Skocz do zawartości
IGNORED

Ifi Zen Stream


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór, kupiłem ZEN Stream. Urządzenie działa, ale jedynie w połączeniu z programem Roon, nie działa natomiast z Tidal Connect (w pozycji 1). Zakładam, że dzieje się tak przez starą wersja oprogramowania - sprzęt pracuje obecnie na starej wersji firmware 2.29.2. Niestety, w żaden sposób nie mogę wykonać aktualizacji firmware. Naciśnięcie przycisku sprawdzającego dostępność aktualizacji oprogramowania nie działa. Urządzenie wielokrotnie przywracałem do ustawień fabrycznych, jednak nic to nie dało. Czy mój ZEN Stream jest uszkodzony i mam go oddać do sklepu, czy istnieje inny sposób na aktualizację oprogramowania? Byłoby szkoda, bo brzmi świetnie…

6 minut temu, mariuszryszard napisał:

Dobry wieczór, kupiłem ZEN Stream. Urządzenie działa, ale jedynie w połączeniu z programem Roon, nie działa natomiast z Tidal Connect (w pozycji 1). Zakładam, że dzieje się tak przez starą wersja oprogramowania - sprzęt pracuje obecnie na starej wersji firmware 2.29.2. Niestety, w żaden sposób nie mogę wykonać aktualizacji firmware. Naciśnięcie przycisku sprawdzającego dostępność aktualizacji oprogramowania nie działa. Urządzenie wielokrotnie przywracałem do ustawień fabrycznych, jednak nic to nie dało. Czy mój ZEN Stream jest uszkodzony i mam go oddać do sklepu, czy istnieje inny sposób na aktualizację oprogramowania? Byłoby szkoda, bo brzmi świetnie…

Musisz zainstalować oprogramowanie beta. 

 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

3 minuty temu, Piopio napisał:

Musisz zainstalować oprogramowanie beta. 

Ale ja nie chcę zostać betatesterem, chciałbym pracować na stabilnej wersji firmware. Nie ma innego wyjścia?

Edytowane przez mariuszryszard
5 minut temu, mariuszryszard napisał:

Ale ja nie chcę zostać betatesterem, chciałbym pracować na stabilnej wersji firmware. Nie ma innego wyjścia?

Nie ma. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

7 minut temu, Piopio napisał:

Nie ma. 

Dzięki za informację, ale czy to jest w ogóle jakaś oficjalna procedura? Nigdzie o tym nie piszą na stronie iFi. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale z tego co wiem, oprogramowanie beta to instalują developerzy a nie zwykli użytkownicy... Nie traci się przez to gwarancji? Może @iFi Audio wypowie się w tej sprawie (wysłałem też pytanie na priv). 

Godzinę temu, mariuszryszard napisał:

Dzięki za informację, ale czy to jest w ogóle jakaś oficjalna procedura? Nigdzie o tym nie piszą na stronie iFi. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale z tego co wiem, oprogramowanie beta to instalują developerzy a nie zwykli użytkownicy... Nie traci się przez to gwarancji? Może @iFi Audio wypowie się w tej sprawie (wysłałem też pytanie na priv). 

W życiu też generujesz niepotrzebne problemy ? Wszyscy użytkownicy instalują beta bo inaczej się nie da. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

5 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Czystego wątku zrobił się już wątek o wszystkim?

Czy można tutaj zamieszczać także ogłoszenia sprzętowe oraz anonse randkowe?

Oki;) przepraszam. Poniosło mnie. Obiecuje już nie będę;) 

4 godziny temu, mariuszryszard napisał:

Dobry wieczór, kupiłem ZEN Stream. Urządzenie działa, ale jedynie w połączeniu z programem Roon, nie działa natomiast z Tidal Connect (w pozycji 1). Zakładam, że dzieje się tak przez starą wersja oprogramowania - sprzęt pracuje obecnie na starej wersji firmware 2.29.2. Niestety, w żaden sposób nie mogę wykonać aktualizacji firmware. Naciśnięcie przycisku sprawdzającego dostępność aktualizacji oprogramowania nie działa. Urządzenie wielokrotnie przywracałem do ustawień fabrycznych, jednak nic to nie dało. Czy mój ZEN Stream jest uszkodzony i mam go oddać do sklepu, czy istnieje inny sposób na aktualizację oprogramowania? Byłoby szkoda, bo brzmi świetnie…

Uszanowanie,

Odpiszę już tutaj, żeby było dla potomnych. Nie ma nic bardziej frustrującego niż googlowanie problemu żeby znaleźć info :otrzymałem pomoc na prv.

