Skocz do zawartości
IGNORED

Towarzystwo fullrange'a


cyku

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ale moze cholera nie w tym watku będziemy take cuś umieszczać co?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tak sobie w photoshopie podłubałem i powstała Buba ;)

 

jakby zrobić taką deche, powycinać ładnie... , bez skrzydeł... wszystko otwarte z tyłu..?

 

eminence alpha 15 na dół, supravox na srodek i ART2 na górę ;) ...

 

czy to ma przyszłość?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ma przyszłość ,

jak patrze na wpisy kolegów miłosników full range to im brzydsze tym ładniej grają .

Znaczy te bulby zagraja dobrze :D

PS

A wzmacniacz buble corp to dzieło sztuki współczesnej - pewnie jako rzeźba byłby więcej warty niz jako wzmacniacz.

Dlaczeg to wszystko taka prowizorka ? Rozumiem ,że w fazie testów mozna trzymac zwrotnice w pudełku na buty ale ile to może trwać ?

Czas na fornir i obudowe do wzmacniacza .

...there is no spoon...

-> Matthew

Okrągły kształt odgrody jest, podobno, najgorszym z możliwych, ponieważ droga, jaką pokonują fale dzwiękowe na odgrodzie, jest identyczna w każdym kierunku.

Matthew

Można zrobić tak ;-) Twój plan mi się podoba. Supravox ??? ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Matthew Eminence alpha jest gorszy od Kappy Pro. słyszałem ten głośnik i do kolumny 3-way jest wręcz idealny. Głośnik potęga.

Ponad rok temu pomagałem koledze robic sprzet na estrade na Kappie PRO 12 i chłopaki głośnik naprawdę świetny.

-> dj_zibi

Kappa Pro 15'' ma Qts = 0.38 , a Alpha 15 Qts = 1.26. Aby Kappa Pro 15'' zeszła nisko trzeba będzie zapewne dużej odgrody, a alpha sprawdzi się pewnie w malutkiej.

graaf, 19 Paź 2006, 23:10

 

>chyba poważnie odchodzimy od tematu :-/

>chyba że fullrange w tytule to nie "one way"?

>

>bo robi się takie bardziej "towarzystwo fullrange multiway"

 

Mam wrazenie ze nie przeczytales pierwszego wpisu w tym watku. Autor mial na mysli " towarzystwo DLA fullrange'a " :-)

 

A swoja droga bardzo ciekawy watek, sam walcze od roku z odgrodami z bardzo dobrymi ( moim zdaniem ) rezultatami. Udalo mi sie zbudowac niesamowicie spojne, "masywne" i zrownowazone brzmienie wlasnie dzieki "multiway".

 

Szerokopasmowiec solo potrafi zahipnotyzowac, ale ( IMHO ) nie sprawdza sie w kazdym rodzaju muzyki, potrzebuje wsparcia na skarajach pasma. Do takiego wniosku doszla wiekszosc tu piszacych.

Who's Afraid of Music?

Music, 20 Paź 2006, 10:56

 

>sam walcze od roku z odgrodami z bardzo dobrymi ( moim zdaniem )

>rezultatami. Udalo mi sie zbudowac niesamowicie spojne, "masywne" i zrownowazone brzmienie wlasnie

>dzieki "multiway".

 

Gratulujemy i zazdrościmy jednocześnie, ale czy mógłbyś się podzielić swoimi doświadczeniami?

Na razie to, Twój wpis wygląda na "seniczyzm": "Zbudowałem coś niesamowitego, ale dokładniej to nie powiem co to."

kubedes, 20 Paź 2006, 11:03

 

>Gratulujemy i zazdrościmy jednocześnie, ale czy mógłbyś się podzielić swoimi doświadczeniami?

>Na razie to, Twój wpis wygląda na "seniczyzm": "Zbudowałem coś niesamowitego, ale dokładniej to nie

>powiem co to."

 

Co zbudowalem mozesz przeczytac w "o mnie", a jak to gra mozesz przekonac sie sam, zapraszam serdecznie, mieszkam we Wroclawiu.

 

Matthew>

 

Na dole sa bardzo stare 8" Acoustic Research w OZ ( po dwa na kanal ) napedzane sa pelnym dual mono. No i oczywiscie filtr aktywny do kompletu.

Who's Afraid of Music?

