Skocz do zawartości
IGNORED

Wkładki - przegląd rynku


Ptyś

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedzi!

 

Sorki, że dopiero się odzywam, ale miałem dziś w robocie katastrofę klimatyczną.8-(

 

No tak, okazuje się, że wiem że nic nie wiem.8-))

 

Czy ramię Daniela jest ciężkie, czy lekkie?

 

RomanS >

 

>VL20g.Dogranie rezonasu 8-12 Hz.

 

Ale oso chodzi??

 

Czy w ofertach handlowych wogóle podają informacje o podatności igły?

 

Kurde miałem dzisiaj ciężki dzień, jutro spróbuję to wszystko jeszcze raz przeczytać na spokojnie.

Pozdrawiam.

BRob

 

Z tym że nic nie wiesz to nie dziwota po takich wpisach.

 

 

RomanS

 

Ciekawy ten Twój wpis tylko jakbyś mógł rozszerzyć tę myśl że ramiona lekkie są lepsze bo mają małą masę drgającą to będę wdzięczny ,bo jak narazie rozumiem że to dobrze że ramie drga i czym bardziej drga tym lepiej.

>yolaos

Witam!Ramiona TANGENCJALNE/LINIOWE/, to takie kóre odwzorowóją ruch rylca nacinającego płytę/po promieniu/,.W ramionach konwencjonalnych igła porusza się zawsze po łuku/tutaj temat: długość,proste czy kształtowe itd/Tangencjały w dobrym wykonaniu, to najlepsza forma odtwarzania.Pozdrowienia

Główna wada remion lekkich:

1. łatwo wpadają w drgania w przenoszono przez igłę z płyty

 

Ramię nie powinno drgać, drgać powinna tylko igła. Ale jednocześnie ramię musi jak najłatwiej podążać prowadzone przez igłę - najczęściej w kierunku środka płyty - dwa przeciwstawne wymogi.

 

Głowna wada ramion ciężkich:

1. stawiają większy opór przy prowadzeniu przez igłę - najczęściej w kierunku środka płyty. Jest to szczególnie szkodliwe przy płytach niecentrycznych (nic nie jest doskonałe), gdzie ramię musi poruszać się na przemian do przodu i do tyłu.

 

To ogólnie.

W konkretnych sytuacjach największe znaczenie ma dopasowanie efektywnej masy ramienia do podatności wkładki.

ciężkie ramie - mała podatność (czyli "twarda" igła)

lekkie ramię - duża podatność ("miękka igła")

 

Można też spekulować o szybkości zużywania płyt przez jedną i drugą konfigurację.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Widzę, że z zestawienia nici :/.

 

Miałem nadzieję, że dzięki temu będę mógł wybrać wkładkę, a tu klops. Może chociaż ktoś podpowie jaką z wymienionych wyżej kupić to tego CECa ze zdjęcia?

 

Pozdrawiam

Ptyś

Jest tak wpadles i tyle . przeczytaj watek Ortofon OM 30 tez zaczynalem i bladzilem. Moge z Toba podzielic sie takim stwierdzeniem , ze w patefonach wkladka to naj naj najwazniejsza rzecz jesli potraktujesz jej zakup jako zlo konieczne bedziesz mocno niezadowolony, jesli kupisz porzadna zakochasz sie w patefonach na zawsze jak ja na poczatku chcialem rozbic mojego Projeckta na glowie sprzedawcy za to ze tak cienko gral, kupilem okazyjnie z ww wkladka ale najwyrazniej igla byla do bani bo nie dosc ze slabo gral to sie polamala i zaczela sie gechenna, kupilem Sumiko Oyster tak zanim nie zalatwie igly i co i nic dziwek smutny jak Polska kupilem przedwzmacniacz lampowy , zrobilo sie lepiej ale dalej dzwiek jak zza kotary, odstawilem patefon na podloge i zaczolem sluchac radia))) W koncu nadszedl dzien przyjscia nowej igly do Ortofona i tu uwaga do Zydelka, pisales niepochlebne opinie na temat tej wkladki otoz musze mocno sie z Toba nie zgodzic, jestem pod wrazeniem zreszta nie tylko ja .Byc moze masz ogolnie niewysterowany bas lub rownowage tonalna przesunieta na gore i odniosles wrazenie ze wkladka nie ma basu oj ma i to szybki, a wybrzmienia i detal, zwiewnosc i absolutny spokuj oraz brak krzykliwosci to poprostu bajka. Wracajac do zagubionego kolegi od CECa kiedy kupisz wkladke musisz zadbac o preamp powiedzialbym ze odgrywa podobna role w systemie co wzmak creuje tepo dynamike i przestrzen ale majac dobra wkladke bedziesz wiecej korzystal z dobrego dzwieku nawet z preampem wbudowanym w zmaka niz odwrotnie 700 -1000 zl tyle musisz dac abys sie zakochal.

