Skocz do zawartości
IGNORED

Lenco L 75


Rekomendowane odpowiedzi

Oskar>jak tam,próby odsłuchowe z trafem?Też przymierzam się do twardej plinty,tak dla własnego doświadczenia odsłuchowego.Sam jestem ciekaw co z tego wyniknie.Opinia opinią ale najważniejsze są własne uszy. A jeszcze przypomniało mi się...używasz standartowego kabelka sieciowego,czy wymieniłeś go?Nadal najlepiej Ci gra ten interkonekt od lenco?Czy wpiąłeś już coś innego?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-710966
Udostępnij na innych stronach

Hi Gracz: no właśnie na tym tu deliberuję - nad kablem między phono a wzmacniaczem. Ostatnio ktoś podsunął mi pomysł kabla Mogami Little Wonder JS (RCM.com.pl). Ponoć świetny dla łączenia gramofonu. Rekomendował wprawdzie sprzedawca w sklepie, ale jak raz akurat tego nie sprzedają, więc mu nieco bardziej wierzę.

 

Co do trafa: to moje jeszcze nie dotarło. Więc na razie jeszcze próby przede mną. Na razie testuję pożyczone trafo DIY i gra to naprawdę ładnie, znacznie lepiej niż RI-audio. No ale siedzę cicho, bo już nie raz pisałem, że coś robi fantastyczne wrażenie na początku - pora trochę stonować:)

 

Co do wkładek. Muszę przyznać, że założyłem zmęczony nieco próbami z Denonem 103 na klasyce prościutkiego Goldringa Elektra i naprawdę jestem pod wrażeniem. Na zwykłym gramofonie gra toto średnio bardzo: ciemno, smutno i spowite dywanem, ale na lenco odzyskuje sporo klasy. Wydaje mi się to przyjaźniejsze granie niż denon: ale to dotyczy klasyki wyłącznie. Ciepła, bardzo ciepła średnica, a tu przecież o to chodzi - o ile się bywa w filharmonii.

 

Zamiaruję kupić Goldringa 1022 lub 1042, z tym ostatnim miałem fantastyczne doznania na mojej pierwszej redze.

Pora chyba wrócić.

 

O.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-711133
Udostępnij na innych stronach

Walery

>P.S. Nie denerwuje Cię ta pasywka z MPM. Może pre nr 3 przejściowo - pareset złotych a pogonił

>twonkowego Klyna do kąta;-)

 

A ktore pre nr3 masz na mysli?

Oj denerwuje mnie, ale jestem kolejnym po twonku i marduku w kolejce do odbioru pre pana Macka.

NOS-y juz czekaja w kolejeczce do pre, wiec mnie nie kus placette:) musialbym sie nausznie przekonac,

ze placette w istocie jest takie super. pozostaje wierzyc twonkowi i swiadkom;)

wierze w tuning NOS-owy, marduk twierdzi, ze pre jest naprawde solidnie zrobione a trzeba tez troche czasu na wygrzanie. poeksperymentuje, zobaczymy. pozdrawiam i sorry za off-topic

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-711147
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich niezbyt udanych próbach z analogiem w ogóle/ale Lenco przede wszystkim/wybrałem się do kolegi analogowca/ale melomana przede wszyskim;słucha tylko klasyki/,żeby przekonać się nausznie co jest grane... Zabrałem swój gramofon i pre. ........... i odzyskałem wiarę/sic!/ w analog.Wszystko zagrało tak jak należy :gładko rozdzielczo,dynamicznie .Kolega posiada Regę Planar z Ortofonem MM530II,wzmak A.Analog Pucinni kolumny HGP/podstawkowe monitory /.Różnice, co ciekawe między samymi deckami nie były wielkie,owszem na wkładkach ,tak. Znaczny przyrost jakości wystąpił przy włączeniu mojego pre/na lampach/. Co ciekawe nie było żadnych problemów z trzaskami na płytach, co u mnie rozkładało się w proporcjach 60% muzyka 40% trzaski! Także suma summarum:co z moim całym systemem jest coś/?/ nie tak .Domyślam się ,że problem leży w niedopasowaniu pre phono/ma 2X większe wzmocnienie sygnału/ i dużej czułości na wejściu samego wzmacniacza;przy odkreceniu gały na godz 9_tej,jest w pokoju 16-metrowym cokolwiek za głośno .to pociaga za sobą chyba też zbieranie wszystkich zakłoceń z ramienia i wkładki/?/ Jeszcze jeśli chodzi o pre :nietypowym rozwiązaniem jest przełaczanie czułości na samej lampie ,czego nikt nie stosuje/ to opinia mojego kumpla /także konstruktora wzmaków lampowych/ .Co o tym wszystkim sądzicie,mogabyć jeszce inne przyczyny dżwiekowych fanaberii ,które powodoją ten cały cyrk?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-713433
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wczesniej na forum czytałem na temat tego interkonektu,któryś z forumowiczów uzywał go właśnie do gramofonu i bardzo sobie chwalił.Także to jeden z pewniaków.Ja się zastanawiam nad Sommer Cable:jest kilka przeznaczonych właśnie do phono/albedo,luna,stratos/.Mozna kupić ze szpuli,ceny od30-70 zł za metr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-714485
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

W końcu przyszła pora na większą modernizację mojego L75.

