Skocz do zawartości
IGNORED

Klub użytkowników programu EqualizerAPO


Rekomendowane odpowiedzi

Ok. Dlaczego musisz obnizac poziom o te 3dB?

Jak wyznaczyles EQs do korekcji pasma zestawow glosnikowych. „Odrecznie“ czy za pomoca REW?

30 minut temu, SZROT napisał:

co jeszcze dziwniejsze kloci sie to mocno z teoria wysnuta kiedys tam na forum 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Też to czytałem - zainstalowanie Apo poprawiało SNR dla sterowników Windows. Być może problem to właśnie korzystanie z nich. Bez Apo zazwyczaj słucha sue z Asio/Wasapi

1 minutę temu, xajas napisał:

Ok. Dlaczego musisz obnizac poziom o te 3dB?

Jako ciekawostka - na moim interfejsie też obniżam o o 3 dB - Adi 2FS też miał "fabryczny" headroom - 2,5dB. A powód (u mnie) to przesterowanie cyfrowe. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

To z tym przesterowaniem jest ciekawe.
Co prawda nie mam takich superduper DACow, jak ten RME, tylko NAD, dr.Prime i iFi, ale nawet przy swiadomym podbiciu sygnalu o +2.5-3dB, nie zauwazylem tego problemu. Moze jestem za gluchy

43 minuty temu, xajas napisał:

Ok. Dlaczego musisz obnizac poziom o te 3dB?

Jak wyznaczyles EQs do korekcji pasma zestawow glosnikowych. „Odrecznie“ czy za pomoca REW?

1. zeby uniknac przesterowania cyfrowego bo zawsze ustawiam i tak poziom wyjsciowy dzwieku z Windows na 100%

tak naprawde to akurat u mnie to jest slabo slyszalne, przy 98% jest zupelnie OK, przy 100% juz cos tam slychac

2. odrecznie, korzystajac z pomiarow z internetu (roznych - zrobilem srednia), wlasnych doswiadczen w stylu cieplo-zimno no i troche na sluch.

Edytowane przez SZROT
50 minut temu, xajas napisał:

To z tym przesterowaniem jest ciekawe.
Co prawda nie mam takich superduper DACow, jak ten RME, tylko NAD, dr.Prime i iFi, ale nawet przy swiadomym podbiciu sygnalu o +2.5-3dB, nie zauwazylem tego problemu. Moze jestem za gluchy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak mam głośność w Windows na 100 to czy na Qobuz czy Tidal niektóre kawałki przekraczają 0dB - widzę to na programie Focusrite. Dodatkowo jak mam korekty (mimo że ujemne) to też powinienem trochę (z 1dB) odjąć. Te -3dB ustawione na stałe na Clarett dają bardzo ładny dźwięk i zero przesteru - po dłuższym graniu brak ikonki przekroczenia poziomu na oprogramowaniu Focusrite (jak gram z Windows). Niektóre dac mogą mieć headroom (jak Adi).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Niestety, jakiekolwiek filtry z nieliniową fazą (w tym też te "tylko odejmujące") zwiększają poziom szczytowy sygnału, więc jeżeli sygnał jest dobity do 0dBFS, to mamy przester. Stąd w tym RME i w innych podobnych przetwornikach na rynek audiofilski ten headroom, a z drugiej strony brak headroomu w sprzęcie na rynek pro i semi-pro.

nagrywamy.com

2 hours ago, SZROT said:

(niestety nie moge odnalezc konkretnego watku)

Podejrzewam, że

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, danadam napisał:

Podejrzewam, że

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tez to czytałem i ustawiałem tak Apo Equalizer. Do tego Tidal przestawiony na Hifi zamiast Master, sterownik systemu też 16/44,1... 

Może kwestia sterowników, miałem wtedy kilka Toppingów pod rząd 

Z ciekawostek - w 2 kompie (do gier) używam cały czas Apo i musiałem zmienić instal as Lfx, bo nie działał Equalizer. 

