Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny do 20 m2 ~10 kzl


Harvi

Rekomendowane odpowiedzi

oryginalnie moja koncepja to:

góra wstęga AC G2 albo Raven R2

średnica Seas Excel 15-17cm

dół - tu jeszcze nie zdecydowałem się - biorąc pod uwagę, że na głośniki nie chcę wydać więcej jak 4-5kzł to jest dylamat - jeden lepszy czy dwa trochę gorsze - i tak mają być cięte w okolicach 150-200Hz

 

im dłużej myślę tym mam większy mętlik :-(

A ja dzis slyszalem dupniecie i muzyke i jedno drugiemu nieprzeszkadzalo odsluchujac ze stempurem Vienna Acoustic Beethoven z nowej serii (zdaje sie ze nazywaja sie Boy) w Top Hifi. Gdybym teraz mial kupowac podlogowki to bym je wlasnie kupil. wiecej napewno w watku Stempura bedzie. Rewelacyjen kolumny. Prozaki 140 zagraly przy nich jak niewydarzone glosniczki do komputera z subbuferem z plastiku. A B&W 704 sucho i zbyt analitycznie.

Nie myslalem ze cos minie tak jeszcze pozytywnie zaskoczy tym bardziej ze bylem jakos uprzedzony do tej firmy.

Gralo to z odtwrzaczem Primare I30 i Mf A3.5. Na kablach AQ.

mówisz o wooferach czy też średnicy? bo tak naprawdę KSA-50S gra zupełnie niekrellowo - znaczy się bas, scena są typowe i świetne ale średnica jest naprawdę ciepła i bez suchości - to nie tania integra w stylu 300 czy 400(i)

==> Larson

 

VA Beethoven (3*7'') to chyba jednak za duze glosniki. Predzej do 20 m2 pasowaly by Mozarty.

 

Uwaga ogolna.

Na forum jest trend sluchania drogich/dobrych kolumn z elektronika z sredniej polki, Jest to krzywdzace dla wymagajacych skrzynek. Jak np: moza napisac, ze BW 800 to zle kolumny bo ''niezagraly''' z Cambridge audio??

Harvi, 31 Paź 2006, 22:10

 

Odsluchy odbyly sie na prosbe kolegi stempura ktory szuka glosnikow do ok 20m. Odbywaly sie w malej sali (na oko ok20m) wlasnie ze wzgledu na zgranie ich z niezbyt duzym pomieszczeniem kolegi Stempura. Pan z top hifi polecal te kolumny gdyz kupil je do domu i graja w pomiszczeniiu niecale 20m. Oczywiscie w 30m pewnie byloby lepiej. I z elektornika za XXXXXXXXXXzl tez tylko ze elektronika byla tez na poziomie tej jaka ma Stempur w domu zeby bylo porownanie.

Napisalem o odsluchach w tym a nie innym systemie i pomieszczeniu. AMozarty jednak niewiele mniejsze sa. ale skale dzwieku maja zdecydowanie mniejsza/

I wiem doskonale, ze zawsze mozna lepiej ale nieprzesadzajmy z ta Kambadza ;-)

Witam

Gram chwilowo na Vienna Acoustics Beethoven ( wersja pierwsza ) w metrażu nie spełna 15 m2 i przy umiarkowanym poziomie głośności grają bardzo dobrze , natomiast przy większym volumenie zaczyna brakować miejsca w pokoju na dźwięk - pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

Panowie, chodzi o nową wersje tych kolumn o naziwe Beethoven Baby Grand. Skrzynki niewiele wiąksze od Mozartów (niecały metr wysokości), nieco głębsze ale za to wąskie. Inny układ przetworników niż u "starych" Beethovenów, które widać na zdjęciu powyżej. Grały cudnie. Napisze więce3j jutro wiecazorem w moim wątku o odsłuchach kolumn za 10 tys. Dziś jestem zmęczony dwoma dniami odsłuchów, dopiero co wróciłem z żoną z kina a jutro rano jade na groby.