Do wcześniejszego upgrade łożyska (kit Joela) - doszła wymiana ramienia.

Oryginalne ramie L75 w całkiem niezłym stanie zostało zastąpione przez Linna Basik Plus.

Trochę poszedłem na skróty i w celu przyspieszenia prac, uniknięcia wiercenia otworów mocujących i problemów z regulacją VTA (podstawa Linna jest trochę za wysoka do Lenco) osadziłem nowe ramię do podstawy Lenco dokładając tylko opaski redukcyjne.

 

Przy zachowaniu tej samej wkładki (AT 440MLa) różnica w jakości brzmienia zaskoczyła mnie bardzo in plus.

Dźwięku jest znacznie więcej a dodatkowo jest znacznie lepiej kontrolowany i bardziej równomiernie rozłożony pomiędzy górą i dołem pasma.

 

Fotki niebawem, a tymczasem zastanawiam się teraz nad nową plintą. Przy oryginalnym ramieniu Lenco nie miało to większego sensu, ale z innym ramieniem już jak najbardziej powinno mieć.

 

Przy okazji testował już może ktoś nowy kit Joela do naprawy / upgradu silnika?

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-723804
Udostępnij na innych stronach

> gracz

Poprzez forum www.lenco-lovers.com lub na ebayu można kupić "lenco bearing kit" niejakiego Joela Boutreaux (niektórzy może wiedzą o kogo chodzi, bo to znany specjalista od Thorensów).

Zestaw składał się z - nowej podkładki pod kulkę łożyska z polerowanej stali, nowej stalowej kulki, kapsla zamykającego łożysko, płynu czyszczącego, olejów i uszczelniaczy. Teraz są Joel wypuścił trochę poprawiony zestaw, gdzie podkładka jest teflonowa albo mylarowa, a kulka ceramiczna. Dodatkowo dokłada podkładkę pod tylne łożysko silnika.

Cały upgrade polegał na rozebraniu łożyska, dokładnym wyczyszczeniu. Założeniu nowej kulki i podkładki (stara szara z tworzywa miała wyraźne wgłębienie), nalaniu nowego oleju, założeniu kapsla, uszczelnieniu i założeniu całości do gramofonu. Po złożeniu trzeba gramofon puścić na parę godzin, żeby olej wcisnął się gdzie trzeba.

Co to dało - przez założeniem kitu pomimo dosyć dobrego oleju po wyłączeniu silnika tależ kręcił się około 10-15 razy i stawał (oczywiście przy zdemontowanym hamulcu talerza). Po upgrejdzie, talerz kręci się około 80 razy po wyłączeniu.

Druga rzecz - bardziej słyszalna - przed remontem było słychać lekkie szumy łożyska talerza. Po - szumów niet.

 

Teraz się przymierzam do zrobienia porządku z silnikiem. Niestety jest trochę głośny i słychać go trochę. Co dziwne to słychać go samego ale na szczęscie jego dźwięk nie przenosi się poprzez idler, chassis, talerz ramię na igłę. Jak słucham na kolumnach to przy cichych pasażach i w przerwach go słychać, na słuchawkach słychać tylko wtedy to co na płycie. Podejrzewam że będę musiał trochę dociągnąć śrubę regulacyjną na nosie silnika.

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-724479
Udostępnij na innych stronach

A to najnowsze zdjęcie mojego L75. Podnośnik ramienia ze starego ramienia jeszcze nie zdemontowany w 100% bo wymianę robiłem na szybko i nie miałem odpowiedniego klucza (36).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-724505
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie można edytować swoich postów.

Poniżej link do aukcji Joel-td, który sprzedaje zestawy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-724743
Udostępnij na innych stronach

Bryan to mó Lenco. Też uważam że z tym ramieniem gra dużo lepiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727026
Udostępnij na innych stronach

> Krystian

Łaaadne :)

Mam dwa pytanka:

Czy nie masz problemów z regulacją wysokości ramienia przy zastosowaniu oryginalnego pierścienia mocującego ramię Linna ? Na lenco-lovers pisali, że jest za wysokie i są problemy z prawidłową regulacją VTA (trzeba dawać podkładki pomiędzy ramię a wkładkę, albo nieco obniżyć wysokość pierścienia mocującego na tokarce).

