Skocz do zawartości
IGNORED

Tuning - Grindig Fine Arts A9000


Ola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś nie mogę zabrać się za pomiary, ale wyskoczyła mi jeszcze jedna usterka. Być może pojawiła się razem z zbyt długim załanczaniem kolumn. Nie załancza mi przekażników na kolumny na parze A. Jako, że cały czas kolumny podłączyłem na parze B nie zauważyłem tego wcześnie. Może jakieś sugestie co do przyczyny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zabezpieczenie wzmacniacza TA7317P , może jest przyczyną , że jedna para kolumn się nie załancza i jest zbyt duże opóźnienie przy załanczaniu drugiej pary kolumn. Proszę o podpowiedź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zabezpieczenie wzmacniacza TA7317P , może jest przyczyną , że jedna para kolumn się nie załancza i jest zbyt duże opóźnienie przy załanczaniu drugiej pary kolumn. Proszę o podpowiedź.

 

Nie sądzę, znaczy wiadomo - jak jest tani i dostępny to dla świętego spokoju można wymienić, ale o ile jestem w stanie coś wykminić z jej datasheeta to ta kostka ma jedno wyjście sterujące, więc w grundziu steruje tutaj trzema przekaźnikami jednocześnie, więc nie ma szans żeby to ona powodowała nie załączanie się jednego z przekaźników. Problem leży gdzie indziej. Natomiast niekoniecznie usterka ta musi mieć wpływ na czas opóźnienia załączania (ale nie mówię że nie może tak być), może nałożyły się w jednym czasie 2 usterki.

Tak czy inaczej bez pomiarów niestety się nie obejdzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesięcy temu...
Wymiana głównych kondensatorów 4x Nippon Chemicon 6800/71V na 4x Nichicon KG Gold 10000/63V (STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ!). Moja opinia - jeżeli masz A-9000, wymień koniecznie główne kondensatory (zazwyczaj 20-25 letnie) na te właśnie Nichicony, co zaowocuje najbardziej spektakularną poprawą dźwięku, jaką można usłyszeć w przypadku tej konstrukcji, przy pomocy jednego tylko posunięcia(!). Nic do tej pory nie spowodowało mojego 'opadu szczeny' w takim stopniu, jak wymiana tych właśnie kondensatorów! Dźwięk stał się 2x bardziej 'gęsty', bas nabrał bardzo konkretnego zróżnicowania (na ten aspekt narzekają posiadacze A-9000), średnica zyskała jeszcze większą analogowość (zaryzykowałbym nawet stwierdzenia, iż dźwięk nabrał charakteru takiego, jaki słyszymy, gdy źródłem jest gramofon), a wysokie - mimo, że obiektywnie jest ich mniej - są baaardzo precyzyjne, dawkowane dokładnie...

 

Powiedzcie Panowie, czy jesli dokonam tylko wymiany ww. przez 'late' kondensatorow bez rezygnacji z preampa w Grundigu A-9000 lub Philipsie FA-960 (ta sama koncowka mocy) to czy bedzie rowniez zauwazalna znaczna poprawa jakosci dzwieku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie Panowie, czy jesli dokonam tylko wymiany ww. przez 'late' kondensatorow bez rezygnacji z preampa w Grundigu A-9000 lub Philipsie FA-960 (ta sama koncowka mocy) to czy bedzie rowniez zauwazalna znaczna poprawa jakosci dzwieku?

 

Hmmm... powiem tak - wymianę kondensatorów robiłem jakiś czas temu "na raty" i ciężko mi powiedzieć jaka różnica nastąpiła - w każdym razie na pewno nie było gorzej. Natomiast 4 główne kondensatory wymieniłem po jakimś czasie - bo były problemy ze zdobyciem czegoś sensownego o takim napięciu i gabarytach, u siebie wlutowałem bodajże samwha for audio 10.000 uF / 80V i mimo że nie są to nichicony to różnica była słyszalna - na pewno przybyło masy i soczystości basu - choć ja na ich brak akurat nie narzekałem. A co najważniejsze - wymiana tych 4 kondów rozwiązała mi sprawę z przydźwiękiem jaki się pojawił wcześniej - nie było to "brumienie" tylko jakby "bzyczenie" słyszalne od około 30-50 cm od kolumn (bez względu na regulację wzmocnienia). Tak więc jak nie chcesz ingerować w resztę układu - to w pierwszej kolejności polecałbym właśnie wymianę tych czterech głównych :)

 

Tak na marginesie - fajnie byłoby jakby Lete napisał czy te nichicony które zastosował na 63 volty jeszcze "żyją" w tym wzmaku ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gorgbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gorgbig: Dzieki za odpowiedz! Powiedz, czy Ty masz Philipsa, czy tez Grundiga?

