Skocz do zawartości
IGNORED

Śliczne kasety audio


k.mik

Rekomendowane odpowiedzi

Do cudów jej nie zaliczam mam nagrywałem i na szczęście tylko mowę.

Pozdrawiam

Zbyszek

Jak będziesz w Jazz Clubie Pod Filarami pozdrów odemnie Pana Bogusława D od Niego dostałem namiary na kogoś na Którym mi wyjątkowo zależało [M.W.]

Magna to zachodnioniemiecka marka, raczej nieco poniżej przeciętnej, ale lepsza od różnych nieznanych marek dalekowschodnich wątpliwej jakości (International, Time-Ton, itp.).

Chyba nieco wyżej od Magny stał - również zachodnioniemiecki - Permaton.

znecalem sie dzis nad roznymi tasiemkami - no i masz babo placek do listy uzaleznien dokladam tego that's cd II/f

olewalem go czas jakis jako wizualna podróbe suono i to byl jednak bład.

 

juz nagrywany zgodnie z regulami gry wyroznia sie dynamiką.

przy minimalnym przesterze co sie okazuje? ze przesterowuje sie jak super ferro ale szum trzyma nisko jak type II (ktorym rzekomo jest)

 

no i teraz pole do popisu dla znawców nosników taiyo - co to u diabła jest?

pod swiatlo jest ciemno-bordowa ,troszke jak ux-s (i jakbym mial porownac dzwiek to chyba wlasnie z francuskimi ux-s).

wysokie nie dzwonią, bas kopie i wraca na miejsce kiedy powinien.

 

nagrywalem to samo na em-x (II) i mg-x (IV) ale to juz nie to.

Nagrywałem na tym co nawinęło się pod ręke czyli BASF RECORD - II i to samo g...jako EMTEC RECORD - II zakończyłem na MAXELL-u SX II przykro mi ale wolę ten ostatni, pomimo, że w tym chromie ani jednego atomu Cr nie ma a brzmi rewelacyjnie. Rozwaliłem made in CCCP słuchawki ortofoniczne TDS 16 [ECHO] 2 x 70 Ohm typ otwarty i umieściłem w japońskiej olbrzymiej obudowie EAGLE STEREO HEADPHONES SE.40 JAPAN, oczywiście typ zamknięty i wyjątkowo szczelny. Panowie z kasetami bywa różnie ale najczęściej wina leży po naszej stronie lub naszego sprzętu wyjątkowo rzadko jest spowodowana jakością nośnika chyba, że dacie się naciąć na coś takiego jak KODA [ < ] biała szczałka w czerwonym prostokącie superferro a więc nie jest to Kodak a taśma jest naprawdę nędzna.

Pozdrawiam

Zbyszek

dziś znalazłem fragment koncertu Budki Suflera z 81 r z mojej studniówki stara taśma trochę już zapleśniała ,ale wspomnień czar sprawił że chyba przez ładnych parę dni będzie to najważniejsza muzyka świata rozmarzyłem się ale to wpis reanimacyjny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

najładniejsza kaseta jaką zrobili jak dla mnie chciałbym chociaż 1 sztuke złotą taką mieć

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten sprzedawca z Barcelony działa na ebay już od jakiegoś czasu i ciągle ma fajne rzeczy, zafoliowane. Teraz np. TDK MA-R i MA-XG, Denon MG-X, Sony Metal Master i Super Metal Master, oraz zupełnie unikalną w Europie, bo sprzedawaną tylko w Japonii "chromówkę" w ceramicznej obudowie UX Master, i jeszcze parę innych mniej i bardziej ciekawych.

Ceny ich też są "fajne", niestety. Inna rzecz, że kasety takie jak MA-R, MA-XG, Denon MG-X czy Sony Metal Master były zarąbiaście drogie nawet gdy można je było kupić w sklepie - były mniej więcej 5-6-krotnie droższe od "normalnych" metalowych, a te przecież też tanie nie były.

Ja też już sobie nie przypomnę dokładnie, ale, gdy, powiedzmy, TDK MA czy Sony Metal XR kosztowały 10-12 zł, to MA-XG (nowy typ, szaro-zielona, kompozytowa) czy Sony Metal Master kosztowały 30-40, a może i 50.

Daniel22, 21 Wrz 2007, 17:47

 

>Tylko co takiego miały one że tyle kosztowały?

 

Bardzo dobre (najlepsze) taśmy i bardzo wymyślne, kosztowne obudowy. Sony Metal Master ma obudowę ceramiczną z oddzielnym blokiem prowadzącym taśmę, stary TDK MA-XG - metalową ramę i przezroczyste dekielki z obu stron, nowy MA-XG - pięcioczęściową obudowę z kompozytów też z oddzielnym blokiem prowadzącym taśmę. Do tego niewielka produkcja, skutkująca wysokim kosztem jednostkowym.

Ale za to TDK MA-XG i Sony Metal Master kilkakrotnie zgarniały dwa pierwsze miejsca w kilku różnych testach w pismach audio. Tyle, że stosunek ceny do jakości był słaby. Kasety były bardzo dobre, ale niewspółmiernie do tego drogie.

Trzecią taką superkasetą był That's Suono, też doskonały.

