Skocz do zawartości
IGNORED

wymiana kopółek w tonsil maestro 130


Pedros

Rekomendowane odpowiedzi

->McGyver

jeśli chodzi o 504-kę to akurat wiem o o jej zaletach i zmienię ją dopiero gdy uzbieram na jakiś naprawdę audiofilski piecyk , bo zmieniać jej dla nazwy i aluminiowego frontu nie ma sensu:)

swojego czasu Magazyn Hi-Fi testował WS704 ( to samo co 504 , tylko w nieco odmienionej obudowie) , z kolumnami Monitor Audio Studio 20SE i podobno Diora całkiem nieżle sobie radziła:)

Wiem że to samo, tylko kolor inny. Miałem oba, najpierw Ws504, później WS704 i grały tak samo. Jak zmieniłem na ślicznego Kenwooda KA 4050 z aluminiowym frontem i dużymi terminalami na banany to było gorzej pod każdym niemal względem. NAD C320 i CA A500 też były gorsze, dopiero Denon PMA925 i Marantz PM68 przyniosły poprawę.

Moge tylko powiedziec, ze skorzystalem faktycznie z podpowiedzi McGyvera i zmienilem tytanowe tweetery na czeskie ARV 104 i kolumny ożyły. Wczesniej trzeba bylo faktycznie wysilac ucha coby wysokich tonow nieco złapać :-) Teraz jest lekko i nie jazgotliwie. Dodam tylko ze ja mam nieco inne Maestro bo 130S ze srednioniskotonowymi 160mm i basrefleksem z tylu. Niestety kubatury kolumn jeszcze nie zdazylem zoptymalizowac, to jeszcze przede mna.

Zdaje się że te tonsile 160mm mają identyczne rozmiary koszy jak Vifa M18WH, nasuwa się pomysł wykorzystania tych obudów do konstrukcji naprawdę wysokiej klasy, jeżeli dodać do tego tweeter Seas KT27 to może być przedsmak hi-endu, tylko trzebaby to dobrze zestroić i zaprojektować zwrotnicę.

Gdy ja kupowałem swoje maestro , to wersja 130S była u nas prawie nieosiągalna(to była eksportówka), a poza tym ich oficjalna cena wynosiła wtedy ok. 2600zł!

Szczerze mówiac ja je kupiłem we wrzesniu 2003 roku na allegro (900zł) nowe od goscia, ktory pisal ze pracuje w tonsilu i w ramach wynagrodzenia moga taniej kupowac te kolumny i pozniej nimi handluje. Zdaje sie ze dalej handluje tonsilami na allegro.

Rzeczywiście ich cena gwałtownie spadła , gdy zaczęły się kłopoty tonsilu z wypłatami dla pracowników.Gdybym wiedział za ile będzie można je kupić to chyba bym poczekał na te czasy:)

Faktem jest jednak , że za 2600 też schodziły , więc chyba nie są takie złe...

A kolega McGyver jest "pomysłowym dobromirem" wkładajcym ARNy gdzie popadnie. Jeśli zrobi góry jak w Hyperionach to stwierdzi, że ma "ładną średnicę".

 

Perdos - "ugrzecznione" czy "metaliczne"?

Tonsilowski Tytan ma wysoki break-up przy 20kHz. To już zwykle w niczym nie przeszkadza. Ale jego harmoniczne mogą się rozkładać gdzieś poniżej 10kHz.

Clearwater jest uważany za kabel który rozjaśnia górę pasma a łagodzi wyższy środek. W kwesti rozjasniania góry nie potwierdzam doświadczeń, na brzmienie mojej Vify nie wywarł wielkiego wpływu.

Za to rzeczywiście złagodził trochę wyższy środek. Jest mniej agresji i mniej szorstkości w niższym paśmie wysokich tonów. Stąd wyciągnąłem wniosek, że może trochę pomóc w złagodzeniu ostrości brzmienia kopułki Tonsila w jego niższym rejestrze a nie powinien zaszkodzić na skrajnie wysokie.

