Skocz do zawartości
IGNORED

Zagadka ;-)


Astaroth

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszce raz zapytam, jak na skrzydłach samolotu może wytworzyć się siła nośna, gdy samolot nie porusza sie wzgledem powietrza?

 

Jeśli nie ma ruchu skrzydeł względem powietrza lub powietrza względem skrzydeł to nie istnieje siła nośna- a więc samolot nie ma prawa się wznieś w powietrze.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783708
Udostępnij na innych stronach

olekbiker, 2 Cze 2007, 16:29

 

Do rozwiązania tej zagadki poza wiedzą że potrzebna jest pewna prędkość samolotu względem powietrza by zadziałała siła nośna wystarczy znajomość pierwszej i drugiej zasady dynamiki Newtona ;-)

 

No już bardziej podpowiedzieć nie moge ;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783710
Udostępnij na innych stronach
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

> problem w tym, że samolot nie macha skrzydełkami - i w tym przypadku nie ma żadnego ruchu skrzydeł względem powietrza.

 

Oczywiście masz rację. Skrzydła samolotu są nieruchome względem otaczającego go powietrza. ROTFL!

 

> I nie może zmieniać również kąta nachylenia pracy śmigieł, które służą mu głównie do nadania prędkości do przodu, aby ten ruch względem powietrza zapewnić.

 

Poczytaj o śmigłach o zmiennym skoku łopat i ustawianiu śmigła w tzw. "chorągiewkę".

 

GM

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783713
Udostępnij na innych stronach

>>olekbiker

 

twoje uzasadnienie odpowiedzi, blednej oczywiscie, jest zupelnie nie majace zwiazku z pytaniem :D

 

chyba panowie czas na powrot do podstawowki :D

 

dobra ja sie poddaje, rece opadaja jak sie czyta belkot, polaczenia teori fizycznych z calkowitym brakiem logicznego myslenia

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783714
Udostępnij na innych stronach

>>rotor smiglowca to sa skrzydla ktore poruszaja sie wzgledem powietrza podobnie jak skrzydla w

>>klasycznym samolocie podczas ruchu calego urzadzenia i stad jest sila nosna, zmieniajac predkosc

>>obrotowa rotora zmieniamy wartosc tej sily a zmieniajac jego nachylenie kierunek lotu

 

Nie jestem specem, ale wydaje mi się, że prędkość obrotowa rotora śmigłowca jest stała. Siłę nośną reguluje się za pomocą nachylenia łopatek śmigła, prędkość poziomą lotu za pomocą nachylenia całego rotora, kierunek lotu za pomocą nachylenia łopatek małego śmigła na ogonie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783715
Udostępnij na innych stronach

Walery, 2 Cze 2007, 15:44

 

>No a gdzie komandor parantulla?

 

No jestem i co?

Znowu mam napisac to samo specjalnie dla spóźnialskich? Bardzo proszę.

Śmigło ciągnie samolot, tak? Tak. W skutek tego cała maszyna osiąga prędkość, przy której siła nosna działająca na skrzydła, umożliwia wzniesienie maszyny, tak? Tak. I co tu trudnego do zrozumienia? Gdyby samolot miał napęd na koła, to oczywiście ta bieżnia nie pozwoliłaby mu ruszyć z miejsca, ale nie ma, więc chyba wszystko jest jasne, czy jeszcze ktoś nie łapie? A co do śmigłowca, to jeszcze o takim nie słyszałem, który odbija się od ziemi na poduszce powietrznej, więc chyba komuś coś się pokręciło z poduszkowcem. Jeszcze coś?

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783725
Udostępnij na innych stronach

I nigdzie nie twierdziłem, że śmigło tłoczy powietrze na skrzydła, także to też chyba nie do mnie miało być.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783727
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem na Wikipedi- cofam to co napisałem:))

 

" Ruch postępowy w pionie [edytuj]

 

Odpowiednikiem lotu szybowego samolotów, który pozwala bezpiecznie wylądować samolotom z wyłączonym lub uszkodzonym silnikiem, jest (dla śmigłowców) lot autorotacyjny.