pozd.

Z serii OM(B) Ortofona model 30 już gra dobrze, ale i kosztuje tyle, że za takie pieniądze to już można przebierać. Jest AudioTechnica AT440ML (bardzo dobra, stosunkowo długo się wygrzewa), Denon DL110 (polecam, łagodne, ale szczegółowe i przestrzenne brzmienie niepozbawione precyzji), Denon DL160 (odrobinę lepiej niż DL110), ProJect K6 (jest to Grado Gold produkowana dla ProJecta, żywo, precyzyjnie i trochę jasno, ale nie ostro grająca wkładka), Clearaudio Aurum Classics Wood (dokładna, równo grająca wkładka o nieco beznamiętnej prezentacji).

Brawo za konkretny wpis :)

 

Kupiłem najtańszy przedwzmacniacz Vivanco za 65 zł (z wysyłką, a na Allegro ludzie kupują po 80 :), zamówiłem Grado Black. W końcu odpalę patefon i będę mógł spokojnie się zastanowić co dalej.

 

Obecnie mam następującą koncepcję: jako przedwzmacniacz zrobić Phonoclona, a w trakcie budowy odłożyć na lepszą wkładkę - myślę o Sumiko Blue Point Special. Tylko pewnie wtedy okaże się, że gramofon jest do wymiany :/

 

Co o tym sądzicie?

>Ptyś

Witam!Szkoda,że musiałeś czekać na konkretną odp. tak długo/McGyver/, ale to chyba specyfika"forum".Kończąc temat:w VIVANCO wymień wzm op /npr JRC/ naTL, LM, NE.Elektolity na tantale/4 szt, jeżeli dobrze pamiętam/, koszt niewielki.Pozdrowienia

Mam ten przedwzmacniacz i uwazam ze to kaszana, poczatkowo, jak mialem Ortofona Om10 to gralo jako tako, ale potem kupilem wzmaka starego NAD 3020 i Goldringa Elektra i uwazam ze w porownaniu z Vivanco Nad gra znacznie lepiej. Wiadomo to klasa dla ubogich, ale dzwiek jest pelniejszy, nie ma takiego przyciemnionego brzmienia. I tak najbardziej mi odpowiada pre wbudowane do Marantza 2226. Pozdrawiam kolejnego amatora czarnych plyt.

>Momok

 

Za tą cenę nie spodziewam się wiele, preamp jak najbardziej tymczasowy.

 

>RomanS

 

Jeżeli można coś poprawić w sprzęcie (nawet tymczasowym), to z chęcią to zrobię. Rozebrałem puszkę i załączam zdjęcie.

 

Na scalaku jest opis: BA4558 426 H81

Elektrolity to:

4 x 47uF 50V

4 x 2,2uF 50V

 

Mógłbyś powiedzieć na co dokładnie wymienić i jaki to da efekt?

