Skocz do zawartości
IGNORED

SOHA CLONE MK III - projekt PCB


Rekomendowane odpowiedzi

Wikto , nawet nie wiem jaka mam gradacje . W kazdym razie surowe brudne aluminium w 2 minuty przerobisz na pieknie szczotkowany panel . Przeciagaj tylko zawsze w jedna strone .

 

Trafo mam zalane ponad norme , kubek nie przylega dobrze , trafo sie buja . Dokrecajac nakretke wewnatrz udalo mi sie WYKRECIC srube z trafa , ech ... Macie jakis pomysl co zrobic z tym przyleganiem trafa do obudowy ? Srube juz wkleilem ...

neodom, 20 Lis 2009, 20:44

 

>Macie jakis pomysl co zrobic z tym

>przyleganiem trafa do obudowy ? Srube juz wkleilem ...

Też to zauważyłem, ze sporo traf ma lekko wypukły menisk, warto to wcześniej ściąc nożem do tapet, a nie dokręcać na siłę, bo to nic nie daje (i jeszcze śrubę można wyrwać).

Ponieważ biorę trafa z kartonu "jak leci" więc popadło na Ciebie, Neo (naprawdę nie było moim zamiarem robić Ci kłopot..;).

Alez Luiis , z pewnoscia nie mam do Ciebie pretensji . Przeciez nie Ty zalewales trafa . Pomysl z nozem do tapet ok , scialem nadmiar zalewy i jest ok .

Panowie , z cala pewnoscia uzywamy wszyscy roznych typow lamp w naszych SOHA .

Czy ktos moglby sie pokusic na zrobienie zestawienia dla roznych typow lamp i parametrow dla nich ?

W instrukcji uruchomienia mamy podane wartosci stale np prad anodowy ustalony na 2,2mA ( spadek napiecia 440mV ) , napiecie anodowe zas na poziomie nie nizszym niz 60V

 

Producenci lamp podaja dla ecc88 prad anodowy rzedu 2,2mA napiecie anodowe zas na poziomie 90V ale juz ecc82 ma to napiecie az 250V prad anody zas 10,5mA .

Jak jest z innymi typami lamp ? Czy prad anody ma byc uzalezniony od napiecia anodowego ? Czy ustalajac napiecie anodowe na wartosc 85V mam odpowiednio skorygowac wartosc pradu dla 12au7a czy ustalic owa wartosc na poziomie jaki przewidzial producent czyli 10,5mA ?

Druga sprawa to odpowiedni dobor kondensatora C1L/P . W tej chwili mialem pod reka 330nF/600V bennic - dzwiek w bezposrednim porownaniu z soha2 w ktorym mam 220nF/400V bennic wydal mi sie lzejszy , mniej dociazony , zamienilem pomiedzy oboma wzmakami owe kondensatory i teraz dzwiek w soha3 nabral wiecej masy . W soha2 lekko sie odchudzil .

Czy ktos uzywa 100nF ? wydaje mi sie ze dopiero z ta wartoscia byloby odpowiednie dociazenie w dzwieku . Porownujac soha2 z soha3 na 330nF ( mam 4szt tej wartosci ) nie zauwazylem wiekszych roznic ,nieco dokladniejsza lokalizacja dzwiekow w przestrzeni a takze poprawa w wysokich tonach in plus dla soha3 ale trzeba sie dobrze wsluchac by te roznice wykryc .

Brak jest nawet minimalnej ziarnistosci i zamieszania na wysokich w najbardziej trudnych utworach ( soha2 ciut tam maskowala i mieszala dzwieki , w soha3 nie wystepuje to zjawisko - podkreslam jednak ze sa to niuanse na granicy percepcji ...

Ktos porownywal obie wersje bezposrednio poza mna ?

