Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

-> ECC

Tak, to ten sam WL25, co w linku, dziękuję Hiszpan za wyręczenie mnie w udzieleniu odpowiedzi... ;-) Ot, zwyczajny wiliamson, chyba tak nazywa się ta konstrukcja... A jeśli się mylę - proszę mnie sprostować ;-)

k.

Witam

 

Ja pogrywam niedawno zakupionym Amplifonkiem WT40 z Głośnikami Proaca Studio 140

No jest bajka (dla mnie), kabel Audioquesta.

 

Wezmę sobie jeszcze odtwarzacz Amplifona na testy i jak sięsprawdzi łykam.

 

Proszę przy okazji o opinie na temat odtwarzacza CD amplifona (wady/zalety).

 

PS. Daj Boże wszystkim posiadamczom sprzętu wszystkich marek taki support

jaki oferuje Pan Andrzej (profesjonalizm).

 

Pozdrawiam

 

Szlufik

Ile kosztuje odtwarzacz Amplifon?Może użytkownicy napiszą krótką recenzje tego odtwarzacza.

 

Ciekawi mnie czy można coś poprawić w brzmieniu wzmacniaczy Amplifona-może P. Andrzej robi takie modyfikacje.

-> zawi

O cenę pytaj producenta ;-) W "promocji" na forum cena TACD01 wynosiła 6,5 tys. PLN - do sprawdzenia w "wątkach sponsorowanych". Również chętnie przeczytałbym kilka słów o tym CD napisanych przez jego użytkowników - panowie, do piór i klawiatur! ;-)

> grzechniks, 11 Mar 2007, 19:29

 

>witam,

>mam cd amplifona tacd01. gra to z lampą spark 530 i kolumnami phonar pentagon beta.

>od kiedy mam ten zestaw, nie myślę już o żadnuch zmianach. co najwyżej w pomieszczeniu odsłuchowym.

>W tym torze nie ma słabych punktów, brawa dla P. Andrzeja. Kooperuje z super kolumnami i

>wzmakiem.

>Świetny cd. Teraz ciągle kupuję płyty.

>Tu, duże podziękowanie dla Dartmana za polecenie lampy sparka.

>Wyborowa lampa.

>Pozdrawiam Kolegów,

>Grzegorz.

 

Dzieki za podziekowania. Znalezienie drugiego Sparka 530 stalo sie moja prawdziwa obsesja! Codziennie ogladam aukcje, niestety nic.

 

Ciesze sie, ze Ci sie podoba.

 

pozdrawiam

jacek

Panowie może macie jakieś sugestie odnośnie doboru kolumn do Amplifona (30II). Biorę pod uwagę kolumny ze stajni:

 

1. Triangle,

2. Sonic

3. Audio Physic

4. Zoller

 

Nie znam specyfiki brzmienia oferowanych przez te firmy kolumn a nie za bardzo mam czas na wyjazdy w celach odsłuchu. Pierwszą cechą kwalifikacyjną jest dla mnie specyfika budowania sceny-preferuję scenę budowaną za głośnikami z prezentacją wokali na linii głośników.Czy możecie coś podpowiedzieć?

> dartman

 

Będę pamiętał, że szukasz 530. Jak się coś trafi na ebay.de, to nie omieszkam napisać.

A ta 710 nie kontroluje właściwie wysokich rejestrów w RE 90?

