Skocz do zawartości
IGNORED

Non-Oversamplig Balanced Output USB DAC


msfalcon

Rekomendowane odpowiedzi

Krotkie podsumowanie po ponad rocznym kombinowaniu z kondensatorami. Najlepsze rezultaty (u mnie) w przestrzeni daly Panasonic FC w analogu, Os-Cony w cyfrze i 4,7uF WIMY jako wyjsciowe. Elektrolity na wyjsciu tego ukladu to po prostu pomylka. BG STD w zasilaniu dawaly jakby takiego mula w dzwieku. BGN na wyjsciu skasowal przestrzen i szczegolowosc. Ulubione przeze mnie Rubycony ZL w zasilaniu daly podobny efekt. Elna Silmic, Nichicon Muse - nie bede opisywal nawet tej porazki. Uklad jest podlaczony w konfiguracji symetrycznej pod studyjne Alesisy M1 Active MK2.

grupowe zamowienie na wimy raczej wiekszego sensu nie ma, ale grupowe zamowienie na kwarce precyzyjne z omigu? ja sie na to pisze, z 2-3 szt pewnie bym wzial.

 

u mnie dobrze w zasilaniu sprawuja sie nippon lxv

za regulatorami bg std oraz oscon

a na wyjsciu przerabialem juz elektrolity i sensu najmniejszego nie ma, tylko stale

 

ogolnie nie wiem jak z 78L05 czy an8005/8 ale za niektorymi regulatorami stosowanie niskoimpedancyjnych kondensatorow jest wielka pomylka (np. lm317/337) poniewaz doprowadza to do rezonansow z indykcyjnoscia na wyjsciu regulatora i piki w szumach w wysokich czestotliwosciach.

uzywanie osconow i innych kondensatorow o bardzo niskiej impredancji moze byc wielkim bledem

ale trzeba przyznac ze sam tez uzylem osconowi bg std za regulatorami.

 

producenci ogolnie o tym nie pisza ale zostalo to potwierdzone na tnt-audio oraz w datasheetach linear-technology chyba tez o tym bylo.

sprawdzilem na tme

 

w przypadku mkp oszczednosci sa bardzo malo 2-3zl

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

w przypadku mks w ogole nie ma oszczednosci

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jak juz to moznaby sie zlozyc na zamowienie hov. musicapów, mundorfów supreme albo sonicapów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>Tylko po co stosować kondy jeśli jest teoretycznie możliwe pozbycie się offsetu (redukcji do

>minimum), redukcji szumu i poprawy dynamiki przy pomocy desymetryzacji ?

 

A jesli dalsza czesc toru jest symetryczna?

Wtedy zaczynają się schody. Może symetryzator ? ;)

 

Jednak przy wyjściu RCA to rozwiązanie wydaje się najkorzystniejsze. Szukałem w sieci schematu desymetryzatora na OPA1632, jest jedynie symetryzator. Fajnie byłoby gdyby któryś z kolegów zarzucił jakimś dobrym rozwiązaniem. Jeszcze znalazłem INA134 + NE5534 i coś na AD797.

Zobaczmy zatem jakie jest zapotrzebowanie na kwarce z omigu, kilka lat temu jak wymieniłem kwarca w CDP-X555ES na OMIG-owy to basik o klasę w górę podskoczył:

 

OMIG - Kwarc 12Mhz

ManieX - 2szt.

Wzmacniacz różnicowy niczego w zasadzie nie de-symetryzuje. Pozwala on na mieszanie się sygnałów, poprawia symetrię, kasuje sygnał wspólny (to może wynikać z lekkiej nie symetrii, oraz przede wszystkim niektóre rodzaje zakłóceń i szumu z DACa). Robi to tak dobrze, jak dobre jest źródło prądowe w katodach/emiterach(dla tranów BJT NPN). OPA1632 w zasadzie to taki wzm. różnicowy + bufor wyjściowy. Także jeżeli wykorzystasz tylko jedno wyjście to powstanie de-symetryzator. Nie zaszkodzi dać wyjścia XLR. Wtedy podłączasz według schematów z sieci XLR, a do RCA bierzesz sygnał z wyjścia + lub -. Sygnał zostanie już zmieszany w OPA. Nie ma sensu robić de-symetryzacji, żeby później symetryzować dla wyjść XLR.

Tak, jednak przy XLR też pojawia się w którymś miejscu scalak, chyba, że wzmak jest w pełni zbalansowany ;) jeszcze można pokombinować z równoległym połączeniem TDA na tej płytce.

A co do łączenia równoległego - jest możliwość takiego podłączenia na tych PCB ? tu nie do końca wyjaśniona została rola zwory - bez niej wyprowadzenia + zamieniają się na -, czy wszystkie wyjścia są w plusie ? przy łączeniu równoległym wystarczyłoby połączyć AOL'e i AOR'e, czyli + z - na każdym XLR, tylko musiałyby być w tej samej fazie (dobrze myślę?). Kwestia jak sprowadzić wszystkie wyprowadzenia do jednej fazy bez przeróbek na PCB ? i czy można te sygnały łączyć za 4.7 uF i rezystorami ?

