Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście Andrzeju czuj się zaproszony , mój dom stoi dla Ciebie otworem .

Rozmawialiśmy o tym-wezmę 280cd,stożki,Yarbo do cd.W którąś sobotę.Na razie muszę wyrwać moje ``baby K..`` z cła.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2183089
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - znam regułę, że dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach - ale ciekawi mnie różnica w cenie Minas Anor - Aries?

Niewielka.Aries można mieć w różnych wersjach(podobnie jak Minas) i tu jest klucz do dalszych rozważań.Najlepiej zagadnąć p.Grzegorza.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2183108
Udostępnij na innych stronach

Przecież cena to żadna tajemnica,skoro oficjalnie będzie oferta aries na stronie Studia 16 Hertz,ale to już niech sam producent poda na forum.

 

Ceny moim zdanie niedługo powinien ujawnic sam producent tym bardziej ,że zainteresowanie z tego co wiem rosnie .

Z tego co mi wiadomo będzie konstrukcja podstawowa na zwykłym morelu i będą nosic nazwe Aries, natomiast z wysokotonowcem morel supreme - Aries Supreme i cena ich będzie znacznie wieksza od podstawowych.

to w wersji podstawowej będzie morel czy illuminator na górze?

 

Wybieram się z moim Krellem i nową sieciówką,za jakiś czas.

przepraszam za ortografię Andrzeju

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2183154
Udostępnij na innych stronach

Witam klubowiczów;

 

ARIES'y są już wprowadzone do oferty. Ciągle pracujemy nad nową stroną ,jeszcze to troche potrwa .Obróbka zdjęc to zajęcie dla grafika na dłuzej. Koder także dopracowuje szczegóły. Bedzie osobna zakładka MODELE SPECJALNE w dziale PRODUKTY i tam bedzie model ARIES oraz ARIES Supreme . Poniewaz do tej pory kolumny te budowane były jako zlecenia indywidualne i życzenia klienta powodowały iż zmieniały się szczegóły konstrukcyjne obudowy ,strojenia zwrotnicy ,głosnika wysokotonowego ,umiejscowienia otworu bass reflex .Pod niektóre wolniejsze wzmacniacze lampowe (triodowe) punkt ustalenia rezonansu otworu bass relex strojony był za pomocą dwóch średnic rur bass reflex aby uzyskać ta samą częstotliwosc graniczną z różnym dla danego wzmacniacza ciśnieniem akustycznym portu BR.

 

Zostaje wprowadzona optymalna bardzo korzystna i najlepiej kompromisowa opcja dla znakomitego głosnika niskosredniotonowego jakim jest Iluminator 18 WU zarówno w wersji 4 jak i 8 ohm. Przetestowaliśmy rózne konfiguracje strojenia tej kolumny zarówno od strony mechanicznej jak i elektrycznej.

-------

Tutaj mała uwaga dla niektórych konstruktorow -firm aspirujący wysoko: trzeba zabrac sie do pracy a nie pytać forumowiczów czy ktos z DIY aplikował Iluminatory ,bo te głosniki sa ponad 2,5 roku na rynku .Trzeba nowosci kupowac zawsze i konstruowac jezeli chce sie dowiedzieć jakie zależności powstają w tych i innych konstrukcjach głosnikowych .Trzeba się konstrukcyjnie rozwijać bo to uczy na przyszłosć wprowadzając nowe produkty do oferty handlowej.

----------------------

Ale do rzeczy.

 

Model ARIES dostał optymalny jaki jest możliwy pod kątem idealnego zgrania fazowego i częstotliwosciowego głosnik wysokotonowy .Mamy tutaj szczegołowosc ,detalicznosć ale takze bardzo dużą soczystość zakresu średniowysokotonowego .Stereofonia jest takze na wysokim poziomie .Spójnosć jest bardzo dobra . To nowy głosnik Morela z cewką HEXATECH z aluminiowym uzwojeniem cewki (w Minas Anor mamy cewke na drucie miedzianym) . Aries'ów można już posłuchać u nas w Tychach .

