Skocz do zawartości
IGNORED

Zwrot. cyfrowa + i2s do wzm. cyfrowego


PawelP

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyłem moją cyfrową zwrotnicę na PC i obecnie chciałbym jeszcze zrobić ostatni krok - połączyć to ze wzmacniaczem cyfrowym. Zwrotnica wystawia przefiltrowane sygnały do poszczególnych głośników, w przypadku 2-drożnej kolumny mówimy więc o 4 kanałach. Wyprowadzenie tych sygnałów ze zwrotnicy realizuje karta muzyczna M-Audio Delta 410, która umożliwia wyprowadzenie czterech liniowych wyjść analogowych stereo. W roli wzmacniacza występuje legendarny (w USA) Panasonic SA-XR55 - wzmak w pełni cyfrowy na technologii Equibit. Gra to b. dobrze na wejściach analogowych, natomiast w przypadku wzmaka cyfrowego jest to zbrodnią zasilać go wejściami analogowymi. I tu pojawia się pomysł przesłania bezpośrednio sygnału I2S z mojej karty muzycznej (ona go wewnętrznie używa do przesłania sygnału między Envy24 a przetwornikami analogowo-cyfrowymi) do tego wzmaka. To ma potężny potencjał, ponieważ:

- I2S jest bardzo niewrażliwy na jitter (oddzielna linia zegarowa),

- pomija się wszystkie złącza i obwody we/wy.

Nie starcza mi jednakże wiedzy i pewności siebie, żeby to w pełni zrealizować - chodzi głównie o dwa zagadnienia:

1. Jak fizycznie zrealizować te połączenia - linie i2s zidentyfikowałem na karcie muzycznej, ale nie mam praktyki w lutowaniu takich mikrościeżek, nie wiem jaki z masą, nie wiem, czy można tak po prostu się bezkarnie wpiąć w ścieżki, czy trzeba jakieś dodatkowe układy stosować ?

2. Nie rozgryzłem jeszcze Panasonic-a - gdzie należałoby się wpiąć z i2s. mam problem z instrukcją serwisową - w Panasonicu i serwisie nie chcą jej dać, szukałem w necie i nic - może ktoś ma jakiś pomysł ? No i później jeszcze pozostaje sprawa wyszukania tego najlepszego miejsca do wlutowania.

 

Jestem optymistą, bo znalazłem w necie wiarygodne info ludzi, którzy coś takiego zrobili, tylko dla innego modelu Panasonic-a.

 

Bardzo jestem podekscytowany taką możliwością połączenia b. wysokiej jakości - bardzo liczę na Waszą pomoc. Nie mam też problemu z zapłaceniem za wsparcie i usługę wykonania takiego połączenia (mail w profilu).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26540-zwrot-cyfrowa-i2s-do-wzm-cyfrowego/
Udostępnij na innych stronach

1. Jak fizycznie zrealizować te połączenia - linie i2s zidentyfikowałem na karcie muzycznej, ale nie mam praktyki w lutowaniu takich mikrościeżek, nie wiem jaki z masą, nie wiem, czy można tak po prostu się bezkarnie wpiąć w ścieżki, czy trzeba jakieś dodatkowe układy stosować ?

 

ja zastosowałem przesył symetryczny jak w RS485 (nadajnik SN65HVD05/odbiornik SN75LBC175A) lub raczej 100BaseT :) i takiż kabel/złącza w układ wpinając sie szybkimi switchami Q3384A. Działa doskonale.

 

 

2. Nie rozgryzłem jeszcze Panasonic-a - gdzie należałoby się wpiąć z i2s. mam problem z instrukcją serwisową - w Panasonicu i serwisie nie chcą jej dać, szukałem w necie i nic - może ktoś ma jakiś pomysł ? No i później jeszcze pozostaje sprawa wyszukania tego najlepszego miejsca do wlutowania.

 

Proponowałbym znaleźć, na jakim TAS'ie zrobiony jest tenże panasonic, po przestudiowaniu serwisówki wpiąć sie przed...

