Skocz do zawartości
IGNORED

Lenco L 75


stefanB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich uczestników forum. Całkiem przypadkiem stałem się posiadaczem legendarnego już gramofonu Lenco l75. Jednak nie jest mi on jakoś szczególnie potrzebny i postanowiłem go sprzedać. Nie wiem czy nie łamie w tej chwili regulaminu tego forum oferując jego sprzedaż właśnie tutaj ale jeśli tak to robie to nieświadomie. A więc postanowiłem go sprzedać i myśle że tutaj moge oddać go w najlepsze ręce :-)

SPRZEDAM LENCO L75 !!!!!!

Gramofon jest mało używany, testowałem go i brzmi bardzo elegancko :-) Jest praktycznie w idealnym stanie, jednak nie posiada plastikowej pokrywy. Uległa zniszczenia podczas transportu. Moja Wina ;-)

Wszystkich zainteresowanych kupnem prosze o kontakt telefoniczny pod numerem 667868757 lub pod adresem mailowym [email protected] , jednak ostrzegam, że nie sprawdzam poczty regularnie więc polecam kontekt telefoniczny. Cena do uzgodnienia, jednak w granicach rozsądku (nie będe jej specjalnie zawyżał).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>profee, 21 Wrz 2007, 16:10

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niestety nie pokazuja mi sie zadne rysunki na tej str, mimo nawigacji.

 

W miedzyczasie jescze zobaczylem mysl aby tlumienie realizowac za pomocą, jakby wielokrążków (pewien opór tarcia łożysk i cięgien na krążkach). Ale, pewnie jakies dodatkowe sprezynki gora-dol bylyby jednak konieczne do kontrowania wybic ramienia. Sprezynki pracowalyby tylko w sytuacji wychylu poza pozycje zasadniczą/poki co poziomą/ pozycje ramienia. Moze jednak "kielkowanie" (i wynikajacy stąd opor/tarcie dla wuzyskania tlumienia) byloby wystarczajace? Profee, mam pytanie. Jakie sa glowne przyczyny, iz niektorzy dazą do minimalizacji wagi ramion (masa) mimo iz wydaje się ze masa ma swoje zalety z powodu dobrego "gruntu" dla pracy wkladek (te samochody lekkie, ciezkie)? Przypuszczam, ze jedna z naturalnych przyczyn sa wlasciwosci roznych wkladek i igiel, ale musi byc cos wiecej. Swita mi jedynie ze w przypadku ramienia Aleksandra 'z podniesionym sr ciezkosci' mimo ze ramie jest lekkie, dostajemy dodatkową skladową oporu w pionie, zastepujaca jakby tą korzystną mase bezwladnosci.

 

Odsluchy Lenco u kolegi

(wzm. Grundig V1700, kolumny Tannoye MK8 (chyba) , sygnal niestety tylko z wy. sluchawkowego)

Zakres czestotliwosci byl bardzo ograniczony, ala' jak w sluchawce tel. Chasis warczalo, drzalo, ale sruba czerwona (transportowa) byla dokrecona.

Wieczorem podlaczylem glosniczki z malej wiezy (bo to leneco ma radio ze wzm, jak pamietacie), srube odkrecilem -wibracje czasis znilknely wlasciwie. Sporo lepiej wypadlo wszystko dzwiekowo, chyba najbardziej uderzala ogolna spojnosc i punktualnosc dzwieku. Jest jakis przydzwiek, wydaje mi sie ze z zasilania radia, bo jest obecny takze po wylaczeniu obrotów talerza. Chasis stoi swobodnie na sprezynach - brak tam nakretek. Samo urzadzenie (tzn z radiem) jest ciezkie i wazy 21 kg. I stalo to wszystko na dosc ciezkim meblu.

 

Rozebralem vbloki - wygladaja na wygniecione, jeden jest uzupelniony paskiem czarnej gumy. Noze V sa dosyc tępe. Mysl o kolcokielkach w tym miejscu wydaje mi wrecz obowiązkowa (zwlaszcza po umiesczeniu ramienia poza obecnym chasis).