 

Z tego, co czytalem, to materialy i wykonczenie w Grundigu jest duzo lepsze niz w Philipsie, ktory ma ta sama koncowke mocy. Czy faktycznie Grundig w oryginale gra lepiej od Philipsa?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gorgbig: Dzieki za odpowiedz! Powiedz, czy Ty masz Philipsa, czy tez Grundiga?

 

Z tego, co czytalem, to materialy i wykonczenie w Grundigu jest duzo lepsze niz w Philipsie, ktory ma ta sama koncowke mocy. Czy faktycznie Grundig w oryginale gra lepiej od Philipsa?

 

Mam Grundiga, z Philipsem nie miałem kontaktu więc o różnicy w brzmieniu nie poopowiadam ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesięcy temu...

Minął rok, dokonałem kilku zmian i czas na kolejne wnioski...

 

Grundig A-9000 gra obecnie jako końcówka mocy:

- wyprowadzenie dźwięku (z pominięciem preampa i Alpsa) bezpośrednio na dodatkowe złocone gniazda, zainstalowane na tylnej ściance;

- instalacja gniazda IEC i grubego, plecionego przewodu zasilającego;

 

I uwaga... najważniejsze - jednak... Wymiana głównych kondensatorów 4x Nippon Chemicon 6800/71V na 4x Nichicon KG Gold 10000/63V (STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ!).

Moja opinia - jeżeli masz A-9000, wymień koniecznie główne kondensatory (zazwyczaj 20-25 letnie) na te właśnie Nichicony, co zaowocuje najbardziej spektakularną poprawą dźwięku, jaką można usłyszeć w przypadku tej konstrukcji, przy pomocy jednego tylko posunięcia(!). Nic do tej pory nie spowodowało mojego 'opadu szczeny' w takim stopniu, jak wymiana tych właśnie kondensatorów!

Dźwięk stał się 2x bardziej 'gęsty', bas nabrał bardzo konkretnego zróżnicowania (na ten aspekt narzekają posiadacze A-9000), średnica zyskała jeszcze większą analogowość (zaryzykowałbym nawet stwierdzenia, iż dźwięk nabrał charakteru takiego, jaki słyszymy, gdy źródłem jest gramofon), a wysokie - mimo, że obiektywnie jest ich mniej - są baaardzo precyzyjne, dawkowane dokładnie, jak idealnie dobrane przyprawy do wykwintnego dania...

 

Podsumowując - A-9000 jako końcówka, po prostym tuningu i wymianie głównych kondensatorów, brzmi jak dla mnie wręcz zjawiskowo! Mógłbym zaryzykować stwierdzenia, że w tej wersji jest to już klasa i poziom dźwięku, który charakterem bardzo blisko zbliżył się to szkoły znanej z Accuphase (wszystko w idealnych proporcjach, bez efekciarstwa, dźwięk wciągający i analogowy).

 

Nigdy bym się nie spodziewał, że aż taki potencjał kryje się w tym urządzeniu (brzmienie A-9000 w wersji standardowej, a brzmienie A-9000 w opcji jako końcówka mocy po zmianach, to naprawdę 3 klasy różnicy - przy dobrym preampie naturalnie).

 

Polecam serdecznie!

 

Pozdrawiam,

Lete

 

Mam takiego Grundiga, chciałbym coś przy nim podłubać i mam pytanie widzę, że te nichicony mają napięcie 63V fabryczne nippony 71V czy taka podmiana jest do końca bezpieczna?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego Grundiga, chciałbym coś przy nim podłubać i mam pytanie widzę, że te nichicony mają napięcie 63V fabryczne nippony 71V czy taka podmiana jest do końca bezpieczna?