O ile dobrze pamietam jeden z ludzi na dyiaudio zrobił to na texasowym Serdes'ie (serializer/deserializer)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) dwoma lub trzema przewodami, ja to zrobiłem "wielodrutowo" :)... prościej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JaroMi:

>ja zastosowałem przesył symetryczny jak w RS485 (nadajnik SN65HVD05/odbiornik SN75LBC175A) lub

>raczej 100BaseT :) i takiż kabel/złącza w układ wpinając sie szybkimi switchami Q3384A. Działa

>doskonale.

Rozumiem, że to rozwiązanie służy zapewnieniu przesyłu i2s na większe odległości ? Ja planuję wypróbować najpierw podłączenie na krótki odcinek - do 0,5m - więc pewnie wystarczy zwykły kabel - myślę zastosować skrętkę UTP5.

 

>Proponowałbym znaleźć, na jakim TAS'ie zrobiony jest tenże panasonic, po przestudiowaniu serwisówki

>wpiąć sie przed...

TAS-y to nie problem - te informacje mam, z instrukcją serwisową jest gorzej - w serwisach nie chcą ze mną gadać i traktują mnie jak szpiega gospodarczego. Mając nóżki DSP z dokumentacji i po otworzeniu wzmaka - ciekawe, czy dałoby się bez serwisówki dopiąć, czy ryzyko zbyt duże ?

Udało mi się rozpracować nieco Panasonica XR-55. Tak więc:

- sygnał audio cyfrowy i analogowy przechodzą przez dekoder Dolby/DSP Yamaha YSS944,

- sygnały sterujące (jaki sygnał wej, głośność) idą do procesora Mitsubishi 3803/3804. Ten procesor współdziała jeszcze z podprocesorem Mitsubishi Renesas M16C, który steruje DSP Yamaha.

Z Yamahy sygnały w formacie i2s idą do procesora PWM TAS5076. I to jest miejsce, w które chciałbym się wpiąć. Jest tam specjalne złącze 26-pinowe, gdzie są sygnały zasilające 3,3 i 5 V, sygnały sterujące z M16C do Yamahy no i właśnie sygnały wyjściowe z Yamahy do TAS5076, który steruje zasilaczem impulsowym. Jakie to są te sygnały wyjściowe z Yamahy widać na załączonym obrazku. Potrzebuję Waszej porady, czy mogę zupełnie odciąć Yamahę poprzez wyjęcie tej wtyczki z sygnałami sterującymi i zasilającymi i podpięcie tylko moich linii z danymi i zegarem z karty muzycznej czy bezpieczniej będzie jakoś się wpiąć ze swoimi sygnałami z karty muzycznej, zostawiając wtyczkę i tym samym pozostałe sygnały na miejscu ? Pytanie też, czy powinienem korzystać z dwóch linii zegarowych oprócz word-clock ? Być może nie podałem wystarczających szczegółów - prosżę o pytania dodatkowe, mam więcej informacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szczególnie nie jestem pewien jak zmapować podane powyżej linie zegara na linie w kontrolerze mojej karty muzycznej, które są następujące:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

No większe nie większe odległości, parę metrów, ale mając przygody z odpornością na różne zakłócenia poprzednich urządzeń zdecydowałem sie na wariant pancerny - czyli symetryka UTP5 i izolowane galwanicznie (trafka), terminatory dopasowanie 50om itp.

 

Proponowałbym właśnie przed procesorem zrobić switch elektroniczny (właśnie te 3384 - 10bitowy switch) które przy obecności sygnału zewnętrznego przełączaja sygnały na zewnętrzny.

Problemy widzę takie-jeżeli procesor steruje głośnościa to moze to robić na drodze zmiany danych i napiecia zasilajacego końcówki... nie wiem, jak poradzisz, aby móc regulować...

Drugie-zgodność formatów i krotności zegarów... trzeba trafu zaby się zgadzały w obydwu urządzeniach. Trafu albo możliwości zmiany w jednym :-) na zgodny z drugim .

