Skocz do zawartości
IGNORED

ekskluzywność par excellence!


graaf

Rekomendowane odpowiedzi

Re: Zbig, 21 Lut 2007, 00:23

 

>To po co taki wielki ten resor?

 

nieporozumienie :-)

to na obrazku to komplet do Audio Note (o których pisze Yolaos w wątku, do którego mnie odesłał) a nie do tej kolumny a la Sequerra, o której piszę

poniekąd to chyba piankowe zawieszenie i chyba wbrew pozorom nie jest to long-throw, choć faktycznie zawieszenie na pierwszy rzut oka wygląda jak Peerless XLS

 

>Nie mam przekonania do dwudrożnych z tak wielkim midwooferem. Jaką to ma mieć częstotliwość

>podziału?

 

ma mieć taką, żeby midbas jeszcze dobrze rozpaszał w punkcie podziału czyli max. w okolicach 1.5 kHz

graf

 

ilu ludzi znasz co moga sie poszczycić konstrukcją która tak wychwalasz???

Natomiast ja znam wielu co swoich AN nie zamienili by na zadne inne, bawie sie w to pieć lat i kombinowałem rózne zestawienia ta koncepcja ma dwie dekady i wciaz walczy, cała zabawa to zestaw kompromisów, wszytko zalezy kto co wybierze i jak zestawi. AN wymysla tak : że kiedy włączasz pierwszy kawałek na płycie to nie mozesz isc sie odlać dopuki płyta sie nie skończy.

pozdro

p.s róznica jest taka ,że ja to robie i słucham a ty wiele teoretyzujesz , a jak wiesz teorii w audio jest bardzo wiele... (sprzecznych) . )))

Re: yolaos, 21 Lut 2007, 10:41

 

>ilu ludzi znasz co moga sie poszczycić konstrukcją która tak wychwalasz???

>Natomiast ja znam wielu co swoich AN nie zamienili by na zadne inne, bawie sie w to pieć lat i

>kombinowałem rózne zestawienia ta koncepcja ma dwie dekady i wciaz walczy, cała zabawa to zestaw

>kompromisów, wszytko zalezy kto co wybierze i jak zestawi. AN wymysla tak : że kiedy włączasz

>pierwszy kawałek na płycie to nie mozesz isc sie odlać dopuki płyta sie nie skończy.

>pozdro

>p.s róznica jest taka ,że ja to robie i słucham a ty wiele teoretyzujesz , a jak wiesz teorii w

>audio jest bardzo wiele... (sprzecznych) . )))

 

 

eh, znowu zaczynasz stare gadki :-/

 

a tymczasem to było przecież tak:

 

zapytałeś (20 Lut 2007, 09:57):

 

>a co ma byc takiego wyjatkowego w tej konstrukcji ?

 

odpowiedziałem co to ma być i zadałem Ci pytanie jakie komercyjne konstrukcje "tak mają"

 

Ty odpowiedziałeś wymijająco polecając mi inny wątek chyba z myślą o kolumnach p. Qvortrupa, bo do końca nie wiem

one jednak tego NIE MAJĄ

 

a teraz zmieniasz temat i wracasz do starych tematów :-/

 

przecież widzisz, że od teorii mam zamiar przejść do praktyki - pomysł jest, Marko3T zadeklarował, że zrobi skrzynki, szukam głośników i proszę o radę

 

jeśli jedyna rada jaką masz dla mnie - jak doświadczony (w przeciwieństwie do mnie) konstruktor DIY - jest taka, żebym zrezygnował z samodzielnie wybranej koncepcji i naśladował Twoją to dziękuję :-)

 

ja nie krytykuję AN, że źle brzmią!

 

ale nie chodzi przecież o to, żebyśmy się wzajemnie zaklonowali na śmierć tylko o to żeby próbować różnych rzeczy :-)

 

piszesz, że przez pięć lat kombinowałeś różne zestawienia, ale czy takie jak Sequerra wypróbowałeś?!

piszesz, że koncepcja AN ma 20 lat - koncepcja Sequerry ma ich nawet więcej i co z tego?