Music,

 

Music, 20 Paź 2006, 11:52

 

"vintage" Siemens fullrange jak to wygląda i który to rok ? Może jakieś zdjęcie ? Sam byłem pod wrażeniem konstrukcji retro firmy Klang Music ale mysłałęm że stare głośniki full r nie mają juz teraz szans z nowinkami typu fostex i visaton.

Zrobiłem mały tweak, zalecany przez ludzi z audiocircle.com, tzn. wpiąłem szeregowo z głośnikiem Visaton B200 filtr. Składa się on z cewki powietrznej 1mH i rezystora 6,8Ohm połączonych równolegle. Ten filtr (pułapka) znacznie zrównoważył brzmienie, tzn. jest mniej krzykliwego, wyższego środka, więcej basu (momentami da się go poczuć). Dzwięk jest cieplejszy i na średnicy nadal dosyć szczegółowy. Gorsza jest jednak góra. Blachy w perkusji nie są już tak dzwięczne, jak były wcześniej. Ale da się przyzwyczaić i ogólnie dzwięk jest pełniejszy i bardziej uniwersalny.

AcoustiC>

 

Glosniki sa z 55 r. Prawdziwy vintage :-)

Jeśli chodzi o bezposrednie porownanie do fostex / visaton to zalezy czego oczekujesz od dzwieku. Te dwa ostatnie graja na pewno szerszym pasmem, a wiec lepiej nadaja się jako "one way".

 

Z kolei jeśli wziąć pod uwage brzmienie tzw srednicy, to tu już może być dokladnie odwrotna sytuacja. Jest cala masa ludzi ( do których ja tez się zaliczam ) którzy twierdza ze takie zabytki maja swoj niepowtarzalny urok nie do podrobienia – z lampa do ktorej były projektowane w szczegolnosci.

 

Rozmawiamy tu jednak o systemie wielodroznym, tutaj ten glosnik uzupelniony subtelnie wstega i dobrym wooferem wypada moim zdaniem znakomicie. Taka aplikacja ma wielka zalete – nie trzeba stosowac korekcji przy pomocy filtrow – glosnik daje z siebie wszystko co ma , a filtry nie powoduja znieksztalcen.

 

Niestety nie jest to Klangfim, ale jeśli ten o którym rozmawiamy jest w 1/3 tak dobry jak K. to dalbym się za niego pokroic na plasterki ;-)

 

Swego czasu testowalem tez podobne Saby greencone, te jednak wydaja mi się o dwie klasy slabsze. Maja oczywiście swój urok, pieknie graja na nich m.innymi intrumenty smyczkowe ale, Siemens ma do zaproponowania znacznie wiecej. Wszelkie instrumenty akustyczne ( pod warunkiem dobrej realizacji plyty ) powoduja "ciarkociąg" :-)

 

Na fotkach Siemens i Saba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4217-100004580 1170302821_thumb.jpg

post-4217-100004581 1170302819_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Who's Afraid of Music?

Ładne te staruszki. :)

Trzy pytania:

 

1) Jakiej mocy są te głośniki (oba - Saba i Siemens)?

2) Jakie było ich pierwotne zastosowanie?

3) Czym są pomalowane środki membran (domyslam się że to ma polepszyć wyższy zakres)?

dudivan, 21 Paź 2006, 18:16

 

Mocy nie znam, moge sie tylko domyslac 5 - gora 10 W. Zreszta moc jest malo wazna, glosniki "robia" :-) skutecznoscia, Siemens 98 dB, Saba 96 - tyle wyszperalem w sieci.

Mozesz mi wierzyc na slowo ze SE jest w stanie niezle je napedzic, a PP masakruje dzwiekiem.

 

Membrany sa w 100% oryginalne, one tak maja fabrycznie :-)

 

Glosniki odkupilem od zaprzyjaznionego targacza badziewia wystawkowego doslownie za grosze, gdzie graly tego nie wiem.

Who's Afraid of Music?

dudivan, 21 Paź 2006, 19:18

 

 

Siemens ma symbol isp 22c, a Saby znajdziesz tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Who's Afraid of Music?

"Zrobiłem mały tweak, zalecany przez ludzi z audiocircle.com, tzn. wpiąłem szeregowo z głośnikiem Visaton B200 filtr. Składa się on z cewki powietrznej 1mH i rezystora 6,8Ohm połączonych równolegle. Ten filtr (pułapka) znacznie zrównoważył brzmienie, tzn. jest mniej krzykliwego, wyższego środka, więcej basu (momentami da się go poczuć). Dzwięk jest cieplejszy i na średnicy nadal dosyć szczegółowy. Gorsza jest jednak góra. Blachy w perkusji nie są już tak dzwięczne, jak były wcześniej. Ale da się przyzwyczaić i ogólnie dzwięk jest pełniejszy i bardziej uniwersalny."