No więc tak,  ja bym zaczął od zalogowania się na ifi.local i wejścia w ustawienia. W zakładce Sources są poszczególne funkcje w tym Tidal Connect. Sprawdź proszę, czy jest to włączone.

Co do update, jutro zerknę na moim co da się zrobić i dam znać. 

Jesteśmy na łączach i ogarniemy temat, nie martw się :)

7 godzin temu, iFi Audio napisał:

No więc tak,  ja bym zaczął od zalogowania się na ifi.local i wejścia w ustawienia. W zakładce Sources są poszczególne funkcje w tym Tidal Connect. Sprawdź proszę, czy jest to włączone.

Od tego zacząłem 😉 Włączone.

 

7 godzin temu, iFi Audio napisał:

Co do update, jutro zerknę na moim co da się zrobić i dam znać.

Super, czekam z niecierpliwością 🙂 Mogę oczywiście skorzystać z rozwiązania opisanego w filmiku który przekliknął @Piopio ale nie chciałbym zostać testerem oprogramowania i przy okazji tracić gwarancji. To, że wszyscy to robią nie jest dla mnie argumentem 😉 A tak w ogóle to ów sposób "na developera" umożliwia po prostu pobranie najnowszego oprogramowania czy już zawsze pobierać będę bety? Jaki jest w ogóle numer najnowszego, oficjalnego firmware?

 

7 godzin temu, iFi Audio napisał:

Jesteśmy na łączach i ogarniemy temat, nie martw się 🙂

Dzięki 👍

Tidal connect z ifi zen stream to już jest jakaś porażka. W połączeniu z ifi zen dac one signature. 

To wogóle ze sobą nie chce grać. Przy utworach Mqa,studyjnych, tnie . 

Łącze internetowe stabilne , wymieniony modem z routerem.  I dalej nie gra to ze sobą. 

Tidal buforuje się w telefonie.  Chyba trzeba to reklamować.  Ile można preinstalować Tidala. Po tym pomaga na chwilę. I dalej to samo. 

Żeby połączyć ifi zen stream tylko po kablu.  Sprzedają sprzęt nie sprawdzony. Aktualizacji od kwietnia też nie było... a dobrze wiedzą o problemach

5 minut temu, lemo napisał:

Jakie masz zasilanie?

Standardowy zasilacz dołączony do Zen Stream - to taki "no name". Myślę o kupnie Ifi Audio Ipower 15V Mk2.

PS. 1 Do swojego Zen Can dokupiłem ifi audio iPower X i w efekcie brzmienie zyskało.

PS. 2 Tak na marginesie - Zen Stream brzmi naprawdę dobrze. Dotychczas korzystałem z Macbooka M1 i nie do końca wierzyłem, że może być jeszcze lepiej... Jest lepiej.

Edytowane przez mariuszryszard
1 minutę temu, lemo napisał:

Patrz mój pierwszy startowy wpis . Uzywam teraz takiego jak piszesz i jest w miarę ok. 

O, to ciekawe, dzięki za informację! 

Rozważam jeszcze jedną przyczynę braku możliwości wykonania update firmware mojego Zen Stream - być może dzieje się tak, ponieważ soft na nim pracujący jest naprawdę stary (pochodzi z sierpnia 2021 roku, ma numer 2.29.2). Niekiedy bywa tak, że kiedy chce się zaktualizować tak stare oprogramowanie, przeskakując jednocześnie kolejne wersje, w efekcie pojawiają się błędy...

Inna sprawa, że poza tym nieszczęsnym Tidal Connect reszta działa naprawdę w porządku. Korzystam z Roon (a przez niego z Tidal) i tu wszystko śmiga aż miło. Poczytałem trochę ten wątek i jak się okazuje problem z dutem Tidal Connect i  Zen Stream to takie "neverending story".

Najbardziej ciekaw jestem co odpowie mi wsparcie techniczne ifi. Zrobiłem tam stosowne zgłoszenie i czekam na odpowiedź.

@mariuszryszard użycie oprogramowania beta nie narusza gwarancji. Spróbuj, może to akurat zadziała. Nic nam nie szkodzi sprawdzić :)

@jus6 sam używam Zen Streama po WiFi z Tidal Connect i nie mam takich problemów. Faktycznie z Tidal Connect był ostatnio problem, który był z resztą po stronie Tidala (miało go wiele urządzeń różnych producentów). Nie traktuj tego jako odpowiedzi "dziwne, u mnie działa", czy bagatelizowania Twojego problemu. Na prawdę chcę Ci pomóc, niestety mam ograniczone możliwości tutaj. Czy stworzyłeś zgłoszenie u nas na stronie? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Jeżeli potrzebujesz pomocy w złożeniu zgłoszenia to służę pomocą, włącznie z tym, że mogę dla Ciebie wszystko przetłumaczyć. 