Pozdrawiam,

Grzegorz

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Nie wiem, skąd się wziął dziwny stereotyp stosowania szybkich, wysokoefektywnych kolumn do lampowców, a szczególnie do Amplifonów... Chyba swego czasu Andrzej Piwowarczyk trochę namieszał kikoma swoimi wypowiedziami w kwestii przetworników i kolumn, z jakimi lubią się jego wzmaki ;-D

Swoją drogą - mógłby się Pan Konstruktor w końcu zbudzić ze snu zimowego i odezwać w wątku... ;-)

Ale ad rem:

Na podstawie moich doświadczeń w pokoju ok. 18m^2 z systemem: Yamaha CDX-993, Amplifon WL25 (lampy 6p3s lub EL34) i Ruark Prelude II (wg papierów, 88 dB/8 ohm) oraz wcześniej - Avance Espilon 960mkII (87dB/4 ohm) mogę stwierdzić, że:

- nie tylko kolumny odpowiadają za sposób budowania sceny stereo; równie dużą rolę odgrywa elektronika (szczególnie źródło!) i kable oraz... akustyka pomieszczenia odsłuchowego.

- do "normalnego" lampowca (czyli o mocy od ok 25-30W w górę) można stosować "normalne" kolumny, jak do wzmacniaczy tranzystorowych, a nie tylko Triangle, Focale, JMLaby itp. wynalazki z efektywnością zbliżającą się do wartości trzycyfrowych ;-D

- owszem, zgadzam się - nie przypinać do Amplifonów dwóch desek do prasowania lub Totemów Model One - to nie ma prawa zagrać, bo żaden WL25 czy WT30II tego nie uciągnie! WT40 raczej też nie ;-)

Zawi, a może posłuchasz np. czegoś ze stajni Castle Acoustics? Bo o Ruarkach w Polsce można zapomnieć ;-)

k.

> preferuję scenę budowaną za głośnikami z prezentacją wokali na linii głośników. Czy możecie coś podpowiedzieć?

 

Moim zdaniem, to prosisz się o coś ze starej brytyjskiej szkoły: Spendor, Kef, Harbeth - choć tylko niektłóre modele wysuwają do przodu średnicę (ale pozostałe, pozwolę sobie na eufemizm, "ładnie" ją prezentują i dzięki temu przyciąga uwagę). Mam na myśli modele produkowane przez te firmy lata temu (czasy legendarnych monitorów nazywanych 'pudełkami na buty'), ale nie tylko; wydaje mi się, że Harbeth w największym stopniu zachował swoje stare brzmienie w obecnie produkowanych modelach.

 

Ale z drugiej strony słuchasz dość ostrej muzyki (z mojego punktu widzenia). Z tego, co podałeś, to wziąłbym pod uwagę Audio Physic, pewnie Spark5 (ostatnie, które słyszałem i to nigdy z Amplifonem, to chyba 3, ale przypuszczam, że są podobne); a także Zollery, choć przy muzyce, której słucham i moich przeferencjach dla mnie to zestawienie jest zbyt jasne i detale zbyt mocno przyciągają moją uwagę podczas słuchania, jest jakby mało lampowo, ale znam bardzo osłuchaną osobę, dla której zawsze zestawienie Amplifon+Zoller było wspaniałe, i może tak jest.

U mnie amplifony grały z B&W P4 i CDM1 i 7. Osobiście jestem zadowolony z połączenia B&W, modeli łatwych do wysterowania z Amplifonem. Przyznaje miałem WM120 , cztery 6550 na kanał w tym wypadku dość oporne kolumny były do ruszenia. Najlepsze, prawie najlepsze kolumny do wzmacniaczy Amplifona były produkowane

przez samego producenta, classic1 układ symetryczny Audax.

Proszę bardzo,

kolumny Amplifona (? )z duńskiej strony, może soso nam pomoże i coś z niej więcej przetłumaczy... po trochy tam po duńsku po trochu, po angielsku (czyli w ludzkim języku ;-D

http://www.highend-sound.com/produkter/type.asp?iType=35

 

HD1 højttaler

2-vejs højttaler med Vifa diskant og Aurum bas/mellemtone. Billedet er IKKE HD1, men af diskanten Vifa DX25TG, der benyttes i højttaleren.