Co do linii to zdajesie musisz dać wszystkie zegary (Master(jaka krotność?), Word i bit clock) oraz dane (format... i faza:|). Przy kabelkach (pewno ma to coś wspólnego z liniami długimi) potrafią sie rozjechać i "rozpieprzyć" zakłóceniami, odbiciami sygnały Masterclock (128-256-512 czy 1024fs(dla TAS5515) to dla fs48kHz już jest 24,576 - 98MHz... a to już cieżko sie kablami śle z zastrzerzeniem zgodności fazy z zegarem 192kHz:) (WDCLK). Z karty masz zastrzeżenie, ze max 25MHz... dla fs 96kHz jest to 256x

wg. TI sygnały audio dla TAS to MCLk(masterclock) (z karty SDOMCLK), WDClk (wordclock)(z karty SDOWDCLK), bitclk (z karty SDOBCLK) i SDIn (data) (SDO1-4), ale czy formaty spasują...

 

PSYnc - WDCLK, PBCLK-bitclk, PSDIN - data-in (to raczej z ADCów), PSDOUT - dataout, masterclock i reset...

Powodzenia i daj znać o wynikach.

JaroMi - serdeczne dzięki za konkretny wpis. Posuwamy się do przodu - sprawdziłem rzeczy, na które zwracałeś uwagę. A więc poniżej jedziemy z danymi najpierw dla kontrolera Envy24 z mojej karty muzycznej M-Audio Delta 410 (katalogowo jest to chip ICE1712) - są to informacje dotyczące rejestrów konfiguracyjnych tego chip-u z opisem:

 

Bit Attribute Description

7:6 R/W

XIN2 Clock Source Configuration. Refer to register MT01 and Table A-2 in the Appendix

00: XIN2: 22.5792MHz crystal (44.1kHz*512)

01: XIN2: 16.9344MHz crystal (44.1kHz*384)

10: XIN2: from external clock synthesizer chip (e.g. MK1412) which needs to be controlled via S0, S1 pins.

These shared GPIO4

11: - Reserved

 

Table A-2. I˛S Interface Parameters and Ratios (Pin 50 Pulled Down)

PSYNC (SR in kHz) PMCLK/PSYNC XINx/PMCLK PBCLK / PSYNC (bpf)

8 128 or 256 24 or 12 64

9.6 128 or 256 20 or 10 64

88.2 128 or 256 2 or 1 64

44.1 256 or 384 2 or 1 64 or 48

22.05 256 or 384 4 or 2 64 or 48

11.025 256 or 384 8 or 4 64 or 48

 

Note: Clock source either 22.5792 MHz for 512*44.1 KHz or 16.9344 MHz for 384*44.1

KHz, software controlled via PCI60[7-6]. For 512*48 KHz, the clock source is 24.576 MHz.

The divider marked with * like the one at 32 KHz samplingrate, will not have 50% duty cycle

PMCLK. See MT02 for I˛S data format and clock ratios. 48 bpf is available for XIN2

originating clocks only.

 

 

Figure 4-2. I˛S Format Timing Diagram

Bit Attribute Description

7:4 R0 -

3 R/W MCLK/LRCLK ratio,

0: 256x (default)

1: 128x

2 R/W SCLK/LRCLK ratio, i.e. bpf (bits per frame, each frame correspondingto 1/SR)

Typically useful for 44.1 KHz samplingrate and its multiples where converters use 384X oversampling. If S/PDIF is used as reflected in PCI63[0] or 1, 64bpf mode is forced and this bit is rendered inactive.

0: 64bpf (32/32) default. (PMCLK on pin 85 is 256 * LRCLK)

1: 48bpf (24/24) (PMCLK is 384 * LRCLK)

1:0 R/W Data format:

00: I˛S (timing diagram provided below)

others: Reserved

 

**********************************************

A teraz porcja info dla procesora PWM TAS5076:

 

2.1.7 Serial Data Interface

The TAS5076 operates as a slave only/receive only serial data interface in all modes. The TAS5076 has three

PCM serial data interfaces to accept six channels of digital data though the SDIN1, SDIN2, SDIN3 inputs. The

serial audio data is in MSB-first, twos-complement format.

The serial data interfaces of the TAS5076 can be configured in right-justified, I2S, left-justified, or DSP modes.

This interface supports 32-kHz, 44.1-kHz, 48-kHz, 88-kHz, 96-kHz, 176.4-kHz, and 192-kHz data sample

rates. The serial data interface format is specified using the data interface control register. The supported word

lengths are shown in Table 2-5.