 

Podobnie jak Minas Anor Premium w którym aplikowany jest najwyższy w hierarchi i najlepszy głosnik kopułkowy Morel Supreme (kilka stron wczesniej jest wpis kolegi który nabył MA Premium na Supreme,oszczedny co prawda ale jest) kolumna Aries Supreme także posiada ten mistrzowski głosnik . Schemat dzwieku barwa tej kolumny jest tożsama co w wersji podstawowej . Poniewaz Supreme zbudowany jest w oparciu o zespół magnesów neodymowych mamy bardzo dużą siłę w szczelinie układu magnetycznego ,poza tym pole magnetyczne w szczelinie jest większe i mniej rozproszone co skutkuje ogromną ilościa szczegółów ,znakomitą mikrodynamiką i oddaniem detali. Ilośc powietrza nieograniczona wszerz jak i w głąb . Wszystko przy zachowaniu równowagi tonalnej góry pasma.

 

Ale brzmienie i tak będziecie Wy i inni słuchający tych kolumn oceniać . Korzystne będą porównania ,najlepiej z konkurencją ,bedę sie wybierał na takie spotkania w drugiej połowie roku.

 

------------------------------

Ad.wzmacniaczy

KAV 300 i to naprawde dobry wzmacniacz o czym już wczesniej pisałem. Napewno ogólna dynamika ,rytmika basu jest bardzo imponująca .Tego lampy nie zrobią ! niestety .Poza tym ogólna czystość i barwa jest co najmniej dobra . Amplifon WT40 pokazuje piękną średnice ,to trioda 6C33 ,te triody mają piękno wpisane w charakter dzwieku . Jezeli ktoś słuchal Phasta na pojedynczej triodzie 6C33 to potwierdzi iż srednica jest znakomita nawet z pojedynczej 6C33. Ale coż jak na koncercie to cięzko sie poczuć słuchając lampy ,chyba ze 35 kg push pulla na KT88 ,ale wielu lampowców powie że to nie lampa . KRELL KAV 300 i daje to poczucie tąpnięcia a zarazem zwinnosci basu i to na poziomie bardzo wysokicm. Wielu twierdzi że to ostatni model prawdziwego Krella ,choc ktos sie pewnie odezwie i powie ze KAV 400 i tez gra ,a i owszem . W swiecie motoryzacji uchodzi opinia ze Mercedes 123 to ostatni prawdziwy Mercedes ale 124 takze jezdziła jako taksówka w Brazylii bez remontu z oryginalnym przebiegiem 1600.000 km .Przypomne niezniszczalny wolnossacy diesel 2.0 D 55 KM .W muzeum Mercedesa.

 

 

-----------------

Ad. szczegółów

Kolumny ARIES to kolumna w której przednia ścianka jest pochylona pod nieco mniejszym kątem niż Minas Anor .

Terminale przyłączeniowe pojedyncze ,solidne nakrętki na aluminiowej anodowanej blasze.

Zwrotnica to skuteczne komponenty ,solidnej jakosci .W wersji SUPREME mamy cewkę skrętkę firmy Intertechnik z pięciu żył drutu 5x0,5mm co daje łączną grubość 1,32mm. Efekt naskorkowości zminimalizowany maksymalnie. Cewka w sekcji wysokotonowej to Silver Coil Intertechnika ,a kondensatory to Mundorf MKP .

 

-----

 

Ceny :

Na stronie będą podane . Na już jako informacja zwrotna na maila . Będzie osobna zakladka CENNIK to rzecz jasna ułatwia sprawę ,zwłaszcza ze jest przygotowany kompletny cennik który zawiera między innymi zestaw kina domowego Xentia XC.

 

----------

 

 

pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2186207
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że Pan nie słyszał co mogą Aries w moim nowym systemie.To fantastyczne kolumny-potrzebują miejsca i piecyk,który pokaże ich zalety,a Krell to potrafi.Nawet z Amplifonem dają dżwięk wysokiej próby.A tak na marginesie co Pan sądzi o terminalach głośnikowych firmy Mundorf?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2186233
Udostępnij na innych stronach

,zwłaszcza ze jest przygotowany kompletny cennik który zawiera między innymi zestaw kina domowego Xentia XC.

