Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Eech, zapomniałem wkleić:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oj tam, przecież wiadomo o co chodzi :)

 

Co do opinii kolegi, to w pełni się zgadzam. Najważniejsze jest, aby wszystko było ze sobą spasowane. Nie sztuką jest dzisiaj kupić rower z tylną przerzutką XT, za to z kiepskim łańcuchem, który urwie się pod trochę większym naciskiem, kasetą, która nie przejedzie 1k km, suportem, który po 100 km będzie do wymiany, manetkami w których klamka hamulcowa wygina się na wszystkie strony podczas hamowania itp. Niestety nadal wielu myśli, że w rowerze najważniejsza jest przerzutka i potem się dziwią, że przecież mają z tyłu XT, a rower nie chce jeździć.

Jakby kogoś interesowało to w Olsztynie, w komisie na Partyzantów stoi sobie szosowy śmigacz firmy BH za 1999zł. (Nawet o takiej nie słyszałem ;))

Opony Michelin, b. lekki (IMO waży tyle co nic). Siodło też jakieś leciutkie. I w ogóle wygląda jak za kilka kzł.

Wykonanie, jak dla mnie: mistrzostwo świata.

Rama jest w lwiej części koloru białego i troszeczkę (na dole)czerwonego.

Stan - na oko - sklepowy.

 

Coś mniej więcej jak ten:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Faktem jest, że inaczej patrzy na sprawę ktoś, dla kogo rower jest całym życiem, a inaczej weekendowy użytkownik. Hardcorowiec wyda na sprzęt ostatni grosz, choćby nie miał. I będzie zawzięcie bronił zasadności posiadania topowego roweru. A wy będziecie wiedzieć, że ma rację.

Z drugie strony, przypomina mi się sytuacja sprzed wieeelu lat. Ładna pogoda, sucho i słonecznie- jak zwykle wyeksponowaną dojazdówką jedzie gość, idealnie czysty, topowy kostium rowerowy, wymuskane spd, tempo spacerowe, wzrok utkwiony przed siebie, poker face. I rower- full XTR, rama carbon monocoque, ani ryski. Cena samej ramy zabijała- 8.000DM. Przez całe lata, kiedy tak paradował po bulwarach, ani razu go na trasie nie widziałem; po nieskazitelnym stanie sprzętu i opon można było wnosić, że rower takowej nigdy nie widział. Można i tak:)

Oj, iluż to ja już takich widziałem :)

Nie raz zdarzało się gdy byłem na zawodach, że w tym samym hotelu co ja nocował jegomość, posiadający rowerek za naście tysięcy zł. Na początku myślałem oho, fajny rowerek, pewnie będzie doginał na trasie. Później okazywało się, że ów jegomość nie startował w maratonie, a rowerkiem przemieszczał się z hotelu w okolicę startu/mety i z powrotem. Ważne, aby się pokazać.

Wiesz, też się czasem siebie pytam, jak mały chłopiec, co by było w razie obfitej łaski fortuny...

I byłoby chyba tak, że (tłumaczę sobie, że w imię dawnej miłości do mtb) w ruch poszło by najlepsze, co tam mają w salonach. Czyli choćby coś takiego, jak powyżej wklejony Spec. Właśnie raczej hardtail (że w imię dawnej miłości, że z sentymentu, że wtedy fulli nie było).

Ale też nie dałbym powodu do zawiści:) i mam nadzieję, że przynajmniej z jednej wycieczki wróciłbym rower prowadząc:)))