Pozdrawiam Stempur

Harvi,

 

A miales taki dobry punkt startowy! ;-)

 

Nie mialem juz pisac na tym watku bo wydawalo mi sie, ze co mialem do powiedzenia to powiedzialem. Jakby tego bylo malo - wszyscy, ktorzy pisza w tym watku maja sensowne typy i jakies uzasadnienia. Mozna latwo sie pogubic.

Ale, ale... wczoraj jak zwykle sluchalem swoich skromniutkich bobaskow no i powala, po prostu powala - detalicznosc, dookolnosc, miesko basowe przy pelnej precyzji, wypelnienie dolnej srednicy. No jest supermilusio! Potem pomyslalem o tej Twojej elektronice i... ponioslo mnie.

 

No ludzie, maja byc kolumny glownie do rocka. Zagraja z porzadna elektornika. Moze jestem dziwny ale zawsze mi sie wydaje, ze by otrzymac wlasciwy balans i przyjemna harmonie to jednak musi byc nachylenie w kierunku wypelnienia w dole, gdzies w przedziale 100-500Hz. Tego nie maja kolumny, ktore rozbieraja dzwiek na drobne typu Audio Physic czy Thiel. Synteza a nie analiza tworzy muzyke.

 

Harvi, posluchaj sobie Heliconow 400, posluchaj z rozna elektronika i porownaj z AV. Nie wiem jak nowe modele Baby Beethoven (piekna nazwa, nie ma co) ale starsze AV sa dosc rozmemlane w dole pasma i nie maja spojnosci w pelnym przedziale. Takze ich rozhustana charakterystyka modulu impedancji nie jest czyms co zachwyca. Dalczego nie siegnac po konstrukcje tak z inzynieryjnego jak i brzmieniowego punktu widzenia znakomita? Kiedys przeciez uzylyszysz wszelkie wady tego co kupisz. Predzej czy pozniej.

 

pzdrw

 

soso

>Harvi

 

To chyba Response 3.8 grały na AS 2 lub 3 lat temu na pierwszej prezentacji Sound Artu - czyli grały z tym ich największym wzmacniaczem i czyniły to bardzo ładnie.

 

One mają dość niską rzeczywistą efektywność, 84-85 dB, zresztą chyba cała seria Response tak ma, w związku z czym wzmacniacz potrzebuje trochę mocy jeśli chce się dać czadu.

 

Uważam Proac za takie dość zrównoważone kolumny, więc na podobnej zasadzie dobierałbym wzmacniacz.

Witam wszystkim forumowiczów - to jest mój pierwszy wpis tutaj!

 

Jakiś czas temu zrobiłem prototypy kolumn oparte na tych głośnikach - czyli Raven R2 i Seas E0015 w układzie d'Appolito - pół roku dopracowywałem zwrotnicę i ...są. Ilość basu powala (BR), detal zależy dużo od front endu ale jest go ogromnie dużo, średnicę ma się ochotę pokroić i zjeść - jest tak namacalna. Góra jest znakomita i szalenie wielobarwna (reszta pasma również) no i pod warunkiem kontrolowania wychylen Exceli, można się naprawdę zdziwić co to umie jeśli chodzi o SPL. Przy czym najciekawsza rzecz - kolumna zachowuje równowagę tonalną na wszystkich dostępnych jej poziomach głośności, dzięki czemu wszyscy zawsze szukają subwoofera... No i jakoś tak to gra, że zawsze chce się zrobić głośniej.

 

Przy ograniczonym budżecie zamieniłbym Excele na H1141 (W151AL) tegoż Seasa i zmienił Ravena na R1. No i nigdy więcej żadnej kopułki... (ćwiczyłem już wszystkie chyba poza OWL i Excelem ale wszystkie dla mnie skrzeczą i cykają podobnie - o ile grają równo).

==> Soso

 

Odsluchalem dzis Helicony 400. Niestety glowny system Classe byl zajety wiec kolumny zostaly podlaczone do integry LYNGDORF'a i dvd thule.

Bylo srednio: kiepska barwa, w gestym rocku nie bylo powera.

Jutro postarm sie odsluchac z lepsza elektronika.

Mam tez pytanie o stolarke. Czy Twoj egzemplarz ma spasowana idealnie scianke przednia z bocznymi czy jest 1mm fazy.