Dodam jeszcze że miałem wrażenie iż  filtry Fir dzwoniły mi dużo bardziej na Tidal niż na Qobuz 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Niestety, jakiekolwiek filtry z nieliniową fazą (w tym też te "tylko odejmujące") zwiększają poziom szczytowy sygnału, więc jeżeli sygnał jest dobity do 0dBFS, to mamy przester. Stąd w tym RME i w innych podobnych przetwornikach na rynek audiofilski ten headroom, a z drugiej strony brak headroomu w sprzęcie na rynek pro i semi-pro.

Licze na to, ze przemak w dalszym ciagu w tle sledzi moje amatorskie „zmagania“ z APO i odpowiednio skoryguje moje ponizsze przemysliwania.

Po przeczytaniu kilku powyzszych wypowiedzi i podanego linku, odnioslem wrazenie, ze (przynajmniej u mnie) powstalo kilka nieporozumien odnosnie headroom, poziom sygnalu wyjsciowego i przesterowania DAC

Stad ponowna proba uporzadkowania „mysli“

1.;Sygnal wejsciowy dociera do APO w optymalnym wypadku wysterowany do maksymalnych 0dB

2. Aby zapewnic APO odpowiednia „wolna przestrzen“ do obrobki sygnalu bez przesterowan (headroom) obnizamy poziom sygnalu wejsciowego o wspominane w tym linku -4dB (funkcja preamp, ktora jest zaaplikowana jako pierwsza przed wszystkimi innymi filtrami).

3. Nastepnie aplikujemy wszystkie zaplanowane filtry i operacje (oczywiscie sledzac ich wplyw na ktualny poziom sygnalu

4. Normalizujemy koncowy wyjsciowy sygnal do maksymalnych 0dB

5. Wysylamy ten sygnal wyjsciowy z 0dB.

Czyli nie powinnismy oczekiwac zadnych przesterowan DAC, gdyz zasilamy go uzgodnionym maksymalnym poziomem 0dB

6. mozna ewentualnie na „wlasne ryzyko“ podbic poziom normalizacji na np. +2dB albo i wiecej, i posluchac, czy ma to negatywny/slyszalny wplyw na przesterowanie

Czyli ten headroom nie potrzebuje na wyjsciu do DAC albo aktywnych glosnikow.

Czy cos tu pomieszalem?
14 godzin temu, SZROT napisał:

odrecznie, korzystajac z pomiarow z internetu (roznych - zrobilem srednia), wlasnych doswiadczen w stylu cieplo-zimno no i troche na sluch.

Ups!

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

55 minut temu, xajas napisał:

Normalizujemy koncowy wyjsciowy sygnal do maksymalnych 0dB

Normalizować można plik, ale strumień to już nie bardzo, bo nie znamy jego przyszłych wartości. Jeżeli obniżasz, korygujesz i wzmacniasz o tyle, ile obniżyłeś, to nic nie zmienia. Operacje są raczej zmiennoprzecinkowe czyli tu przester nie powstaje i można też obniżyć poziom sygnału po korektorze. Przester powstaje ewentualnie przy zamianie tego na stałoprzecinkowe dane do przetwornika. 

nagrywamy.com

Dzieki.

Z jednej strony chyba zle sie wyrazilem uzywajac zwrotu „znormalizowac“, a z drugiej strony nie calkiem zrozumialem tego z operacjami zmiennoprzecinkowymi.

Sprobuje inaczej na chlopski rozum

1. sygnal wejsciowy do APO ma maksymalne 0dB
2. obnizam go o -4dB tworzac headroom na planowane korekcje/filtry

Aktualny stan: -4dB

3. aplikuje filtry/korekcje (przykladowe wartosci):


- loudnes +2dB bas +3dB treble

Aktualny stan: -1dB

- splot z filtrem HRTF -5dB

Aktualny stan: -6dB

- koryguje peak -3db

Aktualny stan: -6dB

- koryguje dip +2dB

Aktualny stan: -4dB


4. Aby wykorzystac „maksymalny poziom sygnalu“, dodaje +4dB (to jest to, co nazwalem normalizowaniem)

Aktualny stan 0dB

Czyli to co wychodzi z APO do DAC ma 0dB

Czy teraz jest bardziej sensowne?