Łączenie równoległe kości w wyjściem prądowym polega na łączeniu równoległym wszystkich!! nóg układów. Często lutuje się jeden na drugim i taki sposób jest zalecany do tego DACa. Należy zapewnić odpowiednie odprowadzenie ciepła od przetworników i regulatorów. Można i zrównoleglić, i de-symetryzować ;)

Ja już zaczynam bawić się w desymetryzację, na OPA1632, niestety permamentny brak czasu nie pozwala na dłuższą zabawę w DIY niż 1h/tydzień, ale początki już są:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-6888-100006710 1252098158_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zbalansowany DAC na 2 x 4szt. TDA1543, włożyłem małe radiatorki, a mimo to są bardzo gorące, nie można przyłożyć palca na dłużej niż 1s.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...

Uruchomiłem dziś wyjście na OPA1632 z pominięciem kondensatorów za rezystorami konwersji, za OPA nie ma składowej stałej, układ musi się jeszcze wygrzać, ale już słyszę szerszą i głębszą scenę z precyzyjniejszą lokalizacją instrumentów niż z BG-N na wyjściu, jeszcze coć napiszę jak się OPA wygrzeje.

ManieX

 

Napisz coś więcej o konfiguracji w jakiej odsłuchujesz OPA, czy 4xTDA1543 na stronę, czy na jednym, czy z lampą czy bez. Ciekaw jestem jeszcze czy sprawdzałeś brzmienie na RCA po OPA czy odsłuchiwałeś tylko przez XLR, czy mógłbyś ewentualnie dokonać takiego odsłuchu RCA vs XLR po OPA na tym DACu.

Obudowę wykonał rzamieślnik z wolumenu, który wystawia tam różne obudowy do urządzeń elektronicznych, wygladają topornie, ale jak się da konkretny projekt to wykonają, z tym, że otwory wycinają ręcznie, i jak na taka robotę to są ok. następnie lakier proszkowy (bardzo tanio to wychodzi).

Jeśli ktoś chce poeksperymentować z dac-em polecam na podstawie własnych doświadczeń taką małą modyfikacje:

Na początku zrobiłem wersję zbalansowaną ale nie montowałem gniazd xlr bo nie mam narazie wzmacniacza z wejściem zbalansowanym. Po pewnym czasie stwierdziłem że marnuje się jeden TDA na płytce a więc wymontowałem go czyli U7 oraz C23 R15 R16 R17 C20 C21 U4 C8 czyli wyrzuciłem cały drugi tor. Zlutowałem 2 TDA na kanapkę przykleiłem do tych TDA małe radiatorki (konieczne) oraz zmodyfikowałem wyjście na rezystorach (pasywne I/V), wstawiłem zamiast 1,5K - 1K zamiast 2x2,7K - 2x2,2K. Po zmontowaniu wszystkiego - duuuze pozytywne zaskoczenie, wyraźny wzrost dynamiki, rozszerzenie pasma słyszalnego. Kwiecistych opisów jak słychać nie podam bo nie potrafię tak pisać. Na wyjściu zostawiłem Elny z zamówienia grupowego, pomimo testów z Nichiconami, Panasonicami - Elny brzmią najlepiej - oczywiście u mnie.

  • 3 tygodnie później...

ManieX

 

Obiecałeś nam obszerniejszy opis po zmianie na OPA ;> czy próbowałeś konfiguracji OPA z wyjściem RCA ? innymi słowy z wykorzystaniem tylko jednego wyjścia każdego OPA ?

Skoro zostałem wywołany do tablicy to skrobnę co nieco,

 

Moja wersja NOS DAC-a zawiera 8 szt TDA1543 (po 4 równolegle), początkowo grałem na BG-N 10uF/50V, nieźle to grało, ale zbocznikowałem BG-N ruskimi zielonymi PIO, poprawiła się góra, trochę więcej powietrza, scena budowana była w głąb, raczej poukładana z dobrą lokalizacją instrumentów, przyszła kolej na OPA1632, rezystory wejściowe i w sprzężeniu 12k polskie AT (17x więcej niż poprność wyjściowa DAC) zasilanie z TT, poprawie uległa ilość powietrza, poprawiła się jeszcze lokalizacja w przestrzeni, ale największe wrażenie robi rozciągnięcie sceny w szerz, naprawdę robi wrażenie, myślę, że w tym zestawieniu NOS gra conajmniej o klasę lepiej niż z kondami na wyjściu.

Chcę jeszcze kupić super stabilny kwarc z OMIGU, może forumowe zamówienie? Skoro już tyle zainwestowaliśmy, to kilkadziesiąt zł więcej będzie kropką nad "i":-)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.