Skocz do zawartości
IGNORED

Tuning - Grindig Fine Arts A9000


Rekomendowane odpowiedzi

Napiecie zasilania tego STK w Grundigu 9000 to +/- 58V

 

Maksymalne napiecie zasilania STK wg. noty katalogowej to +/- 75V

 

Z napieciem pracy STK mozna zejsc tak nisko dopoki na wyjsciu STk po uprzednim podaniu sinusa 1kHz bedziemy mieli czysta nieznieksztalcona sinusoide

 

Maksymalna dopuszczalna temperatura struktory to 115 stopni

Napiecie zasilania tego STK w Grundigu 9000 to +/- 58V

 

Maksymalne napiecie zasilania STK wg. noty katalogowej to +/- 75V

 

Z napieciem pracy STK mozna zejsc tak nisko dopoki na wyjsciu STk po uprzednim podaniu sinusa 1kHz bedziemy mieli czysta nieznieksztalcona sinusoide

 

Maksymalna dopuszczalna temperatura struktory to 115 stopni

W praktyce trzymanie ciągle STK przy ok 58-60V to balansowanie na granicy. Gdy przekracza na dłuższą metę 60,5V następuje zgon. Może te 75V to chwilowa wytrzymałość, albo przy porządnych odprowadzeniu ciepła?

A fakt, teraz dopatrzyłem. Utrzymanie tak niskiej temperatury jest baaardzo trudne, bo mało tam miejsca na sensowny radiator itp. Jedynie rozwiązanie tego gościa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jest sensowne, ale jak to wygląda... Wracając do STK, myślisz że zbicie temperatury do 25 pomoże w utrzymaniu jego przy życiu dłużej mino ciut większego napięcia pracy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Napisalem co trzeba zrobic, trzeba obnizyc napiecie zasilania to i temp pojdzie w dol, do 25 nie ma szans, musialbys chyba woda chłodzić ale jak zejdziesz z radiatorem do 40 stopni to będzie good, musisz na oscyloskopie obserwowac obciazone wyjście, i obnizyc tyle dopoki nie zacznie znieksztalcac przebiegu, to tak jak z obnizaniem biasu, nie moze byc słyszalnych znieksztalcen

Wygląda jak wygląda, ważne że może zadziałać ;)

Wymiana hybrydy na 3152 powinna pomóc (Vccmax=+-90V; Vcc=+_60V) tylko oczywiście pytanie jak bardzo "oryginalna" hybryda się trafi...

U mnie od razu była 3152 więc porównania brzmieniowego nie mam, szumów słyszalnych nie ma. Jako radiator mam blachę aluminiową normalnie wygiętą w "U" na białej termopaście. Blacha jest na oko ze 2 razy wyższa od hybrydy.

Działa to bez problemu ponad 4 lata (u mnie), kolumny 6 omów realnie (8 nominalnie).

 

 

A fakt, teraz dopatrzyłem. Utrzymanie tak niskiej temperatury jest baaardzo trudne, bo mało tam miejsca na sensowny radiator itp. Jedynie rozwiązanie tego gościa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jest sensowne, ale jak to wygląda... Wracając do STK, myślisz że zbicie temperatury do 25 pomoże w utrzymaniu jego przy życiu dłużej mino ciut większego napięcia pracy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gorgbig

gorgbig - a jaka temp. w normalnym użytkowaniu utrzymuje się u Ciebie po środku tego radiatora?

... Ale bym odwalił dziś... Wczoraj ok 21 wyłączyłem FA960 i dziś rano zabrałem się za wylutowanie filtrujących, wielce się zdziwiłem gdy na 2 pierwszych było napięcie ok 38V, na 2 dalszych 3V i 1V. O czym to świadczy? W A9000 nie zauważyłem takiego długiego magazynowania...

 

P.S.

Zrobiłem małe pomiary praktyczne:

FA960: Serwisówka mowi: STK: 52,5V, Filtrujące: 53V

Pomiar pokazuje: STK: 56,5V, Filtrujące: 58V

 

A9000: Serwisówka mówi: STK: 58V, Filtrujące: 59V

Pomiar pokazuje: STK: 62V, Filtrujące: 64V

 

Napięcie w sieci multimetr pokazał 242-245V. Niestety dla tych sprzętów, ale większość czasu takie się u mnie utrzymuję. Jest to w granicach normy 10%. Pewnie tym którym A9000 chodzi bez przykrych niespodzianek mają do 230V :)

No to nie ma sie co dziwic skoro tak wysokie napiecie panuje w sieci, trzebw by tez newralgiczne rezystory wymienic na nieco mocniejsze i kondensatory jesli pracuje blisko maksymalnego napiecia

 

Powiedz mi tak na szybko, tam siedza identyczne stk? Tak czy siak, wskazane jest zejście z zasilaniem stk conajmniej do wartości z serwisowki aby zredukowac wplyw wyzszego napiecia w sieci, a dalej to juz trzeba robic pomiary

W A9000 powinien siedzieć STK3102IV, a w FA960 STK3102III. U mnie tak jest na razie. Wole się skupić na FA960. A9000 zostawiam w oryginale. Do grzebania kupie innego a9000.