LED4 podpialem zamiast do masy to do cewki przekaznika , wolalem zeby swiecila gdy przekaznik jest zalaczony niz odwrotnie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-12478-100009771 1258888189_thumb.jpg

post-12478-100009772 1258888189_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

neodom, 22 Lis 2009, 10:21

 

>Druga sprawa to odpowiedni dobor kondensatora C1L/P . W tej chwili mialem pod reka 330nF/600V

>bennic - dzwiek w bezposrednim porownaniu z soha2 w ktorym mam 220nF/400V bennic wydal mi sie

>lzejszy , mniej dociazony , zamienilem pomiedzy oboma wzmakami owe kondensatory i teraz dzwiek w

>soha3 nabral wiecej masy . W soha2 lekko sie odchudzil .

>Czy ktos uzywa 100nF ? wydaje mi sie ze dopiero z ta wartoscia byloby odpowiednie dociazenie w

>dzwieku . Porownujac soha2 z soha3 na 330nF ( mam 4szt tej wartosci ) nie zauwazylem wiekszych

>roznic ,nieco dokladniejsza lokalizacja dzwiekow w przestrzeni a takze poprawa w wysokich tonach in

>plus dla soha3 ale trzeba sie dobrze wsluchac by te roznice wykryc .

>Brak jest nawet minimalnej ziarnistosci i zamieszania na wysokich w najbardziej trudnych utworach (

>soha2 ciut tam maskowala i mieszala dzwieki , w soha3 nie wystepuje to zjawisko - podkreslam jednak

>ze sa to niuanse na granicy percepcji ...

>Ktos porownywal obie wersje bezposrednio poza mna ?

 

nie zapominaj ze MKIII ma w zasilaniu LT317/337 i zewnetrzne zasilanie anody, a to zupelnie inna bajka...;)

ja w swoich (moja pierwsza soha II od razu byla jak soha III ;) mam finalnie po testach wielu kondensatorow i wielu wartosci 0,22uF PIO ''VitaminQ'' od ''Sprague'' i nie zamienil bym ich na nic na swiecie ;)))

 

pzdr

Vuy

zapomnialem...;)

ladne wykonanie twojej soh-y ;) ta plyta maskujaca otwory na lampy ladnie sie prezentuje;)

zamawiales ja gdzies czy to ''home-made''?;)

 

pzdr

Vuy

Plytka alu na wierzchu oraz panel to reczna robota . Otwory wyfrezowane . Surowe alu przetarte włókniną ścierną . Vuy , gdzie kupic te kondensatory o ktorych piszesz ? Napisz tez cos o pradzie anody ... ja z lampami mialem malo do czynienia .

No i coś konkretnie skopałem. :-(

Napięcie VL1/VL2 względem masy - brak.

Napięcie na wejściu TL783 7V z drobnymi.

TIP152 gorący.

R14P tak się nagrzał, że luty puściły i pod własnym ciężarem osunął się na PCB.

 

Potrafi ktoś z kolegów zdiagnozować na podstawie tego krótkiego opisu?

Najprawdopodobniej masz gdzieś zwarcie.

 

Zmierz czy przypadkiem nie masz zwarcia wyjścia TL783 do masy, w tym przypadku on również tak jak i TIP powinien się mocno grzać.

Jeśli nie będzie tu zwarcia to zmierz czy nie występuje ono przypadkiem za przekaźnikiem, w tym celu postaw jedną sondę omomierza na kolektorze Q1P lub Q2P a drugą na masie. Zmierz czy któryś z tranzystorów Q1P i Q2P nie ma zwarcia pomiędzy kolektorem a emiterem, jeśli któryś z nich będzie na zwarciu E-C to sprawdź czy nie ma zwarcia pomiędzy emiterem a masą tego tranzystora.

 

Wszystkie te pomiary rób na wyłączonym wzmacniaczu - nie włączaj go aż do usunięcia uszkodzenia.

Najlepiej już teraz zdejmij zworkę J3.

 

Mierz i pisz o wynikach.