 

mamy wybierać klonowanie Audio Note bo ta firma ma lepszy marketing? chyba nie sądzisz, że Sequerra nie jest tak chętnie kupowany bo jego pomysły są gorsze?

wielkość sprzedaży zależy od wielu czynników wśród których jakość dźwięku ma wcale nie pierwszorzędne znaczenie!

 

zamiast się dłużej zastanowić wyjeżdżasz ze starymi gadkami - "kto słyszał?" "ale z ciebie teoretyk" itp.

 

daj spokój

 

pzdr.

graaf

Re: ARGOS, 21 Lut 2007, 12:15

 

>graaf - ponawiam moje pytanie za pomocą jakich komercyjnych głośników chcesz spełnić wszystkie te

>założenia o których pisałeś?

 

aha, teraz rozumiem pytanie :-)

 

bo kiedy zapytałeś ogólnikowo, cytuję:

>>jak chcesz w takim razie wcielić w życie to o czym z niemalym trudem napisałeś

no, własnie nie ma stąd właśnie jedyna droga jaką widzę wiedzie przez samodzielne przerabianie głosników - takie rzeczy są niewykonalne w pozafabrycznych warunkach, znam debili którzy porwali się na modyfikacje Audaxów i Focali i później już nie złożyli tych głosników do kupy w ogóle.

 

Jakimś ratunkiem wydaje się to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ale może być problem z charakterystyką kierunkową.

 

Według mnie jeszcze większym problemem będzie dobór midwoofera - no, chyba że zakładasz że wsystko co schodzi poniżej 50-60 Hz to burczybas (sorry, ale jakoś nie mogłem sobie darować tej drobnej zlosliwosci) i nie potrzebujesz niższego zejscia. Polecam przed zastosowaniem jakiegokolwiek głosnika zrobić symulację na podstawie parametrów T-S, producenci czesto podają zawyżone dane, realnie patrząc coś co ma 20 cm średnicy i w OZ osiagnąć punkt -6 dB przy ok. 40 Hz może mieć jakieś 87, w porywach do 88 dB, w przypadku głosnika z małym xmax będzie to dodatkowo okupione słabą wytrzymałoscią mocową. A przecież potrzeba 91-92 db SPL jeśli cała kolumna ma mieć 90... W sumie nie wiem jak goście od tej lokomotywki tego dokonali, prawdopodobnie albo zawyżyli dane, albo podali efektywnosć napięciową a cała kolumna ma 4 ohmy impedancji - w takim układzie od wyniku trzeba odjąć 3 dB - albo popełnili coś w tym stylu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - sorki że przytaczam znów przykład Davisa - wyjaśniem że nie zostałem fanem tylko nie chciało mi się szukać innych przykładów. Fs - 77Hz, efektywnośc - 93-94 dB - podają 96 ale z moich doswiadczeń wynika że akurat ta firma kocha zawyżać efektywność - o jakieś 2-3 dB...

 

Według mnie lepiej zmierzyć zamiar według sił i zrobić konstrukcję po swojemu bez wzorowania się na czymkolwiek, skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań bez silenia się na oryginalność. Podział w okolicach 1000 - 1500 Hz nie jest szczęśliwym rozwiązaniem bo to akurat sam środek najlepiej słyszanych przez ucho częstotliwosci, jak coś się skrewi to się leży na całej linii, a pierwsze rzędy są trudne do sfazowania - tym bardziej że zamienniki których użyjesz zapewne będą miały troszkę inne przesunięcia fazowe niż oryginały i taka "lokomotywka" jak jest może się nie sprawdzić - trzeba będzie przerabiać jeszcze skrzynkę. Ja w każdym razie odradzam, widzę w tym całą masę pułapek, jak potraktujesz moją opinię to już twoja sprawa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

graaf

-ale nie chodzi przecież o to, żebyśmy się wzajemnie zaklonowali na śmierć tylko o to żeby próbować różnych rzeczy :-)