 

Niestety zauważyłem mały problem z rezystorem R750 w FA960, jest pęknięty przy nóżce... Zapewne konieczna wymiana. To jest cementowy 0,18R?

 

 

Serwisówka Fa960:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-50353-0-29777400-1445168622_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 54139

3W.

Dziwne uszkodzenie... One się tam nie grzeją.

Identycznego nie dostane niestety...

 

A nie orientujecie się czy FA960 mkII ma zwiększoną moc do takiej jak w A9000? Bo wiem tylko że dołożono radiator na STK i poprawiono złącza głośnikowe.

Wracając do rezystora, może nic mu nie jest? Bo rezystancja jest w porządku, a widać jakby "obudowa" odpadła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-50353-0-52016000-1445176865_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki.

Kombinuje trochę z radiatorem na STK... Bardzo ciasno tam, ciężko do końca obudowy STK coś wsadzić... a i po bokach zaraz elektrolity stoją.

Czy płaskownik miedzi 40x5mm sprawdzi się? Czy lepiej coś cieńszego? Wymiar wysokości jest do ustalenia. Myślę, żeby pod spód płaskownika podłożyć/przykleić kawałek dielektryka który oprze się o pcb, aby pomóc STK trzymać ciężar i równowagę z radiatorem.

Radiator to polsrodek, oczywiście pomoze ale oporu styku pomiedzy ukladem a radiatorem nie da sie calkowicie wyeliminowac, najlepiej sprawdzil by sie taki maly radiatorek jak na chlodzenie chipsetu plyty glownej, zastosuj oczywiście mozlowie najlepsza paste termoprzewodzaca, ale nie smaruj calej powierzchni ukladu tylko daj takie ziarenko grochu i ona sama sie rozprowadzi, bo co za duzo to tez nie zdrowo, albo zastosuj do chlodzenia ogniwo peltiera, ale to tez trzeba by dobudowac stabilizator +12v dla niego

Akurat chwilowo ciężko mi zmierzyć dociążony wzmacniacz - przy takim "o tak sobie nie za głośno" poziomie dźwięku pomiar na szybko bez zdejmowania obudowy pokazuje około 33 stopnie na wysokości hybrydy (stk3152) mniej więcej. Ale u mnie jest 232-233 w sieci a nie 245 ;)

 

 

gorgbig - a jaka temp. w normalnym użytkowaniu utrzymuje się u Ciebie po środku tego radiatora?

A lepiej w tym przypadku przykleić radiator na całej powierzchni STK, czy np. tylko na fragmencie obudowy?

Radiatory z chipsetów są za duże.... Chyba, że przywalić takie coś:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 54139

Lepiej jest chyba zapodać pastę np "srebrną" bo ma lepsze przewodnictwo ale trzeba niewiele nałożyć i fajnie docisnąć - co może być tu trochę kłopotliwe...

Zapomniałem o istotnej sprawie... Miedź gorzej oddaje ciepło niż aluminium. Nie mogę dopasować żadnego radiatora/radiatorów żeby ładnie wpasowały się na całą powierzchnie. Najszybciej i najlepiej będzie jak zamontuje płaskownik, ale aluminiowy. Zdaje się, że zrobi swoją robotę i odbierze część ciepła od STK

Sprawa FA960 zakończona powodzeniem, choć radiator ... mógłby być jednak większy.

Wystarczyła zmiana 1 kabelka i trafo pracuje dla 240V :) Napięcia zgodne z serwisówką.

Wymieniam też elektrolity i na początek wymieniłem 4 filtrujące na Nichicon KG 10000uF 63V i efekt rzeczywiście mocno zauważalny. Więcej masy, bas bardziej zróżnicowany - naprawdę super. Zmiana elektrolitów w okolicach STK uspokoiła ledwo słyszalne buczenie w głośnikach gdy nie podamy sygnału. Reszta czeka na wymianę.

 

Patrząc na philipsa zżera mnie zazdrość, że w 3 posiadanych a9000 były lekkie szumy w selektorach, a tu nic. Niepożądane dźwięki pokazuje czasem CD Direct i Tone Defeat, ale mam nadzieję do czasu.

Ładną klarowność dźwięku zdobywa z włączonym CD Direct, stanowcza poprawa górnych rejestrów.

 

A9000 musi jeszcze poczekać na swoją kolej, może zmiana trafa.

U mnie też "bruździły" switche ale najbardziej tape1/tape2, zamienianie miejscami na mniej używane nie pomagało na dłuższy czas, skończyło się na zmostkowaniu nieużywanych włączników. Na selektory źródeł pomaga spryskanie sprayem typu np Cleanser PR, tyle że dostęp do tych selektorów jest dosyć upierdliwy.