Czy udało Ci się przepolerować talerz (pisałeś o tym wcześniej), mój też jest obrzydliwie pożółkły i kusi mnie żeby go przepolerować.

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727148
Udostępnij na innych stronach

Gracz, i pozostali lenco-lovers, witaj - straszne tu u mnie podróże i czasu nie miałem, ale się już z powrotem zabieram do roboty.

 

Wybaczcie, że nie na temat obecny: robię próby z moim ramieniem p77 (trochę gorsza ta moja odmiana z lenco 85) w dziedzinie smarowania łożyska poziomego (dokładnie takiego samego jak w ramieniu lenco l-75/78. Bardzo delikatne smarowanie olejem 15w-75 (na pierwszy rzut) i po tysiącu próbach z właściwą siłą dokręcenia obu dolnych śrób - są postępy. Pisałeś że masz straszne szumy i trzaski - to w sporym stopniu może pomóc (chyba). Trzymane w ręku (sic) ramię buja się nie jak przed tweakiem 30-40 razy, ale blisko 80. Tylko nie wiem czy to "wina" oleju czy docisku śrub. Warto spróbować - mnie to zajęło prawie cały dzień. Efekt w odsłuchu to o dobre 15-20% szersza scena i wiele więcej spokoju.

 

O.

PS Swoją drogą czy rozwiązałeś swoje problemy z dopasowaniem systemu do gramofonu? Czytam to teraz i nic nie rozumiem z tego co się tam u Ciebie dzieje.

 

Bryan i Krystian - niesamowicie wspaniałe te oryginalnie zachowane maszyny. Gratuluję i polecam sprawdzić wkładki Goldringa dla klasyki. Męczę na razie prościutką Elektrę i naprawdę ją lubię. Mniej wyczynowa niż denon ale taka miła w średnicy że aż nie chce się zmieniać.

 

O.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727218
Udostępnij na innych stronach

Bryan: przy silniku pamiętaj, żeby kupić sobie strzykawkę i z jej pomocą po oczyszczeniu wszystkiego wypełnić smarem "otoczaki" po obu końcach - tak się to robi najłatwiej. Szukaj, jak tu piszą, smaru zdaje się z dodatkiem molibdenu? (chyba). Ja nie znalazłem i ale po smarowaniu jest znacznie ciszej.

 

O.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727224
Udostępnij na innych stronach

>Oskar,

Czy smar molibdenowy to ten, który stosuje się często do smarowania sprężyn wiatrówek (np taki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) czy też szukać czegoś innego?

Ja bym raczej zastosował typowy smar do łożysk ślizgowych / ewentualnie tocznych, który mam standardowo na stanie w warsztacie.

Używałem typowego ŁT pod kulkę łożyska talerza i się sprawdził.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727399
Udostępnij na innych stronach

Bryan Rzeczywiście oryginalny pierścień mocujący ramię linna jest trochę za wysoki. Nie szlifowałem go na tokarce. Położyłem na talerzu dodatkową grubą gumową slipmatę, którą posiadam od starego gramofonu. Musiałbym jeszcze trochę pobawić się w ustawienia, ale to dopiero jak będę miał nową wkładkę.

Talerza nie szlifowałem. Wolałbym jednak może jakąś metodą chemiczną go odrestaurować Boję się trochę że jak komuś oddam do szlifowania to mu trochę wagi ubędzie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727407
Udostępnij na innych stronach

Bryan: sam nie spróbowałem i stanąłem na tym samym, co sugerujesz Ty. Niemniej pamietam z Audiogonu zachęcający tekst o tym smarze z molibdenem. Serdeczne dzięki za link, nigdy bym nie wpadł na to sam.

 

U mnie nieco szumi łożysko główne, i tu muszę chyba kupić ten tweak o którym wyżej. Bardzo ciekawie brzmi, że tak znacznie szybciej się kręci talerz.

 

O.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727645
Udostępnij na innych stronach

Oskar,

u mnie kit do naprawy łożyska głównego bardzo pomógł, wcześniej talerz wykonywał kilkanaście obrotów po wyłączeniu napędu. Teraz kręci się przez około 2 minuty. Oczywiście przy zdemontowanym hamulcu.

Oryginalna podkładka kulki była nieźle wybita - jakby ktoś w nią strzelił z wiatrówki. Nowa stalowa się tak szybko nie zużywa.