 

Wg mnie tak - zmiany dokonałem w 2 urządzeniach i wg mojej wiedzy grały (grają) bez problemu. Uwaga na wysokie napięcia! Koniecznie kondensator wymaga rozładowania przed rozpoczęciem pracy - np. zamykając obwód rezystorem o dużej oporności. Absolutnie nie dotykamy gołymi rękoma (po wyłączeniu cały czas trzyma dużą porcję ładunku, która może zagrozić zdrowiu). Ale to podstawy elektroniki, więc na pewno nie muszę tłumaczyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

niedawno nabyłem wzmacniacz o którym mowa na tym forum,

wzmacniacz działał lecz nie grał czysto, ale nie było żadnych szumów, po wymianie tych czterech głównych kondensatorów na te o których piszecie niestety nie uzyskałem rezultatu, tzn. wzmacniacz gra lecz cały czas są szumy na wyjściu.

Wymieniłem kondensatory na sekcji zasilania i nadal nic, wymieniłem na wejściu i przedwzmacniaczu i nic, nadal jest szum.

Czy mam coś podłączone do wejścia czy nie jest na każdym kanale szum, w każdej pozycji gałki wzmocnienia jest ten sam szum, jedynie dźwięk od pewnego wzmocnienia zakłóca ten szum.

Wymieniłem nawet STK i nic.

Końcówki mocy są OK, wszystkie półprzewodniki są OK, chyba e coś przeoczyłem, już sam nie wiem gdzie szukać by wyeliminować te szumy, więc piszę do Was.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł albo spotkał się z takim problemem i zna rozwiązanie to proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że nie wymieniłeś jeszcze tylko kondensatorów w końcówce mocy? (oprócz tych 4 słoików). Tak przy okazji - te 4 duże można od spodu zbocznikować jakimiś nieelektrolitami o wartości kilkaset nanofaradów.

 

Szum jest stały czy jakoś się zmienia? jakoś się zmienia w zależności od pozycji gałki wejścia? A wyłączniki? coś trzeszczy? czy szum się zmniejsza jak włączysz przycisk "mute"?

 

Na początek możesz odpiąć szary kabelek taki ekranowany zakończony białym wtykiem, znajduje się parę centymetrów poniżej STK (patrząc od frontu). Jeśli przestanie szumieć - problem jest przed końcówką mocy - jeśli nie - końcówka (kabel podaje sygnał z przedwzmacniacza na estekę).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że nie wymieniłeś jeszcze tylko kondensatorów w końcówce mocy? (oprócz tych 4 słoików). Tak przy okazji - te 4 duże można od spodu zbocznikować jakimiś nieelektrolitami o wartości kilkaset nanofaradów.

 

Szum jest stały czy jakoś się zmienia? jakoś się zmienia w zależności od pozycji gałki wejścia? A wyłączniki? coś trzeszczy? czy szum się zmniejsza jak włączysz przycisk "mute"?

 

Na początek możesz odpiąć szary kabelek taki ekranowany zakończony białym wtykiem, znajduje się parę centymetrów poniżej STK (patrząc od frontu). Jeśli przestanie szumieć - problem jest przed końcówką mocy - jeśli nie - końcówka (kabel podaje sygnał z przedwzmacniacza na estekę).

 

Witam, dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

Szum jest jednostajny, nie zależnie od pozycji gałki wzmocnienia, problem z Twojej podpowiedzi leży po stronie końcówki i znika dopiero wtedy gdy wyłącza się przekaźniki. Nie ma żadnych trzasków jest tylko ten szum nawet kręcąc pokrętłami, wygląda to jakby był jakiś jeden np: rezystor czy cewka była uszkodzona i emitowała jakąś harmonijną która przenosi się na głośniki, albo faktycznie mam uszkodzone końcówki mocy.

