Skocz do zawartości
IGNORED

magnetofony NAGRA


Kilup

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim!

Wystarczy posiadać odpowiednie znajomości bądź osoby w rodzinie, albo mieć dużo czasu na (nieustanne) proszenie/namawianie/nękanie ludzi dysponujących/mogących dysponować takimi sprzętami, żeby w stosunkowo krótkim czasie zebrać taką ilość magnetofonów. Nie wspominam już o koniecznych funduszach, niezbędnych choćby do transportu tych jakże ciężkich urządzeń.

 

Pozdrawiam.

Treść powyższego postu właściwie się zdezaktualizowała. Dziś trzeba mieć - ponad powyższe - bardzo dużo szczęścia. Jeszcze kilkanaście lat temu znajdowanie magnetofonów było dość łatwe. Obecnie większość "zasobów" została przetrzebiona przez wszelkiej maści kolekcjonerów bądź po prostu wyrzucona na śmietnik. Nie ukrywam, że taki los mógł spotkać nawet urządzenia typu Nagra! - w różnych instytucjach niestety jest dużo "myślących inaczej".

 

Pozdrawiam.

Na to co "zdobył jeden z naszych" a konkretnie MAG musiał ciężko zapracować i kupił sprzęt od ich właścicieli, jest to mała skromna lecz moralnie istotna różnica pomiędzy Jego sprzętem a tym który znajduje się od czasu do czasu na Allegro, w komisach, giełdach RTV, pchlich targach i handlu łańcuszkowym i pochodzi z prywatyzacji.

Chciałem jeszcze do wczoraj bawić się w naukę reportażu z nagrywaniem zespołów muzycznych i wokalistów na

żywo ale mi już całkowicie przeszło dwie nagrane na koncercie 13-tki [5"] jadą jutro na Śląsk i może polska góralska muzyka zabrzmi nad fiordami

Pozdrawiam

Zbyszek

Witajcie!

Kupiłem taki Nagra-Fax za całe 90 zł :), ale niestety bez oprzyrządowania do niczego się nie nadaje... Rzeczywiście, chyba ten gośc ma, albo miał jakieś dojścia... gdybym miał kasę, to bym łyknął to od niego. Próbowałem uderzyc do ABW, ale nawet nie odpisali; sądzę, że na pewno mieli i zniszczyli i wywalili na śmietnik...

Kupiłem z pełną świadomością że to zdyzelowana chińszczyzna Manta MM38 od rana je męczyłem przykryte poduszką rykami z radia M odciąłem kabel podlutowałem rewelacyjny płaski żyła ekran guma x 4 na noc znowu podłączę idealnie poddają się tak zwanemu wygrzewaniu. Idę między ludzi przypuszczalnie w środę biorę ze sobą AIWĘ HS-F07 i będę nagrywał na mikrofon przedryjny skierowany na delikwenta jeśli nie będzie się sprzęgał ze słuchawkami a jeśli mi ten numer wytnie to go wyciepnę i będę nagrywał albo na UHERa -M517 albo AOI ECM-1090. Chińszczyzna jest wyjątkowo tandetna ale o bardzo ładnym wyglądzie bardzo dobrze leży na głowie jest średnich rozmiarów i nie rzuca się w oczy.

Pozdrawiam

Zbyszek

=>Kilup, 2 Gru 2007, 20:36

Wystarczy się do nich zapisać ;) ostatnio chłopcy sobie kupili taki sprzęt że raczej do słuchania w domu a nie do pracy i to wszyściunio Nagry no ale pociesz się,Ty za to zapłaciłeś tak że się nie smuć, za 20 lat jak będziesz gmerał po ich śmietnikach to sobie wyciągniesz jak aktualnie te nasze starowinkie magnetofony :D Tak ilościowo to radio lokalne przy zakupie 20 przenośnych reporterskich cyfrowych Nagr to kopciuszek :D

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tak dodam zdjęcie na dobranoc,choć to może koszmar senny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Obiecane zdjęcie Nagry CDC u mnie na biurku, niestety już jej nie mam :(... zjadła Accuphase DP,800,80,78 dżwięk analogowy, jak dla mnie najmniejsze naleciałości cyfrowe , rewelacyjna przestrzeń, superlokalizacja żródeł dżwięku równowaga tonalna no i realizm !!! dla miłośników basu to w końcu ten prawdziwy bas.