Jest to troche uproszczone, bo moglo by sie zdarzyc, ze przebieg filtru HRTF -5dB nie jest liniowy i w miejscu dipu niweluje poprawke dipu +2dB, wiec Aktualny sumaryczny stan jest inny, ale to widac w APO w dolnym oknie, po wlaczeniu obydwu filtrow

To jest zbyt duże uproszczenie i zakłada przede wszystkim brak przesunięć fazowych. W złożonym przesterowanym (a z takim mamy w muzyce do czynienia) sygnale przesunięcia fazowe składowych względem siebie znacznie zmieniają wartość szczytową. Dodanie np. dołu 3dB nie oznacza, że sygnał będzie miał poziom szczytowy o 3dB wyższy, raczej będzie to więcej.

 

nagrywamy.com

Ok, ale to jest to, czego jeszcze nie zrozumialem, dlaczego sumowanie sygnalow przesunietych w fazie powoduje wieksze podbicie niz zgodnych w fazie. Myslalem ze z kazdym przesunieciem suma jest mniejsza, a w ekstremalnym przypadku przeciwfazy nawet wyzerowana.

2 godziny temu, xajas napisał:

Ok, ale to jest to, czego jeszcze nie zrozumialem, dlaczego sumowanie sygnalow przesunietych w fazie powoduje wieksze podbicie niz zgodnych w fazie. Myslalem ze z kazdym przesunieciem suma jest mniejsza, a w ekstremalnym przypadku przeciwfazy nawet wyzerowana.

Każdy sygnał generalnie złożony jest z sinusów. Te sinusy się dodają tworząc różne kształty. Np. takim przypadkiem jest przebieg prostokątny lub podobny, w którym harmoniczne "spłaszczają" górne i dolne krawędzie. Na skutek przesunięć fazowych nawet bez zmiany poziomu składowych płaska część prostokąta staje się "pofałdowana" i poziom szczytowy takiego sygnału jest wyższy. A ponieważ w nagraniach takie prostokąty to dość powszechna sprawa i w dodatku ich maksymalna wartość to zero albo bardzo blisko zera dBFS, to mamy powszechne kłopoty i nowe jednostki i normy. 

nagrywamy.com

2 hours ago, xajas said:

dlaczego sumowanie sygnalow przesunietych w fazie powoduje wieksze podbicie niz zgodnych w fazie. Myslalem ze z kazdym przesunieciem suma jest mniejsza, a w ekstremalnym przypadku przeciwfazy nawet wyzerowana.

Tak jest tylko w przypadku sumowania sygnałów o tej samej częstotliwości.

18 minut temu, przemak napisał:

A ponieważ w nagraniach takie prostokąty to dość powszechna sprawa i w dodatku ich maksymalna wartość to zero albo bardzo blisko zera dBFS, to mamy powszechne kłopoty i nowe jednostki i normy. 

A z czego wynika konieczność tego obniżenia u mnie w przypadku grania bez DSP - Windows na 100, w oprogramowaniu Focusrite 0dB i grając np z Qobuz po Asio słyszę ze coś ostrzy, a program pokazuje że od czasu do czasu peak przekracza 0dB. To samo z maliną ustawioną na 0 bez korekt. W Adim niby był ten headroom - 2,5dB, a w rzeczywistości wyświetlacz pokazywał że dochodzi do - 0,5 nawet. Czy to streaming/nagranie/tak jest po prostu? 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

3 hours ago, xajas said:

Ok, ale to jest to, czego jeszcze nie zrozumialem, dlaczego sumowanie sygnalow przesunietych w fazie powoduje wieksze podbicie niz zgodnych w fazie. Myslalem ze z kazdym przesunieciem suma jest mniejsza, a w ekstremalnym przypadku przeciwfazy nawet wyzerowana.

1 hour ago, przemak said:

Np. takim przypadkiem jest przebieg prostokątny lub podobny, w którym harmoniczne "spłaszczają" górne i dolne krawędzie. Na skutek przesunięć fazowych nawet bez zmiany poziomu składowych płaska część prostokąta staje się "pofałdowana" i poziom szczytowy takiego sygnału jest wyższy.