Harvi, słuchałeś tego zestawu również z innymi kolumnami? Przyznam, że rzeczywiście można "nie kupić" Heliconów od pierwszego kopa - za grzeczność choćby, ale opis mi trochę do nich nie pasuje.

 

Co do fazy - przynam - nie pamiętam, ale mogę się dowiedzieć.

Harvi, 2 Lis 2006, 12:50

 

>==> Soso

>

>Odsluchalem dzis Helicony 400. Niestety glowny system Classe byl zajety wiec kolumny zostaly

>podlaczone do integry LYNGDORF'a i dvd thule.

>Bylo srednio: kiepska barwa, w gestym rocku nie bylo powera.

>Jutro postarm sie odsluchac z lepsza elektronika.

>Mam tez pytanie o stolarke. Czy Twoj egzemplarz ma spasowana idealnie scianke przednia z bocznymi

>czy jest 1mm fazy.

 

Co do stolarki to musze sprawdzic. wydaje mi sie, ze sa starannie spasowane ale ten 1 mm? Nie jestem pewien.

 

Kiepska barwa? Hmm. A co konkretnie masz na mysli? Brak barwy czy jakies przebarwienia? Dosc zaskakujaca konkluzja. Inna sprawa, ze Classe choc drogie gra jak dla mnie szalenie zimno i bezplciowo. Slyszalem kiedys z B&W 803 i bylo straszliwie zadziornie ale i bez uroku. :-( No ale moze z heliconami sie spasuja? Sprobuj.

 

Zrodlo DVD thule - to nie brzmi dumnie ;-)

 

pzdrw

 

soso

pitdog, 2 Lis 2006, 14:00

 

>>soso odsluch byl jeszcze bez Classe

 

wiem, wiem ale przygotowuje grunt pod classe - to takze moze byc niespecjalnie. Classe to podobno dosc silnie przeceniona (w sensie za droga) firma.

 

pzdrw

 

soso

==> Soso

 

Pod pojeciem ''barwa'' mam na mysli, ze fortepian nie przypominal fortepianu (predzej pianino z lekcji muzyki) trabka nie wybrzmiewalla jak powinna.

Wina lezy po stronie DVD Thule (mule) za 10 kzl. Nietania (40 kzl) integre Lyngdorfa znam troche (jeszcze jak zwalo sie to TacT)

 

Oczywiscie powyzsze opinie nalzey brac przez pryzmat ceny 15 kzl.

Harvi, w sprawie "fazki". Trochę się nie mogłem z właścicielem dogadać (artysta w piórze ;-))) ale twierdzi, że jakaś tam fazka jest. Ale nie ufał bym mu do końca :) Jego są takie jak te pierwsze, nie jak te drugie na zdjęciach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2015-100003949 1170303727_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moje sa jak te drugi (tzw. wersja jubileum).

Fazka jest naprawde OK.

 

Generalnie nie czepiam sie wykonania, nie warto. Obudowy do Heliconow i Euphonii zreszta nie robi Dali w swojej fabryce a poddostawca (nie wiem dokladnie czy dunski czy angielski)

 

pzdrw

 

soso

==> Krzycho

 

Revel nie ma bezposredniogo distro w szwecji. Sa jednak w sprzedazy, model performa F-32 przkracza budzet prawie dwukrotnie. W SH widzialem F-30 w cenie 10 kzl.

 

==> Soso

 

Co to za wersja jubileum ?? Z tego co pamietam to ta z czarnym frontem to pierwsza wersja Heliconow, potem wprowadzono cale ''drewniane'' i mialy literke ''W'' jak wysofali starsze to i literka ''W'' zniknela.

 

==> Pitdog

 

Magnepany sklep ma w sprzedazy ale nie ma na stanie. Zainteresowanie bylo za male. Kolumny tego typu sa dosc spore i ludzie nie chcieli calej sciany zaslonic kolumnaami :)

 

 

Teraz wrazenia z odsluchow:

 

Elektronika Classe - CDP-102 (wrazliwy na stan plyty), CA-2100, CP 500. IC Tara Labs (nizsza polka) glosnikowy QUED (kiedys byly lepsze kable ale ludzie pokradli)

 

Dali Helicon 400 wypadlu duzo lepiej niz w poprzednim odsluchu. Wreszcie instrumenty brzmialy jak powinny. Bas troszke powolny ale gleboki z odpowiednim wybrzmieniem/ciezarem. lokalizacja instrumentow i scena srednia.