Kondensatory na końcówce są wymienione tylko te 4 główne, muszę dopiero dokupić by wymienić pozostałe, ale już odłożyłem ten sprzęt na bok bo póki co nie mam już do niego siły, może jak będę miał znów kilka pomysłów w miarę tanich do realizacji to podejmę się próby, póki co nabyłem nowszy sprzęt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze szum znika po wylaczeniu przekaznikow to oczywiste:)

Mozna sprawdzic prady spoczynkowe koncowek mocy. Procedura opisana jest w serwisowce. Walniete tak samo obie koncowki raczej nie wchodza w rachube tym bardziej ze sprzet gra. Mysle ze warto wymienic reszte kondow w koncowce, jest to w sumie najprostsza wymiana. Warto przyjrzec sie jeszcze rezystorom czy nie ma wokol nich miejsc wskazujacych na przegrzanie albo czy lakier na nich nie zmienil kolorow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Mam problem z moim Fa960.Wzmacniacz pali rezystor R724.Podejrzewałem stk, ale po wymianie dalej pali opornik.

Sprawdziłem stk na pinach 10 11 ponad 46v

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesięcy temu...

witam, niestety moj a9000 odmowil posluszenstwa.. objaw jeden kanal zaczal charczec i ciszej grac - objaw jednakowy zarowno na gniazdach glosnikowych A i B. w srodku pelen oryginal na STK3102 IV wszystkie elementy oryginalne i na pierwszy rzut oka nic nie wykalo ani nie jest spalone - jedyne co to jak by delikatnie wybrzuszone byly glowne kondesatory 6800/71V.. czyzby poszedl stk czy toshiby ? w planie mialem zmiane kolumn na 4 ohm wiec przy okazji zmienil bym na STK3152III i w koncu naprawil podswietlenie - nie dziala podswietlenie volume oraz glowne oswietlenie panelu - bo wyjscia sa podswietlone normalnie. Dodatkowo wpadlem na pomysl wymiany glownych kondensatorow ale nie na Nichicon KG Gold tylko Mundory M-Lytic AG MLGO - bedzie przerost formy nad trescia ? jak by wplynela wymiana kondensatorow wymienionych przez Lete w temacie na cos wyzszej klasy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - miernik do ręki + serwisówka i trzeba posprawdzać napięcia :) Albo chociaż poprawić luty - może coś pomoże. Nie warto na razie chyba kupować mundorfów i wydawać 2,5 stówy jeśli wzmak charczy :)

 

Czy mundki to przerost formy nad treścią? Jeśli cię stać a rozmiarowo dadzą się upchać to czemu nie. Jaka będzie zmiana brzmienia to chyba wróżka ci powie albo ktoś kto takie wstawiał, ale oczekiwałbym co najmniej wzrost masy basu (+ trochę dynamiki).

 

 

witam, niestety moj a9000 odmowil posluszenstwa.. objaw jeden kanal zaczal charczec i ciszej grac - objaw jednakowy zarowno na gniazdach glosnikowych A i B. w srodku pelen oryginal na STK3102 IV wszystkie elementy oryginalne i na pierwszy rzut oka nic nie wykalo ani nie jest spalone - jedyne co to jak by delikatnie wybrzuszone byly glowne kondesatory 6800/71V.. czyzby poszedl stk czy toshiby ? w planie mialem zmiane kolumn na 4 ohm wiec przy okazji zmienil bym na STK3152III i w koncu naprawil podswietlenie - nie dziala podswietlenie volume oraz glowne oswietlenie panelu - bo wyjscia sa podswietlone normalnie. Dodatkowo wpadlem na pomysl wymiany glownych kondensatorow ale nie na Nichicon KG Gold tylko Mundory M-Lytic AG MLGO - bedzie przerost formy nad trescia ? jak by wplynela wymiana kondensatorow wymienionych przez Lete w temacie na cos wyzszej klasy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwila mierzylem i tak:

prady spoczynkowe :

kL- ten co charczy -0

kP- 22,5mV

napiecia na stk:

1:0

2:0

3:25v

4:24,9v

5:0

6:0

7:-90V

8:gnd

9:25,3v

10:1,8v

11:-1,7v

12:24,4v

13:24,6v

14:0

15:0

jakies wskazowki? ;)

 

jeszcze jedna sprawa RN18 wyglada jak by byl przegrzany, oraz RN17 ktorego nie ma na wykazie rezystorow jest wrzucony i zlutowany z dioda

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie RN18 się smaży ale RN13. RN 17 jest na wykazie i na schemacie, ma być w szereg z diodą. Jest tylko babol w wykazie jak sądzę bo podano wartość 270 omów/2W a na schemacie 270/ 250mW.