 

Cieszy mnie, ze Xentie będą jeszcze w ofercie. W minioną niedzielę miałem możliwość porównania na moich Xentiach dżwięku tranzystorowego(mój system accuphase-jak w "o mnie") z systemem, którego sercem był bardzo chwalony na forum lampowy chińczyk MC-100B, gruntownie przerobiony z innymi lampami. Znajomy przyniósł ze sobą jeszcze jakiś kabel sieciowy diy o grubości węza ogrodowego i choć uważam, że mój system jest złożony optymalnie po podpięciu tego kabla do cd dżwięk jeszcze bardziej nabrał ciała (nie burząc równowagi tonalnej).Dżwięk był bardzo soczysty i potężny( zupełnie nie pasujący wzrokowo do niewielkich Xentii), niemniej wzmacniacz E303X "trzymał go za mordę" i choć potrafił zejść bardzo nisko, był w pełni kontrolowany.Trochę się bałem, jak Xentie zagrają z lampą kt88, w której bas jest jedną z najlepszych cech.Moje obawy okazały się nieuzasadnione.Niskie tony , choć nie tak zdyscyplinowane jak w accu nie stwarzały problemów Xentii, nie wzbudzał się ani nie buczał. Dżwięk był potężny ale bardzo muzykalny i niebezpiecznie zbliżył się poziomem do Accu. Przegrał przede wszystkim za sprawą klasy wysokich tonów, w których takich smaczków, powietrza i barw nie usłyszałem z lampy. Dodam , Ze przy porównaniu wzmacniaczy, żródło(też accu)było to samo jak również okablowanie. A najważniejsze, że Xentie w żadnym momencie się nie zgubiły i potrafiły wszystkie niuanse wychwycić. Mimo uboższej góry i mniej zdyscyplinowanego basu dżwięk z lampy był bardzo wciągający i piękny. pozdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2189597
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam i donoszę, że kolejny raz miałem przyjemność być gościem u Tride. Tym razem jego Ariesy połączone silnym węzłem małżeńskim z końcówką Krella, epatowały cudownym brzmieniem! Ludzie, ale to gra!!! Jeżeli ktoś mi nie wierzy, może zapytać p. Rogalę, był tam również. Z pewnością napisze kilka słów o swoich wrażeniach, przecież to jego dzieło :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2197202
Udostępnij na innych stronach

Xentia to była bardzo udana konstrukcja .Szkoda ze tego modelu nie udało sie dobrze wypromować ,zawsze były w cieniu Minas Anor i Mimo ,a prezentowały duży dzwięk ,grały sporym rozmachem do tego brzmienie średnicy miękkie ,analogowe ,czysta góra w wykonaniu metalowej membrany Vify. Niestety głosniki są nieosiągalne do tego modelu ,zatem istnienie tego modelu dobiegło końca. Ostatnia para została sprzedana w nasz rejon Górnego Śląska.

 

Xentia II to kino domowe. Tutaj mamy celulozowe głosniki Vify 14cm powlekane na koszach z tworzywa sztucznego także w układzie symetrycznym z kopułką Vify a w drozszej odmianie Xentia XFs z kopułką Morela. Brzmienie tej kolumny jest szybkie ,bezpośrednie ,przestrzenne takie jakie potrzebne w systemach kina domowego ,ale naturalność tej kolumny nie jest już taka wzorowa jak u poprzednika . W zamian cena została skalkulowana w wersji podstawowej 1.000zł niżej od pary niz Xentia I genercji co w dobie wzrostu cen niemal wszystkich towarów konsumpcyjnych uznać należy za zaletę .Oczywiscie fornir naturalny w wykonczeniu skrzynek pozostał.

-------------

W przeciągu tygodnia moze dwóch już "wpuscimy" tą obiecaną nowa strone internetową , będzie ona cyklicznie uzupełniana o nowe zdarzenia ,oraz z upływem czasu dołączymy/wymienimy zdjecia na te wyższej jakosci.

==============

Jako że byłem w sobotę w Częstochowie to umówiony byłem u Triode na odsłuch nowego/zmienionego systemu.

Ostatnia moja wizyta i pierwsza zarazem to napedem kolumn był Amplifon WT30 oraz CD Shangling.

Tym razem zastałem 47 Kg Krella KSA 50 S który zastąpił KAV 300 i + pre Krela z niezależnym zsilaczem( 27kg )+ odtwarzacz Krell KAV-280 CD.(jeżeli się pomyliłem to proszę p.Andrzeja aby sprostował),okablowanie egzotyczne wybrane za walory przez p.Andrzeja. Kolumny ARIES z naszej wytwórni.