During normal operating conditions if the serial data interface settings change state, an error recovery

sequence is initiated.

 

 

2.1 Clock and Serial Data Interface

The TAS5076 clock and serial data interface contain an input serial data slave and the clock master/slave

interface. The serial data slave interface receives information from a digital source such as a DSP, S/PDIF

receiver, analog-to-digital converter (ADC), digital audio processor (DAP), or other serial bus master. The

serial data interface has three serial data inputs that can accept up to six channels of data at data sample rates

of 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, or 192 kHz. The serial data interfaces support left

justified and right justified for 16, 20, and 24 bits. In addition, the serial data interface supports the DSP protocol

for 16 bits and the I2S protocol for 24 bits.

The TAS5076 can function as a receiver or a generator for the MCLK_IN (master clock), SCLK (shift clock),

and LRCLK (left/right clock) signals that control the flow of data on the three serial data interfaces. The

TAS5076 is a clock master when it generates these clocks and is a clock slave when it receives these clocks.

The TAS5076 is a synchronous design that relies upon the master clock to provide a reference clock for all

of the device operations and communication via the I2C. When operating as a slave, this reference clock is

MCLK_IN. When operating as a master, the reference clock is either a TTL clock input to XTAL_IN or a crystal

attached across XTAL_IN and XTAL_OUT.

The clock and serial data interface has two control parameters: data sample rate and clock master or slave.

 

2.1.4 Clock Slave Mode

In the slave mode (M_S = 0), the master clock, LRCLK, and SCLK are inputs to the TAS5076. The master clock

is supplied through the MCLK_IN terminal.

As in the master mode, the TAS5076 device develops its internal timing from the internal phase-locked loop

(PLL). The reference clock for the PLL is provided by the input to the MCLK_IN terminal. This input is at a

frequency of 256 times (128 in quad mode) the input data rate. The SCLK frequency is 48 or 64 times the data

sample rate. The LRCLK frequency is the data sample rate. The TAS5076 does not require any specific phase

relationship between SRCLK and MCLK_IN, but there must be synchronization. The TAS5076 monitors the

relationship between MCLK, SCLK, and LRCLK. The TAS5076 detects if any of the three clocks is absent,

if the LRCLK rate changes more than 10 MCLK cycles since the last device reset or clock error, or if the MCLK

frequency is changing substantially with respect to the PLL frequency.

When a clock error is detected, the TAS5076 performs a clock error management sequence.

The clock error management sequence temporarily suspends processing, places the PWM outputs in a hard

mute (PWM_P outputs are low, PWM_M outputs are high, and all VALID signals are low), resets all internal

processes, sets the volumes to mute, and suspends all I2C operations.

************************************************************

Wg mnie wnioski są chyba pozytywne:

- Envy z karty muzycznej przy próbkowaniu 44,1 kHz wykorzystuje zegar 22.5792MHz crystal (44.1kHz*512), a na potrzeby sygnału zewnętrznego zegara jest on dzielony na pół a więc 256*fs, gdzie fs, jak rozumiem to jest jednocześnie Wordclock, czyli LRCLK. Tak samo TAS5076: "MCLK_IN - This input is at a

frequency of 256 times (128 in quad mode) the input data rate" - czyli sampling rate dla mnie. Zgadzasz się ?

- bitclock rozumiem, że powinien chodzić jako 64 bity w obu, choć tu nie jestem pewien ?,

Dla Envy jest tak:

0: 64bpf (32/32) default. (PMCLK on pin 85 is 256 * LRCLK)

1: 48bpf (24/24) (PMCLK is 384 * LRCLK)

 

dla TAS5076 tak:

2.1.7.1 I2S Timing

I2S timing uses LRCLK to define when the data being transmitted is for the left channel or the right channel.

LRCLK is low for the left channel and high for the right channel. A bit clock running at 48 or 64 times Fs is used

to clock in the data. There is a delay of one bit clock from the time the LRCLK signal changes state to the first

bit of data on the data lines.

 

- czynię ogólne założenie, że TAS5076 pracuje w slave mode i normalnie jest sterowany z dekodera YSS Yamaha. Nie mam tu doświadczenia - czy to pewne założenie, wydaje mi się naturalne ?