 

Co do kondensatorów to w A-9000 również potwierdzę że 4 nowe główne filtrujące zrobiły bardzo dużo dobrego, "przyrost masy" + zniknięcie delikatnego buczenia.

 

Patrząc na philipsa zżera mnie zazdrość, że w 3 posiadanych a9000 były lekkie szumy w selektorach, a tu nic. Niepożądane dźwięki pokazuje czasem CD Direct i Tone Defeat, ale mam nadzieję do czasu.

Ładną klarowność dźwięku zdobywa z włączonym CD Direct, stanowcza poprawa górnych rejestrów.

 

A9000 musi jeszcze poczekać na swoją kolej, może zmiana trafa.

Ja z selektorem źródeł w Grundiga mam doświadczenie walki 2 dniowej. Skończyło się totalną rozbiórką, wylutowaniem, rozebraniem na części i myciem w ultradźwiękach i szczoteczką potem zastosowałem wymieniony preparat i mucha nie siada :) W FA960 nie ma potrzeby, jakoś nawet nie widać syfu na nich. W A9000 to były aż czarne i widać że nie raz spryskiwane czymś... Chyba źle trafiałem z Grundigami.

A czy artefakty jakie wprowadzają switche, to nie wpływ któryś wyschniętych elektrolitów? Musze zerknąć jak to wygląda na schemacie.

Nie, wszystkie kondy były wymieniane.

A czy artefakty jakie wprowadzają switche, to nie wpływ któryś wyschniętych elektrolitów? Musze zerknąć jak to wygląda na schemacie.

Wczoraj wolnym wieczorem rozebrałem wzmacniacz od frontu (kablologia straszna tam jest) i dostałem się do płytki ze switchami. Jeden odpowiedzialny za CD Direct miał "niedorobiony" lut i dlatego przy delikatnym puknięciu przyciszał się jeden kanał, a przy załączaniu zniekształcał mocno. Problematyczne switche wylutowałem, rozebrałem i przeczyściłem profilaktycznie bo nie mam możliwości i czasu szukać zastępczych nowych.

Trzaski i szumy ucichły, kanały równo pracują w każdej opcji; choć na "zimnym" wzmacniaczu czasami coś delikatnie zaszumi... Ale to pewnie stare elektrolity.

Zapomniałem o istotnej sprawie... Miedź gorzej oddaje ciepło niż aluminium. Nie mogę dopasować żadnego radiatora/radiatorów żeby ładnie wpasowały się na całą powierzchnie. Najszybciej i najlepiej będzie jak zamontuje płaskownik, ale aluminiowy. Zdaje się, że zrobi swoją robotę i odbierze część ciepła od STK

Nie mogę się z tym zgodzić. Najlepiej oddają do otoczenia ciepło te metale, które mają najlepszą przewodność cieplną. Miedź z pewnością lepiej oddaje ciepło niż [/i]amelinium.[/i] W sprzęcie komputerowym z segmentu "przemysłowego" to nie widać aluminium tylko miedź. Generalnie zawsze tam mało miejsca i radiatory muszą być nadzwyczaj efektywne stąd zastosowanie miedzi.

stereo-hifi.com

Poszukiwana nakładka kieszeni do TA-2570. W zasadzie to nawet dwie. Przedpanel też bym przygarnął (wystarczy sam plastyk).

Ja po zastosowaniu w praktyce we wzmacniaczach widzę, że jednak aluminium lepiej oddaje ciepło do otoczenia.

W PC jest zawsze jakiś przewiew stąd miedź sprawdza się lepiej, bo z czułych termicznie układów szybciej odbierze ciepło, a powietrze krążące w sprzęcie pomoże miedzi w oddawaniu ciepła do otoczenia.

Z aluminium na STK jest klarowna sytuacja do pokazania. Na środku układu podczas pracy mam ok 50 stopni, a wszędzie powyżej jest ok 53. Widać więc jak aluminium wyciąga to ciepło powodując spadek temp na układzie. A gdy mocowałem na ten sam klej termo-przewodzący kawałek miedzi do STK kiedyś do grundiga miałem efekt odwrotny...

I oba kawałki materiału były polerowane po stronie klejenia.

Dale nie zgadzam sie. Spróbuj spawać elementy z miedzi wykonane, podobnie elementy aluminiowe. Mając wykonane detale w zasadzie różniące się tylko materiałem, z którego wykonane inaczej trzeba podejść do spawania. Miedź trzeba dość dobrze izolować kocami z wełny właśnie z tego względu, że dobrze przewodzi ciepło i dobrze je oddaje. Aluminium tego nie potrzebuje.

stereo-hifi.com

Poszukiwana nakładka kieszeni do TA-2570. W zasadzie to nawet dwie. Przedpanel też bym przygarnął (wystarczy sam plastyk).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.