 

Dzwięk tego systemu jest niezwykle naturalny,spokojny,wywazony i analogowy i lampowy jeżeli to jeszcze w swiecie audio cos znaczy :-) ,nie ma w nim cienia ostrości czy nachalności . Nie będę odnosił sie do brzmienia samych kolumn a raczej całego skompletowanego systemu. Trzeba posiadac wiedze w doborze sprzętu towarzyszącego.Pan Andrzej ją posiada ,przerzucił sporo sprzętu,zarówno kolumn głośnikowych jak i wzmacniaczy i odtwarzaczy. Pamietam doskonale dzwiek systemu KAV 300i + odtwarzacz 300 CD gdyż użykowałem przez ponad rok taki zestaw. Ten zestaw KSA 50S+pre Krell+280 to jednak inne brzmienie bardziej dojrzałe spójne ale przede wszystkim równe,zwłaszcza odtwarzacz 280 CD jest bardzo gładki ,300-tka lubiała dosadne granie niczym starszy DAC na Crystalach CS4390 p.Andrzeja Stelmacha. Zauwazyłem u triode plytę Patricia Barber Companion to i załączylem.Organy hamonda bardzo trudne zostały podane równo czysto klarownie. Kolejna płyta z wytwórni Chesky Recors Rebeca Pidgeon ,ponownie gładko z pięknym długim wybrzmieniem trójkąta -klasa .Równiez brzmienie basu tak trudne do okiełznania kiedy mieszka sie w bloku z płyt żelbetonowych było bez zarzutu.Gradacja na jego podzakresy bardzo dobra.To z płyty Brb Junger ze stockfisha.

 

To grał cały system nie tylko kolumny .Gratuluje dobrego smaku w doborze sprzętu towarzyszacego ,zresztą nie taniego :-) ,ale czego się nie robi dla przyjemności słuchania i dla naszego wspólnego hobby.

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2197519
Udostępnij na innych stronach

Waga Krelli jest nieco niższa ale i tak nie nadają się do wnoszenia po schodach.lol..Właśnie lampowy koloryt uwiódł mnie w starszych modelach Krella i jakość wykonania.Zestawione z Aries,które są godnym kompanem dają spójny,muzykalny,dynamiczny dżwięk-taki,który nie znudzi się szybko i nie zmęczy.Powiem więcej-jeżeli ktoś odważy się zestawić te kolumny z dobrą lampą SE może mieć zjawiskowy dżwięk.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2197937
Udostępnij na innych stronach

Waga Krelli jest nieco niższa ale i tak nie nadają się do wnoszenia po schodach.lol..Właśnie lampowy koloryt uwiódł mnie w starszych modelach Krella i jakość wykonania.Zestawione z Aries,które są godnym kompanem dają spójny,muzykalny,dynamiczny dżwięk-taki,który nie znudzi się szybko i nie zmęczy.Powiem więcej-jeżeli ktoś odważy się zestawić te kolumny z dobrą lampą SE może mieć zjawiskowy dżwięk.

A czy bas nie ucierpi na takim połączeniu,dynamika w SE do najwyższych nie należy a i aries nie są wysokoefektywne?Oczywiście nie należy uogólniać,ale...z pewnością średnica zyska nowy wymiar.

No i prosimy o fotki systemu

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2198213
Udostępnij na innych stronach

Dzieńdobry wszystkim;

 

Nowa strona juz ruszyła pod tym samym adresem www.studio16hz.eu

 

Nie wszystko jeszcze gotowe natomiast teraz cyklicznie będziemy pracować nad nia i uzupełniać o wszystkie istotne dane dotyczące produktów ,nowości ,innych danych informacyjnych.

 

Z czasem pojawi sie oferta na kompletne zestawy (wzmacniacz ,odtwarzacz CD ,przetwornik DAC )

 

pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2199946
Udostępnij na innych stronach

Stronka bardzo fajna ;)

 

ech... a ja sprzedalem moje Minasy I i jestem troche podlamany bo dopiero teraz uswiadomilem sobie co stracilem :-/ Czlowiek uczy sie na bledach :-/ moze kopa i basu mi brakowalo troche ale nigdy nie zapomne tego dzwieku byl piekny graly tak swobodnie zywo a wczoraj podlaczylem tak na przetrwanie moje Heco Metas 500 i hmm... kiedys je lubilem bo bas niby mocny ale teraz zrozumialem ze ten ich bas to nie bas a reszta to szkoda slow wiadomo ze to inna klasa ale po prostu kiedys tego nie zauwazalem tak bardzo jak teraz :-/

Na nowe Minasy niestety mnie nie stac teraz a inne kolumny tansze pewnie juz po Minasach I mnie nie zadowola no wiec ladnie sie sam zalatwilem...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2199979
Udostępnij na innych stronach