 

Cóż jeśli uwazasz ,że w warunkach domowych jesteś wstanie stworzyć coś nowego lepiej niż renomowane firmy, bez odpowiedniego budżetu, to ja Ci podpowiem ,że szkoda Twojego czasu i kasy .Wszytko już co było odkryte było równiez zastosowane, kwestia tylko dobrania kompromisów i uzyskania brzmienia pozadanego , ale zawsze naznaczonego materiałem przetworników i ich wielkościa ten będzie miał to lepsze inny tamto , ale to wciaz kręcenie sie w kółko

ale oczywiście ,życze powodzenia )))

Lepiej chyba zrobic jak napisał Argos sprawdzone drogi, znane i udane konstrukcje i dobre głośniki

 

p.s. na marginesie lubie poczytać sobie te Twoje inspiracje zawsze to jakaś odskocznia na tym forum

Re: Molibden 21 Lut 2007, 14:31

 

>Takie rzeczy to tylko w Erze!

 

no albo u Jordana! ewentualnie jeszcze Fostex FF85k i może jeszcze coś (sądząc po niezależnych pomiarach w germańskiej prasie itp.)

 

>Niskośredniotonowy jakiś papierowy 18-20cm bez filtra, do tego aktywna korekcja BS

 

a nie dałoby się tego zrobić filtrem?

ciąć go tak cewką, żeby pasmo wypadkowe mniej więcej odpowiadało baffle step dla danej obudowy?

żeby -3 dB z filtra dolnoprzepustowego wypadało w punkcie -3 dB baffle step?

wtedy oczywiście skuteczność zestawu spadłaby 6 dB w porównaniu do skuteczności samego midbasu?

 

>na górę stożkowy wysokotonowy o średnicy membrany do 5cm lub kopółka; podział

>wypadnie przy 3-4kHz.

 

myślałem o dużej kopułce średniowysokotonowej, która ciągnie w okolice 15 kHz (jeśli subiektywnie brakowałoby wysokich tonów to można dodać supertweeter dla 10-20 kHz)

 

>Trzeba wykorzystać naturalny rol-off głośnika nisko-śr.-tonowego, dobrze jakby nie miał

>widocznego breaku-up (stąd nie każdy materiał się nadaje)

 

stąd myślałem o polipropylenie - taki materiał wybrał Sequerra

preferujesz papier - generalnie masz coś przeciwko polipropylenowi?

może dałoby się coś wybrać - plastik plastikowi nierówny, są i wyczynowe plastiki stosowane z powodzeniem w wyczynowych komercyjnych kolumnach, przykład Skaaning/Audio Technology

 

dzięki za życzliwość

pzdr.

graaf

Re: Argos 21 Lut 2007, 14:41

 

>no, własnie nie ma

>stąd właśnie jedyna droga jaką widzę wiedzie przez samodzielne przerabianie głosników

 

no na pewno są Jordan JXr6 i Bandor 50, ten pierwszy kupiło w ostatnim czasie dwóch kolegów z forum i wysokie tony bardzo chwalą, ten drugi recenzował kiedyś Witold Topolski w AV (Bandor ‘Bandora’) i też nie narzekał na wysokie tony

 

>Jakimś ratunkiem wydaje się to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ale może

>być problem z charakterystyką kierunkową.

 

to jest nader oryginalny głośnik na tle aktualnej oferty rynkowej i nawet widziałem w sieci kit Davisa z tym głośnikiem, opinie były dobre

ale to jednak nie Jordan (fs 80 Hz itd.)