 

Pozdrawiam

Ptyś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>Ptyś

Jest to podwójny wzm op/kiepski/Wymontuj, wstaw podstawkę.NE 5532 gra ostro/może nawet ordynarnie/,TL 072 dobrze poukładany,LM 833 "miętki", a potem przygoda z OP... i całą resztą.Z elektrolitów wymień 2,2.Na koniec -zasilanie z bateryjki.Pozdrowienia

gg-->>Ptys

Zamiast Ne 5532 wstaw OPA 2134. W/g mnie to 5532 jest mdły i bez dynamiki. Ja nawet w zwykłym AVT po zamianie poczułem różnice . Dynamika jest nieporównywalnie lepsza i selektywnośc dżwięku tez . Dobrze podnieśc napięcie zasilania . U`zywam aku od el narzędzi 18V. i daje to dobre wysterowanie.KOszt modyfikacji niewielki , a dzięki podstawce możesz wybierać brzmienie.5532/2134

Poniewaz nie moge pozwolic aby temat umarl mam dwa pytania

na jakiej podstawie gracie :guma, szklo czy filc?

jak ocieplic brzmienie patefonu?dokrecajac sruby gornego zwieszenia czy je odkrecajac?

yoalos

 

Ciężka sprawa z tym ociepleniem dźwięku,popróbuj ze zmianą kabla łączącego gramofon z pre,jak nie pomorze to niestety wymiana wkładki na bardziej kluchowatą ( coś z wysokich modeli Grado-tych drewnianych).Ja gram na gumie,szkło raczej nie polecane z przyczyn zerowego tłuminia drgań,maty miedziowe raczej dodają szczegółow i subiektywnie rozjaśnają brzmienie.Jak masz wejście MC i pare złotych kup Audio Technike OC-9,dla mnie referencja i jak coś Ci wtedy nie zagra to będziesz miał pewnik że to nie wkładka.

pozostali

 

z wymianą elementów na lepsze w tanich pre gramofonowych to pewna strata czasu,nawet BB 627 nie pomogą jak jest układ elektroniczny nieudany.Niestety to nie takie proste zbudować dobry phono stage,trzeba mieć dużo doświadczenia i jeszcze czuja aby to zagrało jako tako.A jest to tak samo ważne jak wkładka w gramofonie a nawet bardziej,bez dobrego phono wejścia nie mozna myśleć o dobrym brzmieniu z analoga.Wiele firm się na tym wykłada ( tych bardzo renomowanych z poziomu high end )

Witam.

Do MM polecam:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do MC:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Świetne projekty - wzorowane na układach z 47Labs i jeśli można powiedzieć udoskonalone. Poza tym cena ...

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Dzieki Vinyl za odpowiedz, chcialem tylko pomieszac troche jak audiofil nie zeby bylo zle ,ale zmienilem z maty na gume sam nie wiem minimalnie jakby ciemniej ale to malutka roznica nie taka jak przy wymianie wkladki )))

pozd.

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Jestem po pierwszych bojach z materią i można powiedzieć, że tor analogowy działa :)

 

Nie miałem odpowiedniego miejsca na gramofon, myślałem nad zrobieniem specjalnego stolika, a w końcu wywaliłem telewizor.

 

Zainstalowałem wkładkę Grado Black i wyregulowałem wszystko na tyle, na ile umiałem. W przedwzmacniaczu Vivanco wymieniłem kondensatory na tantalowe i wstawiłem NE 5532. Połączyłem wszystko interkonektami zrobionymi z Klotza La Grange.

 

Ze względu na niskich lotów komponenty nie spodziewałem się wiele. Pierwsze dźwięki, jakie usłyszałem bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Do teraz nie słuchałem muzyki z czarnych płyt i miałem wyobrażenie (pewnie „dzięki” niektórym artykułom w prasie audio), że dźwięk będzie zaokrąglony, cieplutki i milutki. A tu jak nie przywaliło; niski bas, dynamika, wysokie wręcz agresywne. Pomimo to, w dźwięku jest to coś, nie wiem dokładnie co, ale czuć, że muzyka nie jest pocięta na zera i jedynki. Do pełnej satysfakcji jeszcze daleko, ale już czuję potencjał czarnej płyty. Chyba wpadłem, bo z dwóch płyt już zrobiło się dziesięć.

