Skocz do zawartości
IGNORED

DX25TG-05-04 kto słyszał


ralph

Rekomendowane odpowiedzi

no to zaczyna wyglądać obiecująco

AL 170 + D25

 

powidzcie jeszcze jak AL 170 radzi sobie w dolnej średnicy , czy nie jest ona zbyt wycofana

wykres na to nie wskazuje , ale wykres wykresem.... wiadomo

trzeba chyba ciąć max 2,5k ?

wovo, 6 Lip 2006, 14:21

 

 

Nic z tego co napisales sie nie zgadza, bez obrazy ale zeby miec jakies zdanie na jakis temat trzeba miec jakas wiedze w tym ze temacie.

1. XT nie nadaja sie do niskiego ciecia (skad masz takie informacje, to przeciez bzdura).

2. Wysokie czestotliwosci sa, czasami jest ich za duzo (jak chcesz to ci zamieszcze wykres)

3. Cieple kluski to nie sa, mam nadzieje ze widziales wodospad XT ?? Bo to kolejna bzdura.

4. Twarde kopolki fakt graja bardzo dobrze ale maja bardzo nieprzewidziane zachowania na koncu pasma, z tad maja przewaznie (27tbc/g, visaton ke25) okragle ekrany w osi kopolki przymocowane do siatki chroniacej kopolke.

5. Kazda kopolka moze zagrac z jakims midwoferem dobrze badz zle, to zalezy od projektu.

6. Na okrase masz TS AL170 ktorego bardzo lubisz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8025-100009275 1170296044_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

borys, słuchałem pierścieni i to mi wystarczy. Nie zaprzeczysz że żadna kopółka tekstylna, a tym bardziej pierścień, nie dorówna detaliczności kopółce alumioniowej. Poza tym góra pasma ... prawda jest taka że powyżej 8 - 10kHz nie ma muzyki, są tylko trancjenty, tzw. przeze mnie "dingsy" które decydują o scenei itd. Nie rozumie dlaczego jak ludzie widzą rezonans na 18kHz to sięnim przejmują. A co do Visatona AL170 to jeśli słuchałeś to nie wiem ... jesteś sceptyczny do niego ?? Wykres to nie wszystko...tyle powiem. Ja słuchałem i to dużo i głośnik jest rewelacyjny, tyle że drogi.

wovo

Z ta detalicznoscia to jest roznie, na twardych kopolkach rozne dzwieki po prostu inaczej wybrzmiewaja, czasami tla jest nawet za duzo i robi sie nienaturalnie, fajnie sie tego slucha godzine, dzien, ale nie caly czas, pozniej robi sie to meczace. Sluchales w/w vif to dobrze ale nie wprowadzaj w blad ludzi ze to sa kiepskie kopolki. Nie wiem w jakim zestawieniu sluchales tych kopolek ale nawet nie wiesz ile moze umknac przez nieumiejetne zrobienie filtru (np na ucho - smiech na sali). Mialem ceramicznego visatona, w pomiarze dokladnie od 10kHz charakterystyka sie wznosi w gore jak cholera (jak bym ci to wkleil to bys sie wystraszyl), przy nisich poziomach glosnosci jest spoko ale jak damy troche czadu to nie idzie tego sluchac, od sssykniec i ccccykniec mozna ogluchnac, co z tego ze kopolka ma swietna srednice - nic (ale jest na to sposob a anwet 2). Z AL170 mogli sie lepiej postarac (nawet magnes jest o 4mm za krzywo przyklejony), parametry to ta sama loteria co 18cm wofery vify. Glosnik gra calkiem fajnie.

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

Borysgo2... jeśli słuchałes G20 i G25FFL Visatona to Twoje spostrzeżenia są poprostu oczywiśte... Visaton nie potrafi robić dobrych wysokotonowców. Jedynie ten ceramik jest znośny, ale bez rewelki, natomiast wywyższe to chłam. Zachowóją sięwłaśnie tak jak mówisz. A co do podbarwień aluminium to tak, jak się robi podział na 2,5kHz. Nie wiem jak dla Ciebie, można masz wrażliwe uszka, ale ja D25 moge słuchać latami. Za to nie nawidze jak mi głośnik maskuje to, co powinno być. Na MDT29 np. nie słyszałem że mi sięlewy kanał wzbudza w końcówce, a na D25 było to słychać na tyle wyraźnie że piana w gęby leciała. Do tego potworna delikatność o której tu jużwspominałem. I moja konkluzja jest taka że żadna kopółka tekstylna nigdy nie dorówna alumioniowej w ilości detali, delikatności i jedwabistości grania. Aluminiom to jest krok w strone wstęgi, a dla mnie wstęga to granie idealne. Mówie o ART i R1.