Højttaler HD1 - Pris 13.500 DKK

 

LOUDSPEAKERS HD1

TECHNICAL SPECIFICATION:

Design 2-way, 2-units

Frequency Response 39Hz-40kHz

Sensitivity 88dB/W/m

Impedance 8 ohms (the minimum is 5,8 ohms)

Power range 40-100W is recommended

Tweeter Model Vifa DX25TG-05-06

Mid/woofer model Aurum Cantus AC-165. 6.5" 165mm NON-WOVEN CARBON FIBER+KEVLAR CONE

Frequency of Crossover 2700Hz

Attenuation slope of Crossover woofer-12dB tweeter-18dB

Connecting way golden-plated brass binding post.

Cabinet material MDF

Finish The standard finish is natural

The dimension of cabinet (HxWxD) 920x246x302

Weight (net weight) 15kg/pc

 

Natomiast na polskiej starej stronie Amplifona pod http://www.chudnij.com.pl/ch/index/index_1.htm (kto ma chudnąć ?! :-) są opisane zupełnie inne kolumny:

 

Zespoły głośnikowe Amplifon CLASSIC I...

... są produktem, którym firma AMPLIFON debiutuje na rynku zespołów głośnikowych. Wyrób ten jest zbudowany w oparciu o 13-centymetrowe głośniki HM130C0 z membranami wykonanymi z włókna węglowego, pracujące w układzie D`Appolito ze zwrotnicą pierwszego rzędu -6 dB/okt. Za wysokie częstotliwości odpowiedzialny jest piezopolimerowy głośnik wysokotonowy HD3P.

Zastosowane przetworniki nisko-średniotonowe HM130C0 cechują się solidną konstrukcją i doskonałymi parametrami. Posiadają one wysoką efektywność, niską częstotliwość rezonansową w połączeniu z liniową charakterystyką przenoszenia sięgającą 7 kHz, czyli rzadko spotykane połączenie parametrów decydujących w znacznej mierze o jakości głośnika. Dzięki tym parametrom jako głośnik wysokotonowy udało się zastosować przetwornik piezopolimerowy HD3P, cechujący się dużą szybkością i detalicznością dźwięku (dzięki bardzo małej masie membrany wynoszącej zaledwie 0,007g). Obydwa wymienione wyżej typy przetworników pochodzą z referencyjnej serii francuskiej firmy AUDAX i są jednymi z najnowocześniejszych tego typu wyrobów na rynku.

Obudowę zespołów wykonano z płyt MDF o grubości 18 mm a front 36 mm z dwoma wewnętrznymi wzmocnieniami. Standardowo zespoły wykańczane są naturalną okleiną mahoniową, lakierowaną półmatowym lakierem poliuretanowym. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne i najwyższej jakości przetworniki pozwoliły stworzyć zespoły o pełnym naturalnym brzmieniu, olbrzymiej mikrodynamice i detaliczności.

 

PODSTAWOWE CECHY UŻYTKOWE

-wolnostojące, dwudrożne zespoły głośnikowe z portem bass-reflex umieszczonym z tyłu obudowy

- układ D`Appolito

-zwrotnica pierwszego rzędu z częstotliwością podziału 5500 Hz

-13-centymetrowe głośniki nisko-średniotonowe z membranami z włókna węglowego typu HM130C0

-piezopolimerowy głośnik wysokotonowy typu HD3P

-naturalna okleina

DANE TECHNICZNE

-moc maksymalna 80 W (RMS)

-impedancja nominalna 4 Ohm

-pasmo przenoszenia 40-37000 Hz (-3 dB)

-efektywność 92 dB (1 W;1 m)

 

I jeszcze ich fotka...

post-368-100006528 1173810879_thumb.gif

-> Hiszpan...

to nie śmieć, tylko dowód na "prawdopodobne dawniejsze twórcze koncepcje" Andrzeja Piwowarczyka; musiałby się on sam o tym wypowiedziec ;-D ... Wszak te kolumny ze starej strony amplifona były - chyba - produkowane? w jakiejś niewielkiej liczbie... Spotkałem się z informacjami kolumnach Amplifona o nich także na stronach niemieckich.