A co do tempa wypuszczania aktualizacji, chcemy wypuścić coś co będzie dopieszczone i naprawi problemy, a nie ledwie przyklei plasterek. Chłopaki w RND robią co mogą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 Sorki ale Lepszy jest plasterek niż nic ,jak coś nie hula a jest to ważny aspekt to uważam że priorytetowo powinno być naprawiane , nic nie zaszkodzi aktualizacje robić nawet co tydzień 😉

10 godzin temu, iFi Audio napisał:

A co do tempa wypuszczania aktualizacji, chcemy wypuścić coś co będzie dopieszczone i naprawi problemy, a nie ledwie przyklei plasterek. Chłopaki w RND robią co mogą. 

No to może jest szansa na Volumio 3?🙂

17 godzin temu, freju napisał:

 Sorki ale Lepszy jest plasterek niż nic ,jak coś nie hula a jest to ważny aspekt to uważam że priorytetowo powinno być naprawiane , nic nie zaszkodzi aktualizacje robić nawet co tydzień 😉

Dosyć regularnie pinguje ich z różnymi problemami od użytkowników, ale czasami wymaga to więcej czasu. Mogę dać Wam słowo, że pracujemy nad Waszymi uwagami na 100% cały czas.

 

7 godzin temu, AiM-TV napisał:

No to może jest szansa na Volumio 3?🙂

Volumio, to już tutaj wiele nie zostało tak na prawdę. Więc o Volumio 3 nie ma mowy. Z Volumio w naszy produktach używany jest tylko rdzeń. Wszelkie nakładki (Tidal, Spotify, Roon etc) są napisane przez nasz team na nowo i są zoptymalizowane pod nasz hardware. Więc nie jest to też kwestia wgrania nowego softu na malinkę, bo malinki tutaj nie ma. Nie wiem tego na pewno, ale moim zdaniem użyty jest ten procesor co w Rapsberry ze względu na kod który jest użyty, ale to tyle podobieństw. 

18 godzin temu, iFi Audio napisał:

@mariuszryszard użycie oprogramowania beta nie narusza gwarancji. Spróbuj, może to akurat zadziała. Nic nam nie szkodzi sprawdzić 🙂

Dzięki, ale nie skorzystam z tej rady. Poczytałem trochę w necie i okazuje się, że po takich beta aktualizacjach jedne problemy znikają, ale pojawiają się inne… Ponieważ najważniejsza dla mnie funkcjonalność - tryb Roon - działa, zostaję na razie przy oryginalnym sofcie. Chrzanić ten TIDAL Connect, skoro to samo mam w Roon.

Być może coś zmieni nowy zasilacz (zasugerował to @lemo), o którym myślę. Doradź mi proszę @iFi Audio którą wersję Waszego iPower MK2 wybrać i dlaczego: 12V czy 15V?

Edytowane przez mariuszryszard
23 minuty temu, mariuszryszard napisał:

Dzięki, ale nie skorzystam z tej rady. Poczytałem trochę w necie i okazuje się, że po takich beta aktualizacjach jedne problemy znikają, ale pojawiają się inne… Ponieważ najważniejsza dla mnie funkcjonalność - tryb Roon - działa, zostaję na razie przy oryginalnym sofcie. Chrzanić ten TIDAL Connect, skoro to samo mam w Roon.

Być może coś zmieni nowy zasilacz (zasugerował to @lemo), o którym myślę. Doradź mi proszę @iFi Audio którą wersję Waszego iPower MK2 wybrać i dlaczego: 12V czy 15V?

Moim zdaniem zasilacz nie będzie miał wpływu na ten kłopot. Wpłynie na samą jakość dźwięku. Z tego co mówią na mieście 15V zasilacz generuje nieco mniej ciepła w Zen Streamie. 

44 minuty temu, iFi Audio napisał:

15V zasilacz generuje nieco mniej ciepła w Zen Streamie. 

O jakim rodzaju ciepła mówimy? W sensie temperatury samego urządzenia, czy ciepłej sygnatury brzmienia?

W dniu 2.11.2022 o 20:20, Piopio napisał:

Nie ma. 

No i to właśnie cofa produkt że sprzedaży.