 

W sumie z tym CD to high end mamy za śmieszne pieniądze; wzmacniacz słuchawkowy LakePeople G99/2 i jedne z trzech słuchawek:Bayerdynamic DT880Pro (najnowszy model) Sony MDR-7509HD (model po 2006r) lub Sennheisery HD600

 

NAGRA CDC sprzedaje się bardzo słabo-powód; mało audiofilski wygląd. To kurcze czego słuchają audiofile -politury i drewnianych boczków ? i stolików pod elektronikę a co z muzyką-czy jest miejsce na nią ?

 

A co tam śmierć,frajerom

 

Miłośników NAGRY

Pozdrawiam

Rafaell

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Kiedyś robiono katarynki na korbę, wynaleziono je w Modemie w pierwszej połowie XVIII wieku [ ja je jeszcze pamiętam z okresu dzieciństwa i młodości] skoro jest już w tym wątku śmietnik, może by tak ktoś zdjęcie jakieś wcisnął.

Pozdrawiam

Zbyszek

Zacznijmy więc ów śmietnik sprzątać - oto rzecz zgodna z tematem dyskusji, w dodatku posiadająca korbę - Nagra I z 1951 r. (zdjęcie z camera-forum.fr):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pewnie juz było sane o reczy następujacej, jednakże warto ponownie pewne fakty sobie poprzypominać, zwłaszcza, ze temat jest już "tasiemcowaty".

Nagra E, to uproszczony wariant Nagry III - bez udogodnień dla filmowców - jedna prędkość przesuwu (19.05 cm/s), jedno wejście mikrofonowe, brak systemu "Neopilot". Parametry elektroniczne również były nieco obniżone w stosunku do pierwowzoru (niższy odstęp sygnału od szumu - 62 dB oraz węższe nieznacznie pasmo). Z uwagi na wszystkie wspomiane cechy, determinujące stosunkowo atrakcyjną cenę, był to model idealny wręcz do podstawowego reportażu radiowego.

Zdjecie pochodzi z camera-forum.fr.

 

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zaraz srana w dzień następny.

Nagrywałem dokładnie to samo przy tym samym przesuwie 19.05cm/sek ma trzech różnych taśmach VHS cięta na pół, Stilon na licencji Agfy i Maxell klasa nagrania Maxell>VHS> Stilon wziąłem następne trzy taśmy 1/2" przecięte na pół 3 M, Ampex, Basf [wszystkie trzy chrom drobnoziarnisty na grubym podkładzie] obecnie klasyfikacja bardzo zresztą względna robiona na ucho wygląda tak Ampex> 3M> Maxell [ferro]>Basf[chrom] VHS [chrom]> Stilon[ferro].

Pozdrawiam

Zbyszek

Na Nagrze III dużo trudniej ocenić jakość nośnika - niedawno nagrywałem śpiew tych samych osób w tym samym miejscu i czasie, najpierw na taśmie studyjnej Agfa, później na taśmie Stilon (licencja Agfy, typ A35, czyli bez adnotacji "Hi-Fi"). Mimo teoretycznej kolosalnej różnicy między taśmami, nagrania (dokonane na prędkości 9,53 cm/s) były praktycznie identyczne. Podkreślam, że obie taśmy są w bardzo dobrym stanie.

Okazuje się, że najdoskonalsze magnetofony, nawet na słabym nośniku, są w stanie doskonale utrwalić przynajmniej głos i śpiew. Przy nagrywaniu podobnego materiału na dobrej klasy magnetofonie amatorskim (np. ZRK MS 2425), użyty nośnik miał bardzo duży wpływ na jakość rejestracji sygnałów.

Nie próbowałem na razie nagrywać instrumentów o złożonym i skomplikowanym brzmieniu - być może wówczas ujawni się przewag taśmy studyjnej nad amatorską, nawet w przypadku Nagry III.

 

Pozdrawiam!

Mając ten sam nośnik, ten sam przesuw ale inną szerokość musimy pamiętać o:1/2" [ mono] >1/2" [stereo]>

1/4" [mono]> 1/4" [stereo 1/8 + 1/8] >1/8[mono]> 1/8 [stereo 1/16 + 1/16] *)

przy szerokości taśmy 2", 1" 1/2" różnice praktycznie są nie do wyłowienia przy pomocy samego, [nawet doskonałego] słuchu. 1/8 a 1/16 to zauważalna przepaść.