Witam,

Koledzy,chciałbym podać ostateczne dane elementów w moim modelu i czasy jakie uzyskałem stosując te elementy - może dla kogoś będzie to pomocne tym bardziej,że zostałem z tą wartoscią potka P3P bo nie dostałem ani 1M ani 250k.

Mam następujące elementy:

R9P - 300K

C18P - 220uF

C3E - 330uF

R5E - 470k (bez zmian)

P3P -200k (bez zmian) - szkoda ,ze nie dostałem 1M - jak dał Kolega Robertinus bo byłby większy zakres regulacji.

Przy tych elementach mam czasy:

14s - żarzenie

32s - anodowe

55s - słuchawki

Myśle,że tak mogę zostawic. Wyłączenie również bezproblemowe.

Dodam,że prawie wszystkie elementy zastosowałem z pakietu - prócz LED-ów którymi podświetlam lampki,zastosowałem pomarańczowe przeźroczyste superjasne których swiatło zlewa się idealnie z naturalnym światłem lampek a w ten sposób ładniej świecą.

Napięcia VL1-6.V2 -21,9 VL2-6.V1-19,7 Nap. anodowe 62,5V prąd 2mA - lampy tak jak wczesniej pisałem E88CC - gold Tesli.

Zostałem mile zaskoczony bo po wygrzaniu wzmacniacza ok 12 godz. znikł całkowicie mały szumek jaki był na początku oraz mały brum jaki występował na nie wysterowanym wzmacniaczu przy podkręceniu wzmocnienia na max a obecnie jest cisza - tak ,że wszystko ok.

teraz tylko obudowę trzeba jakąś wydłubać:-) dla tego cacka. Wynik oczywiście zaprezentuję ale tu takie ekstra konstrukcje widzę, że szok, wszystkie są piękne i każda ma coś w sobie.

 

Neodom - gratulacje za piękną estetyczną obudowę. To szczotkowane aluminium wyglada super.

 

Dziekuję jeszcze raz Kolegom prowadzącym ten projekt. Pozdrawiam

Sprawdz czy dales przekladki miedzy radiatory a nieizolowane tranzystory . Zaledwie 7V za teelka wskazuje na jakies ewidentne zwarcie . Przez rezystor ktory prawie sie stopil poszedl duzy prad . Zworki masz ustawione odpowiednio dla danego typu lamp ? Czy bez lamp tez masz te 7V za TL ?

Andluc , to szczotkowane alu nie jest szczotkowane choc efekt identyczny , zwykle brudne aluminium przetarlem kilkukrotnie w jednym kierunku wloknina scierna i to wszystko .

Czy zmieniales rezystory dla sLedow ? Te superjasne swieca intensywnie przy rezystorze szeregowym nawet 12k a w ukladzie jest 1k .

kjeld , doczytalem ze to na WEjsciu TLki masz zaledwie 7V . Po pierwsze sprawdz czy dobrze podlaczyles trafo . nie dales czasem 70V AC do zaciskow dlawika ? Zobacz tez czy na pewno w dobrym kierunku wlutowales diody ...

>neodom

 

Podkładki są wszędzie.

Zworek do wyboru napięcia żarzenia jeszcze nie wkładałem.

Na wejściu zworki J3 mam 110,2V. Trafo jest dobrze podłączone.

TL783 jest wlutowany w rząd padów bliżej krawędzi, zaraz przy zenerce.

 

Odkręcę jeszcze radiator i sprawdzę bez. Może tam gdzieś jest zwarcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprawdź czy TL783 nie ma zwarcia do radiatora, na zdjęciu nie widzę czy dałeś podkładkę izolacyjną na śrubce mocującej TL do radiatora.

Prośba - pomierz omomierzem względem masy (ujemna sonda na masę) oporności:

- wejście TL-ki

- wyjście TL-ki

- ADJ TL-ki

- kolektor TIP150

- baza TIP150

- kolektor Q1P

- emiter Q1P

- emiter Q2P

 

Przy każdym wymienionym punkcie podaj mi wartość rezystancji względem masy układu.

