Skocz do zawartości
IGNORED

Zagadka ;-)


Astaroth

Rekomendowane odpowiedzi

dogon, 3 Cze 2007, 10:13

 

>Bez odpowiedniego ciśnienia pod i nad skrzydłami nie poleci, ba , nawet się nie wzniesie.

 

Po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój i co z tego?

dogon, może Ty się zastanów dlaczego samolot po starcie utrzymuje się w powietrzu, ba, nawet może sobie przyspieszać, zwalniać, zakręcać, fikać koziołki i jakoś nie potrzebuje do tego podłogi. Wydaje Ci się, że to wszystko się dzieje siłą rozpędu jaka uzyskał na pasie startowym odpychając się kołami od podłoża? To jakim cudem, według Ciebie, startuje z powierzchni wody samolot wyposażony w płozy zamiast kół? Delfiny go ciągną na sznurku żeby nabrał rozpędu? Czy może fala go niesie i wyrzuca w powietrze?

Wracając do lotniskowców... Okręt tego typu musi w sobie i na sobie pomieścić tysiące ton sprzętu, paliwa, jedzenia i setki ludzi, głównie dlatego jest taki ogromny, a nie dlatego że samolot startujący z jego pokładu potrzebuje długiego pasa startowego. Wyprodukowanie samolotu zdolnego do startu z pasa o długości 10 metrów (a nawet z miejsca ze startu zatrzymanego) to dzisiaj żaden problem. Od wielu lat nie ma żadnych ograniczeń technologicznych ani materiałowych, żeby taka maszyna powstała i doskonale funkcjonowała. Jedynym powodem dla którego takich samolotów nie ma, jest czynnik ludzki. Po prostu organizm człowieka nie jest w stanie znieść przeciążeń, jakie musiałyby powstawać przy tak krótkim starcie i lądowaniu. Oczywiście i ten problem jest do obejścia, ale nakład kosztów oraz fakt, że już istniejące lotniskowce oraz samoloty zostały zaprojektowane na kilkadziesiąt lat służby i całkiem dobrze spełniają swoje zadanie, póki co wyklucza jakieś rewolucje w tej przynajmniej dziedzinie. Wiem wiem, zaraz ktoś wyskoczy z samolotami pionowego startu, ale zanim o tym pomyśli, to taka jedna drobna uwaga - samoloty tego typu to zaledwie jakiś tam odsetek w całej masie "zwykłych" maszyn będących i pozostających jeszcze na długie lata w służbie, które muszą przelatać tysiące godzin zanim zaczną się rozpadać i nasza armia je kupi ;-D

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784362
Udostępnij na innych stronach

netboy, 3 Cze 2007, 10:24

 

Masz tu wyjątkowo chamskie odzywki - i do tego mało związane z fizyką. Poziom jazzowych strzałow - z tym, że on to robi karykaturalnie.

 

>dogon

 

Jeśli samolot potrzebuje np. 300 km/h prędkości względem powietrza (i ziemi), by odlecieć, to w tym przypadku może to osiągnąć, bo do pasa startowego przyczepiony nie jest. Będzie miał jedynie 600km/h względem pasa startowego - a to jest możliwe -jeśli tarcie, kółka itd nie przeszkodzą.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784401
Udostępnij na innych stronach

>>jar1

 

chamskie ? hmmm... one sa poprostu adekwatne do poziomu intelektualnego reprezentowanego przez geniuszy fizyki z zakresu szkoly podstawowej. a co do strony merytorycznej moich wypowiedzi to wyjasnilem sprawe zagadki juz na pierwszej stronie zaraz po tym jak zrobil to parantulla, lecz nadal sa "umysly" podajace w watpliwosc te banalne wyjasnienia, wiec wybacz ze jestem delikatnie mowiac poirytowany.

 

swego czasu prowadzilem dyskusje na temat natury fotonu w rozumieniu mechaniki kwantowej oraz poprawnosci OTW i STW a to juz jest fizyka pelna geba. sprobuj wiec zrozumiec ze poziom zagadki w porownaniu z zenujacym poziomem odpowiadajacych moze wyprowadzic z rownowagi.

 

a co do twojego porownania mojej osoby do tfu jazz-a, bylo to zagranie ponizej pasa i mozesz sie juz do mnie nie odzywac bo dostajesz ignora, przegiales.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784415
Udostępnij na innych stronach

netboy, 3 Cze 2007, 13:13

 

>swego czasu prowadzilem dyskusje na temat natury fotonu w rozumieniu mechaniki kwantowej oraz

>poprawnosci OTW i STW a to juz jest fizyka pelna geba. sprobuj wiec zrozumiec ze poziom zagadki w

>porownaniu z zenujacym poziomem odpowiadajacych moze wyprowadzic z rownowagi.

 

Gdybyś rzeczywiście dorastał intelektem do takich dyskusji nigdy byś tego nie napisał co powyżej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784418
Udostępnij na innych stronach

>a co do twojego porownania mojej osoby do tfu jazz-a, bylo to zagranie ponizej pasa i mozesz sie juz

>do mnie nie odzywac bo dostajesz ignora, przegiales.