 

>Według mnie jeszcze większym problemem będzie dobór midwoofera - no, chyba że

>zakładasz że wsystko co schodzi poniżej 50-60 Hz to burczybas (sorry, ale jakoś nie

>mogłem sobie darować tej drobnej zlosliwosci)

 

nie ma sprawy :-))

dokładnie tak uważam ;-)

 

>w OZ osiagnąć punkt -6 dB przy ok. 40 Hz może mieć jakieś 87, w porywach do 88 dB, w

>przypadku głosnika z małym xmax będzie to dodatkowo okupione słabą wytrzymałoscią

>mocową.

 

mi wystarczy 86 dB/W, xmax 4 mm też nie jest specjalnie mały

 

>W sumie nie wiem jak goście od tej lokomotywki tego dokonali, prawdopodobnie albo

>zawyżyli dane,

 

w sumie nie ma to znaczenia bo nie chcę dokładnie kopiować tylko zrobić coś w tym stylu

 

>Według mnie lepiej zmierzyć zamiar według sił i zrobić konstrukcję po swojemu bez

>wzorowania się na czymkolwiek, skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań bez silenia się na

>oryginalność.

 

‘korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań’ to bądź co bądź też wzorowanie się na kimś innym tylko bardziej popularnym

w sumie Sequerra mnie zainteresował bo coś takiego chodziło mi po głowie a właśnie nie czuję się na siłach robić całkiem ‘po swojemu’ i to że ktoś w sumie szanowany w branży zrobił coś takiego i są pozytywne opinie, dodało mi odwagi

 

 

>Podział w okolicach 1000 - 1500 Hz nie jest szczęśliwym rozwiązaniem bo to akurat sam

>środek najlepiej słyszanych przez ucho częstotliwosci, jak coś się skrewi to się leży na całej

>linii,

 

cóż, masz sporo racji, ale szczęście sprzyja śmiałkom :-)

takie podziały są stosowane (np. duże koncentryki Tannoy) a są i tacy, którzy wskazują, że najwyższa czułość słuchu to pasmo 2-5 kHz, a ostatecznie pewnie wszystko zależy od tego ‘czułość na co’... :-/

 

>a pierwsze rzędy są trudne do sfazowania - tym bardziej że zamienniki których użyjesz

>zapewne będą miały troszkę inne przesunięcia fazowe niż oryginały i taka "lokomotywka"

>jak jest może się nie sprawdzić - trzeba będzie przerabiać jeszcze skrzynkę.

 

proporcje zamierzam dostosować, to co kopiuję ze skrzynki to sposób na wyrównanie czasowe

 

>Ja w każdym razie odradzam, widzę w tym całą masę pułapek, jak potraktujesz moją opinię

>to już twoja sprawa.

 

Twoją opinię szanuję i dziękuję za merytoryczne uwagi

wszystko przemyślę, ale i tak pewnie skoczę na głęboką wodę bo jestem ryzykant ;-)

 

pzdr.!

graaf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Re: rochu, 21 Lut 2007, 15:16

 

>graaf>

>

>

>Czy słuchałeś kiedyś tych kolumn Metronoma?

 

szczerze wątpię by ktokolwiek w Polsce je słyszał, Sequerra nigdy nie dbał o dużą sprzedaż, trzeba było zamawiać, dopytywać się, szukać

i nie ma ich wiele na rynku, zwłaszcza w Europie

Re: yolaos, 21 Lut 2007, 16:36

 

>Cóż jeśli uwazasz ,że w warunkach domowych jesteś wstanie stworzyć coś nowego lepiej niż renomowane

>firmy, bez odpowiedniego budżetu, to ja Ci podpowiem ,że szkoda Twojego czasu i kasy

 

czasu to już sporo 'zmarnowałem' na gadanie na forum :-))

zmarnowanie ich na coś bardziej konkretnego to i tak będzie postęp :-)

a kasy też nie ryzykuję, Marko3T zrobi skrzynki, ja pomysł na 'startowe' budżetowe głośniki mam

kwestia sprawdzenia koncepcji 'w praniu'