Tu się można pobawić:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Można kliknąć przycisk play koło "k", żeby animowało albo ikonkę koło harmonicznych, żeby je też wyrysowało.

sq1.thumb.png.68fc30aa99a171329da6bac95e06b7b9.png    sq2.thumb.png.c11cc27d43cd9d739943fc816b571f73.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, marcinmarcin napisał:

A z czego wynika konieczność tego obniżenia u mnie w przypadku grania bez DSP - Windows na 100, w oprogramowaniu Focusrite 0dB i grając np z Qobuz po Asio słyszę ze coś ostrzy, a program pokazuje że od czasu do czasu peak przekracza 0dB. To samo z maliną ustawioną na 0 bez korekt. W Adim niby był ten headroom - 2,5dB, a w rzeczywistości wyświetlacz pokazywał że dochodzi do - 0,5 nawet. Czy to streaming/nagranie/tak jest po prostu? 

Różnie może być. Współczesne oprogramowanie i sterowniki interfejsów mają opcje pokazywania True Peak zamiast zwykłego dBFS, to raz. Jak pisałem, headroom to jest cecha raczej przetworników domowych typu adi a nie focusrite. A ADI prawdopodobnie pokazuje poziom cyfrowy na wejściu albo po swoich filtrach, a headroom jest później - niekoniecznie musz nię nim chwalić, bo w końcu o 2,5dB zmniejsza im SNR 😉

nagrywamy.com

51 minut temu, przemak napisał:

ADI prawdopodobnie pokazuje poziom cyfrowy na wejściu albo po swoich filtrach, a headroom jest później -

Mogę się mylić, ale wydaje mi się że wybierałem opcje pokazywania wyjściowego, pytanie czy uwzględniał te  - 2,5

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

3 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Mogę się mylić, ale wydaje mi się że wybierałem opcje pokazywania wyjściowego, pytanie czy uwzględniał te  - 2,5

Myślę, że nie, to by było bez sensu. 

nagrywamy.com

On 12/10/2022 at 5:26 PM, danadam said:

Tu się można pobawić:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Można kliknąć przycisk play koło "k", żeby animowało albo ikonkę koło harmonicznych, żeby je też wyrysowało.

sq1.thumb.png.68fc30aa99a171329da6bac95e06b7b9.png    sq2.thumb.png.c11cc27d43cd9d739943fc816b571f73.png

W powyższym przykładzie zmiana fazy była nieliniowa, bo była zawsze 0 dla h1, a zmieniała się tylko dla h3, h5 i h7.

Tutaj wydaje mi się lepszy przykład:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sq.thumb.png.fd17a69a512cc01a135671e8c6ba12f0.png

Faza zmienia się dla każdej harmonicznej i zależy od częstotliwości: f1.05k. Z powodu tego 1.05 jest to zależność nieliniowa i powoduje zmianę "kształtu" sygnału. Jak zmienimy 1.05 na 1.0 to dostaniemy zależność liniową i efektem będzie tylko przesunięcie sygnału, bez zmiany jego "kształtu".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam

Muszę się pobawić.. Też zauważyłem dopiero ostatnio, że granie na 100% głośności potrafi brzęczeć. Szczególnie słyszalne na czystych wygaszających dźwiękach typu fortepian itp. ściszenie cyfrowe o "ciut" niweluje to do wartości niesłyszalnych. Na razie olałem, ale może trzeba wrzucić na analizator i zobaczyć o co biega.. Podzielę się wynikami jak mi się zechce do tego usiąść 😉 Akurat pierwszy raz zauważyłem to na dacu grającym z BT, więc się nie przejąłem za bardzo, bo on i tak służy u mnie w domu razem z telefonem do niskoprądżrącego setupu do plumkania w tle.  Ściszyłem ciut i tyle. Nie jest to w żaden sposób powiązane z APO czy windowsem. Więc może być zjawisko totalnie inne. 