 

Opinie że magnez w AL jest o 4mm przesunięty są niedorzeczne. Trzebabyło go oddać na gwarancje - proste. To tak jak ja bym powiedział że ALe mają wgniecenie na membranie bo się to raz zdarzyło kumplowi, forumowemu Wilkowi ...niedorzeczność. Jakość wykonania głośników Visatona nie pozostawia cienia wątpliwości. Nie ma się do czego przyczepić.

 

Co do midibasa AL130 odradzam. Głośnik świetny jako średniotonowiec, niestety inaczej kiepsko. Aurum wydaje mi się dobrym rozwiazaniem. Albo właśnie Monacor, ale nie musi to być koniecznie głośnik aluminiowy przecież. Co prawda taka konstrukcja miała by wiele zalet, ale z doświadczenia wiem że czasami ładnie wychodzi połączenie średnio detalicznego midibasa ciętego 1rzędem z bardzo detalicznym wysokotonowcem ciachanym 3rzędem. Ciekawie to brzmi a co wiecej daje wrażenie głęgokości brzmienia jeśli tak to można nazwać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) czyzby nawet sonus faber lubil brzmienie DX25?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

test i opinia - zaph krutke

Vifa DX25 ($26) - Smooth and extended response at both ends with mild 3dB depression in the whole top octave. Low Fs for a tweeter with no rear chamber. Good CSD. Excellent 2nd order HD above 1.8kHz, very bad 2nd order HD below 1Khz. Cross over 1.8kHz LR4 or 2.5kHz LR2. Very efficient with high power handling.

...there is no spoon...

Nie wiem czy już nie jest za późno na zmianę decyzji, powiem tylko że raczej SŁABO widzę połączenie DX z Visatonem AL 170. Metalowe membrany mają silnie zaznaczony rezonans, trzeba je nisko odciąć, a DX raczej nie jest głośnikiem który lubi niską filtrację. Ten glosnik jest bardzo dobry, IMO jedna z najlepszych ofert w tej cenie, ale żeby pokazał co na prawdę potrafi trzeba go puscić dosyć wysoko, zbyt nisko puszczony gra dosyć szorstkim dźwiękiem.

 

 

Dobrym uzupełnieniem dla tego głośnika jest np. Vifa M 18 WH. Ciekawe wydają się również Peerlessy z nomexowymi membranami, podobno też mozna je wysoko puścić a przy okazji są to niedrogie głośniki.

a tak jeszcze btw. to DX został stworzony właśnie po to by umożliwić niskie cięcie, poza tym AL ma rezonans własny na 7kHz, to chyba wystarczająco wysoko by można go było puszczać do ok 1,8 - 2kHz co da nam punkt podziału na ok 4kHz albo nawet niżej... a to jest normalka. Od takiej częstotliwości D25 sobie spokojnie poradzi, DX tym bardziej, ale klasa gry obu będzie zupełnie inna. Tak jak powiedziałem. Jeśli ralph lubi detaliczne brzmienie, czyli nazwałbym to brzmieniem studyjnym, to ja mu zdecydowanie D25 moge polecić. Wybór midibasa zostawiam kolegom, ze wskazaniem na Uwe bo miał Auruma - i właśnie Aurum jest moim faworytem w połaczeniu z D25. Ale niech Uwe się wypowie.

aurum fajny glosnik. potezny uklad magnetyczny, lekka sztywna membrana, doskonale chlodzenie cewki ktora nawinieta jest wkadratowym drutem, duzy x-max bo az +/-5mm, naprawde sporo basu robi ten glosnik nawet w closed. srednica bardzo ladna, generalnie polecam kazdemu, nawet do 3way jako glosnik sredniotonowy, zreszta aurum cantus ma go w swojej topowej podlogowce 3way na srenich tonachw ukladzie diapolito. podlogowka ta kosztuje kolo 15k dolcow:) wiec wysoka polka, szkoda ze te midwoofery malo popularne u nas i wiekszosc klepie 18tki vify

>a tak jeszcze btw. to DX został stworzony właśnie po to by umożliwić niskie cięcie,

 

Niby tak, ale o dobrym dźwięku można mówić dopiero jak się go odfiltruje od dołu.