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>profee, 21 Wrz 2007, 16:10

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Juz mi się włączyla "wizja".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Cześć wszystkim miłośnikom Lenco L 75 ja go mam i wymieniłem v-bloki na ręcznie zrobione z miedzi posiadam wkładki AT10 i ortofon OMB 10 gra to z amplitunerem Yamaha ...800 z "AVANSAMI "ok ale ciekawy jestem jaka wkładka do tego gramofonu dała by mi coś lepszego, posiadam też przedwzmacniacz FORTE f44 i końcówkę F4 z "Klipshami" ale f44 nie ma wejścia PHONO w związku z tym potrzeba mi przedwzmacniacza PHONO czy SPR-6 Monacora będzie odpowiedni?

Bardzo proszę o poradę w tych sprawach gdyż zaczynam ponownie po18 latach interesować się brzmieniem winylowym dziękuję i pozdrawiam SUMO

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie wszystko na temat wkładek do lenco l75 i przedwzmacniaczy do nich proszę o kontakt pozdrawiam SUMO

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek o idlerach, więc wrzucę kilka fotek z mojego eksperymentowania.

Jakiś czas temu kupiłem na eBayu werk Garrarda 401. Po zmyciu benzyną ekstrakcyjną grubej warsty kurzu i chyba osadu tytoniowego (?) wygląda znacznie młodziej.

Obejrzałem w necie różne projekty obudów, od skrzyń, poprzez lite ciężkie kloce, aż po ażurowe konstrukcje wymienione także w tym wątku. Ostatecznie postawiłem na to ostatnie rozwiązanie, z założeniem, że jak nie wyjdzie, to trudno, pierwsze koty za płoty.

Konstrukcja to 3 płyty ze sklejki. Góna i środkowa są od spodu wytłumione mata bitumiczną, dolna jeszcze nie. Garrard jest przykręcony do górnej z zastosowaniem sprężynujących oraz gumowych podkładek, zgodnie z instrukcją producenta. Górna płyta opiera się na kolcach o regulowanej wysokości. Kolce są wklejone. Podstawki pod kolce są wpuszczone w nawiercenia środkowej plinty, leżą luźno na gumowych podkładkach. Całoś na tym poziomie jest stabilna. Środkowa plinta ma gumowe nogi, ale jako opcja mogą być korkowe - to okaże się po odsłuchach. Dolna plinta ma być jednocześnie postawą pod kolumnę drugiego ramienia. Bo gramofon ma mieć docelowo dwa ramiona. 9 calowe "all-round" - to będzie Origin Live OL-1 w pełnej firmowej modyfikacji. Plan przewiduje zamontowanie go do górnej plinty za talerzem. Natomiast drugie ma być 12 calowe i zamonotwane na oddzielnej kolumnie. Tu wybór nie jest pewny, ale pewien plan jest... W oczekiwaniu na OL-1 "przeszczepiłem" tymczasowo ramię WilsonBenesch ACT 0.5. W tym celu zrobiłem prymitywną kolumnę ze sklejki, proszę się nie śmiać :) O dziwo zagrało to bardzo fajnie, właściwie, to może tak zostać ;) Udało się dobrze wyciszyć wibracje silnika, praktycznie nie są słyszalne podczas grania na różnych poziomach głośności (potencjometr do godz.2 w integrze SA Jazz).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28-100002832 1192050649_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28-100002830 1192050663_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

"Przy okazji... Nie dopatrzylem sie na wątku wzmianek (ale moze po prostu nie dotarlem jescze) o ramieniu DIY niejakiego Schrodera"

 

Nie nazwałbym tego DIY, to produkt komercyjny, w dodatku zdecydowanie drogi (w UK parę tysięcy GBP).

