Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny DIY-przestrzeń i bas - jak?

BeerfaN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

temat zapewne wałkowany nieraz, ale proszę o Wasze rady.

Chcę zbudować kolumny, które będą miały możliwie najlepszą przestrzenność brzmienia. Zastanawiam się nad projektem na szerokopasmowcach monacora bądź TVM ARZ 6608 (bez zwrotnic). Do tego chcę dorzucić jakieś woofery. Możliwe też podstawkowce Igoda na gdwk 11/100 i TVM 150.

Obecnie mam tonsil space'86 i altusy 120 (tak, hahaha) - space maja ładny bas (nowe zwrotnice i głośniki nisko i średniotonowe), ale zero przestrzeni i krzykliwe wysokie. Z kolei altusy maja znakomitą przestrzeń (zapewne zasługa gdm 18, dodatkowo gdwk 10/80/19 zamiast tuby) ale rozlazły bas. Chciałbym połączyć zalety obu kolumn.

Mam pokój ponad 20m^2. Konstrukcja najlepiej podstawkowa. Muzyka to od pink floyds do dimmu borgir (taki hałaśliwy death metal).

aha! jestem biednym studentem - budżet do 700zł

https://www.audiostereo.pl/topic/18231-kolumny-diy-przestrze%C5%84-i-bas-jak/

Beerfan, gdzie mieszkasz? Jak masz blisko to mnie odwiedź, pomogę. A w ogóle to sobie zamów w Audiocomponents 2szt Vifa M18WH i 2szt Vifa D26. W 15 litrowym bassrefleksie ze zwrotnicą od ESA Ostinato 2000 będziesz miał to, czego chcesz a nawet dużo więcej.

Daj sobie spokój z takimi głośnikami, to tylko półśrodki, i to nienajlepsze. Za te głośniki co proponowałem zapłacisz trochę ponad 500 zł plus transport (w zbiorowym zamówieniu grosze) a będziesz miał kolumny na poziomie.

sprawdziłem ceny w akkusie...mój błąd

Poszukam jednak, gdzie w warszawie można posłuchać konstrukcji na szerokopasmowcach. Takie głośniki mnie intrygują.

Sa jakieś kolumny sprzedawane z takimi vifami?

No to nic nie rozumiem. Piszesz że budżet do 700zł, a jak proponuję komplet głośników do pary za 500 z hakiem to marudzisz że drogo?

ESA Ostinato 2000 nie pokaże pełnych możliwości tych głośników, bo ma za dużą budę i bas będzie misiowaty. Nie należy się tym specjalnie sugerować.