Skocz do zawartości
IGNORED

Zwrotnica do klonów ProAc 2.5


Matthew

Rekomendowane odpowiedzi

W omnie już od roku wisi : nie brzydzę się MP3 ....

128 - tylko na imprezie i na zdrowym rauszu da się to wytrzymać - no chyba że jest to nagranie z lat 50-60

168 - nawet bez rauszu można potańczyć

192 - daje się słuchać nawet w "odsłuchowni"

225 - w odsłuchowni z wrażeniem że to nie mp3

256 - w odsłuchowni z wrażeniem że wszystko jest OK!

320 - prawie nie odróżniam od wav : gdy oba sygnały idą z komputera. Nie ma sensu tym się przejmować bo różnice są naprawdę w niuansach i szkoda czasu na porównywanie. Piszę tak dlatego że ta muza którą mam w mp3 to raczej muza rozrywkowa i starocie na imprezy. Audiofilskie zgrywki mam w kompresji bezstratnej Monkey.

 

System na którym budowałem tę wypowiedź to komputer z kartą tylko z cyfrowym wyjściem RME DIGI 32 (stara ale profesjonalna) i wyj SPDIF Koax do AN DAC - dalej zwykły system.

 

Próbowałem jeszcze z Theta DS PRO Gen Va - tu było jeszcze lepiej z MP3 - nawet 128 można by bez rauszu....

Tu są cholernie rozbudowane filtry cyfrowe - sztucznie rekonstruujące braki - tak myślę. Efekt był fenomenalny jak na mp3.

 

Ciekawostka dla wszystkich audiofili którzy chcą się na mnie oburzyć - Niemcy zrobili test ślepy na rozpoznawalność MP3 w trybie 256 kbit/s.

Absloutnie większość ludzi nie rozpoznawała różnic. Jedynymi którzy odkryli że coś jest nie takl to ludzie z uszkodzeniami słuchu !!!

dla znających niemiecki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

saczek_XTRM,: Monkey Audio to właśnie *.ape ;-)

A audiofil któremu uda się pokonać problem transferu cyfry z kompa do DACa będzie miał najpoważniejszą barierę za sobą...

USB i Firewire jest tym kierunkowskazem, ale nie ma jeszcze implementacji, która rozłoży transport tradycyjny+DAC (przynajmniej nie znam choć podejrzewam że może już jest - to co mam jeszcze nie gra tak...)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

magazynier,

mam dla ciebie dwie wiadomości - dobrą i złą.

Dobra to taka ,ze twoje skrzynki przytyły . Scianka przednia będzie miała 47mm a pozostałe po 31mm. Doda im to po około 2kg/sztukę . Dzięki temu ścianki będa idealnie proste ( żadnych załamań forniru na łączeniach płyt ) i lepsze tłumienie drgań , wymiary ścianki przedniej będa bardzo zblizone do tego co przesłałeś mi na rysuknu.

Zła to taka ,że aby to zrobić musiałem nabyć dodatkowe płyty z MDF , klej , fornir , lakier - w sumie jesteś biedniejszy o około 120 PLN .No , ale moim zdaniem warto.Od razu chce mi sie pracować :)

...there is no spoon...

Ilosc szumu w materiale muzyczny wcale nie zalezy od bitrate!!!!! Bitrate okresla tylko i wylacznie ilosc informacnji cyfrowej ktora jest zapisana na jednostke czasu. Do tego dochodzi jeszcze minimalizm zgodny z twierdzeniem Shanona Kotielnikowa czyli probkowanie 44,1kHz badz 48kHz.

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

arturp, 21 Lut 2006, 12:33

 

>magazynier,

>mam dla ciebie dwie wiadomości - dobrą i złą.

>Dobra to taka ,ze twoje skrzynki przytyły . Scianka przednia będzie miała 47mm a pozostałe po 31mm.

>Doda im to po około 2kg/sztukę . Dzięki temu ścianki będa idealnie proste ( żadnych załamań forniru

>na łączeniach płyt ) i lepsze tłumienie drgań , wymiary ścianki przedniej będa bardzo zblizone do

>tego co przesłałeś mi na rysuknu.

>Zła to taka ,że aby to zrobić musiałem nabyć dodatkowe płyty z MDF , klej , fornir , lakier - w

>sumie jesteś biedniejszy o około 120 PLN .No , ale moim zdaniem warto.Od razu chce mi sie pracować

>:)

 

 

no ciekaw jestem efektu końcowego....