Czyli mając do wyboru sprzęt Mechlabor Riporter 5P [mono jednoślad pełna 1/4"] UHER REPORT 4000 MONIROR [mono dwuślad A/B] UHER REPORT 4200 MONITOR [stereo dwuślad] i UHER REPORT 4400 MONITOR [stereo 4 ścieżki.Przesuw 9.5cm/sek [jedyna prędkość Riportera]. Każdy normalny i rozsądny wybierze Riportera ewentualnie 4200 Monitor.

Pozdrawiam

Zbyszek

Tak jest, Korwinie. Pamiętałem o różnicach w szerokosci ścieżek. Wskazywałem jedynie czterościeżkowca ZRK, jako przykład, potwierdzający istotność jakości użytej taśmy.

 

Nie muszę wspomniać, ale dla klarowności dyskusji wspomnę, że oprócz szerokości ścieżek musimy wziąć pod uwagę oczywiście klasę sprzętu - ZK120(T) był w prawdzie dwuścieżkowcem, zapisującym i odczytującym taśmę w tej samej konwencji, co Uher Report 4000 MONITOR, jednakże był to sprzęt klasy popularnej i nawet M 2405 S z dwa razy węższym śladem zapisywał i odczczytywał lepiej. Może kiedyś dowiem się, jak spisuje się dwuścieżkowy, niezwykle rzadki magnefon ZRK ZK 226D (stereofoniczny deck dwuścieżowy). Wg katalogu, przy prędkości 19,05 cm/s spełniał on "normy Hi-Fi". Ciekawe, czy jego zapis jest w stanie zapewnić subiektywnie lepsze parametry odbioru od czterościeżkowego ZRK M 3401 SD? Być może kiedyś na to pytanie odpowiem...

 

Zapis jednośladowy na (porządnej) taśmie 1/4" i magnetofonie Nagra III wręcz przekracza moje potrzeby i jest dla mnie po prostu doskonały.

 

Ciekawe, jak spisywał się niezwykle interesujący magnetofon Nagra SN? Zdjęcie pobrałem ze strony claude.gendre.9online.fr.

 

Pozdrawiam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wylądowałem na drobnoziarnistym wielowarstwowym nośniku typ II "japoński chrom" [związki żelazowe i żelazawe stabilizowane kobaltem] gruby podkład i nie chcę go na żaden inny zmieniać. W kasetowych ponieważ UHER CR-240 nagrywa na wszystkim idealnie naprzemiennie korzystam z ferra i chromu na zasadzie co do ręki pierwsze wpadnie

Pozdrawiam

Zbyszek

Witajcie

Muszę trochę odpoczac od szpulek, żeby nabrac sił... Nic na razie u mnie się nie zmieniło. Nagrę I widziałem na własne oczy w Szwajcarii, zresztą jej zdjęcie jest na tym wątku. Cały czas przymierzam się do kupna nowych taśm; zwłaszcza, że Studer A810 po wyregulowaniu pod taśmę Emtec Studio Master 468 grał jak żyletka, nawet na 9,5 cm/s.

Pozdrawiam

Sylwek

Kilup, 12 Gru 2007, 12:49

Większość dobrego starego sprzętu po wyregulowaniu gra jak żyleta (bardzo czasochłonne i nie przynoszące profitów, tylko satysfakcję osobistą zajęcie). Teraz mam na warsztacie i dłubię go trochę od strony mechanicznej-na tym się najlepiej znam; JVCBRA7000 (Korwina) i jest już super-dźwiek się poprawił i jak by mu wstawić nową głowicę i łożyska to tylko Nagra z zapisem helikalnym na 2'' dała by mu radę. Kasetę zamiast zgrzycząco wciągać wręcz zasysa a i sama mechanika odczytu już cichutko pracuje (trochę jeszcze mi zostało do gmerania ale bez serwisówki którą muszę odebrać nie chce mi się na macanego ruszać ani rusz)

No i tak to jest z tymi klockami zużytymi moralnie, żal dupę ściska że tyle dobra z zaawansowaną technologią i wysokiej klasy częściami się wyrzuca.