Przyjemne, niemeczace kolumny.

 

B&W 802. Kolosalna roznica w basie. ( po przelaczeniu kolumn mysllem, ze dali graly z subem) Bas bardzo szybki i punktowy ale niestety malo i nieschodzil az tak glegboko (mimo, ze kolumny staly blizej tylnej sciany).

Duzo lepsza scena i detalicznosc choc moim skromnym zdaniem az ''za dobrze'', na dluzsza mete moze byc meczaco. Dynamiczne, precyzjne urzadzenia do sluchania dziweku, nie muzki.

 

Srednio zadawolony z odsluchow postanowilem podjechac i rzucic uchem na moje monitory w wersji podlogowej czyli Amphion Xenon.

W sklepie sie okazalo, ze w pokoju odsluchowym stoja wielkie Bc Acoustique ACT A4 w cenie ~ 30 kzl i wygrzewaja sie przed odsluchem planownaym odsluchem. Stwierdzilem, ze jak juz stoja to poslucham i wielki zaskok. TE kolumny polaczyly same zalety kolumn z poprzedniego odsluchu. Wielka muzykalnosc bez gubienia szczegolow !! Po rozmowie z wlascicielem skepu dowiedzialem sie, ze ten model gra u niego w domu i wyparl sporo duzo drozszych glosnikow i ze w moim pokoju jak i budzecie moze sprawdzic sie model Bc Acoustique ACT 2.5. Na koniec jednak, ze koniecznie musze zabrac do domu AMphion Xenon bo sa tansze, maja lepszy stosujnek jakosc/cena no i graja tak jak moje monitory tylko, ze lepiej ( 3 drozna konstrukcja) :) I ta opcja jak narazie wydaje mi sie najkorzystniejsza.

 

 

Na sam koniec zostalo mi troche czasu wiec podjechalem zmierzyc sie z elektrostatmi ML Clarity.

Elektronika Marantz PM-11S1 i SA-11S1 okazblowana mocno Nordostem.

Odsluch nie byl umowiony wiec upchnieto mnie do malego pokoju wiec bas dominowal.

Panele wypelnily dziwekiem cale pomieszczenie, ciekawe przezycie choc nie wiem czy na codzien by mi to pasowalo.

Harvi

 

Jak już będziesz miał te Xenony w domu to pamiętaj żeby sprawdzić, w jakim ustawieniu grają u Ciebie lepiej (woofery do środka lub na zewnątrz). U mnie w domu stoją na ścianie 3,8 m rozstawione o około 2,1 pomiędzu osiami z wooferami na zewnątrz. Basu jest jakby mniej, ale jest zdecydowanie czystszy. I jeszcze jedna uwaga - lepiej nie wstawiać pomiędzy kolumny żadnych wysokich szafek. To także zmula dźwięk Xenonów.

 

Słuchałem kiedyś Argonów z Krellem KAV 300i Cd CEC DX51/TL51 połączonych ic Carda Golden Ref. To naprawdę zagrało. Ty masz Accu więc na pewno będzie super.

 

Tylko pamiętaj o ustawieniu!!!

 

pozdr.

==> Krzycho

 

Producenci (nie tylko Amphion) w wiekszosci zalecaja ustawiennie wooferem na zewnatrz. Choc zalecaja eksperymenty. W przypadku Xenonow nie jest to trudne (30 kg).

Znam kolesia ktory ma 100 kg BC acoustic i na poczatku ustawil je jak instrukcja nakazuje. Po roku doczytal, ze mozna sprawdzic ustawienie do srodka. Sam przestawil te potwory wiec pytam sie czy lepiej. Odpowiedzial, ze musi byc lepiej bo nie bedzie ich spowrotem przestawial ;)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.