- największy chyba problem jest z tym formatem - ustawia go pewnie YSS, ale chyba można założyć, że jest to po prostu format nazywany i2s i się zgodzi. Jakie jest ryzyko, jeżeli będą jakieś rozjazdy w formacie ? Po prostu chyba będzie kiepawo grało, bez żadnego ryzyka uszkodzeń ?

 

Poniżej formaty wspierane przez TAS5076:

 

Table 2-5. Supported Word Lengths

DATA MODES

WORD

LENGTHS MOD2 MOD1 MOD0

Right justified, MSB first 16 0 0 0

Right justified, MSB first 20 0 0 1

Right justified, MSB first 24 0 1 0

I2S 16 0 1 1

I2S 20 1 0 0

I2S 24 1 0 1

Left justified, MSB first 24 1 1 0

DSP frame 16 1 1 1

 

 

I na koniec diagram czasowy dla Envy, liczę na dalszą pomoc i współpracę, jestem bardzo podekscytowany tą możliwością połączenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JaroMi:

Jeszcze dwie kwestie:

Regulacja głośności

Tak, masz rację też się zastanawiałem jak jest realizowana regulacja głośności. We wcześniejszych modelach było to robione jako kombinacja zmiany napięcia zasilania (od max w dół do kilku woltów) a w zakresie małych napięć cyfrowo. A cyfrowo to nadal może oznaczać dwie rzeczy - w dekoderze DSP lub w procesorze PWM. Najgorsza wersja jest taka , że część regulacji głośności jest realizowana w dekoderze DSP a więc przed punktem wejścia mojego sygnału.

 

Stąd spróbujmy rozważyć obie opcje wpięcia się z moimi sygnałami:

 

Opcja A - pierwotny pomysł - po dekoderze DSP przed procesorem PWM

W Panasie jest specjalne złącze 26-pinowe pomiędzy główną płytą, na której jest PWM TAS5076 a oddzielną płytką DSP, na której jest dekoder DSP YSS944, odbiornik SPDIF AK4114 oraz 3 przetworniki A/D.

Na pinach są następujące sygnały:

- napięcia zasilania (1.2, 3.3 i 5V) dla dekodera DSP YSS944 i odbiornika SPDIF AK4114,

- sygnały sterujące z procesora na płycie głównej dla dekodera DSP YSS944 (linie odczytu/zapisu, zegar, flaga zera)

- sygnały sterujące z procesora na płycie głównej dla AK4114 (reset, control data input pin)

- wychodzą do procesora na płycie głównej:

* z dekodera DSP YSS944: wyjściowy pin interfejsowy oraz sygnał wyciszenia (auto-mute), kiedy DSP wejdzie automatycznie w ten tryb,

* z AK4114: dwa przerwania INT0 i INT1 oraz pin wyjściowy control data,

- no i oczywiście co najważniejsze - trzy sygnały i2s, master clock, bitclock oraz lrclk.

 

No i teraz gdyby to w całości odpiąć od strony płytki DSP i podłączyć tylko te piny i2s ze złącza męskiego na płycie głównej ? Dekoder DSP YSS944, odbiornik SPDIF AK4114 oraz 3 przetworniki A/D nie byłyby pod zasilaniem natomiast teoretycznie mogłyby mieć jakiś sygnał z wejść liniowych lub SPDIF, gdybym przypadkowo coś tam akurat podłączył. Czy jest tu jakieś ryzyko ? Bo jeśli miałbym zostawić podłączoną wtyczkę od strony płytki DSP to jak się włączyć z moimi liniami ? Rozumiem, że np. stosując to eleganckie rozwiązanie ze switchem 3384 powinienem gdzieś przeciąć linie sygnałowe i podłączyć je do switcha ?

 

Opcja B - Przylutować się do nóżek wyjściowych przetwornika A/D - przed dekoderem DSP

 

W takim przypadku na pewno będzie cała kontrola głośności OK, tylko czy tu nie ma ryzyka, bo przetworniki A/D będą pod napięciem, mogę ewentualnie spróbować nie podawać im sygnału wejściowego (to jest nie podłączać nic na wejścia analogowe), ale to i tak może ryzykowne ? Czy da się to jakoś zrobić bez ingerencji w lutowanie istniejących układów ? Jeśli nie to co należałoby wylutować (oczywiście chodzi o absolutne minimum) ?

