Skocz do zawartości
IGNORED

AUDI A3 czy PASSAT B5FL


Pixeel

Rekomendowane odpowiedzi

zyzio, 18 Wrz 2007, 19:52

 

>We wszystkich turbodieslach się psują turbiny, chyba że uważasz i je chłodzisz stojąc 10s na

>parkingu na wolnych obrotach po ostrej jeździe.

 

tak to opisują instrukcje obsługi, zyzio,

wyłączasz silnik kilkanaście sekund po zatrzymaniu samochodu, i turbinki sie nie psuja,

ale to trzeba umie czytac i posiadać pewien poziom wiedzy technicznej.

na turbine poza dobrym olejem to nic nie pomoze

ogolnie jesli chodzi o chłodzenie po jezdzie to tylko wtedy gdy pracuje wentylator nie wiem ile w tym prawdy ale tak pokazywał Chojnacki w swych maszynach

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Pixeel

juz Ci napisalem co masz kupic, bmw 5 lub 3 , a nie jakies padaki wkolko wyciagasz ewentualnie jak z kasa krucho to seat toledo albo oktawia tdi

 

znowu sie zacznie o wyzszosci td nad benzyna i vice versa, np. bmw 530 sprzedaje sie wiecej z 3litrowym turbodieselem niz z 3-litrowym silnikiem benzynowym na naszym i zachodnich rynkach (jak jest w stanach nie wiem), testy na torze pokazaly ze benzyniak jest szybszy od common raila (ale oczywiscie wersji z jedna turbina), co bylo do przewidzenia, ale nie oszukujmy sie gdyby benzyna byla tansza wielu ludzi wybieraloby silniki benzynowe mimo ogromnego postepu technologicznego w dieslach, z tym ze jezdzac duzym samochodem jak bmw 5 po miescie nawet bardzo ostro nie spale wiecej niz 13l/100 oleju zeby spalic 15l to trzeba cuda robic, natomiast takiej pojemnosci benzyna jak sie szaleje to ponad 20l wezmie i dlatego diesle sie sprzedaja, nawet chujowate tdi z vw group, ktore pracuja jak male traktorki ale sa malo awaryjne i bardzo oszczedne

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

  • 1 miesiąc później...

W końcu dotarłem barką do brzegu.. a już się bałem, że zostanę na morzu.

 

Mógłbym "książkę" napisać o tym co widziałem w samochodach które oglądałem (giełda, komis, ogłoszenia) - ale jak to mówią, nie chcesz nie kupuj. Powiem tylko, że.. strach coś kupić.. a już pseudo okazje (szybko potrzebuj sprzedać, żona jeździła, igła itd.) często przyprawiały o szybszą palpitację serca - nie raz jechałem nakręcony. Szczególnie przeglądaliśmy GOLFa IV bo przypadł nam gustu, ma wszystko co potrzebujemy z żoną. Niestety popularność tych aut przeobraża się w bardzo często w myśl, poskładam go choćby z 3 modeli bo i tak się sprzeda.

 

ale nieważne.. jesteśmy o ździebko trawy od kupna GOLFa IV TDI (90KM) 165 000 km w naprawdę b. dobrym stanie - nigdy nic nie robione (lekka ryska na drzwiach ale to będzie zrobione). Ma wszystko co potrzebujemy: nie bity, nie kombinowany, zadbany, oryginalnie/regularnie serwisowany, 4/5 drzwi, klimę, 4xAIR, silnik/ zawieszenie/ itp chodzą bez zarzutu - prowadzi sie b.przyjemnie nawet przy tych 90KM, ale najfajniejsze to to, że wlewam pełny bak ropy i jadę 900km :-). Fajnie świecące na niebiesko zegary - po prostu cieszy - najlepszy golf jak oglądaliśmy, pomimo iż niektóre były młodsze. No właśnie nie jest to rocznik o którym marzyłem, ale przynajmniej wiem co kupuję. Zrozumiałem, że za "zdrowe" auto trzeba "dopłacić".

 

I teraz pytanie do znawców:

Samochód kupiony od I właściciela w Niemczech (prywatnie). Ja auto oglądałem już w Polsce (sąsiad przywiózł wczoraj do sprzedaży - przy mnie zaczynał myć).

Na co powinienem zwrócić uwagę, by mądrze kupić. Jakie powinienem dostać papiery i co powinny zawierać - co jest ważne? Jak spisać mądrą umowę, itd. ? Kto oferuje rozsądne AC?