Kolego sebolx nie ma się co martwić. Moim zdaniem zrobiłeś bardzo dobrze, że sprzedałeś Minasy. Od czasu do czasu warto coś zmienić :). Około rok temu miałem kolumny MIMO Studia 16 Hertz i nijak nie mogłem się do nich przekonać. Fakt, że głośniki jakie tam siedzą są porządne ale całość absolutnie mi się nie podobała. Grały z Xindakiem A06 i Yaqinem Mc-10L i w obydwu przypadkach po 20 minutach słuchania muzyki miałem ochotę wyłączyć wzmacniacz bo odsłuchy były strasznie analityczne, nie wciągające i męczące. Moim zdaniem albo trafiłem na jakieś niedostrojone kolumny albo po prostu mam inne upodobania co do dźwięku. Nie słuchałem innych produktów tej marki tylko model MIMO i według mnie są one skierowane dla ludzi, którzy rzeczywiście cenią sobie przejrzystość brzmienia i chcą znaleźć w nim mnóstwo szczegółów. Dla mnie są to kolumny strasznie analityczne, które nie niosą ze sobą żadnych przyjemności z słuchania muzyki. Bardzo się ciesze, że wówczas nie sprzedałem swoich Hyperionów III 4 ohmowych, bo bym bardzo i to bardzo żałował. Teraz ciesze się świetnym brzmieniem kolumn Phoebe III i dlatego tobie koniecznie radzę ich posłuchać. Są to kolumny znacznie bardziej uniwersalne od Mimo i o świetniej barwie. Mają w sobie wystarczającą ilość detali i to coś co sprawia, że można się delektować dźwiękiem godzinami. Według mnie mają również lepiej położony fornir (w mimo z bliska było widać jakieś wgniecione pasy).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2200822
Udostępnij na innych stronach

konturek

 

Czytasz w moich myslach bo juz sie rozgladam za odsluchem Phoebe III i Hyperionow IV dzis wlasnie napisalem zapytanie w klubie Audio Academy ;)

Koniecznie tez musze posluchac Minasow II lub IIIs narazie nie stac mnie na IIIs ale musze je uslyszec zeby wiedziec jaka roznica jest miedzy Minas I ;)

Co do moich Minasow to stolarka byla na wysokim poziomie dzwiek hmm... wszystko mi sie podobalo tylko kopa w basie mi troche brakowalo ogolnie nic zlego nie powiem na te Minasy I moze tylko tyle ze to kolumny bardziej dla audiofili ktorzy cenia sobie naturalnosc dzwiekow i nie lubia efekciarskiego dzwieku ja audiofilem nie jestem no napewno nie takim typowym bo lubie po prostu kopa w basie poczuc na klacie ale reszta dzwiekow jakie slyszalem w Minas Anor I bardzo mi odpowiadala i mimo wszystko zawsze milo bede je wspominal ;)

 

Ps. fajnie wyszly na tym zdjeciu ktore czesto ogladam ;)

post-22477-0-36394900-1306498778_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2200836
Udostępnij na innych stronach

sebolx

 

Nawet najnowsze wersje Hyperionów i Phoebe wypadają blado w porównaniu z najstarszymi Minasami, a zastosowane przetworniki to jakościowa przepaść, oczywiście na korzyść Studio 16 Hertz.

AA dodatkowo "TROCHĘ" przegiął z cenami - większość potencjalnych nabywców jego kolumn wybiera Monitor Audio, które w większości sklepów można kupić za 70% ceny dystrybutora...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2200943
Udostępnij na innych stronach

RADUL

 

No to mnie nie pocieszyles :-/ Monitor Audio RS6 slyszalem z moim MC-10L fanie gralo ale pomieszczenie duze otwarte bylo wiec nie mogly pokazac co potrafia na basie i tak sobie dobrze radzily jednak to nie to co Minasy I ktore poza tym basem graly super .

Pewnie nie pozostanie mi nic innego jak zbierac kase na Minas IIIs no ale i tak musze je uslyszec bez tego zadnych kolumn juz nie kupie ;)

 

zawi

 

Niestety nie mialem okazji a juz za pozno ale podobno Minas I juz taki ten bas ma wiec za duzo nie kombinowalem :-/

Moje Minasy graja teraz z Amplifonem WT30 i kolega ktory je kupil jest bardzo zadowolony slucha bluesa .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/41/#findComment-2200955
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.