>z twierdzeniem Shanona Kotielnikowa

moje kompleksy legly w gruzach, myslalem ze tylko na PB (polit. B-stocka) ucza ze twierdz . Shanona Kotielnikowa (u nas normalno, z Rosii niektore profiesory sa), a nie tylko Shanona, a widze ze na AGH tez.

pozdrowka

Chwilowo mało widać bo leżą jedna na drugiej i się dociskają.

ja to napisałem? za duzo kleju sie nawąchałem . trochę mi sie w głowie kręci . przerwa.

...there is no spoon...

Witam

 

Panowie napiszcie jakich wzmacniaczy używacie do napędzenia swoich kolumn. Jakim wzmacniaczem warto napedzic swoje klony.

Czy ktos moze napisac jak wypada porownanie gainclone vs aleph na takim typie kolumn.

dzieki za pomoc.

od samego początku nie miałem problemów z basem, pomimo niewygrzania kolumienek to był szybki, nie dudniący... punktowy, bardzo specyficzny.. to właśnie węglówka ss... niech Rogus coś napisze...

ja uzywam Audiolaba 8000 A

Niestety czuc ze mu troche pary brakuje wiec buduje koncówkę mocy. Nie mialem okazji podłaczenia 8000P a podejrzewam ze moglo by to niezle zagrac. Ogolnie uważam ze sa to bardzo wymagajace kolumny. Grac bedą zawsze ale jak to ktos powiedzial wczesniej - niekoniecznie wybitnie.

 

A co do pomiarów i mierzenia na ucho. ;) Wszyscy zapominaja chyba ze ucho sie adaptuje i kompensuje sobie braki. Na jednej ze stronek pewien DIY-owiec zaproponowal taki eksperyment.

1. zrobdzie dziurę na ok 2,5 kH

2. od razu zauwazycie ze czegos brakuje.

3. posluchajcie troche i stwierdzicie ze jest calkiem przyjemnie

4. zlikwidujcie dziurę i nagle kolumny zaczną grać ostrym nieprzyjemnym dzwiekiem

5 posluchajcie troche i stwierdzicie ze jest swietnie

wot i tyle

moje tez na początku grały z dziura (blad w schemacie zwrotnicy) a i tak robily swietne wrazenie

dziurę zlikwidowalem i tez grały ladnie a moze nawet ladniej - nie musze wspominac ze wiekszosc kolegów ubytku nie zauważyła ;)

Nie mowiac juz o tym ze tak naprawde zaczely grac po 4 miesiącach - więc nawet pomierzone nowki musza sporo pograc by te pomiary kilkakrotnie zweryfikować. Spec uznany na świecie projektował swoje kolumny przez ponad 6 miesięcy ;)

Troche sie rozpisalem bo wczoraj poczytałem wątek "made in... " a i dzis znalazlem uwagi o pomiarach ;)

doceniam ludzkie ucho bo to piekne narzedzie ale warto je czasem wspomóc aby je troche lepej nastroic - no i czeste wizyty w filharmonii przydalyby się aby mieć odniesienie do ideału. Pozdrawiam

Aha Krystian

Jak robilem clony to wiekszość na Madisoundzie sluchala ich z lampami. Zreszta Tyler testował je z Audio Researchem - potężnej mocy lampiakiem. To chyba dobra wskazówka. Gostek ze Stereophile też odsluchiwal ProAc na lampie i chwalil je za wyjatkową naturalność brzmienia.

Hmm, bas z 8535 jest rewelacyjny (średnica jeszcze lepsza ;-), trzeba tylko mieć odpowiednie źródło, wzmacniacz i kable. Wtedy dopiero ten głośnik pokazuje na co go stać. Krótko mówiąc: zejście w dół, tupnięcie, barwa, mięso, potęga. Oczywiście dochodzi tu kwestia własnych preferencji, nie każdemu podoba się to samo. Jak dla mnie wzorzec w kolumnach za ok. 3 tys. zł ;-)

Pass lepiej kontroluje skany niż Gainclon, chociaż u mnie z tym drugim po zmianie źródła na Nos Daca i Philipsa 604 też nie jest najgorzej. Membrana pracuje jak tłok, aż miło popatrzeć. Często łapię się na tym, że słucham basu w nagraniu, choć bas stawiam na ostatnim miejscu, najważniejsze dla mnie są średnica i wysokie.