Natomiast Maxell Metal Vertex (ciężka obudowa z wtopionymi owalnymi płytkami z brązu) i Denon MG-X (obudowa chyba ceramiczna), choć też pretendowały do miana superkaset, również miały wymyślną budowę i ceny podobne, w teście amerykańskiego Audio wypadły blado, gorzej niż "zwykłe" TDK MA czy Maxell MX. (test oceniał tylko jakość zapisu, nie brano pod uwagę ceny).

Rzeczywiście ten gość z Hiszpanii sprzedaje perełki.Szczególnie Sony UX master.Ciekawe ile jest takich kaset o których mało kto wie.Z takich perełek nabyłem kiedyś TDK SA-XG.Obudowa jak w starej MA-XG.

a widzieliście na Ebay-u USA polskie cudo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nawet jeszcze jedno

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Green Apple, 21 Wrz 2007, 20:20

 

>Rzeczywiście ten gość z Hiszpanii sprzedaje perełki.Szczególnie Sony UX master.Ciekawe ile jest

>takich kaset o których mało kto wie

 

Takich kaset jest bardzo dużo ze względu na zróżnicowanie rynków.

Kto na przykład zna TDK B czy TDK F? TDK B to jakaś podstawowa taśma (chyba odpowiednik naszych TDK FE albo T1) na rynku chyba australijskim... TDK F to chyba podstawoa taśma na rynku japońskim...

 

Na początku lat 90 zróżnicowały się bardzo kasety TDK na rynku europejskim i amerykańskim - same kasety były zupełnie inne, w USA była dostępna specjalna seria Optima. Tylko na rynek USA Maxell robił serię Capsule. Itd.

 

Oferta kaset zawsze była bardzo bogata na rynku japońskim - Japończycy z jakiegoś powodu bardzo lubili kasety i oczekiwali szerokiej gamy. Np. seria HF (typ I) Sony w USA składała się tylko z dwóch modeli: HF i HF-S. W Europie można było kupić HF, HF-S i HF-ES, podczas gdy w Japonii były HF, HF-S, HF-X, HF-ES i HF-Pro (ta ostatnia to to samo co ES, ale z ceramiczną prowadnicą taśmy). W Japonii był też dostępny Sony UX Master, nigdzie indziej nie spotykany, a poza tym mnóstwo serii specjalnych, okazjonalnych, itd. Takich zupełnie nieznanych u nas kaset były setki!

Dziś wreszcie nowe zdobycze!Taśma BBC FX 90 jakaś dziwna,memorex fe 60(zaplątanie barw,rolki różowo-fioletowe,na obudowie wzorki,ogólnie całkiem ciekawa) no i TDK D60 e stanie idealnym.

Daniel22, 22 Wrz 2007, 12:06

 

>I mam etykiete od starej maxell S-LN....z korei.

 

Część kaset Maxella, zwłaszcza tych tańszych (LN, UL, UR, S-LN) była robiona i w Japonii, i w Korei, a część, na rynek USA, była jeszcze montowana w USA czy Meksyku. Można się bawić w zbieranie różnych wersji i znajdowanie różnic.

Mam też całą serię (z początku lat 90-tych) kaset Fuji (DR-Ix, JP-Is, JP-II, JP-IIx) w wykonaniu japońskim i koreańskim - różnią się szpulkami, foliami ślizgowymi... Ale najlepsze, JP-IIx Pro i JP Metal, były robione chyba tylko w Japonii.

I jeszcze jedno: Fuji JP-II i JP-IIx z owego okresu na rynek USA były zupełnie inne, montowane w Meksyku, zdumiewająco podobne do kaset Sony UX i UX-S z owego czasu. A jak wiemy, Sony ma fabrykę w Meksyku...

Magnetofonu niestety juz nie mam (sprawial zbyt duzo problemow) ale kiedy widze na targu jakas ciekawa kasete to nie moge sie oprzec:) i slusznie! ostatnio nabylem 7 szt uzywanych TDK MA-XG po 2 zl za sztuke (50 centow)!! z innych ciekawych mam jeszcze uzywane: TDK MA-R, 3 Nakamichi, przesliczne BASFy z krolikiem Bugsem no i jeszcze zafoliowana SONY FeCr - unikat Type III.

Acha, oprocz tego mam sporo (ok 50 szt)uzywanych innych kaset na zbyciu - przewaznie chromowki (SA, SA-X, UX-S,), kilka ciekawych tez sie trafi; jak ktos bedzie w okolicach Wiednia to chetnie oddam za symboliczna zlotowke od sztuki (cena oczywiscie do negocjacji:)

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

2000 Gauss to sporo te najlepsze potrzebuja naet do 3000 tysiecy żeby nasycić tasme , lub ja rozmagnesować to juz nie da rady stary deck tylko pożądna cewka do kasowania nosnika pozdrawiam

audiomagia.blogspot.com

no właśnie z tymi UXS meksykańskimi dostępne są czasami u nas a w Stanach ich niema /ta jasna zieleń/ zdaje mi się że robią je specjalnie na Europe i podejmę swój poprzedni wątek że wg. mnie są gorsze od Europejskich /ciemna zieleń i szara obudowa/

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.