 

Papamek, nieźle ci ten Garrard wyszedł (poza tymczasową podstawą ramienia, oczywiście), wpadnę na pewno posłuchać!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>profee (link patentowy)

 

Trick autora patentu z tej strony dla uzyskania antyskatingu bardzo pomyslowy, zeby nie powiedziec genialny. Poki co jednak mysle o ramieniu bez "wygiecia" głowki aby nie klopotac sie antyskatingiem. Jak na teraz bedzie ramie z rurki al (+piasek w srodku, wg sugestii pochodzacej z ww. strony), dalej poprzeczka wlozona w poprzeczny otwor w rurce ramiania i zawieszenie na tej krotkiej poprzeczce na dwoch nitkach od gory i od dolu (jak litera A prawie i V) i pewnie od dolu dla porownanai wrazen. Moze tez jakas sprezynke od dolu, pod zawieszeniem doczepie (czyli zamiast V). Po glowie chodza mi dalej te krazki tlumiace z nitka na nich i obciazeniem zanuzonym w cieczy ponizej "poziomu 0". Ale to pozniej. Na razie widze "oczyma duszy" jedno takie "wielokroazkowanie" - moze jedno zreszta spelni zadanie

 

Jescze jedno. POlozylem rurke na krawedzi stolu i wprawilem ja w ruch przez nacisniecie w dol i wypuszeczenie - drga dosc mocno. "Wystrugalem" tez tej samej dlugosci ramie o przekroju zwezajacym sie ku (przyszlej) glowce - to ramie drga znacznie mniej. Drewniane ramie pewnie tez przetestuje na zawieszeniu AiV ale rowniez unipivotowo. Przy czym osadzenie osi wyobrazam sobie (jak na razie) dosc prosto/prostacko - tzn os bedzie umieszczona w podluznym rowku (konieczny przeciez ruch ramienia gora-dol), z nalozonym do tego rowka jakims smarem.

 

Na razie ciagle moja gadanina; nie mam kawalka podlogi zeby sie z tym kramem porozkladac ... ale ciagle mam nadzieje.

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Papamek, 10 Paź 2007, 23:10

(uklad plint)

 

Ciekawe byloby pewnie dla "obserwatorów" abys wsłuchał się w rozne konfiguracje tych 3 plint, ktore nam przedstawiles na zdj. Ciekawe co w jakim ukladzie zagra. I najlpiej abys sluchał tylko przy jednym ramieniu, tak zeby zaobserwowac wplyw poszczegolnychi zmian w tym "przekladancu".

 

Czy ktos ma doswiadczenia/opinie co do udzialu piasku w plintach?

 

pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie mieszać z wątku o L75 założyłem własny dedykowany Garrardowi. Zapraszam:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Papamek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wczoraj mały przegląd i smarowanie silnika. Od jakiegoś czasu się do tego przymierzałem, bo gramofon miał problem ze stabilnością obrotów, a i rotor silnika po odłączeniu zasilania stawał bardzo szybko. Poza tym prze działającym gramofonie niestety dosyć wyraźnie dało usłyszeć się silnik - i to nie w głośnikach a w ogóle - po prostu buczał i tyle.

Na początek po demontażu - test na desce, żeby sprawdzić jak wygląda sprawa wibracji całego silnika - niestety nie wypadł zbyt pozytywnie bo 'buczał' jak diabli.

Potem demontaż, tak żeby się można było dobrać do łożysk. Okazało się, że smaru to w tym silniku już niewiele zostało, później jak to zwykle przed smarowaniem - wymycie wszystkich elementów łożyska w rozpuszczalniku (benzyna do zapalniczek - dobrze się sprawdza ;-) i składanie z powrotem połączone ze smarowaniem. Jako środków smarujących użyłem: oleju - tego samego co do łożyska głównego gramofonu oraz uniwersalnego smaru litowego (towot?) - zgodnie z sugestiami z lenco-lovers.com chciałem kupic Castrola LM, ale w okolicy nigdzie o takim smarze nie słyszeli - może jak dostanę go gdzieś w sklepie internetowym to przesmaruje jeszcze raz.

Co do rezultatów to: smarowanie na pewno się przydało - silnik się kręci jak ta lala i nie staje od razu po odłączeniu zasilania.