Swoją stroną jeśliby rzeczywiście było to o czym piszecie związane z przesunięciem fazowym z filtrów, to wyłączenie wszystkiego w APO powinno skutkować brakiem tych słyszalnych zniekształceń. Jest tak? A jak wyłączysz w menedżerze urządzeń dźwiękowych wszystkich efektów to zniekształcenia przy maksymalnej głośności też są słyszalne? 

5 minut temu, micwoj napisał:

Szczególnie słyszalne na czystych wygaszających dźwiękach typu fortepian itp. ściszenie cyfrowe o "ciut" niweluje to do wartości niesłyszalnych.

W takim razie to inny problem. Przesunięcie składowych przez filtry powoduje przesterowania przy maksymalnym poziomie, w okolicy 0dBFS. Wybrzmienia siłą rzeczy są cichsze, więc to nie to. 

7 minut temu, micwoj napisał:

Swoją stroną jeśliby rzeczywiście było to o czym piszecie związane z przesunięciem fazowym z filtrów, to wyłączenie wszystkiego w APO powinno skutkować brakiem tych słyszalnych zniekształceń

Teoretycznie tak praktycznie nie wiadomo. 

8 minut temu, micwoj napisał:

jak wyłączysz w menedżerze urządzeń dźwiękowych wszystkich efektów to zniekształcenia przy maksymalnej głośności też są słyszalne? 

Jak wyżej. 

Generalnie problem z plikami/strumieniami o maksymalnym wysterowaniu jest związany z zasadą działania przetworników OS - tam też są cyfrowe filtry i wyłączyć się ich nie da. 

nagrywamy.com

Ja uzywam EQ APO glownie do symulacji zwrotnic pasywnych i aktywnych, ktore sa exportowane z Vituixa jako IR. Zauwazylem, ze zawsze musialem sciagac nawet kilkanascie dB na preampie APO, aby nie doprowadzic do przesterowania. Tylko przy jednym, okreslonym formacie zapisu IR nie mam podbicia i moge grac na 0dB.

Ja uzywam EQ APO glownie do symulacji zwrotnic pasywnych i aktywnych, ktore sa exportowane z Vituixa jako IR. Zauwazylem, ze zawsze musialem sciagac nawet kilkanascie dB na preampie APO, aby nie doprowadzic do przesterowania. Tylko przy jednym, okreslonym formacie zapisu IR nie mam podbicia i moge grac na 0dB.

O o o, to mnie interesuje. Co prawda nie uzywam Vituixa, ale mam podobny „wokflow“.

W trakcie tworzenia/symulowania filtrow „komponuje“ je w APO (albo nawet w Excelu!), a potem importuje je do programu Acourate, z ktorego eksportuje je jako pliki impulsowe, albo jako pojedyncze filtry, albo ich sume, jako jeden sumaryczny filtr (w zaleznosci od tego co chce osiagnac). Przy tym mam rozne mozliwosci wplywania na to, jak te pliki sa eksportowane. Dlatego interesuje mnie to, co masz na mysli piszac „tylko przy jednym okreslonym formacie IR…“.

Co to jest ten jeden okreslony format?

Czy zapisujesz te pliki impulsowe jako minimum phase czy jako linear phase?

Pliki impulsowe również zapisuje do formatu WAV, a konkretnie 32bit IEEE mono.

Nie ingeruje w faze, poniewaz zaleznosci fazowe sa wpisane w pomiary glosnikow (spinorama metodą dwukanałową), na ktorych przebiega symulacja filtrow. Jakakolwiek ingerencja w faze spowoduje calkowite rozbicie relacji fazowych glosnikow w stosunku do przewidywanej symulacji.

Celem jest odsluchanie dzialnia symulacji zwrotnicy pasywnej w domenie cyfrowej.

Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie, aby na podstawie tych samych pomiarow zaprojektowac zwrotnice aktywna z mozliwoscia korygowania fazy.

OK, dzieki

Piszac o minimum/linear phase mialem raczej na mysli, jak APO „przerabia“ te filtry (niezaleznie czy uzywamy ich do manipulowania fazy czy nie)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moze sie moge „zrewanzowac“ malym trykiem

Podobnie jak ty, programuje kilka wariantow filtrow i przelanczam miedzy nimi, by porownac ich brzmienie.
Oczywiscie, mozna to robic w APO. Ale wtedy trzeba najpierw wystartowac APO, wylaczyc aktualny filtr i wlaczyc nowy/nastepny. Jest to troche uciazliwe i trwa troche czasu.