 

-------

jeszcze jedna sprawa RN18 wyglada jak by byl przegrzany, oraz RN17 ktorego nie ma na wykazie rezystorow jest wrzucony i zlutowany z dioda

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezystor rn13 można wymienić ale to nic nie da bo on jest od układu zabezpieczenia przed przeciążeniem.

Wymiana stk raczej bedzie konieczna bo poszło na nią 90 woltów co przekracza jej tolerancję :) Niemniej jednak nie wymieniaj jej już teraz bo sfajczysz kolejną. Trzeba obmierzyć zasilanie STK - mostek i rezystory, przyjrzeć się czy tam nie widać przepaleń. nie bez powodu masz 2x większe napięcie na nodze 7 i 2x mniejsze na 3,4/12,13 :)

 

 

dodatkowo martwi 90v na 7 pinie stk gdzie powinno byc -58v..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezystor rn13 można wymienić ale to nic nie da bo on jest od układu zabezpieczenia przed przeciążeniem.

Wymiana stk raczej bedzie konieczna bo poszło na nią 90 woltów co przekracza jej tolerancję :) Niemniej jednak nie wymieniaj jej już teraz bo sfajczysz kolejną. Trzeba obmierzyć zasilanie STK - mostek i rezystory, przyjrzeć się czy tam nie widać przepaleń. nie bez powodu masz 2x większe napięcie na nodze 7 i 2x mniejsze na 3,4/12,13 :)

troche zaczalem mierzyc i tak

wyjscie z transformatora na zasilanie :

J801-24V

J803-24v

zasilanie plyty gdzie stk

J781- 44V i 44,2V

wyjscie z zasilania odpowiednio wtyczki:

J806(WY02)-

1: 30,9V - powinno byc 13 v- uszk r809/810 ?? od gory wygladaja ok - i tutaj wyjasniona by byla sprawa nie dzialajacego podswietlenia.

3:15v

J804(Ws04)

1:-18V

3:18V

J805

1:-17,9V

3:18V

J807(Wy05)

3:-15V

 

hmm dziwna sprawa dzisiaj jeszcze raz pomierzone stk, jedyne co to wzmak mial rozlaczane gniazda przy zasilaniu i wyniki mozna powiedziec katalogowe:

1:0

2:0

3:55,5V

4:54,5V

5:0

6:0

7:-56V

8gnd

9:56V

10:1.8V

11:-1,7V

12:55V

13:54,9V

14:0

15:0

jedyne co to brakuje zasilania na 5 i 6 pinie

dodatkowo pomierzone napiecie na glownych zasilajacych kondensatorach C787,788,c786,c783 i wszedzie jest 56,8v

 

edit:

wlasnie podpialem glosniki i prawy gra prawidlowo, w lewym cisza

 

i jeszcze jedna sprawa po lekkim popukaniu w mostek prostowniczy s5vb20 pojawia sie charczenie w glosniku i po jakims czasie sie wycisza i gra normalnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Hans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szybko sprawdzilem jeszcze w zasilaczu r809 i 810 maja duzo mniejsza opornoc , dodatkowo przed 809 jest 40v wiec chyba na dzien dobry na wszelki wypadek wszystkie rezystory, diody, i na pewno stabilizator q801 kwestia czy sa zamienniki njm78m18a bo widac, ze daje za duze napiecie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Hans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 5 i 6 to nie zasilanie tylko "-" i "+" wyjścia kanału lewego. Jest zero bo kanał nie gra :)

hmm dziwna sprawa dzisiaj jeszcze raz pomierzone stk, jedyne co to wzmak mial rozlaczane gniazda przy zasilaniu i wyniki mozna powiedziec katalogowe:

1:0

2:0

3:55,5V

4:54,5V

5:0

6:0

7:-56V

8gnd

9:56V

10:1.8V

11:-1,7V

12:55V

13:54,9V

14:0

15:0

jedyne co to brakuje zasilania na 5 i 6 pinie

dodatkowo pomierzone napiecie na glownych zasilajacych kondensatorach C787,788,c786,c783 i wszedzie jest 56,8v

 

Na wykazie jest 2x180 omów 2 waty a na schemacie 220/2w+100/1w, ciekawe ile wlutowali na płytkę :D Ile ci pokazuje? Zresztą jeden grzyb - lampkami się zajmiesz potem jak wzmak bedzie grał.