 

Później zamieniłem NE 5532 na TL 072 i dodałem zasilanie akumulatorowe i zgodnie z tym co pisał RomanS dźwięk się uspokoił, przy okazji wyszczuplał bas. Teraz w preampie pracuje OPA 2134.

 

Mam jeszcze parę problemów, może ktoś ma pomysł, co z nimi zrobić:

 

- po odsłuchaniu płyta jest tak naelektryzowana, że aż kopie

- scen jest trochę przesunięta w prawo i regulacja antiskating’u nic nie zmienia

- głośne wysokie tony (talerze, „esy”) brzmią jak przesterowane

 

Pozdrawiam

Ptyś

 

P.S. Dzisiaj MediaMarkt bardzo mnie zaskoczył; kupiłem 180 gramowy Dark Side Of The Moon (wydanie na 30-tą rocznicę) za 65 zł.

Witamy w klubie

co do sceny przesunietej sprawdz azymut wkladki tzn musza byc wszedzie zachowane katy proste, byc moze masz za gleboko umieszczona wkladke na koszyczku sprobuj ja berdziej wysunac, przester moze byc zwiazany ze zlym dociskiem, wywaz dokladnie ramie i ustaw jeszcze raz docisk

pozd

We Wrocku sie pojawiaja, ja np kupiłem najnowszy album Opeth, 2 płytowy za 64zl. Fajnie sie metalu slucha na gramofonie, no na razie raz sluchalem bo potem sobie igle zlamalem i czekam na nowa ;(

Gość vasa

(Konto usunięte)

Drogi Ptysiu wpadłeś jak śliwka i będzie Ci z tym coraz lepiej. Jeżeli jesteś z Wrocławia lub okolic wpadnij na spotkanie organizowane przez DELTA STUDIO. Po pierwsze dasz się poznać, po drugie posłuchasz fajnych klocków po trzecie będziesz mógł skorzystać z szablonu do ustawiania wkładek gramofonowych 8)

>yolaos

 

Witam :)

Nie mam regulacji wysokości ramienia ani azymutu. Wkładka jest przykręcona tak jak na zdjęciu poniżej.

Czym się kierować przy regulacji położenia wkładki względem koszyczka (wzdłuż osi)? Docisk ustawiłem tak jak było w instrukcji wkładki na 1,5g, czy mogę bezpiecznie przekroczyć tą wartość?

 

>Yanoosh

 

Sam się zdziwiłem, że mają winyle. Trochę tego jest, ale głównie jazz po 20-30 zł. Nie miałem czasu przejrzeć dokładnie, ale rzuciły mi się w oczy; Rolling Stones, Iron Maiden, Kraftwerk (koncertowy box z 4 płytami za 185), Deep Purple.

 

>vasa

 

Dziękuję za zaproszenie, niestety trochę daleko, bo jestem z Gdyni.

 

A może w Trójmieście są jacyś „winylowcy”?

 

Pozdrawiam

Ptyś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>Ptyś

Przede wszystkim musisz sprawdzić, czy headshell po zamontowaniu w główce ramienia nie jest skręcony względem powierzchni talerza - górna płaszczyzna MUSI być równoległa do powierzchni talerza - jeżeli nie jest to masz "walnięty" azymut i trzeba "siłowo" skręcić headshell obracając go względem rurkii ramienia.

VTA mozesz regulować podkładkami pod wkładkę, ale tylko w dół :), niestety.

Pozdr.

>> ex stozek

Cześć, ale jesteś gość! To nieprawdopodobne ale prawdziwe ! Ponieważ zwróciłeś gdzieś na to uwagę , przyjrzałem się i ...."na oko" widać że headshell w Adamie jest nierównoległy do talerza - aż się wierzyć nie chce, że twórcy tego gramofonu puścili to płazem. Adam ruszył po wymianie bezpiecznika, ramię od Daniela już mam...

Przpraszam załozyciela watku, że wpadłem na chwilę... Pozdrawiam

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.