 

Proszę Was o kilka porad. To ma być nasze (z żoną) pierwsze, dający wiele przyjemności z podróżowania, a przy tym bezproblemowe auto.

 

Pozdrawiam

Pixeel

Pixeel pojedz z tym autem na przeglad do serwisu z diagnostyka silnika to najlepsze co mozesz wymyslec reszta/papiery,umowy/ ułozy sie sama

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

witam!

Mam taki silnik w Passacie B4 rewelacyjnie ekonomiczny,- u mnie na zbiorniku około 1400-1500 km!

Golf spali mniej - waga!

Sprawdź programem diagnostycznym przez wejście serwisowe komputer silnika i jego stan.

Pozdrawiam!

Nie róbcie ludziom wody z mózgu z tym spalaniem - 1500 km - ROTFL - owszem 70-90 km/h non stop na prostej drodze bez hamowania przy małym ruchu na długiej trasie, jak się ciśnie to 10 literków taki diesel też chłepnie :)))))))

zyzio, 24 Paź 2007, 08:57

 

>Nie róbcie ludziom wody z mózgu z tym spalaniem - 1500 km - ROTFL - owszem 70-90 km/h non stop na

>prostej drodze bez hamowania przy małym ruchu na długiej trasie,

 

Jeszcze z żaglem z omegi;-)

Skoda Octavia 1,9 TDI 110KM, zatankowana pod sam korek - 53l , jazda bez ekstremy ale też nie 90 - 1060 km - mój rekord.

 

>jak się ciśnie to 10 literków taki

>diesel też chłepnie :)))))))

 

Ta sama Octavia na A2, 160 - 170km/h ~ 7,5l

 

Pixeel - bierz tego golfa będziesz zadowolony, na stacji benzynowej również, ale nie przejedziesz jak pisze darius 2000km na jednym zbiorniku - ROTFL

=> Walery

To się przejedź 180-200 km/h i potem sprawdź spalanie, dodatkowo pociśniesz przy przyspieszaniu non stop do ponad 4000 obr/min i dupcia blada paliwka nima :)))))))

zyzio, 24 Paź 2007, 09:19

 

No jasne że przy takich prędkościach tak to będzie wyglądało, a ile w takich warunkach chlapnie benzynka.

Poza tym:

1. Okazji jak na razie do rozwijania takich prędkości mamy chyba nie za wiele.

2. Z mojego doświadczenia >150tys Octavią - granica sensownej prędkości 150km/h

3. To jest kurna DIESEL a nie bolid F1.

Wiadomo, że te dieselki dużo nie palą, ale jak ktoś mi wyjeżdża z 1500 km na jednym baku to padam ze śmiechu :)))) Tak naprawdę średnie spalanie TDI oscyluje w granicach 7-8 l przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i cudacznych odległości na jednyma baku się nie przejedzie ;)))))

golf disel zawsze robił na baku te 1000 km z tym nowym turbodislem mysle ze ma wieksza szybkosc podrozną przy podobnym spalaniu

ma za mała moc do tych 200 km/h i pewnie jak zawsze niezbyt stabilne zawieszenie wiec proponuje ustalcie ze jezdzi sie nim spokojnie 150

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

zyzio, 24 Paź 2007, 09:55

 

>Tak naprawdę średnie spalanie TDI oscyluje w granicach 7-8 l przy normalnej jeździe

>w cyklu mieszanym

 

Zyzio, są TDI i TDI

Octavia o której pisałem powyżej - niecałe 6l

Passat którym jeżdżę obecnie 2.0 TDI 140KM 4Motion > 8,5 i klnę że jest paliwożłop.

> zyzio

"... Tak naprawdę średnie spalanie TDI oscyluje w granicach 7-8 l przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym ..."

 

7-8 litrów?! Chyba, że w Audi. Ja mam Passata TDI i w jeździe tylko miejskiej nieznacznie przekracza 6 litrów.

Na trasie to zależy od prędkości. Przy jeździe ekonomicznej schodzi w okolice 5 litrów, przy "ciężkiej" nodze może przekroczyć 5,5 litra. Ogólnie jest raczej małe zróżnicowanie zużycia paliwa.

Janusz z Torunia

Yanoosh, 24 Paź 2007, 13:54

 

>Na trasie to zależy od prędkości. Przy jeździe ekonomicznej schodzi w okolice 5 litrów, przy

>"ciężkiej" nodze może przekroczyć 5,5 litra. Ogólnie jest raczej małe zróżnicowanie zużycia paliwa.

 

Tak jest w 2,5 TDi w Volvo V70.