 

Za pomocą dźwigni skoku ogólnego i mocy pilot może zmieniać kąt natarcia wszystkich łopat jednocześnie. Ruch tej dźwigni jest sprzężony z układem regulacji mocy silnika(ów). Powoduje to, że przy zwiększaniu kąta natarcia wszystkich łopat (np. podczas startu) wzrasta też moc przekazywana na wirnik z zespołu napędowego - tak, aby utrzymywać prędkość obrotową wirnika (wirników) nośnego w potrzebnym zakresie. Dzięki powyższym dwóm czynnikom istnieje możliwość regulacji siły nośnej wirnika niezależnie od prędkości postępowej w płaszczyźnie poziomej. Śmigłowiec może zatem płynnie przemieszczać się wzdłuż osi pionowej (tzn. w górę lub w dół). Ten statek powietrzny nie potrzebuje więc długiego pasa startowego, aby wznieść się w powietrze, oraz żeby bezpiecznie wylądować. Z tego powodu o śmigłowcach mówi się jako o statkach powietrznych pionowego startu i lądowania (V/STOL). Śmigłowiec jest zdolny do wykonywania zawisu - stanu lotu, w którym nie jest wykonywane żadne przemieszczenie.

 

Pionowe wznoszenie śmigłowca wiążę się z najwyższym oporem indukowanym i wymaga dostarczenia do wirnika dużej mocy, czasem jest to moc maksymalna. Z tego też względu taki lot powinien być wykonywany w razie konieczności, wiąże się on ze zwiększonym ryzykiem wypadku jeśli dojdzie w tym czasie do (choćby częściowej) awarii zespołu napędowego.

 

Ruch postępowy w płaszczyźnie poziomej [edytuj]

 

Dzięki okresowej zmianie kąta natarcia łopat (sterowanie okresowe), nachyleniu wirnika śmigłowce mogą poruszać się dowolnie w kierunkach przód-tył oraz prawo-lewo ruchem postępowym, tzn. bez wykonywania obrotu względem osi wirnika głównego (kabina pilota jest cały czas zwrócona w tym samym kierunku np. na północ). Pilot wykonuje ten manewr poprzez odpowiednie wychylenie drążka sterowniczego.

 

Wychylenie drążka sterowniczego w lewo powoduje zwiększenie kąta natarcia na łopatach nacierających, a zmniejszenie na łopatach powracających. Patrząc na śmigłowiec z góry, przy wirniku obracającym się przeciwzegarowo łopaty nacierające znajdują się po prawej stronie osi podłużnej kadłuba śmigłowca. Wówczas prawa część wirnika wytwarza większą siłę ciągu w porównaniu z lewą częścią, co jest źródłem pochylenia śmigłowca w lewą stronę wraz pojawieniem się wypadkowej siły zwróconej poziomo w lewo, odpowiadającej za poziomy ruch śmigłowca w tym kierunku. Analogicznie zachowuje się śmigłowiec, gdy wychylimy drążek w każdym innym kierunku lewo-prawo oraz przód-tył włączając wszystkie kierunki pośrednie."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783729
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wybrać odpowiedni punkt odniesienia. Pierdoly o profilach i reszcxzei mozna sobie włozyć głeboko...Samolot musi poruszać się wgledem powierza. Pytanie, czy ten tylni napęd pasa może zatrzymać samolot w ruchu do przodu wzgledem powietrza. Raczej nie - kółka sie kręcą. A smigło nadaje ruch samolotowi do przodu wzgledem powietrza.

Więc może polecieć. ;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783731
Udostępnij na innych stronach

Walery, 2 Cze 2007, 15:27

 

>Okazuje się że niektórzy tutaj podważają sens istnienia pasów startowych. Lecieliście kiedyś

>samolotem? W momencie ustawienia się na początku pasa startowego pilot ustawia silniki na pełen ciąg

>przy zblokowanych hamulcach - w takim wypadku samolot powinien się wznosić bez ruszenia.

>

>parantulla

>

>>Oczywiście.

>Dzięki, to tylko potwierdza moje zdanie na Twój temat.

>

>>Tak samo jak śmigłowiec wystartuje gdyby zamiast bieżni podsunąć mu zapadnię.