 

>pozadanego , ale zawsze naznaczonego materiałem przetworników i ich wielkościa ten będzie miał to

>lepsze inny tamto , ale to wciaz kręcenie sie w kółko

 

no pewnie! jak szukam kolumny podobnej brzmieniowo do Shure E2

 

>ale oczywiście ,życze powodzenia )))

>p.s. na marginesie lubie poczytać sobie te Twoje inspiracje zawsze to jakaś odskocznia na tym forum

 

dzięki za życzliwe zainteresowanie!

 

pzdr.

graaf

Re: yolaos, 21 Lut 2007, 16:36

 

>Cóż jeśli uwazasz ,że w warunkach domowych jesteś wstanie stworzyć coś nowego lepiej niż renomowane

>firmy, bez odpowiedniego budżetu, to ja Ci podpowiem ,że szkoda Twojego czasu i kasy

 

czasu to już sporo 'zmarnowałem' na gadanie na forum :-))

zmarnowanie ich na coś bardziej konkretnego to i tak będzie postęp :-)

a kasy też nie ryzykuję, Marko3T zrobi skrzynki, ja pomysł na 'startowe' budżetowe głośniki mam

kwestia sprawdzenia koncepcji 'w praniu'

 

>pozadanego , ale zawsze naznaczonego materiałem przetworników i ich wielkościa ten będzie miał to

>lepsze inny tamto , ale to wciaz kręcenie sie w kółko

 

no pewnie! ja szukam kolumny podobnej brzmieniowo do Shure E2

 

>ale oczywiście ,życze powodzenia )))

>p.s. na marginesie lubie poczytać sobie te Twoje inspiracje zawsze to jakaś odskocznia na tym forum

 

dzięki za życzliwe zainteresowanie!

 

pzdr.

graaf

Przepraszam, że tak bezczelnie się wcinam, ale już się trochę pogubiłem...

Tak sobie czytam to wszystko i wychodzi mi delikatnie mówiąc masło maślane, tylko zrobione według bezsensownie skomplikowanej procedury. Kiedyś czytałem wątek graaf`a o ustawianiu kolumn plecami do siebie i jakichś tam pożytkach z tego płynących. Teraz czytam wątek graaf`a o minimalistycznych monitorach i jakichś tam pożytkach z tego płynących. Dobrnąłem do końca wątku i podsumowując... Prawdopodobnie ostatecznie wszystko się skończy na trójdrożnych kolumnach w klasycznym trójkącie stereo? Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Pozdrawiam :)

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

graaf coś dla Ciebie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>to jest nader oryginalny głośnik na tle aktualnej oferty rynkowej i nawet widziałem w sieci kit

>Davisa z tym głośnikiem, opinie były dobre

 

Nie twierdzę ze to źle gra, twierdzę tylko że taki głosnik samą górę może mieć tylko na osi - słuchanie czegoś takiego moze być kłoptliwe - troszkę się bawiłem z róznymi szerokopasmówkami i zawsze mnie wykurzała własnie ta przypadłość - z racji konstrukcji może on dotyczyć również tego gwizdka jak i każdego innego który ma się załapać na 1000 Hz.

 

 

>mi wystarczy 86 dB/W, xmax 4 mm też nie jest specjalnie mały

 

no, takie parametry to juz żaden wymóg, to jest możliwe nawet w przypadku 18stki - nie powiem jakiej firmy przykład mogę przytoczyć ale chodzi o tą firmę co zwykle ;-) i prawdę mówiąc szczerze polecam pod rozwagę - zaczęcie od takiego glośnika na pewno będzie mało ryzykowane.

