i w związku z tym można spodziewać się silnego dobarwiania trzecią harmoniczną w okolicach 2.8kHz. Najgorsze że owo pobrzękiwanie samo z siebie będzie w zakresie sybilantów. Ten problem jest widoczny nawet w pomiarach podobnego, choć o wiele droższego Seasa Excel W15CY001.

ja w tych swoich z racji metalowych membran fabrycznie miałem pik jak mount everest na 9 kHz i sybilantów nie ma

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki za wykresy z RLC.

 

SEAS U16RCY/P na wykresie ogólnym wypada znacznie lepiej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zaledwie mały break-up przy... 30 kHz :P

 

Ale jak mu "dać trochę prądu" to od razu ma Himalaja około 1-1,5 Khz.

Bez filtra nie da rady. :(

 

Ale załóżmy:

SB26ADC + SEAS U16RCY/P + Dayton RS270S

- czy to na pewno dobry wybór?

- pchać się w podział < 250 Hz, < 3,5 kHz ?

 

Nie podoba mi się to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A pomysł witek_z ? Z aktywnym dołem? Bo w MTMW nie chciałbym się pakować.

 

P.S. Może przyda się komuś kto czyta ten wątek :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Od nadmiaru szczegółowości można ocipieć po kilku godzinach... Z drugiej strony miło jest posłuchać

ulubionych instrumentów nawet nieco wykonturowanych,

W twoim przypadku (rodzaj muzyki) nie ma większego znaczenia masa membrany głośnika średniotonowego ale są tacy (audiofile) którym zależy na jak najwierniejszym odtwarzaniu dźwięku.

W twoim przypadku (rodzaj muzyki) nie ma większego znaczenia masa membrany głośnika średniotonowego ale są tacy (audiofile) którym zależy na jak najwierniejszym odtwarzaniu dźwięku.

Mylisz się. Brzmienie gitar też wymaga precyzji :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.