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727784
Udostępnij na innych stronach

Cześć lencowcy;-)

 

Czytam tako sobie o smarowaniu i chyba gdzieś na LL ktoś właśnie pisał że nie powinno się smaru używać do smarowania łożysk. Łożyska ślizgowe silnika są łożyskami porowatymi wykonanymi z brązu przesyconego olejem.

Kit Joela również zawiera olej do smaarowania tych łożysk. Ja włożyłem je do oleju i zamknąłem w gorącym piekarniku. Silnik chodzi fajosko;-) Niestety jak już pisałem wcześniej oridżinal plinta nie nadaje się do użytku w związku z czym czekam aż sobie zrobię customową. W moim wypadku będą to 4 warstwy MDF19 przekładane 3 warstwami sklejki 12.

Materiał czeka na wolną chwilę, znów ta wyrzynarka;-(

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727792
Udostępnij na innych stronach

Walery: nie mogę się zgodzić z Tobą, w każdym egzemplarzu Lenco który przeszedł przez moje ręce łozyska silnika zawierały stary smar. Cokolwiek mi powiedzą nie bardzo wierzę w to aby olej (a nie smar) opanował tarcie w tym silniku.

 

O.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727924
Udostępnij na innych stronach

Walery: koniecznie rozważ, czy budowanie nowej plinty bez sprężyn naprawdę pomoże na wibracje, moim zdaniem nie ma takiej szansy, aby lita plinta żeby nie wiem jak duża pozbawiła silnik wibracji tak dobrze jak sprężyny. Swoją drogą i tu się kłaniam wielkoplintowcom, pod gramofonem u mnie "występuje" duży kloc z wielu warstw z różnych materiałów i to dopiero na lekkim stelarzu. Czyli coś na kształt kompromisu.

 

Tak czy siak nie wolno Ci nie spróbować ze sprężynami. Dla tych co wyznają design oryginalny: wiele prób czynię nad wypełnieniem sprężyn. Po prostu założyłem, że inżynierowie byli jednak jacyś tacy bardziej chyba mądrzy niż się dziś zdaje. Obecnie stosuję lekko upakowaną bawełnę (w wersji naturalnej) i szukam nowych materiałów. Gąbka nie jest szczególna ale zła też nie.

 

O.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727930
Udostępnij na innych stronach

Bryan, a jakeś Ty wyjął te sprężynkę która blokuje spód tulejki łożyska, trochę się boję ją rozgiąć przy docieraniu do podkładki pod kulkę. Jak to się robi?

 

O.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727933
Udostępnij na innych stronach

Co prawda Bryan ze mnie żaden ale już podpowiadam: trzeba użyć szczypców do pierścieni osadczych, inaczej zwanych zegerami. Gdybyś kupował to ten w silniku jak i w łożysku talerza to pierścień wewnętrzny i do takich musisz kupowac szczypce. Ja kupiłem uniwersalne w Castoramie - były najtańsze;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727936
Udostępnij na innych stronach

Klasycznie w mechanice w łożyskach ślizgowych porowatych smarowanie jest olejowe, nawet spotyka się filcowe rezerwuary oleju. I olej jest na ogół w szybkich silnikach dość rzadki. Zachodzę w głowę skąd wziął się smar w łożyskach silnika ? Oskar, gdzie konkretnie ten smar zalegał? Może ktoś próbował w ten sposób zapewnić jakikolwiek środek smarny w sytuacji gdy były już za duże luzy, żeby działało normalne smarowanie olejowe ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727937
Udostępnij na innych stronach

Żeby to pogodzić wymysliłem, że może olej zagęścił się ze starości i z ew. zanieczyszczeniami pyłowymi i mikroproduktami zużycia wyglądał jak smar? Galaretke ze zgęstniałego oleju to widzaiłem na własne oczy. No i nie mozna wykluczyć, że skomponowano smar (bo się tak nie rozpływa i tak nie ucieka) który wydziela z siebie, w warunkach tarcia coś rzadszego niz on sam co pełni rolę właściwego środka smarnego w strefie tarcia. Ale w technice smarowniczej nie jestem na bieżąco, nie znam najnowszych osiągnięć.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727956
Udostępnij na innych stronach

Oskar,

metody wyjmowania pierścienia segera zabezpieczającego podstawę łożyska są dwie:

Profesjonalna - użyć odpowiednich szczypiec do pierścieni segera wewnętrznych,

Amatorska - użyć odpowiednich szczypczyków uniwersalnych (małych z w miarę ostrymi zakończeniami) takiż żeby ich końcówki były niewiele mniejsze od otworów w pierścieniu, ścisnąć pierścień i wyciągnąć :)

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/13/#findComment-727980
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.