 

Dodaj równolegle do tej pary kondensator 1,5 lub 2uF a góra wróci do normy, moze nawet subiektywnie będzie jej wiecej. Co do eksperymetów to potestuj rezystory 8, 10 a nawet 12 ohm a cewki do 3mH nawet. Tym sposobem dostroisz filtr do swojego pomieszczenia , sprzętu towarzyszącego oraz gustu. Ale koniecznie daj kondensator, im lepszy tym lepiej.

O , widzę postępy . Okazuje się ,że nie wystarcza włozyc głosniki w otwory wycięte w sklejce i wstawić kondensatory i cewki dla wstęgi i woofera ,, na oko ". Po dłuższym kontakcie z takim ,, układem " słuchacz dochodzi do wniosku ,że tak proste to byc nie może bo to nie jest dźwiek naturalny i niemęczący. Pewne aspekty są wybitne ( detaliczność , wybrzmienia , namacalność ) ale naturalność barw , równowaga tonalna , przestrzeń i lokalizacja wyraźnie cierpią .

Nie ma co kombinować na słuch bo ucho łatwo wybacza niedociągnięcia ( szczególnie gdy nie ma punktu odniesienia )

Tu trzeba mierzyć i słuchać . Wstawienie filtra daje jakiś efekt - np spadek ilości wysokich tonów . OK ale w jakim zakresie - 5-7 kHz , 7-12kHz a może 10-20 kHz ? Dół ma głębokość 2 czy 12 dB ?

Zrobienie systemu pomiarowego to koszt 100 PLN , pomoc o obsłudze SW uzyskac mozna na tym forum .

Proste.

No i jak będa zamieszczane pomiary to mozna rozmawiac o wynikach na forum a pisanie ,że ktoś subiektywnie czuje ,że jest więcej czy mniej średnicy to nic nie znaczy dla innych .

Przykład :

Tesla ARZ 6608 bez filtra i filtrowana . To nie tylko słychac ale widać dlaczego czegoś jest duzo aż boli a czegoś mało i brakuje .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3970-100004566 1170302838_thumb.GIF

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

arturp, 22 Paź 2006, 09:20

 

W dziale stereo jest bardzo ciekawy watek "lampowy", maly cytat :

 

"Pomiar pomiarem ale najważniejszy jest odsłuch. Tak naprawdę decyduje akustyka pomieszczenia - są pomieszczenia o żywej akustyce i o akustyce fatalnej. Poza tym każdy element toru zmienia charakterystykę i to czasami zasadniczo. Nie wspomnę jeszcze o indywidualnych upodobaniach. Słyszałem sprzety które na wykresach "grały" rewelacyjnie a w rzeczywistości już nie. Gdyby rzecz była taka prosta to prawie każde skrzypce grałyby jak Stradivarius, jednak decydują elementy, których nie da się do końca zmierzyć i zaplanować. Liczy sie otwarta głowa i uszy, które potrafią docenić naturalne brzmienie instrumentu"

 

A od siebie dodam - to nieistotne ze jestem zadowolony z brzmienia zestawu, powinienem zdjac ch-ke i koniecznie wykonac korekcje za pomoca cewek, opornikow i czego tam jeszcze...

Efekt soniczny jest nieistotny, wazne ze wykres jest "sluszny" ;-)

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Who's Afraid of Music?

Music, 22 Paź 2006, 13:28

Zupełnie niepotrzebnie przesadzasz - to niczemu nie słuzy . Jezeli uważasz ,że bez pomiarów mozna zrobic cos dobrego to OK - twój problem ,

ja sądze ,że trzeba mierzyć ,żeby wiedziec czy się robi i słuchać żeby wiedziec czy to gra zgodnie z oczekiwaniami .

Same pomiary nie wystarczaja to fakt ale przeginanie w druga stronę to podejście ... śmieszne i nic nie wnoszące .

To tak jakby lekarz chciał zdiagnozowac pacjenta słuchając brzmienia jego kaszlu.

Tylko nie wiadomo czy on kaszle bo ma zapalenie płuc czy pylicę.

...there is no spoon...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.