A na stronie duńskiej? No sam nie wiem, dlaczego pod ofertą firmy amplifon opisano takie kolumny?

k.

Mówiąc 'śmieć' miałem na myśli ten zrzut strony, a kolumny oczywiście nie tylko istniały ale nawet były przez AP przezentowane, tyle że szybko się wycofał z ich produkcji - wypowiadał się na ten temat jakiś czas temu.

-> Hiszpan

proszę, miejmy do siebie trochę szacunku w fan-klubowym wątku i postarajmy się unikać określeń o wydźwięku jednoznacznie pejoratywnym, typu "wygrzebałeś śmieć"...

Kolejna sprawa - nie tworzymy aktualnego folderu reklamowego Amplifona - wręcz odwrotnie tu, w tym wątku, rozmawiamy o wszystkich konstrukcjach Andrzeja Piwowarzyka, nie tylko tych najnowszych. Chciałbym, aby przypomniane został także starsze projekty, a nawet prototypy, zeby konstruktor w tym wątku się na ich temat wypowiedział... Wszak A. Piwowarczyk jest autorem kilku ciekawych i rzadko dziś spotykanych projektów - nie tylko wzmacniaczy WL25 i WL60 oraz WT30II i WT40 oraz TACD01.

W moim poście inicjującym "fan-klub" zaprosiłem wręcz do dyskusji także posiadaczy innych wzmacniaczy lampowych, a także miłośników i znawców techniki lampowej w ogóle ;-) Więc nie ma po co się ograniczać - "sky is the limit", OK? ;-D

k.

Witam i przyłączam się do klubu.

Od sześciu miesięcy uzywam WL25 z głośnikami SF Minima Amator i CD CEC TL 51XR/wcześniej mod.Rotel 971/.WL 25 zastąpił Densena b100 i wróciła mi chęć do słuchania. Najważniejsza kwestia to drive- wzmacniacz trzyma tempo i nie udało mi się go przyłapać na najmniejszym uchybieniu - jest puls, mikrodynamika na piątkę ,ładna barwa ,lekko powiększone instrumenty . Na oryginalnych lampach mocy dżwięk był za suchy, nijaki. Po wymianie na popularne Svetlany EL34 zmiana jak w opisie. Możliwości mocowe jak w Densenie - bez problemu nagłosnione pomieszczenie 21 m2 z otwartymi przejściami . System jest na tyle transparentny ,że słychać kolosalne różnice w realizacji płyt. Słucham głównie jazzu -J. Scofield,J.Henderson,Dee Dee Bridgewater ...,lubię labele ACT, Naim, Verve ...

Koniecznie muszę wypróbować inne lampy ,niezła frajda i pouczające doświadczenie.

Pozdrawiam uzytkowników Amplifona.

holy

-> holy

Kłaniam się kolejnemu użytkownikowi WL25-ki ;-)

Dużym atutem tego wzmacniacza jest możliwość stosowania wymiennie lamp 6P3S, 6P3S-E, 6L6, 5881 i EL34, co zmienia jego brzmienie... Do "25-ki" wyprobuj radzieckie "cywilne" NOSy 6P3S ze złoconymi siatkami i takimiż napisami na bańkach (w wątku "najlepsze lampy 6L6" wrzuciłem ich fotkę) - używam takich, rocznik '73; to po prostu jest... poezja, nie dźwięk ;-) Możesz tez spróbować DDR-owskich NOS-ów EL34 RFT - ale to już bardziej do rocka, niż jazzowych klimatów, śpiewających pań i audiofilskich plumkań z ECM ;-)

k.

Krzychu, nadal się nie rozumiemy. Zarówno do Ciebie, jak i do kogokolwiek innego i do różnych podglądów odnoszę się z szacunkiem (nie tylko w fun-klubowym wątku) a owe kolumny były z pewnością ciekawym projektem i w ogóle się do tego nie odnosiłem. EOT - nie będę już wyjaśniał nieszczęsnego 'śmiecia'. Nieistotne i nie ma co zaśmiecać wątku.