 

Jeżeli chcesz więcej mikroinformacji to nie z tego głośnika i na pewno nie z ARNa. Musiałbyś szukać czegoś znacznie droższego.

 

pozdr.

McGyver - a wiesz jak Tonsil mierzy głosniki i jak je filtruje w Maestro???

Nie wiesz? Więc nie rób z ludzi idiotów.

Nie każdy potrafi robić śmigłowiec z wykałaczki, ale raczej konstruktorzy Tonsila wiedzą jak zastosować swoje głośniki.

pozdr.

Cypis - w Maestro 130S nie ma głosników o średnicy 160mm. Nie potrzeba też niczego "optymalizować" w obudowie.

 

Jezeli chcesz się dowiedzieć co naprawdę masz w tych kolumnach to zwróć się do Ahfc.

 

O ile mi wiadomo są w nich GDN 18/60. z odlewanym koszem i magnesem jak młyńskie koło ;)

 

pozdr.

A były jeszcze jakieś Maesto L czy LT 120. Bardzo podobne Tonsile sprzedawał Dexon 2-3 lata temu własnie na GDN 18/60 i 18/50/1.

Trochę trudno się w tych modelach połapać, bo w sklepach ich nie było, a z wyglądu wszystkie sa podobne.

pozdr.

Qubric

Czemu mam wrazenie ze Twoje wypowiedzi mimo ze konkretne to sa podbarwione odrobina jadu :-) A wlasnie jak zmierzyc srednica glosnika, tzn od ktorego miejsca do ktorego sie je mierzy? Te 160 mm podawał czlowiek ktory mi sprzedawal i faktycznie, ktoras srednica nie pamietam w ktorym juz miejscu mierzona wynosila 160mm Jak wroce do domku po pracy to zrobie pare fotek i wrzuce ja je forum.

Co do średnic. Tonsil podaje srednice zewnętrzna kosza w jego symbolu - ale nie zawsze.

I tak.

GDN 30 (pierwsza liczba oznacza wymiar kosza w cm) ma srednicę 30,5cm.

GDN 25 ma średnice zewnętrzną 25cm

GDN 20 ma srednicę 20,5cm a czasami 21,8cm jak w przypadku GDN 20/100 na odlewanym koszu.

 

GDN 18/60 czy 18/50/1 ma srednce zewnętrzna 18,4cm a otwór do montażu w obudowie musi miec 13,9cm.

 

GDN 16/40 ma srednice zewnętrzna 16,6cm A GDN 16/50/6 ma 19,8cm! Obie 16cm mają wewnetrzna średnicę otworu do montażu w obudowie ok. 15cm. Pozostałe 16cm o koszach nieokrągłych mają inną średnicę otworu do montażu - ok. 14,2cm

 

Z gdnami 13 jest jeszcze więcej zabawy. GDN 13/40/10, /8 maja średnice zewnętrzną ok. 15-15,2cm a otwór montazowy musi mieć 12,2cm - tyle samo co 13/40/2 na "kwadratowym" koszu.

 

GTC 17 i GDN 13/9 mają jeszcze inne wymiary ale tez nie jest to tyle co średnica zewnętrzna.

 

pozdr.

Możliwe że podawana jest śrdnica na brzegu zawieszenia górnego - wtedy i w 16/40 i w 16/40/6 byłaby bardzo podobnego wymiaru choć głośniki mają różne kosze

->Qubric "ugrzecznione czy metaliczne"

Nie zrozumiałeś chyba sensu mojej wypowiedzi, byc może była ona mało precyzyjna.Chodzi mi o to , że potoczna opinia o głośnikach z tytanową membraną jest taka , iż grają metalicznie i trzeba dobierać do nich elektronikę o łagodnym brzmieniu , tymczasem tonsile maestro tej teorii przeczą gdyż są "ugrzecznione", tzn. brak w nich tego metalicznego nalotu.Myślę , że teraz już wiesz o co mi chodziło.