 

>'korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań' to bądź co bądź też wzorowanie się na kimś innym

>tylko bardziej popularnym

>w sumie Sequerra mnie zainteresował bo coś takiego chodziło mi po głowie a właśnie nie czuję się na

>siłach robić całkiem 'po swojemu' i to że ktoś w sumie szanowany w branży zrobił coś

>takiego i są pozytywne opinie, dodało mi odwagi

 

Nie do końca tak to widzę. Pod pojęciem "sprawdzonych rozwiązań" rozumiem budowę czegoś co nie zawiera tylu znaków zapytania i możliwości wpadki. Nie to żeby od razu klonować coś prostszego - w ogóle jestem przeciwny konowaniu - drogie konstrukcje na ogół są zabezpieczone przed kopistami - choćby poprzez zmiany konstrukcyjne w stosowanych głosnikach i nawet nie ma specjalnego znaczenia że klonerom udaje sie uzyskać podobna charakterystykę SPL - o niebo ważniejsza jest spójnosć fazowa. Uważam ze jeśli budować to samemu - można się wzorować na ciekawych konstrukcjach ale ja raczej dobierałbym punkt podziału do głośników jakie uda się zdobyć a nie głosniki do punktu podziału. Poza tym na pewno nie przyjałbym zabójczego 1000-1500 Hz chcąc robić 1wsze rzędy. W tym sensie poszedłbym sprawdzoną drogą - unikając zbyt ryzykownych rozwiązań.

 

>cóż, masz sporo racji, ale szczęście sprzyja śmiałkom :-)

>takie podziały są stosowane (np. duże koncentryki Tannoy) a są i tacy, którzy wskazują, że najwyższa

>czułość słuchu to pasmo 2-5 kHz, a ostatecznie pewnie wszystko zależy od tego 'czułość na

>co'... :-/

>

 

Tak, tylko co innego wziąć duzy koncentryk Tannoya (w którym nie wiem jakie filtry siedzą, możliwe ze bezpieczniejsze fazowo 2 gie rzędy) będący zestawieniem dwóch dobranych do siebie głosników a co innego wziać dwa rózne głosniki dwóch róznych producentów i usilować to skleić 1wszym rzędem. Szanse na prawidłowe sfazowanie takiego układu są bez porównania mniejsze. Sequerra sobie z tym poradził, ale nie podal wszystkich kruczków na tacy.

 

>

>proporcje zamierzam dostosować, to co kopiuję ze skrzynki to sposób na wyrównanie czasowe

 

Tylko czy nie prościej zrobić pochyłą skrzynkę? łatwiej pochylać całosć niż przerabiać pierścienie. Sposób na wyrównanie Sequerry jest oczywiscie dobry, ale pod warunkiem że układ jest już ustalony i się go tylko powiela, w momencie w którym wchodzą nowe głośniki. oczywiście mozna dorabiać sobie pierścienie i finalnie zastosować taki który sprawdzi się w konkretnym zestawieniu, ja jednak wolę sobie życie upraszczać bo samo z siebie jest tak pokręcone że jak dla nie wystarczy.

hmmm... własnie miałem przebłysk - nie , nie można zrobić pochylonego frontu jak się chce zastosować mocno kierunkowy tweeter - w takim układzie rzeczywiście nie ma innego wyjścia jak "parowozik". No, chyba zeby w ogóle zrobić kolumny "po Bożemu" z podziałem ok. 3 kilo...

Graff w swoim czasie (1993/4rok) robilem podobna konstrukcje dwudrozna na glosnikach tonsilu obudowa byla mniej efektowna ale zamysl mialem podobny mechaniczne wyrownanie czasowe i zwrotnica ktorej nie ma:)