Chyba już nic więcej nie wymyślę i pewnie czas już zacząć eksperymentować. Trochę się obawiam, żeby Panas nie poszedł zbyt szybko z dymem. Jeżeli znacie jakiegoś elektronika lub hobbystę-praktyka w elektronice cyfrowej, który mógłby mi odpłatie pomóc, bardzo by mi się to przydało.

Jak oceniacie ryzyko fizycznego uszkodzenia procesora PWM TAS5076, kiedy wystąpiłaby:

- niezgodność częstotliwości zegara,

- niezgodność formatu danych i2s ?

O jakie uszkodzenia może tu chodzić ?

A co jeżeli dałbym tylko linie zegarowe i danych i2s, a nie obsługiwałbym potencjalnie części linii sterujących tego procesora. Jak po prostu nie zadziała, to nie problem, gorzej jak by miał się zdymic ?

Przepraszam, przeleciałem na szybko - bez analizy tego, co lata albo serwisówki nie dowiesz sie w jakich formatach gadają kostki - może być dowolny z możliwych (założenie że I2S nic nie daje...) zarówno od strony Envy jak i TAS. Envy określisz np. moze po tym, z jakim scalakiem działa. U mnie (MAudio Aud.2496) z CS8427 i AKMxxxx tak określiłem... Najprosciej oscyloskopem zrobić "bitoskop" (pod takim określeniem w sieci występuje)- czyli WDCLK wpinasz do wyzwalanie przebiegu, DATA na pionowe - mozesz określić format i liczbę bitów na słowo , z parametrów przebiegu także fs i bitclock. Wyzwalając oscyloskop bitclk określasz fazę...

 

"- niezgodność częstotliwości zegara,

- niezgodność formatu danych i2s ?"

w lepszym wypadku będzie cisza (mute) w gorszym "cyfrowy szum" czyli wrzask na 0dB (coś koszmarnego:) ).

Tym sie nie przejmuj, gorsze są niezgodności fazy które objawiają cie... cykaniem :) ledwouchwytnym ...niby wszystko działa:) a słuchać sie nie da...

Bój sie - i zabezpiesz - przed uszkodzeniem przepięciem, zasilaniem z dwu źródeł (różnica potencjału mas), dlatego moze wyjście i wejście zabezpiesz inwertorami... np 04 najwyżej one polecą...

BTW wiesz jakimi poziomami operują te scalaki? Ostatnio sie narobiło... 1,5, 1,7 2,5 3,3 i 5V to niby "standardy"

a w zasadzie standardem jest ULV i odpowiednie zasilanie... jak wszystko 3,3V to spokój... ale żeby sie nie zdziwić sprawdź, nie wszystkie scalaki są 5Vtolerant.

dzis na szybko, wrócę to poczytam dokładniej:) narazie

Dzięki za odpowiedź.

 

JaroMi, 11 Cze 2006, 16:30

 

>Przepraszam, przeleciałem na szybko - bez analizy tego, co lata albo serwisówki nie dowiesz sie w

>jakich formatach gadają kostki - może być dowolny z możliwych (założenie że I2S nic nie daje...)

Z diagramu w dokumentacji wynika, że Envy daje tylko i2s. Procesor PWM TAS5076 po stronie Panasonica - tu gorzej - on może wziąć wszystko - left-justified, right-, i2s. Oczywiście ustawiony jest tak jak do niego "gada" DSP Yamaha - tylko, że z tego nic nie wynika, bo ona też może wystawić wszystko ...

>Najprosciej oscyloskopem zrobić "bitoskop"

>(pod takim określeniem w sieci występuje)- czyli WDCLK wpinasz do wyzwalanie przebiegu, DATA na

>pionowe - mozesz określić format i liczbę bitów na słowo , z parametrów przebiegu także fs i

>bitclock. Wyzwalając oscyloskop bitclk określasz fazę...