dobrze.Tylko , że wraz z metalicznością znikło również wiele szczegółów i stąd mój pomysł na próbę modyfikacji kolumn.W każdym razie uważam , że nie ma co już w tych kolumnach łagodzić , a raczej chciałbym im przywrócić nieco blasku:)

Ciekawe - bo jakiedys przy ich odsłuchu odniosłem wrażenie że grają łagodniej od modelu Maestro 80 ale dlatego że wysokich jest ciut za mało a nie dlatego ze są za mało ostre. Ałęsnie ostre mi się jednak wydawały. Co do szczgółowości, mikroinformacji to kopułki Tonsila nimi nigdy nie zachwycały -dlatego ich nie stosowałem ;) Ale ARN w tym względzie też nie będzie rewelacją.

 

Sprzeczam sie z McGyverem tylko dlatego że ciągle słysze utyskiwania na Tonsila i ok. Tylko skąd się wzięło nagle uwielbienie dla ARN 104???

Czesi uznawali Tonsila za znacznie lepszy od Tesli nawet pisali kiedyś Hi-End czy Top-Fi albo cos podobnego w katalogu przy GTC11/100 ;)

Ja bym zaryzykował i zaryzykowałem :-) jesli chodzi o ARV 104. Bylo malo wysokich a teraz jest w sam raz i sa calkiem czyste. Ja kupowalem je w DEXONIE za 59zł a widze ze na allegro są po 39zł, kurde no :-) 40zł do tylu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Mozna tak sluchac w nieskonczonosc potyczki Qubricka i McGyvera, ale poki nie sprobujesz to sie nie przekonasz :-) Decyzja nalezy do Ciebie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jezeli w Maestro jest jakiś dzielnik rezystorowy to może najpierw spróbowac go zdjąc? Ale lepiej zacząć od wymiany kondensatorów i kabli. Z Tonsilem czy z ARNem lepsze kondy i kabelki zawsze się przydadzą ;)

pozdr.

->Qubric

Zgadzamy się już w jednym:czegoś temu tonsilowi brakuje:(

nie znam czeskiego głośnika i dlatego właśnie założyłem ten wątek - miałem nadzieję , że znajdę rozsądną alternatywę dla tytanu tonsila.Najlepszym wyjściem byłoby wypożyczenie kilku innych głośników (rozważałem również GDWK 10/80/19) i dokonanie kilku porównań.Niestety jest to właściwie nie do zrealizowania.Wygląda na to , że poświęce te kilkadziesiąt złotych i sam się przekonam jaki będzie efekt.Gotów jestem również kupić znacznie droższe kopułki , ale tylko wtedy , gdy będę miał pewność , że będą się nadawały do tej konstrukcji.Jeśli chodzi o Tonsil , to jak już wspominałem , nie mam uprzedzeń i kupuję ich wyroby , jeśli spełniają moje oczekiwania(mam również ich słuchawki sd 426 oraz głośniki w aucie - symbolu nie pamiętam)

Aha no i jeszcze jedna sprawa ze przy wymianie bedziesz musial troche powiekszyc otwor (gdzies o 5mm na promieniu), gdyz ARV maja jakby pionowe usztywnienia na kolnierzu.

Pedros a jakie masz te kabelki cordiala? CLS 225-50 czy 225-651? Musze przyznac, ze na tym 651 u mnie juz jest za jazgotliwi. Natomiast na profigoldach bassflexach jest oki.

-> _Cypis_

szczerze mówiąc nie wiem które to są , na czarnej koszulce jest tylko oznaczenie cls 225 , muszę jednak dodać ,że zasilają one tylko sekcję niskotonową , bo na wysokich mam AST75.Gdy próbowałem je zamienić , to ubywało basu i robił się bałagan na scenie muzycznej.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.