 

poza tym AL ma

>rezonans własny na 7kHz, to chyba wystarczająco wysoko by można go było puszczać do ok 1,8 - 2kHz co

>da nam punkt podziału na ok 4kHz albo nawet niżej... a to jest normalka.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Spójrz jak to wygląda na wodospadzie... ja bym się bał wyjechać z podziałem powyżej 2,5 kHz, a i tak pewnie trzebaby stosować wysokie rzędy filtrów. Teoretycznie DX powinien do tego wystarczyć, ale może po drodze przysporzyć siwych włosów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

AGROS, ale dlaczego Ty cały czas z tym DXem ?? Jestes dystrybutor DXów czy co ?? To jest cieniuteńki głośnik w porównaniu do konkurencji. Poza tym dlaczego na siłe chcesz łaczyć szmate z blachą, jak można blache połaczyć z owiele lepszą blachą od tej szmaty, mowie o D25 ?? Masz zachowaną spójność materiałow. Stary bez jaj prosze Cię... poza tym można jeszcze zastosować filtry 4 rzędu gdzie mamy do czynienia z dokładnie idealnąch-ską przenoszenia paczek jak systemy line aray (chyba tak sięto pisze)...i zero problemów z fazą. Zwrotnice kosmiczne ale można. Poza tym sam mam 2xTC14 + D25 i podział na 3,2kHz nie stwarza D25 żadnego problemu przy czym D25 mam ciętą 3 rzędem.

DX-a mialem cietego kolo 2.8k 3rzedem elektrycznym, akustycznie nie pamietam, przy wyzszych poziomach glosnosci troche strzelala szczegolnie na solowce gitarowej dire straits money for nothing.

>AGROS, ale dlaczego Ty cały czas z tym DXem ?? Jestes dystrybutor DXów czy co ??

 

Daruj sobie ten jad, jak byś nie wiedział co ja z tym DXem to przeczytaj sobie temat wątku.

 

to jest

>cieniuteńki głośnik w porównaniu do konkurencji.

 

niby do jakiej i skąd takie wnioski? Od razu zaznaczę ze D25 to już historia, wyprzedawane są zapasy magazynowe a potem to Bóg raczy wiedzieć, ale wszystko wskazuje na to ze zostanie tylko XT i DX. W tym zakresie cenowym moża co najwyżej jeszcze wejść w jakiegoś Seasa, ale te głośniczki nie specjalnie mnie przekonują.

 

Poza tym dlaczego na siłe chcesz łaczyć szmate z

>blachą, jak można blache połaczyć z owiele lepszą blachą od tej szmaty, mowie o D25 ??

 

Pewnie że mozna, ale tytuł tematu jest taki a nie inny. Co do tej "owielelepszości" to kwestia gustu i tego pod co się chce to podłączyć. Do AL170 faktycznie lepsza będzie chyba D 25, bardziej spójny charakter, nie będzie takich "zgrzytów" przy cięciu wysokimi rzędami, kiedy głosniki współpracują w stosunkowo wąkim zakresie.

 

>4 rzędu gdzie mamy do czynienia z dokładnie idealnąch-ską przenoszenia paczek jak systemy line aray

>(chyba tak sięto pisze)...i zero problemów z fazą. Zwrotnice kosmiczne ale można.

 

Z tą fazą to jest teoria. Poza tym nawet zakąłdając ze to jest fazowo do opanowania to i tak budowa czegos takiego nie jest prosta, a po co sobie życie komplikować.

 

Poza tym sam mam

>2xTC14 + D25 i podział na 3,2kHz nie stwarza D25 żadnego problemu przy czym D25 mam ciętą 3 rzędem.

 

Jak byś tak odciął DX i prawidłowo ułożył ch-kę fazową też nie byloby problemów. Tyle ze to zostawia już bardzo mały margines dla współpracy z AL 170. Dlatego jeśli na górę ma isć DX to polecałbym na dól jakaś celulozę, która w dodatku dobrze ciągnie w górę. Była mowa również o tym, że AL 170 wykracza poza budżet, w niższej cenie wśród przyzwoitych glosników mid-bas to raczej blachy nie znajdziesz.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.