>

 

Cham jest cham a ignorownie innych jest jedynie potwierdzeniem chamstwa.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784422
Udostępnij na innych stronach

>>walery

 

tak?? a powiedz mi dlaczego ? czy wiedza z zakresu mechaniki kwantowej i pokrewnych, oznacza ze czlowiek musi sie nadawac do kanonizacji na swietego ? wiedza z tzw. "zlotym sercem" nie idzie w parze :) ja nie jestem takim czlowiekiem

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784423
Udostępnij na innych stronach

>Tak tak ignorowanie to przeciez obojetność !!!

 

Oj nie jacch. To dwie różne rzeczy. Ignorancja to wg wikipedii:

 

"Ignorancja jest zachowaniem interpersonalnym, związanym z celowym brakiem woli do respektowania innych lub działaniem nieświadomym, wynikającym z niewiedzy."

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784434
Udostępnij na innych stronach

parantulla, 3 Cze 2007, 12:13

 

>Wracając do lotniskowców... Okręt tego typu musi w sobie i na sobie pomieścić tysiące ton sprzętu,

>paliwa, jedzenia i setki ludzi, głównie dlatego jest taki ogromny, a nie dlatego że samolot

>startujący z jego pokładu potrzebuje długiego pasa startowego.

 

Zatem wystarczy kawałek wolnego pokładu, jak lądowisko dla helikoptera na naszym ORP "Puławski"?

Albo rolę lotnickowca mógłby pełnić każdy pancernik - miejsca dużo, to jedzenie i paliwo jest gdzie pomieścić a samoloty będą startować tam w kąciku koło relingu, przy działku p-lot.

Lotniskowce mają długie pokłady z pasem startowy a i to jest za mało.

Wyobraź sobie że do startu samolotu NIEZBĘDNA jest jeszcze KATAPULTA.

Parowa.

To białe to nie spaliny z silnika a wyrzut pary wodnej ze szczeliny w której mknie wystrzelony zaczep.

 

UWAGA: ta ścianka z tyłu nie jest po to żeby się było od czego odepchnąć!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784449
Udostępnij na innych stronach

Astaroth, 3 Cze 2007, 00:14

 

>Cervantes przecież pisałem żeby pominąć tarcie ;-)

 

jak chcesz wyeliminować takie tarcie w postaci opóru powietrza, to gratuluję pomysłu, bo samolot nigdy się nie oderwie od pasa startowego.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784473
Udostępnij na innych stronach

Z forumowego projektu machiny latającej niepotrzebującej pasa startowego już chyba nic nie wyjdzie.

Proponuję zająć się innym tematem, np. Kołem Orffyreusa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784477
Udostępnij na innych stronach

jar1, 3 Cze 2007, 13:46

 

>Pasa startowego nie potrzebuje jedynie helikopter i samolot pionowego startu. Reszta musi mieć, bo

>samolot musi nabrać prędkości względem powietrza.

 

Dokładnie. MUSI NABRAC PREDKOSCI ale jeśli będzie jej nabierał zbyt szybko, co na krótszym pasie jest chyba oczywiste, to pilotowi w kabinie siła przeciążenia przemieści mózg w okolice odbytu, a w takim stanie raczej mało prawdopodobne wydaje się sprawne pilotowanie odrzutowca bojowego. Po to jest własnie pas startowy na lotniskowcu, żeby samolot mógł osiągnąć wymagana prędkość startową, ale pilot mógł to przeżyć i nie zemdleć parkując maszynę w oceanie. Znowu trzeba wykład z anatomii człowieka tym razem, żeby niektórzy zrozumieli.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784478
Udostępnij na innych stronach

A katapulta i te wszystkie inne "wspomagacze" mają tylko czynić start bardziej efektywnym, a nie rozpędzać samolot. On sam sobie poradzi z rozpędem i startem, tylko ma na to ograniczoną ilość miejsca, więc trzeba mu w tym nieco pomóc. Mniej więcej mam na myśli to, żeby od chwili zwolnienia hamulca przez pilota, samolot nie musiał przesadnie długo "ruszać z miejsca" na co potrzebowałby więcej miejsca, paliwa i czasu. Katapulta załatwia sprawę i po kłopocie.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784482
Udostępnij na innych stronach

>to pilotowi w kabinie siła przeciążenia przemieści mózg w okolice odbytu,

 

To akurat mało przeszkadza w walce, a człowiek i tak jest tańszy od maszyny. Najważniejsze, by 'wskazujący sie zginał' :-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784484
Udostępnij na innych stronach

Podobnie zresztą sprawa ma się z zatrzymaniem samolotu po przyziemieniu na pokładzie lotniskowca. Od dawna sa znane materiały, z których można wykonać na przykład sieć zatrzymującą maszynę prawie natychmiast po dotknięciu kołami pokładu. Samolot to zniesie bez problemu, ale pilot niekoniecznie.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784485
Udostępnij na innych stronach

jar1, 3 Cze 2007, 14:41

 

Na współczesnym polu walki człowiek w ogóle jest elementem zupełnie zbędnym, ale trochę tego złomu naprodukowali i trochę szmalu on kosztował, więc skoro już jest to niech na coś się przyda. Ja mówię tylko o tym, że przy możliwościach dzisiejszej techniki pasy startowe to przeżytek, ale niezbędny do zapewnienia bezpieczeństwa pilotom, którzy obsługują już wyprodukowane samoloty.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784488
Udostępnij na innych stronach

>Parantulla

Bajki sadzisz.