To by się przydało od strony Panasonica, problem w tym, że nie mam oscyloskopu (bo de facto żaden ze mnie elektronik-praktyk).

>BTW wiesz jakimi poziomami operują te scalaki? Ostatnio sie narobiło... 1,5, 1,7 2,5 3,3 i 5V to

>niby "standardy"

>a w zasadzie standardem jest ULV i odpowiednie zasilanie... jak wszystko 3,3V to spokój... ale żeby

Tak, to sprawdziłem - na szczęście oba 3,3 V...

>Bój sie - i zabezpiesz - przed uszkodzeniem przepięciem, zasilaniem z dwu źródeł (różnica potencjału

>mas), dlatego moze wyjście i wejście zabezpiesz inwertorami... np 04 najwyżej one polecą...

Chętnie tak zrobię, tylko ze względu na moją skromną praktykę poproszę o więcej szczegółów - co to dokładnie jest "04" i dlaczego zabezpieczyć wejście i wyjście ? Nie do końca czuję zagadnienie, ale zaryzykuję pytanie czy nie wystarczy po prostu jeden jakiśi element zabezpieczający pomiędzy tymi dwoma urządzeniami ? No albo tego po prostu nie zrozumiałem.

->PawelP

Przeanalizowałem lekko pdf TAS5076 wynika z niego jasno, że podłączenie takie jakie sobie wymarzyłeś jest możliwe tylko jeżeli DSP wysyła dane w formacie I2S. Jeżeli tak nie jest to trzeba przeprogramować TAS przy pomocy kawałka procka i "prostego" programu lub jeszcze coś innego zakodować sygnał w DTS po stronie kompa wyjśc takim sygnałem po I2S wpiąć się za odbiornikiem spdif i ustawić wzmak na tryb DTS wtedy gdy odpowiednio zakodujemy sygnał otrzymamy kilka oddzielnych kanałów. Jeżeli się mylę z tym DTS to proszę mnie poprawić. DTS po spdif. Problem w tym że jest dużo niewiadomych.

Shark700 - dzięki za zaangażowanie,

>Przeanalizowałem lekko pdf TAS5076 wynika z niego jasno, że podłączenie takie jakie sobie wymarzyłeś

>jest możliwe tylko jeżeli DSP wysyła dane w formacie I2S.

Nie jestem pewien dlacego ten wniosek z i2s wynika z analizy TAS5076. Doszedłem do tego samego wniosku, ale on raczej wynika tego, że Envy wystawia i2s.

>przeprogramować TAS przy pomocy kawałka procka i "prostego" programu lub jeszcze coś innego

nie znam się na tym dobrze, ale czy nie jest tak, że TAS5076 może być programowany przez mikroprocesor centralny za każdym razem, kiedy jest włączany Panas ? Ja bym się raczej skłaniał ku zdiagnozowaniu, jaki format wystawia Yamaha DSP i później ewentualnemu przekształceniu sygnału z Envy na format, który bierze TAS5076.

>zakodować sygnał w DTS po stronie kompa wyjśc takim sygnałem po I2S wpiąć się za odbiornikiem spdif

>i ustawić wzmak na tryb DTS wtedy gdy odpowiednio zakodujemy sygnał otrzymamy kilka oddzielnych

>kanałów. Jeżeli się mylę z tym DTS to proszę mnie poprawić. DTS po spdif. Problem w tym że jest dużo

>niewiadomych.

Kiedyś rozważałem taką opcję. Dawno temu i już dawno temu odpuściłem, bo:

- DTS jest kompresją stratną,

- spdif ma problemy z jitterem.

Za odbiornikiem spdif można się też wpiąć z i2s, bo tak sygnał dochodzi do DSP Yamaha (3 razy i2s). Tylko, że to oznaczałoby masakrę lutowniczą (odbiornik SPDIF i przetworniki A/D mają ekstremalnie małe nóżki) , która mnie przynajmniej przerasta.