Wybaczcie ale no....

Panowie to jest nie poważne! 75 stron! Wątek od półtora roku! I ciągle coś jest z nim nie tak. 

Jak mówię produkt broni się dźwiękiem, jak już działa, ale kto przy zdrowych zmysłach wprowadza neovz takim samym oprogramowanie za 3 krotność ceny do sprzedaży?

Piotr 

54 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

Jak mówię produkt broni się dźwiękiem, jak już działa, ale kto przy zdrowych zmysłach wprowadza neovz takim samym oprogramowanie za 3 krotność ceny do sprzedaży?

Zen Stream brzmi naprawdę dobrze i tylko dlatego mój egzemplarz nie wrócił jeszcze do sprzedawcy. Po prostu przełączyłem go w tryb Roon, w którym - przynajmniej na razie - nie sprawia problemów. Zrezygnowałem też na razie z jakiegokolwiek aktualizowania systemu. Zgadzam się w 100% z @Piotr Sonido że z taką ilością problemów z softem nie powinien być sprzedawany. To co się dzieje z Zen Stream, to w gruncie rzeczy okres beta testów, na który był czas przed wprowadzeniem go na półki sklepowe. Myślicie, że 75 stron z opisem problemów to dużo? Proponuję zerknąć chociażby na head-fi.org - tam dopiero widać skalę tematu.

Na marginesie - dostałem odpowiedź od wsparcia iFi. Z całym szacunkiem, ale sugerowanie, abym spróbował zaaktualizować firmware z pomocą telefonu lub tabletu zamiast komputera jest... mało odkrywcze. Była to jedna z pierwszych rzeczy, które spróbowałem. Prowadzę z iFi dalszą korespondencję w tej sprawie, ale nie robię sobie większych nadziei. Odnoszę nieodparte wrażenie, że podobnych zapytań otrzymują całą masę i nie do końca ogarniają temat.

Edytowane przez mariuszryszard

@mariuszryszardmasz go zapięty po kablu? U mnie aktualizował się bez problemu. Pamiętam że wyłączałem w trybie zaawansowanym wszystkie niepotrzebne uslugi i działało to świetnie. Nie steruj nim z aplikacji Volumio, tylko przez adres IP z przeglądarki. Spróbuj też bez wpietego dac. 

Po WiFi u mnie krzaczył, apka to niepotrzebne zuo

Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

13 minut temu, marcinmarcin napisał:

@mariuszryszardmasz go zapięty po kablu? U mnie aktualizował się bez problemu. Pamiętam że wyłączałem w trybie zaawansowanym wszystkie niepotrzebne uslugi o działało TK świetnie. Nie steruj nim z aplikacji Volumio, tylko przez adres IP z przeglądarki. Spróbuj też bez wpietego dac. 

Próbowałem przeprowadzić aktualizację zarówno po kablu jak i WiFi, z wpiętym i wypiętym dac. Uruchamiałem tryb zaawansowany, ale nie wyłączałem żadnych usług (nie było takich sugestii w manualu). Nie sterowałem z aplikacji Volumio, tylko z przeglądarki (komputer MacBook, iPhone, iPad) oraz apki iFi (iPhone). Nie próbowałem jedynie korzystać z adresu IP tylko przez ifi.local

Edytowane przez mariuszryszard

Ja odpukam w niemalowane. Mojego już ogarnąłem i od dłuższego czasu nic się nie dzieje. Pracuje z tidalem beż zarzutów, z Amazonem po Airplay z resztą też. Musiałem się niestety nauczyć paru kolejności kroków które trzeba wykonać przy różnych konfiguracjach ale teraz już chyba robie je podświadomie jak coś przełączam i wszystko działa. Tak jak mówicie ifi broni się dźwiękiem. Brak problemów by to jeszcze tylko ugruntowal. Tak jest niestety jak jest ze co chwilę ktoś ma problemy. I jednak zgodzę się z wami, że wypuszczanie nowego streamera  który jest dużo droższy a nie gwarantuje stabilności jest trochę jak religia w którą nie widzisz a musisz uwierzyć a ostatni ksiądz Cie oszukał. Oby ifi to wszystko się poprostowalo. 

W dniu 5.11.2022 o 21:00, aldi18 napisał:

Musiałem się niestety nauczyć paru kolejności kroków które trzeba wykonać przy różnych konfiguracjach ale teraz już chyba robie je podświadomie jak coś przełączam i wszystko działa.

Podzielisz się wiedzą jak skutecznie zaaktualizować soft? Co po kolei?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.