Niestety nie udało mi się poradzić z buczeniem - wyje/buczy/wibruje dalej tak samo jak wcześniej, co jest dosyć upierdliwe, bo przy cichym słuchaniu muzyki słychać go dosyć wyraźnie. Co jest ciekawe: wibracje silnika nie przenoszą się na dźwięk (przy słuchaniu przez system słuchawkowy, w ogóle nie słychać żeby cokolwiek z silnika sie przenosiło poprzez igłę do dźwięku). Niestety słychać go w okolicach gramofonu.

Zastanawiam się czy da się coś zrobić żeby to uciążliwe buczenie wyeliminować - przychodzi mi do głowy jeszcze jeden pomysł do sprawdzenia - regulowany autotransformator i obniżenie napięcia z 230 na trochę mniej - lub też danie opornika w szereg z silnikiem, żeby zobaczyć czy to przypadkiem nie jest spowodowane podwyższonym w stosunku do projektowanego napięciem jakie dostaje silnik.

 

Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły na eliminacje wibracji silnika ???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystian,

podejrzewam jeszcze, że może być coś nie tak ze statorem - możliwe że ma jakieś tam luzy pomiędzy blachami i buczy jak kiepski transformator. Będę z tym jeszcze walczył, no chyba że wcześniej gdzieś znajdę drugi silnik/gramofon na podmiankę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helo Bryan: ten pomysł z obniżeniem napięcia jest niezły i czasem jak gdzies czytałem stosowany. Ale to chyba jak pisze Krystian nie eliminuje przyczyny problemu. Coś musi być źle z tym silnikiem.

Mam jeden niekompletny na zbyciu i mogę go ewentualnie wysłać , to pozmieniasz sobie cześci. Sam zauważyłem przy demontażu bardzo małą część z tworzywa sztucznego na której opiera się końcówka ośki, i ten element supełatwo zgubić i przeoczyć. Może to właśnie to się zużyło lub zgubiło? No ja w każdym razie zgubiłem:)

 

Przy okazji zakupiłem telefunkena 500 za 70 zł na allegro i wyjąłem z niego sympatyczne ramię Ortofona AS212.

Chyba raczej lekkie zdaje się. Gra naprawdę gładko i miło. Ma zdecydowanie najlepszą barwę ze wszystkich które słuchałem, za to mniejszą makrodynamikę, ale niezłą szczegółowość. Warto go poszukać bo doznanie ciekawe.

 

Oskar

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czapka z głowy wszystkim za wątek... Szukałem dobrego gramofonu i po dokładnym przeczytaniu "zapolowałem" na Lenco i udało się. Radość była krótka, kiedy doszedł, masakra - "świetnie zapakowany"... Nie wnikając w szczegóły - wszystko udało mi się doprowadzić do stanu używalności poza ramieniem. Ta końcówka za pivotem schodzi ciut w dół, wyważenie ramienia jest niepowtarzalne (po każdym powrocie na podstawę jest inaczej). Mogę was prosić o pomoc w rozebraniu tego ramienia? Może uda mi się go uratować... Napęd po wyczyszczeniu chodzi super, więc spróbuję zreanimować to ramię jak się da.

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerry,

ta końcówka za piwotem ma schodzić w dół i na dodatek się ruszać - taka jest konstrukcja tego ramienia - tylna część jest elastycznie zamocowana do reszty. Miało to tłumić drgania ramienia. Niektórzy usztywniają to połączenie (jeden z zalecanych tweaków).

Więcej znajdziesz na www.lenco-lovers.com

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Bryan

wielkie dzięki za link - są tam odpowiedzi na wszystkie moje pytania - ta nieregularność to zużyte vblocki. Mam jeszcze jedno pytanie: ktoś może dorabiał takie vblocki? Jestem stanie je dorobić, ale nie wiem z jakiego materiału - no chyba, że można je kupić gotowe.

Mam jeszcze pytanie co do ciężarka do antyscatingu: w tym momencie jest niepotrzebny - po jego założeniu działa za duża siła, nawet przy najbliższym ustawieniu na wieszaku - ma ktoś takie spostrzeżenia?