Człowiek rozrzutnym jest i basta

 

Pozytywnie zakręconych pozdrawiam

Rafaell

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Rafaell>popieram Cię.Jak spojrzy się na JVC BR w środku - to dech zapiera.Teraz już nikt tak nic nie robi.Warto o niego zadbać bo przeżyje wiele współczesnych sprzętów i nas samych>pozdrawiam - Jacek

Miewam w rękach zabawki współcześnie robione i jest trochę takich których nie wyciepnąłbym za okno np Marantz PMD 670 za 2000$ z transportem pod drzwi na wycieraczkę jeden z droższych na kartę mając coś takiego zawsze można wymienić na jedną Nagrę IV S albo kilka UHER-ów 4200 Monitor lub CR-240

Pozdrawiam

Zbyszek

Jedyne moje ustępstwo na rzecz zapisu cyfrowego to DAT inne wynalazki mi wiszą

DAT'y reporterskie to faktycznie muszą być niezłe "zabawki". Ciekaw jestem, jaka jest odporność na przesterowania w ich wypadku? Dobra taśma potrafi dobrze kompensować nawet dość znaczne przekroczenia graniczego poziomu sygnału. A w przypadku zapisu cyfrowego?

 

Mnie po powrocie zza granicy czeka inwestycja, w postaci zakupu akumulatorów R6 wraz z adapterami do rozmiaru R20, dla Nagry III. Po znalezieniu odpowiedniej torby wreszcie będzie można "zaszaleć".

 

Dzisiaj jeszcze pozmagam się z podłączeniem odtwarzacza CD do Nagry. Nagra III posiada wejście o impedancji 100 kOhm, podczas gdy odtwarzacz - wyjście 600 Ohm (XLR). Czy takie niedopasowanie elektryczne jest dopuszczalne? Jeśli nie, to jak je najprościej rozwiązać? Czy mogę wykorzystać wyjście słuchawkowe (75 Ohm) i połączyć je z wejściem mikrofonowym Nagry (50 - 200 Ohm)?

 

Pozdrawiam wszystkich "wątkowiczów"!

Nie wiem jak komu ale mnie nie udało się przesterować nagrania na DAT i nieważne czy to była kaseta DAT czy DDS, nagrywałem na elektretowych i dynamicznych w parkach i pojedynczych spięte R i L na wtyczce korzystałem ze słuchawek przy podsłuchu i odsłuchu o impedancji 4 Ohmy 8 Ohm tak jak w UHER-ach szpulowych i kasetowych podpinałem 16 i 32 Ohmowe dynamiczne i 70 Ohmowe ortofoniczne nagranie było za każdym razem wyjątkowo klarowne, o pięknej dynamice dosłownie czyste jak łza.

Pozdrawiam

Zbyszek

PS miałem okazję porównać z zapisem na HD iRiver i iPod między DAT a HD jest różnica na korzyść tego pierwszego a między DAT a Flash jest przepaść.

Gdy wykonywałem nagranie na bez podsłuchu kontrolnego (nie miałem jeszcze słuchawek i bananów), to nie raz zdarzyło się, że wskaźnik wysterowania dość znacznie wychylał się na "czerwone pole". Jednakże w trakcie odsłuchu okazywało się, że przesterowania były "na ucho" znikome. Zawdzieczałem to bardzo dobrej taśmie oraz najlepszemu sprzętowi. Często nawet w literaturze odnośnie do nagrywania, dopuszcza się możliwość odchyłów mniej więcej do połowy skali przyrostu zakłóceń, zwłaszcza w magnetofonach powszechnego użytku, z uwagi na dużą bezwładność wskaźników wysterownia w tego rodzaju sprzęcie.

 

Pozdrawiam.

Mając ciut i ździebko słuchawek o naprawdę niskiej impedancji 4 Ohmy lub 8 korzystająć z taśmy chromowej wielowarstwowej i drobnoziarnistej zawsze jeśli podsłuch był czysty odsłuch miałem nie przesterowany, obojetnie jakich słuchawek do niego używałem, najcześciej btły to ulubione moje TDS-16 [ortofoniczne 70 Ohm w obudowie zamkniętej z nauszników ochronnych Peltor]

Pozdrawiam

Zbyszek

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.