Niskotonowy glosnik GDN16/50 o wtedy najwiekszym wychyleniu membrany (sposrod malych gdn-ow)wysunalem o 4,25cm wzgledem lipnej wysokotonowki gdwt9/70...wysuniecie zrealizowalem naklejajac na siebie plyty pazdzierzowe a potem na sluch metoda prob i bledow scierajac je szlifierka...mimo zerowego doswiadczenia kolumienki graly znakomicie i rytmicznie a zwrotnica miala jeden tylko kondensatorek dla wysokich 680nf/250V miflexu!!rurke bas reflexu zrobilem z ruru winidurowej do zlewu..solidnie sie wtedy poparzylem zanim dziadostwo uformowalem nad palnikiem gazowym:)

 

Dlatego jestem wrecz pewien ze dzis dysponujac calym arsenalem dostepnych glosnikow do wyboru do koloru Twoj projekt ma jak najbardziej szanse powodzenia..nie przejmuj sie skala problemu ( bo nie jest taka wielka)i ostro bierz sie do roboty sukces raczej pewny!!!Pozdro Piotrek

Piotrek608, 22 Lut 2007, 02:23

 

>Graff w swoim czasie (1993/4rok) robilem podobna konstrukcje dwudrozna na glosnikach tonsilu

>obudowa byla mniej efektowna ale zamysl mialem podobny mechaniczne wyrownanie czasowe i zwrotnica

>ktorej nie ma:)

>Niskotonowy glosnik GDN16/50 o wtedy najwiekszym wychyleniu membrany (sposrod malych

>gdn-ow)wysunalem o 4,25cm wzgledem lipnej wysokotonowki gdwt9/70...wysuniecie zrealizowalem

>naklejajac na siebie plyty pazdzierzowe a potem na sluch metoda prob i bledow scierajac je

>szlifierka...mimo zerowego doswiadczenia kolumienki graly znakomicie i rytmicznie a zwrotnica miala

>jeden tylko kondensatorek dla wysokich 680nf/250V miflexu!!rurke bas reflexu zrobilem z ruru

>winidurowej do zlewu..solidnie sie wtedy poparzylem zanim dziadostwo uformowalem nad palnikiem

>gazowym:)

>

>Dlatego jestem wrecz pewien ze dzis dysponujac calym arsenalem dostepnych glosnikow do wyboru do

>koloru Twoj projekt ma jak najbardziej szanse powodzenia..nie przejmuj sie skala problemu ( bo nie

>jest taka wielka)i ostro bierz sie do roboty sukces raczej pewny!!!Pozdro Piotrek

 

 

Nie byłbym taki szybki - to że było rytmicznie nie mówi nic o tym czy były w stanie zapewnić pełną spójnosć fazową - takie rzeczy wychodzą dopiero jak trzeba zvbudować plany i szerokość sceny. Opisana przez ciebie metoda jest oczywiscie dobra, ale sądzę ze przy użyciu dwóch glośników dobranych na czuja (co z tego że wybór jest duzy, nikt nie podaje przesunięć fazowych dla każdego głosnika na wszystkich możliwych rodzajach filtrów - tak naprawdę duzy wybór nie ułatwia wcale sprawy) zawsze trzeba się liczyć że trzeba będzie wykonać przynajmniej kilkanaście prób i pomiarów - trzeba brać pod uwagę ze zawsze próbuje sie kilka punktów podziału i szuka tego, przy którym glosniki pracują najlepiej, w przypadku czegoś takiego musisz dorabiac za kazdym razem jeszcze inny pierścień. Oczywiscie można od razu przyjąć sztywno jeden punkt podziału i do niego dostrajac całą resztę, ale w takim układzie trudno raczej bedzie powiedzieć że udało sie wykorzystać większą częsć potencjału głosników. Oczywiscie mozna liuczyć na szczęście mo i oczywiscie aplikujac dany glośnik po raz 5ty czy 10ty można z góry przewidzieć gdzie wypadnie ten optymalny punkt, ale zaczynajac od "czystej kartki" raczej nie poleciłbym tej metody jako najprostszej.