Napięcie przed stabilizacją będzie trochę większe bo przecież schemat jest na 220 voltów :) Sprawdź napięcie na bliźniaczym mostku(d805-809)

Po co chcesz zmieniać stabilizator? Przecież masz na nim "J804(Ws04) 1:-18V" czyli gra (pomijając polaryzację oczywiście ;)).

na szybko sprawdzilem jeszcze w zasilaczu r809 i 810 maja duzo mniejsza opornoc , dodatkowo przed 809 jest 40v wiec chyba na dzien dobry na wszelki wypadek wszystkie rezystory, diody, i na pewno stabilizator q801 kwestia czy sa zamienniki njm78m18a bo widac, ze daje za duze napiecie

 

Rozumiem że charczy w prawym który gra? Pukanie w mostek przenosi wibracje na inne elementy - np. kondensatory, wiec cos tam moze byc slychac, nie pukaj ;)

i jeszcze jedna sprawa po lekkim popukaniu w mostek prostowniczy s5vb20 pojawia sie charczenie w glosniku i po jakims czasie sie wycisza i gra normalnie

 

Które gniazda były rozłączone?

hmm dziwna sprawa dzisiaj jeszcze raz pomierzone stk, jedyne co to wzmak mial rozlaczane gniazda przy zasilaniu i wyniki mozna powiedziec katalogowe:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gorgbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlutowane w plyte sa 220 i 100 - zmierzone 225 i 100 wiec ok tylko dziwne , ze za rezystorami za/miast 13V jest dalej 30.., o tym napieciu zapomnialem , ze na schemacie 220 ;) starosc nie radoc.. reszta napiec z zasilania jest poprawna. jezeli chodzi o charczenie to tak ten cos gra delikatnie pocharczy i pozniej jest ok. i tak glowne zasilajace beda wymieniane wiec w razie co nie powinno byc problemu. jezeli chodzi o gniazda to chodzi o wyjscia i wejscia napiec na poszczegolne plytki. z tymi -90 na stk troche mi podpada moze cos zle zmierzylem , bo gdyby poszlo 90v to na pewno cos by sie spieklo.. stk mam zamowiony nowy, i powymieniam kondensatory.

jeszcze pytanko - czy przejscie na STK3152III w parze z 4ohmowymi kolumnami bez wymiany koncowek mocy jak w opisie na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) bedzie niebezpieczne - glosno nie slucham i naprawde rzadko dokrecam do godziny 12 wzmak ..czy lepiej szukac parowanych tranzystorow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Hans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem - miałeś odpięte zasilania ze wszystkich płytek oprócz końcówki mocy?

Co do stk - jak wlutujesz nową to możesz ją też upalić. Jeśli zmierzyłeś raz i nie jesteś pewien to zmierz sobie drugi raz.

jezeli chodzi o gniazda to chodzi o wyjscia i wejscia napiec na poszczegolne plytki. z tymi -90 na stk troche mi podpada moze cos zle zmierzylem , bo gdyby poszlo 90v to na pewno cos by sie spieklo.. stk mam zamowiony nowy, i powymieniam kondensatory.

 

Trudno powiedzieć. Ja akurat mam stk3152 i oryginalne tranzystory, ale dokręcam max na godzinę 11stą a kolumny powiedzmy 6omowe.

jeszcze pytanko - czy przejscie na STK3152III w parze z 4ohmowymi kolumnami bez wymiany koncowek mocy jak w opisie na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) bedzie niebezpieczne - glosno nie slucham i naprawde rzadko dokrecam do godziny 12 wzmak ..czy lepiej szukac parowanych tranzystorow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.