Ja w swoim 850 mam prawie identyczny2,5 TDi ale jeszcze bez IC to mi w więcej pali. Poz tym przebieg 250 tys. swoje robi.

Na trasie w-wa - Krosno, tydzień jazdy (zimą) po okolicach głównie do Gorlic i z powrotem do w-wy wyszło średnie spalanie 6.7L. Wyzanczone metodą "tankowania do pełna" pod korek. Na pokładzie cały czas min. 4 osoby (+ bagaże na dłuższych trasach).

 

Kolega w V70 (silnik już z IC) zanotował średnie spalanie 5,6L na odcinku W-wa - Wilno.

 

No ale jak się jeździ 1,5L benzynówką to jest to trudne do uwierzenia...

potwierdzam spalanie volvo V70 2,5TDi,nawet ok 5l przy 90km/h.

nie wiem ,czemu tak malo.

passat to raczej w miesie cos ok 7-8l/100 mniej sie nie da.w trasie minimalnie ponizej 6.

Zużycie paliwa, o którym napisałem kilka wpisów wyżej, nie jest wzięte z katalogów, gazet, czy "komputera" w samochodzie.

Są to dane na podstawie własnych wyliczeń metodą tankowania do pełna i spisywania licznika.

Dotyczy to samochodu VW Passat B4, rocznik 1996, którego miałem do niedawna. Wyliczenia kilkakrotne, z bardzo niewielkimi różnicami. Obecnie mam Passata B5, rocznik 1998. Pierwsze obliczenia wskazują, że zużycie jest podobne, jak w B4. W obu przypadkach silnik 1,9 TDI.

Jeżeli więc podważacie te wyniki, to oznaczałoby, że miałem wielokrotne urojenia.

Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że rzeczywiście miałem urojenia, ale... bądźmy poważni.

Natomiast wiem od ludzi, którzy mieli znacznie więcej samochodów, niż ja, że naprawdę Audi spala więcej, niż VW z tym samym silnikiem.

Janusz z Torunia

Do Yanoosh - dziękuje, że się zgadzamy. sądzę że tez sporo nim przejechałeś;) Tak jak pisałem powyżej mój rekord to dokładnie 1540 km w Passacie b4 1,9 TDI 90km! 70% trasa 30 % miasto. Była to trasa gdańsk-hamburg-gdańsk i reszta po mieście gdańsku! Prędkości w Niemczech około 120 km, w Kraju zawsze przepisowo 80-90, bez niepotrzebnych przyspieszeń.Zima miasto sądzę, że około 7 litrów. Widać iż inni koledzy nie jeździli sprawnym tdi z tamtych lat więc... Pozdrawiam!

Jeżdżenie do ostatniej kropelki to dość ryzykowna metoda,wiele aut skutkiem takiego eksploatowania ma zafajdany układ wtryskowy.

Od tylu lat tłumaczę swoim klientom: masz 1/3 paliwa w baku ,to już pora na tankowanie.

Warto również stosować w dieslu tzw.uszlachetniacze - polecam szczególnie Dieselskyd (niezależnie od pory roku - zimą więcej,latem naturalnie mniej).

Niestety paliwo w naszych stacjach pozostawia dużo do życzenia ( buble trafiają się nawet na renomowanych stacjach paliwowych).

Zyzio

Przy nowoczesnych dieslach 1200km zasięgu ( przy szybkości do 120 ) powoli staje się chyba standartem.

 

Uwaga

Jeśli macie słabowite akumulatory zalecam szybką ich wymianę,mam na myśli stronę finansową ,a nie dostepności towaru.

Od stycznia bateryjki podrożały jakieś130% ,ale pic w tym ,że producenci w rozmowach telefonicznych informują o jeszcze kilkakrotnych podwyżkach.

Każda dostawa w ostatnim miesiącu ( 3 razy ),była w innych cenach ( zawsze do góry ).

=> Frank

Masz rację, ale przy mojej nodze takie TDI palą 10l/100 km przynajmniej tak wskazuje komp - znajomy dał mi się zjechać to i wiem, poza tym z gadki innych ostro jeżdżących kolegów wynikają podobne wartości :)))

Wszystkie TDI na pompie rotacyjnej malo pala. Dotyczy to takze VOLVO 2.5l bo o ile mnie pamiec nie myli to jest tam rzedowa jednostka VW na pompie rotacyjnej znana chociazby ze starszej A6.

 

Co innego passaty golfy czy inne wynalazki na pompowtryskach. Tutaj zejsc ponizej 7l w miescie jest sztuka.....

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.