Bas w Proacach schodzi nisko, głośnik pracuje w dużej obudowie i na słabym systemie usłyszymy kupę a nie bas. Proaci to względnie tanie kolumny DIY, niestety nie do tanich systemów, lub do systemów DIY wysokiej klasy.

Najlepiej Pass 5 + pre Pass 1.7. Ewentualnie Gainclon + dobry pre, ale będzie gorzej niż z Passem. Do tego dobre źródło, może być Nos Dac z dobrym transportem, na kablach też nie można oszczędzać. Jeżeli dysponujemy pokojem do 20m2 to najprawdopodobniej na kolejnym Audioshow z 95 % apartamentów wyjdziemy z uśmiechem na twarzy ;-)

Miałem klony przez +/- rok . Słuchałem ich na Meridianie 551 - zintegrowany tranzystor . Bas był potężny ( cały pokój grał ) , pięknie wybarwiony i szybki ale czasem sie rozłaził , czasem przeciagał itp . Na dodatek ciągle brakowało mi czegoś w średnicy . Jakieś dwa tygodnie temu słuchałem klonów 2,5 u matthew z klonami passa . Zdenerwowałem się . Wzorowo . Ten bas gra tak jak zawodowy bokser lejący rozrabiakę z bramy - szybko , na temat , swobodnie , doskonała technika i bez zmęczenia . Bułka z masłem .

Jest to prawdopodobnie cecha konstrukcji passa ponieważ kilka miesięcy temu słuchałem zupełnie innego głosnika 25 cm etona napędzanego Tresholdem - ta sama lekkość , swoboda , kontrola i barwy . Nie trzęsie szybami ale to nie kino domowe - tu nie chodzi o efekciarstwo tylko klasę .

...there is no spoon...

no nadszedł czas by trochę opowiedzieć o klonach 2.5..

 

TO GRA... zbudowanie ich oraz nie oszczdzanie na elementach procentuje...to po prostu w moim przypadku strzał w dziesiątkę..

 

przestrzeń, lokalizacja, wrażenie obecności, tło, powietrze, bass, średnica, wybrzmienia, barwa, niesienie dźwięku, wypełnienie pokoju, dynamika....he he no dość tego audiofilskiego bełkotu (tylko jak to opisać inaczej)

 

szczerze moge polecić te kolumny tym co mają wydajne wzmaki, oczywiście jako DIY, lepszych NIE MA, no i skanspik to skanspik, nie ma powrotu ;)

 

;)

matthew,

może razem założymy stronkę . Ja mam domenę diy-audio.info ( od 9 miesiecy, zapłaciłem i nic nie zrobiłem ;p ) Materiał juz teraz jest na kilka godzin studiowania .

...there is no spoon...

magazynier,

zdjęcia skrzynek do twoich usherów/moreli - lakier jeszcze mokry więc się błyszczy ale widac jak precyzyjnie wyszły kanty ( w naturze to lepiej wygląda bo ja jednak nie umiem robic zdjęć cyfrych )

PS

Jesli zwrotnica dla uschera ma byc taka jak z euphase to mogę miec kłopot bo nie wiem czy morel 29 zejdzie do 2kHz ... może być ostrawo . Ponadto sądze ,że szkoda uschera na taką niską cz. podziału . Tam w zwrotce siedza dwie cewki 2mH jedna w torze druga w pułapce . Same te cewki to 50 PLN na jeden kanał ( w torze z drutu 1,4 mm a w pułapce 1 mm )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3970-100005930 1170286202_thumb.JPG

post-3970-100005931 1170286201_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

hemi, 24 Lut 2006, 10:25

 

>>Matthew

>Jakie cewki taśmowe zastosowałeś w zwrotnicach w torze niskotonowym- 14 AWG czy 12 AWG?

 

ta najwiękrza to 12 AWG ta mniejsza 14 AWG a na kopółce 16 AWG

arturp, 24 Lut 2006, 11:14

 

>matthew,

>może razem założymy stronkę . Ja mam domenę diy-audio.info ( od 9 miesiecy, zapłaciłem i nic nie

>zrobiłem ;p ) Materiał juz teraz jest na kilka godzin studiowania .

 

no chętnie... domena bardoz dobra...

artur, masz serwer www gdzieś? czy tylko zarejestrowana domena, jeśli nie masz serwera to mogę udostępnić u mnie w robocie, nie ma problemu, trzeba było by zdrobić delegację na mój serwer... zaden problem..

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.