Pewnie nie wszyscy wiedzą i nie wszystkim chcę się grzebać... chciałem przypomnieć przemiłe spotkanie sprzed 3 lat w Staszowie:

 

http://forum.audiostereo.pl/forum_wpisy.html?temat=7610&all=1

Witam,

Miałem u siebie przez tydzień amplifona wt30II. to był jeden z najładniejszych wzmacniaczy jai przewinął sie przez mój dom. jakość wykonania mogła być wzorem. do dzisiaj go mile wspominam.

Jeszcze raz witam szanownych użytkowników produktów Amplifona!

Z racji,że posiadam cd tegoż producenta chciałbym napisać kilka słow na temat jego dźwięku.

Dxwiek niezwykle zrównowazony w każdym zakresie,duzo powietrza,wspaniale oddany wokal,duża przejrzystość(w orkiestrze można odróznic różne instrumenty).Ogólnie wiele radochu w słuchaniu płyt.Warto wymienić lampy,bo te które dostarcza producent(Tesle)mają pewme braki w dolnym zakresie.Bas jest mało zróżnicowany.taki zaokrąglony i brak mu tempa,ale po zmianie na Telefunkeny i ten zakres ulega znaczącej poprawie.Tyle odemnie,może coś więcej i ciekawiej napisze grzechniks.

Pozdrawiam.

P.S.wyżej wymieniony player porównywałem z;Linn Ikemi,Audionet v.2,Meridian G07 i G08 oraz Cyrus 8x z oddzielnym zasilaczem Cyrus(nie pamiętam nazwy).

-> Hiszpan

... nieistotne; w każdym razie ja nie czuję się urażony; jednak zwrot "wygrzebałeś śmiecia" był niefortunny ;-)

 

-> parmenides

WT30II odpowiadał Ci tylko wizualnie, bo chyba dźwiękowo "nie podszedł", skoro słuchasz z szarych pudełek Naima... i świecącego wskaźnikami Magnuma ;-) Nie korci Cię, tak... w lampki się pogapić podczas słuchania? ;-)

Dziękuję za podpowiedzi - zaglądałem do wątku o 6L6 .Jako że słucham jazzu i odrobinę klasyki poszukam tych pierwszych. Jak mnie najdzie ochota na rock,metal itp będę się posiłkować słuchawkami. To na marginesie, bo Amplifon nie produkuje headampów, o ile wiem.

-> Krzych - to był dobry dźwięk, choc dla siebie wybrałem cos innego.

słyszałem też zestawienie wt30II z AE 1 ref2 u naszego kolegi Pall-a 55. to było dawno, dawno temu. źródłem był chyba cd creek 43. brzmiało to wtedy u niego znakomicie.

-> holy

proszę bardzo; wysłałem Ci też małą podpowiedź na PW ;-)

 

-> parmenides

No to jak będzie, skoro podobał Ci się ten dźwięk? Przesiadasz się z tych "szarych pudełek po angielskich butach", na "radzieckie żarówki w niklowanej klatce", czy nie ;-D

Krzych -> naim już nie robi tych małych obudów (22cm fron panel) powszechnie zwanych "pudełkami po butach", tylko normalne (standard ok 44cm) i to od dobrych kilkunastu lat. A czy zmienię na amplifona? Krzych - ja znalazłem już swoj dźwięk i nie mam "audiofilii nervosy" od dłuższego czasu. takze zmiany mi nie grożą, chyba że upgrade w ramach brzmienia, które obecnie mam.

 

a tak w temacie to warto by sprawdzić jak się spisują nowe kolumny AE z amplifonem. te małe referencyjne monitorki zagrały naprawdę bajecznie z wt30. może obecne modele też sie spasują... choc się trochę boję, że dla wielu AE jest za mało audiofilskie... ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.