Ostatnie pytanie mam co do ustawienia plinty - położyłem poziomicę na talerzu i wychodzi mi że silnik "ciągnie" tylną część plinty w dół dociskając sprężyny i poziomu brak. Zostawić jak jest, czy zrównoważyć przód?

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jerry,

v-blocki można dorobić z różnych materiałów - na forum lenco widziałem już z twardej gumy, teflonu, mosiądzu, brązu i innych materiałów. Kwestia tego co się ma i zaplecza narzedziowego.

Ja kupowałem przez internet w svalanderaudio.se z gumy, ale ostatecznie i tak zmieniłem ramię na Linn'a.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest z "nowymi" jak ja... ciągle pytają? Czy ktoś wie jak jest optymalna siła nacisku dla oryginalnej ADC220XS?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

220XE (ostrze eliptyczne) ma 1,5 - 2,5 g.

220XS pewnie ma ostrze sferyczne, wiec na pewno mniejszego nacisku nie bedzie miala.

Poszukaj tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>lenin dzięki...

 

>>Bryan - czy Twoje ramię Linna pasuje do oryginalneo otworu w Lenco czy coś przerabiałeś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerry,

są dwie możliwości:

1. zastosowanie oryginalnego pierścienia montażowego Linna, - wystarczy wywiercić 3 otwory pod śruby mocujące i gotowe, ale ramię jest za wysoko. Szukam w tej chwili sprawnego tokarza, który mi obniży wysokość pierścienia mocującego Linna, żeby tak zrobić.

2. zastosowanie pierścienia mocującego od ramienia lenco - trzeba dodatkowo zastosować 1mm dystans - u mnie jest to część zrobiona z kubka ekranującego od lamp - wtedy pasuje. Tu jest przepis:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Bryan

nie mogę dojść z jedną rzeczą: dziś poskładałem Lenco do kupy i jest problem: ewidentnie zwalnia napęd... nie jest to duża różnica, ale słyszalna - Ania Dąbrowska śpiewa dużo niższym głosem - porównywałem z CD... Nie dotykałem napędu, nie czyściłem itd... Możliwe jest, że po wyczyszczeniu i nasmarowaniu będzie ok, czy problem jest większy? Najpierw ramię, teraz to...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerry,

Nie ma się czemu dziwić - mój sprzęt jest z 1971r i też wymagał gruntownej konserwacji po przybyciu do mnie. Do przesmarowania było łożysko talerza, ostatnio robiłem silnik. trzeba też sprawdzić stan idlera i najlepiej lekko przesmarować wszystkie ruchome elementy. Przesmarowanie może nie tyle pomóc na wolniejsze obroty co na lepszą i bardziej kulturalną pracę całego gramofonu. Przepisy na serwisowanie poszczególnych elementów znajdziesz tam gdzie wszystko o lenco: www.lenco-lovers.com - jest cały dział o maintenance.

Co do obrotów, to Lenco ma płynną regulację obrotów - wystarczy podnieść wajchę do góry i lekko przesunąć w kierunku wyższych obrotów. Przydaje się też tarcza stroboskowa i stroboskop 50 albo 100hz, wtedy można dosyć dokładnie ustawić. POłożenie tych widełek ustalających obroty tez można zmienić - luzujesz śrubkę i ustawiasz jak pasuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hififreak.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest z 75 roku... Muszę rozebrać łożysko talerza - napiszę jaki efekt. Stroboskop by się przydał, ale nie mam - musi wystarczyć ucho :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) mozesz sciagnąć tarcze stroboskopowe. A do podswietlenia wystarczy zwykła żarówka. Tylko musi być na 50Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Krystian Majer

tarcza przy moim jest jak nowa - spróbuję dziś z żarówką -przecież każda jest na 50 Hz... Chyba że świetlówka będzie bardziej odpowiednia, sprawdzę.

 

Łożysko talerza już wyczyszczone i nasmarowane, dziś silnik i zobaczymy. Nie jestem pewien, czy olej jakiego użyłem do smarowania nie jest za lepki, ale to się pewnie okaże.

 

>Yul

załączam zdjęcie mojego Lenco - od Freda Flinstona...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.