Re: Piotrek608, 22 Lut 2007, 02:23

 

>nie przejmuj sie skala problemu ( bo nie

>jest taka wielka)i ostro bierz sie do roboty sukces raczej pewny!!!Pozdro Piotrek

 

dzięki za duchowe wsparcie! :-)

teraz to już tylko czekam aż Marko3T będzie mógł przystąpić do robienia skrzynek!

 

pzdr.

graaf

Re: Argos

 

>dobierałbym punkt podziału do głośników jakie uda się zdobyć a nie głosniki do punktu

>podziału. Poza tym na pewno nie przyjałbym zabójczego 1000-1500 Hz chcąc robić 1wsze

>rzędy.

 

szczerze powiedziawszy punkt podziału dobrałem pod kątem kierunkowości głośników, które akurat mam

 

bo właśnie mam dość przypadkowo pod ręką ‘budżetowe’ głośniki, z którymi nie bardzo wiedziałem co począć a kolega z forum ostatecznie ich nie kupił i leżą sobie w pudełkach

więc nie ma ryzyka finansowego wynikającego z kupowania nowych

i tak sobie kombinuję, że głośniki te można by jakoś nietypowo skleić i wydały mi się dobre do rzeczy w typie tej Metronome Sequerry

te głośniki to:

midbas polipropylenowy 8-cali o skuteczności ok. 90 dB w paśmie 1000-1500 Hz (maximum 92 dB ok. 200 Hz) z break-upem ok. 3 kHz, wyżej opada bardzo szybko

za break-up odpowiada chyba głównie duża papierowa nakładka przeciwpyłowa, mam nadzieję, ze gdyby ją odpowiednio zaimpregnować/polakierować itp. to zamiast jednego piku będzie więcej za to niższe i wyżej położone i przez to mocniej ściszone

drugi głośnik to:

duża kopułka średniowysokotonowa 2.5 cala, która ma także ok. 90 dB w paśmie 1000-1500 Hz, od ok. 4 kHz pasmo powoli opada, ale łagodnie, sięga najwyższej oktawy (ok. -6 dB @ 15-20 kHz), producent deklaruje pasmo użyteczne 600-12 500 Hz

kopułka jest spora i dodatkowo w krótkiej tubce/falowodzie więc jest dość kierunkowa i pasuje do 8-calowego woofera

w związku z tym, że jest duża, sporo większa niż kopułki calowe, mam nadzieję, że i ciąć można by ją niżej/mniej stromo?

producent rekomenduje minimum 12 dB/okt. @800 Hz, fs to 620 Hz

 

więc może dałoby się i z pierwszym rzędem gdyby zacząć filtrować nieco wyżej?

tak tylko, żeby wytrzymała wychyleniowo/mocowo

bo najwyraźniej nie wymaga znacznego tłumienia w rezonansie skoro producent zaleca niezbyt stromy filtr nieopodal rezonansu?

 

 

co o tym sądzisz? można spróbować czy ‘katastrofa’ jest nieunikniona?

>graaf

 

Jeżeli masz już gośniki , to możesz powoli rysować skrzynki.

Jak już będziesz miał rysunek ze wszystkimi wymiarami to możesz mi wysłać.

Ja co prawda jeszcze nie jestem odrobiony , ale z doskoku mogę coś w tych monitorach grzebnąć.

 

Pzdr.

Re: marko3T, 22 Lut 2007, 10:28

 

>>graaf

>

>Jeżeli masz już gośniki , to możesz powoli rysować skrzynki.

>Jak już będziesz miał rysunek ze wszystkimi wymiarami to możesz mi wysłać.

>Ja co prawda jeszcze nie jestem odrobiony , ale z doskoku mogę coś w tych monitorach grzebnąć.

 

super!

a w czym będziesz robił?

jaki materiał proponujesz?

grubości trzeba by uwzględnić przy ustalaniu proporcji i objętości i na rysunku (ojej! nie rysowałem niczego od szkoły :-/ mam nadzieję, że nie musi być rysunek "techniczny"?)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.