Aby to ominac uzywam program HotKey. Zaprogramowalem sobie np. 4 kombinacje klawiszow ALT+1 ALT+2 ALT+3 ALT+4, ktore w tle „podmieniaja“ config.txt odpowiednim filtrem. Nacisniecie tych klawiszy blyskawicznie zmienia filtry i to bez koniecznosci wychodzenia z aktualnego programu. Dziala super!

IMG_3695.thumb.jpg.d65989058e3ea68b50bda0d8245a32f0.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, xajas napisał:

Moze sie moge „zrewanzowac“ malym trykiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podobnie jak ty, programuje kilka wariantow filtrow i przelanczam miedzy nimi, by porownac ich brzmienie.
Oczywiscie, mozna to robic w APO. Ale wtedy trzeba najpierw wystartowac APO, wylaczyc aktualny filtr i wlaczyc nowy/nastepny. Jest to troche uciazliwe i trwa troche czasu.

Aby to ominac uzywam program HotKey. Zaprogramowalem sobie np. 4 kombinacje klawiszow ALT+1 ALT+2 ALT+3 ALT+4, ktore w tle „podmieniaja“ config.txt odpowiednim filtrem. Nacisniecie tych klawiszy blyskawicznie zmienia filtry i to bez koniecznosci wychodzenia z aktualnego programu. Dziala super!

Dzieki za podpowiedz, ciekawa opcja, chociaz moj sposob jest rowniez dosc prosty i szybki. Zwykle nie uzywam wiecej niz trzech wariantow zwrotnic do symulacji, wiec na kazdej parze kanalow obslugujacych dana sekcje mam wpiete trzy pliki IR dla convolvera i po prostu je przelaczam miedzy soba. Niczego innego nie wlaczam i nie wylaczam poza odtwarzaniem dzwieku np z Foobara.

Wiec przepiecie na inna zwrotnice zajmuje mi kilka klikniec myszka. Mozna tez zrobic osobne, sklonowane konfiguracje filtrow, rozniace sie tylko zaladowanym IR i przelaczac je z zakladki config.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nastepna ciekawostka odnosnie porownania dzialania/brzmienia filtrow parametrycznych EQ vs. pliki konwolucyjne Impulse Response WAV.

Ostatnio spedzilem wiele czasu na dobraniu odpowiednich filtrow korekcyjnych, ktorych uzywam przy odsluchu muzyki przez sluchawki. Uwzgledniaja wiele roznych korekcji (moje uszy, moje sluchawki, moje preferencje (target), crossfeed,...) Koncowy sumaryczny efekt jest zapisany jako plik konwolucyjny Impulse Response i jest zaaplikowany w APO jako filtr WAV (nazwijmy to Setup WAV). Calosc funkcjonuje znakomicie, ale ma jeden maly feler: wymaga convolvera. Ale poniewaz zamierzam sobie sprawic porzadny wzmacniacz sluchawkow RME ADI-2 (ktory nie ma convolvera), zastanawialem sie jak przejac te filtry do RME, bo  nie zawsze slucham muzyki z PC albo MAC, na ktorych moge te pliki "przerobic". I wlasnie dlatego wybralem RME, ktory miedzy innymi ma 5 PEQ na kanal. Czyli nastepne zadanie polega na przetransformowaniu moich zoptymalizowanych plikow impulsowych WAV na te 5 PEQ. Nie jest to wielkim problemem. Importuje te pliki do REW i przy pomocy funkcji EQ wyliczam te 5 PEQ. 

I teraz..

Wracam do APO i importuje te 5 PEQ jako Setup PEQ. Nastepnie przelanczam miedzy Setup WAV uzywajacym pliki konwolucyjne i Setup PEQ uzywajacym PEQ i porownuje brzmienie.

Lepiej, precyzyjniej brzmi WAV  

Edytowane przez xajas
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.