Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana auta


Kubek

Rekomendowane odpowiedzi

Misiomor - widocznie jest sens

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

LeMans to jednak wyścig wytrzymałościowy. Poza tym - jak Mazda z Wanklem go wygrała to w następnym roku po prostu zbanowali takie silniki.

 

Audi jest zresztą obecnie jedynym teamem z naprawdę dużym budżetem w tym wyścigu i wcześniej dominowali w nim z benzynowymi silnikami. Diesla wprowadzili głównie z przyczyn reklamowych.

Z wikipedii:

 

"At the beginning of the 2006 season, homologation rules for LMP cars were changed, for the LMP1 class, an increase in minimum weight from 900 kg (1984 lb) to 925 kg (2039 lb) was mandated. While officially this is to allow closed top prototypes to run with air-conditioning (as this would have added weight over open tops cars), some have speculated that this done at the behest of Audi to allow the R10 to be competitive."

moze i przyczyny były reklamowe, ale fakt jest faktem że udało im się zdecydowanie wygrać z konkurencją.

Co do diesli - ja też nie jestem przekonany. Fakt, nowe silniki diesla to zupełnie co innego, common rail a pompowtryskiwacze to zupełnie inna budowa silnika. Ale .. diesla już miałem i więcej nie chcę, może się uprzedziłem. Teraz mam benzynkę 1.8 i to co mnie urzeka to ... cisza . Staję na światłach, obroty spadają pon. 1000 i silnika nie słychać ;).

>>misiomor, 18 Lut 2008, 22:14

 

Wankel to mój ulubiony silnik, ale żeby się nim wozić trzeba mieć sporo kasy na dobre uszczelnienia np. Apexa. No i zawsze jeszcze pozostaje problem części zamiennych.

 

Wiele aut z silnikiem z przodu ma "niewłaściwe" rozłożenie masy, nawet jeśli ma 50/50 to i tak nie oznacza to żadnej optymalności. Jeśli brać takie rzeczy pod uwagę to odpadają też auta FWD, zostają 4WD lub RWD.

 

>Tylko jaki jest sens robienia naprawdę szybkich samochodów z dieslami? Takie coś musi być cięższe

>niż benzyna o porównywalnej mocy (jak przyspieszenia mają być podobne to diesel będzie musiał być

>nawet mocniejszy żeby skompensować wiekszą masę)

 

Co do tego zdania zupełnie się nie zgadzam. Diesle o podobnej mocy mogą (ale nie muszą) mieć lepsze osiągi (nawet jeśli się skupić tylko na osiągach 0-100km/h i laniu się o każde 0,1sek mimo swojej większej masy)

no ładnie :) coś się tak nabuzował?;p Zabolało?

Sorry, jeździsz tu po dieslach, a przy 150km dieslu gówniany mustang v6 czy v8 nie ma nic do powiedzenia. I co z tego, że ładnie ryczy silniczek? Ładnie ciągnie benzynkę, w galonach... i to tyle. Ten mustang z fot kiedy przestaje pryspieszac? Przy 100 czy przy 130? Zawieszenie to oddzielny temat, nie będę poruszał...

Vires ? A gdzie ty chcesz przyspieszać powyżej 130 ? Jedynie to autostradka i też musisz co chwilę zerkać na doganiające auto z kamerką ;)

A tak poważnie to niby dlaczego benzyniak nie przyspiesza pow. 130 ? Teraz jechałem fokusem 1.8 i nie było żadnym problemem dociągnąć do 210 na autostradzie.

Kubek:

 

Wygrywanie przez majstrowanie przy regułach mnie nie przekonuje. Jestem zresztą prawie pewny że przy takim budżecie i potencjale technologicznym benzynowy wóz wygrałby z R10.

misiomor

o mnie | ignoruj | PW

 

stat: 1354 / 2276 / 0 18 Lut 2008, 22:47

Kubek:

 

Wygrywanie przez majstrowanie przy regułach mnie nie przekonuje. Jestem zresztą prawie pewny że przy takim budżecie i potencjale technologicznym benzynowy wóz wygrałby z R10

 

co tez widac w F1.

cała gama modeli w dieslu.

 

Bo ograniczonych amerykanów ni było stac na wyjście ze stereotypów z dawnych lat, że diesel to wolny grat. No i jednak ryk v8 jest bardzo ważny. A ograniczenia prędkości trzeba przestrzegać. 60mph i koniec.

 

Sorry, ale w hameryce jeszcze w tej chwili sprzedają się "sportowe" auta na dziadowskim 4ro biegowym automacie.

 

No i jak wytłumaczysz, że 20-30 lat temu tak samo jak dziś najbardziej popularne były automaty (wtedy tragicznie prymitywne, nie ma co porównywać z manualem).

 

Ogólnie amerykanin woli forda mustanga od golfa/jette TDI. I jaki z tego morał?

Kubek, 18 Lut 2008, 22:46

 

>Vires ? A gdzie ty chcesz przyspieszać powyżej 130 ? Jedynie to autostradka i też musisz co chwilę

>zerkać na doganiające auto z kamerką ;)

>A tak poważnie to niby dlaczego benzyniak nie przyspiesza pow. 130 ? Teraz jechałem fokusem 1.8 i

>nie było żadnym problemem dociągnąć do 210 na autostradzie.

 

Ford kończy się gdzieś na 180 :)

jacch, 18 Lut 2008, 22:54

 

>Vires, 18 Lut 2008, 22:43

>...Zawieszenie to oddzielny temat, nie będę poruszał...

>

>Bez krempacji , wal pan śmiało jak inżynier do inżyniera ;p

 

 

To, że w życiu jeździłeś punto i na krowie jeszcze nie znaczy, że coś wiesz...

Saczek_XTRM:

 

Może i diesel nadrobi większą masę korzystniejszym przebiegiem mocy w średnim zakresie obrotów - choć dodając dobrze zestrojone turbo do benzyny dostaniemy silnik lepszy pod tym względem i lżejszy niż diesel. Tak czy siak większa masa to jednak większe zużycie opon i hamulców. Dlatego ładowanie diesli do samochodów sportowych jest dla mnie działaniem na siłę, obliczonym na promocję masowej produkcji danej firmy. Porsche jakoś zupełnie nie pali się do wsadzenia diesla do swoich sportowych maszyn.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.