Z perspektywy USA. Lata 90-te to byl poczatek jakby dominacji ram tytanowych na ulicach. Kompozyty tez nabraly pewnej popularnosci, ale szczegolnie litespeed zajal rynek cala gama roznych ram tak szosowych jak i mtb. Dzisiaj to jest nic szczegolnego na rynku, ale tez po sprzedazy dominujacej rynkowo litespeed, ceny poszly znaczaco do gory, seven jakos sie nigdy nie przebil i pozostal mala manufaktura, a odtworzenie firmy przez rodzine Lynskey'ich nastapilo juz w innym formacie, treaz specjalistycznych rowerow robionych na zamowienie w dowolnej geometrii. W Europie spotyka sie tego znacznie mniej. Polska nie ma nawet dystrybucji ciekawszych firm amerykanskich i trafia do kraju masowka tansza, lub drozsza. Wystarczy wejsc na strony producentow i zwrocic uwage na penetracje rynkowa. Niektore firmy z USA zaopatrywaly europejskie manufaktury pod ich nazwami, gdzie tez nie podawano zrodla manufaktury. Zreszta jakos tak sie stalo, ze w usa zastosowanie nowych technologii i materialow w przemysle rowerowym nastapilo na wielka skale i znacznie wczesniej, czyniac je dostepnymi cenowo dla kazdego i wyprzedzajac europe technologicznie i jakosciowo. W takim wypadku mozna nazwac duza czesc rowerzystow (w USA) "na pokaz", ale byloby to bledne. Przykladowo, w 1997 kupilem kilka rowerow z fabryki w tenessee, miedzy innymi tellico z dosyc egzotycznego, nawet dzisaj stopu vanadium, aluminium i tytanu z kompletnym wyposazeniem tytanowym oraz grupa xlr za $2.3K. Dla tych bardziej odwaznych polecalbym (pewnie niezbyt znany portal w Polsce) craigslist oraz nawet e-bay i zakup niedrogiej i jak na warunki europejskie egzotycznej uzywki takiej jak np niedrogie litespeed'y z drugiej reki.

elkaziorro, 9 Lip 2010, 16:51

 

Ok., yes, tak, da, itd. :)

 

I dlatego, jako równo skomponowane rowery (jeszcze dla ludu) i w całości skomponowane na przyzwoitej(w swej klasie cenowej) komponentach, ogólnie, lubię GIANT'y.

* * *

Nie jestem p. żadnej marce ale GIANT jakoś tak od razu wyrobił sobie dobrą u mnie opinię, że ktoś tam je produkując DBA o WSZYTKO. Projekty i wykonanie jakieś takie udane...

 

Ale kolory ram to już mnie nie zachwycają ;)

moj smigacz na miasto - ostatnio dodalem do niego tytanowy mostek :)

jeszcze troche kosmetyki i bedzie ok

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-12549-100000074 1278706662_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

To może ja wrzucę swoje :)

Pierwszy to "składak" na ramie meridy (tu jeszcze ze starą korbą i tylną przerzutką LX - teraz są XT). Uwielbiam ten rower, bo przy jego składaniu miałem wiele frajdy a i cenowo wyszło bardzo fajnie, jak za rower, który waży 11.2 kg

Drugi (niestety nie mam fotki w telefonie stąd ta katalogowa) to Canyon Grand Canyon 8.0 Również świetna maszynka firmy, która u nas jest mało popularna i może to i dobrze, bo przynajmniej nie kusi ;). Rower jest na X.9, korba XT, hamulce Formula itp. Waga ~ 10.7. Mam już na niego kupca i zostaje u mnie do końca sierpnia. Jednak dwa rowery górskie to trochę bez sensu. Być może zainwestuję w szosę :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-13887-100000055 1278754316_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Skoro jestesmy przy agresywej geometrii Scott Scale 40 - lekki 9.80 kg do kupienia poniżej 5000pln.

"Zepsuty" obręczami - można jeszcze odchudzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tak na marginesie ...

 

wszyscy walczą o gramy w rowerze, czy również swoimi "gramami" się tak przejmujecie?

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

"Swoje" gramy są znacznie mniej ważne, niż sprzętowe. To tak, jakby przez cały czas przerzucać albo 10, albo 13kg...te dodatkowe 3 kg zrobią na dłuższą metę ogromną różnicę.

Dochodzi jeszcze proporcja masy ciała/masy roweru. Ja np. ważę tyle, że podany pow. przykład to dodatkowe jakieś 3.5% układu kolarz/rower- niemało. I jeszcze rozkład mas, położenie środka ciężkości, masy nieresorowane...to się naprawdę przekłada na wyniki/przyjemność z jazdy/sprawność.

 

- - -

 

Co do Scotta powyżej- świetna konfiguracja, ale waga lekko powyżej 11kg (chyba zasugerowałeś się masą ramy).