 

Bez prędkości [dodatniej ] celem wytworzenia ciśnienia samolot nie wystartuje i tyle.

Na bieżni sobie tylko pojeździć może nic ponad to.

 

Jeszcze raz ponawiam prośbę abyś zgłosił ten cudowny w swojej prostocie pomysł, z pewnością znajdzie posłuch u fachowców.

 

Co do hamowania na lotniskowcach to kochanieńki napisałeś bzdurkę. Która nie ma nic wspólnego z tematem owego wątku. Pomijam już fakt że gwałtowne zatrzymanie maszyny skończyło by się trwałym naruszeniem struktury płatowca , innymi słowy zniszczeniem. Nawet bezpilotowce przechwytywane są elastycznie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784496
Udostępnij na innych stronach

>dogon

Wyobraź sobie, że samolot nie ma śmigła i innego źródła napędu. Staje na pasie i ów pas zaczyna się przemieszczać. Co się według Ciebie z nim stanie?

Jeżeli prawidłowo odpowiesz na to pytanie to zrozumiesz.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784502
Udostępnij na innych stronach

dogon, 3 Cze 2007, 15:06

 

Wiekszosc dzisiejszych mysliwcow jest zaprojektowana na przeciazenia w zakresie miedzy -3 a +12 G. Pewnie wiele z nich da rade -5 do +15G. Niestety czlowiek nie da :-)

 

Jesli chodzi o lotniskowce to oczywiscie katapulty parowe do startu oraz haki przy ladowaniu sa podyktowane wymogami kompaktowosci pasa na pokladzie lotniskowca, klasa Nimitz to poklad dlugosci ok. 300m, wiec i pas jest krotki.

 

>Bez prędkości [dodatniej ] celem wytworzenia ciśnienia samolot nie wystartuje i tyle.

>Na bieżni sobie tylko pojeździć może nic ponad to.

 

Co to znaczy predkosci dodatnia? ;-) Wazna jest predkosc elementu nosnego wzgledem powietrza, oraz biezacy cx i cz (ktore sa zazwyczaj funkcja kata natarcia, liczby Macha i liczby Reynoldsa i sa charakterystyczne dla danego platowca i konfiguracji).

 

Zagadka - czy widziales kiedys biegunowa predkosci dla dowolnego szybowca? Zawsze skubaniec spada...jak to wiec mozliwe, ze jednak sie wznosi? ;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784506
Udostępnij na innych stronach

jar1, 3 Cze 2007, 14:41

 

>To akurat mało przeszkadza w walce, a człowiek i tak jest tańszy od maszyny. Najważniejsze, by

>'wskazujący sie zginał' :-)

 

Acha - to sprobuj usiasc na wirowke. Ciekaw jestem przy jakim dodatnim przeciazeniu nie bedziesz stanie ruszyc wskazujacym :-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784507
Udostępnij na innych stronach

>Acha - to sprobuj usiasc na wirowke. Ciekaw jestem przy jakim dodatnim przeciazeniu nie bedziesz

>stanie ruszyc wskazujacym :-)

 

Co Ty ! Zanim wskazujący przestanie działać, to sie zrzygam :-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784510
Udostępnij na innych stronach

parantulla, 3 Cze 2007, 14:46

 

>Podobnie zresztą sprawa ma się z zatrzymaniem samolotu po przyziemieniu na pokładzie lotniskowca.

>Od dawna sa znane materiały, z których można wykonać na przykład sieć zatrzymującą maszynę prawie

>natychmiast po dotknięciu kołami pokładu. Samolot to zniesie bez problemu, ale pilot niekoniecznie.

 

Jakie to materialy? Chce konkretnego przykladu...o wloknach aramidowych czyli Twaronie czy Kevlarze raczej zapomnij :-)

 

Po drugie, po ch... bawic sie w taki sposob, skoro mozna zaprojektowac VTOL'a? Problem w tym, ze VTOL, ktory na dodatek bedzie posiadal cechy bojowe takiego np E/F 18 bedzie musial bardzo duzo kosztowac, a od nowych konstrukcji wymaga sie wiecej niz od E/F 18. JSF bedzie samolotem klasy STOVL, co juz, przy jego wlasnosciach jest ogromnym osiagnieciem. Pamietaj, ze przy projektowaniu kazdej maszyny musisz pojsc na wiele kompromisow, bo wymagania czesto sa przeciwstawne - np. supermanewrowosc z minimalizacja oporu, oraz dobrymi charakterystykami w locie okolo i naddzwiekowym. Jesli do tego dolozysz, ze ma to byc STOVL albo VTOL i dysponowac duza masa platna to wymagania staja sie bardzo trudne do spelnienia...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/7/#findComment-784512
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.