Na razie status jest taki, że włączyłem Panasa z odłączoną płytką z DSP i po chwili namysłu odpowiedział, że jest błąd DSP i odmówił współpracy. Oznacza to chwilowe zachwianie mojego projektu, ponieważ najwyrażniej muszę go nakarmić wszystkimi innymi sygnałami z i do Yamahy a dodatkowo moje i2s. Chyba, że może wystarczy sygnały z Yamahy zewrzeć do masy i go oszukać ? Wątpiąc w to będę musiał kupić lub zrobić niestandardową przejściówkę 26-pinową - masakra.

Paweł

przełączaj TYLKO sygnały MClk, WDClk, BTClk, Data... resztę zostaw DSPowi, on sie z TAS em dogaduje takze w kwestii głośności, formatów, błędów... Przerwałeś mu tę konwersację:) więc wyrzucił błąd komunikacji po IC (przypuszczam)

co do "Kiedyś rozważałem taką opcję. Dawno temu i już dawno temu odpuściłem, bo:

- DTS jest kompresją stratną,

- spdif ma problemy z jitterem."

a z jakiego źródła bezstratnego uzyskasz wielokanałowość?

W takim przypadku SPDIF jest używany do przesyłania danych, nie zegara - po rozkodowaniu i inne czarymary-DSP sam zegar nadaje i nie ma związku z jitterem SPDIF. Jest to zresztą problem najtańszych przetworników c/a- jakikolwiek lepszy ma jitter killery przeróżne (np bardzo dobry Texasowy SpAct) lub moze być mało czuły na zakłócenia zegara jak wielobitowe.

Dobrym, (o ile nie świetnym) pomysłem jest link sony gdzie dane są przesyłane SPDIF a osobnymi liniami zegar - najbardziej krytyczny manewr odzyskiwania zegara jest ominięty.

Niestety słabo kompatybilny :D (widział ktoś taki?) ale w DIY sprawdza się świetnie

JaroMi:

jak zwykle wartościowe wpisy, dzięki.

 

>a z jakiego źródła bezstratnego uzyskasz wielokanałowość?

tu (przynajmniej mnie) nie do końca o to chodzi. Moja zwrotnica cyfrowa wymaga przesyłanie do wzmacniacza już przefiltrowanego sygnału do każdego głośnika w kolumnie - tak więc dla stereo 2-kanałowego cztery kanały. Tak więc żródłem jest zwykłe CD, natomiast później jest potrzebna wielokanałowość ale w ceku implementacji cyfrowo-rzefiltrowanego stereo.

>W takim przypadku SPDIF jest używany do przesyłania danych, nie zegara - po rozkodowaniu i inne

>czarymary-DSP sam zegar nadaje i nie ma związku z jitterem SPDIF.

Tak, zastanawiałem się nad tym. Ale nie do końca to rozumiem - SPDIF to SPDIF - może wziąć zegar i odczytywać dane tylko w jeden sposób - z danych bo nie ma oddzielnych linii zegarowych. Ja to sobie wyobrażam tak, że to to samo co PCM, tylko z dekodowaniem, dla którego zakładam po prostu jakieś staeł opóźnienie, które nie powinno mieć wpływu na efekt. No ale moja wiedza nie jest tu szczegółowa.

Co do podłączania moich linii i2s do Panasa, to oczywiście byłem świadom, że idealnie byłoby wszystkie pozostałe linie z DSP pozostawić. Rzecz w tym, że to ten "zły" wariant, bo oznacza mnóstwo dłubania - 26-mikro-blaszkowy, niestandardowy konektor ...

Próbowałem też się wlutować w kartę M-Audio do tych drobnych nóżek i ścieżek. Mimo grota szpilkowego w mojej lutownicy Solomon 25W to sprawia mi mnóstwo kłopotu i nie czuję się z tym komfortowo. Co więcej nie bardzo widzę, żeby to była tylko kwestia wprawy. Wszak stacja lutownicza też chyba nic nie zmienia - to tylko konrtola temperatury a chirurgia pozostaje taka sama ? Wg mnie tu trzeba by mieć jakiś inny, oparty o inną zasadę sprzęt. Dziwię się o tyle, że w innym wątku, gdzi chłopaki składają sobie kit-a ze wzmacniaczem Tripath generalnie się mówi, że każdy serwis RTV polutuje takie rzeczy bez problemu w dwie minuty. Jak to w końcu jest z tym lutowaniem ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.