 

9.85kg to ten pierwszy (Scale 20):

Ten drugi (Scale Limited)- 8.1kg, aż się przyjemnie robi na samą myśl, jaka to musi być frajda śmigać na takim piórku:)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9215-100000011 1278800600_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na stronie Scotta tak piszą:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

czyli 11.1kg. Też dobrze:) szkoda tylko, że FOX'a montują dopiero od 10k wzwyż. Ale i tak Scott sprzedaje jedne z najtańszych kilogramów rowerów na rynku:))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Skoro przy wadze jestesmy:

 

GW, 2009.10.19

 

Sprzętowa rewolucja wicemistrzyni olimpijskiej. Maja Włoszczowska idzie na fulla

 

"Przemysław Iwańczyk: To pan jako pierwszy bierze pod obróbkę rowery Mai. Z niektórych zdziera pan nawet lakier, by były lżejsze.

 

Grzegorz Dziadowiec: Ostatnie zdrapywanie zajęło mi dzień, zyskaliśmy 120 gramów. Nawet dla tak niewielkiej wagi warto było przeprowadzić tę operację. Dla nas, ludzi kolarstwa, to bardzo wiele. Rowery naszych mistrzyń ważą w zależności od ogumienia od 8,150 do 8,450 kg. O wiele niżej zejść nie możemy, bo jesteśmy związani kontraktami z firmami dostarczającymi nam osprzęt. Gdybyśmy mieli wolną rękę, spokojnie zeszlibyśmy poniżej 8 kg."

Powinni od razu zamawiać ramy nielakierowane:) a z tego, co da się wyczytać (1 dzień zdrapywania), to zdrapywano lakier chyba ze wszystkich możliwych miejsc...chciałbym zobaczyć efekt końcowy.

Z drugiej strony- masa 100g ponad 8kg to właśnie np. Scott Limited, lakierowany:)

Zazwyczaj firmy podają wagę dla najmniejszego rozmiaru. Nawet jak napiszą, że waga podana jest powiedzmy dla ramy 19", to rzeczywistość nijak ma się z tym, co wpisują w katalogu :)

 

Eh, ten Limited jest boski :) Ale tu już mówimy o ramie carbon, więc nie bardzo można to odnieść do aluminium. No i X.0. Nie dziwota, że kosztuje £5599.99

 

A co do 29", to kwestia upodobania. Wg mnie na chwilę obecną jeszcze nie ma co się w to pchać, bo po pierwsze za tą samą cenę można kupić 26" na znacznie lepszym osprzęcie, poza tym ciężko jest jeszcze z częściami zamiennymi. Myślę, że za dwa, trzy lata powinno się to znacznie poprawić.

Ocasek:

 

"Sprzętowa rewolucja wicemistrzyni olimpijskiej. Maja Włoszczowska idzie na fullaOstatnie zdrapywanie zajęło mi dzień, zyskaliśmy 120 gramów. Nawet dla tak niewielkiej wagi warto było przeprowadzić tę operację. Dla nas, ludzi kolarstwa, to bardzo wiele. Rowery naszych mistrzyń ważą w zależności od ogumienia od 8,150 do 8,450 kg.

 

- Czyli mistrzynie z gumka, ale bez lakieru na paznokciach. Faktycznie interesujaca koncepcja. Sportowa.

elkaziorro, 10 Lip 2010, 11:31

 

Się nie znam i od razu przepraszam, że się tak może głupio zapytam, ale czy aby amor w tej Meridzie nie jest obrócony (tył z przodem) ? :)

 

/W innych rowerach to jest dokładnie odwrotnie.../

Dokładnie tak ;)

 

A skoro wspomniano już o Majce, to ostatnio wywalczyła wicemistrzostwo Europy. Pierwsze miejsce przegrała o 10 cm :) Warto podkreślić, że na ósmym miejscu dojechała Ola Dawidowicz, a to był jej debiut w gronie elity. Rośnie Majce konkurencja :)

Hmmm...mój poprzedni wpis o masie Scotta Majki zupełnie traci znaczenie, kiedy okazuje się, że te 8kg z haczykiem przypada na...fulla. Majka jeździ na modelu Spark RC (waga w serii 9.5kg).

Oto on:

A poniżej- Spark Limited, 9kg seryjnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9215-100000086 1278846260_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.