>Widzisz znawco F1, śmigło w śmigłowcu bezpośrednio ma wpływ na "siłę nośną" w porównaniu do samolotu

>gdzie ten wpływ jest pośredni. Mam propozycję> zaproponuj w taki razie US NAVY projekt lotniskowca

>o pasie startowym długości 20m, ROTFL

 

Mam lepszą propozycję. Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem proste teksty, bo najwyraźniej masz z tym dość poważne problemy. A Twoje zdanie na mój temat akurat niezbyt mnie interesuje.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783746
Udostępnij na innych stronach

Piekielny aniele Astaroth, dlaczego uwziąłeś się na audiofili i chcesz za wszelką cenę udowodnić, że pomimo iż fizyka to nauka ścisła i skodyfikowana, to i tak audiofil zidentyfikuje na słuch kierunek przepływu elektronów w interkonekcie, jak również materiał z jakiego jest on wykonany. Nielitościwyś, oj nie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783754
Udostępnij na innych stronach

>Okazuje się że niektórzy tutaj podważają sens istnienia pasów startowych. Lecieliście kiedyś

>samolotem? W momencie ustawienia się na początku pasa startowego pilot ustawia silniki na pełen ciąg

>przy zblokowanych hamulcach - w takim wypadku samolot powinien się wznosić bez ruszenia.

 

W tym momencie chodzi o skrocenie drogi startu, nie jest to wielki zysk, ale mozna w ten sposob zmniejszyc rozbieg - samolot rusza w momencie osiagniecia pelnej mocy silnikow - start jest szybszy.

Who's Afraid of Music?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783756
Udostępnij na innych stronach

parantulla, 2 Cze 2007, 16:40

 

>Walery, 2 Cze 2007, 15:44

>

>>No a gdzie komandor parantulla?

>

>No jestem i co?

>Znowu mam napisac to samo specjalnie dla spóźnialskich? Bardzo proszę.

>Śmigło ciągnie samolot, tak? Tak. W skutek tego cała maszyna osiąga prędkość, przy której siła nosna

>działająca na skrzydła, umożliwia wzniesienie maszyny, tak? Tak. I co tu trudnego do zrozumienia?

>Gdyby samolot miał napęd na koła, to oczywiście ta bieżnia nie pozwoliłaby mu ruszyć z miejsca, ale

>nie ma, więc chyba wszystko jest jasne, czy jeszcze ktoś nie łapie? A co do śmigłowca, to jeszcze o

>takim nie słyszałem, który odbija się od ziemi na poduszce powietrznej, więc chyba komuś coś się

>pokręciło z poduszkowcem. Jeszcze coś?

 

 

No przeciez napisalem, kolka sie beda krecic 2x szybciej a samolot normalnie wystartuje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783757
Udostępnij na innych stronach

Taśmociąg nic nie zmienia w powstawaniu siły ciągu, a to, że taka siła powstaje świadczy właśnie ruch tego taśmociągu. Powstaje więc siła ciągu, która zapewnia ruch poziomy potrzebny do startu maszyny.

 

Pozostaje jedynie kwestia punktu odniesienia:

Z punktu maszyny jest ruch poziomy i ciąg.

Z punktu ziemi względem maszyny nie ma ruchu, ale samolot wystartuje bo startuje względem taśmociągu a nie ziemi.

pozdrawiam F.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783767
Udostępnij na innych stronach

>No przeciez napisalem, kolka sie beda krecic 2x szybciej a samolot normalnie wystartuje.

 

Teoretycznie, bo praktycznie to sie pewno rozpierniczy... bo gumy mu sie spalą, podwozie rozleci i zabraknie pasa startowego ;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783770
Udostępnij na innych stronach

>Taśmociąg nic nie zmienia w powstawaniu siły ciągu, a to, że taka siła powstaje świadczy właśnie

>ruch tego taśmociągu. Powstaje więc siła ciągu, która zapewnia ruch poziomy potrzebny do startu

>maszyny.

Zakładając, że siły tarcia tego układu nie spowolnia na tyle, że samolot będzie mógł osiągnąc wystarczającą predkość.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/4/#findComment-783772
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.