Umówmy się, że zwarcie określisz jako "zwarcie" a brak połączenia jako "brak połączenia".

 

 

Taka uwaga - stosując te elastyczne podkładki izolacyjne pomiędzy scalak a radiator nie musisz smarować ich pastą silikonową.

Jeszcze jedna SOHA została odpalona!!!

 

Póki co bez odsłuchów, ale nic nie wybuchło :-) i wszystko się ładnie wyregulowało. Niedosyt mam jedynie w temacie rozrzutu parametów lampek ECC81 (RFT, kupiłem po 2 sztuki z 2. źródeł), bo napięcie między VL1/2 a 6. nogą lamp wynosi (pomiar przy potencjometrze skręconym na min.):

lampa nr 1: 14V

lampa nr 2: 18,5V

lampa nr 3: 24V

lampa nr 4: 0,5V (to jakiś bubel - do reklamacji)

Zostawiłem póki co lampki nr 2 i 3, ale poszukam czegoś lepiej sparowanego.

 

Pozostaje jeszcze trochę pracy z wiertarką i pilnikiem. Z lekką obawą, żeby czegoś nie spieprzyć, bo półprodukty dostarczone przez Szanownych Ojców Tego Wątku, są pierwsza klasa - nie mają nic wspólnego z siermiężnym DIY :-)

 

Robertinus, Luiis, serdeczne podziękowania!!!

Neodom, rezystorków ograniczajacych prąd LED-ów pod lamkami nie zmieniałem -to widocznie nie są to superjasne jak pisałem. Sprawdziłem je wczesniej z zasilaczem przed wlutowaniem i próbowałem rózne do wartosci 8,2k ale juz świeciły dużo słabiej więc zostawiłem 1k tak jak było i nic sie nie dzieje po 3 dniach słuchania- po prostu ładnie świecą to tak zostawię.Nawet nie wiem jakie jest ich oznaczenie - takie w biegu kiedyś w sklepie kupiłem. Pozdrawiam

>Robertinus

 

>Sprawdź czy TL783 nie ma zwarcia do radiatora, na zdjęciu nie widzę czy dałeś podkładkę izolacyjną >na śrubce mocującej TL do radiatora.

 

Podkładka była, zresztą wymontowałem radiator - bez zmian.

 

>Prośba - pomierz omomierzem względem masy (ujemna sonda na masę) oporności:

- wejście TL-ki - na zakresie 20M - brak (poza zakresem pomiaru), na zakresie 200M - wskazanie 1,4

- wyjście TL-ki - 3k29

- ADJ TL-ki - 3k39

- kolektor TIP150 - to samo co na wejściu TL783

- baza TIP150 - to samo co na wejściu TL783

- kolektor Q1P - na zakresie 20M - brak (poza zakresem), na zakresie 200M - rośnie chyba od zera (zaraz po podłączeniu) do wskazania 15 w ciągu ok. 10 sekund (i dalej rośnie)

- emiter Q1P - na zakresie 20M - brak (poza zakresem), na zakresie 200M - rośnie szybko (2 sekundy) chyba od zera, do nieskończoności (ostatnia widoczna wartość ok. 20)

- emiter Q2P - to samo co emiter Q1P

 

:-(

 

W Tobie cała nadzieja, bo chyba się pochlastam szarym mydłem ;-)

kjeld,

wyciągnij zwory j1 i j2, załącz j3 włącz zasilanie i sprawdź czy działa właściwie TL

jeśli napięcie będzie się dać regulować to znaczy, że ten stopień jest OK i trzeba szukać dalej.

jeśli masz jakieś 7V na wyjściu TLa (po załączeniu zwory J1) to obstawiałbym na zwarcie kondensatorów C14P lub C15P - wtedy Q1P lub Q2P działają jak diody zenera....

pozdr, wk

gqsoft, 23 Lis 2009, 00:34

 

>Jeszcze jedna SOHA została odpalona!!!

Bardzo nasz to cieszy!!

>półprodukty dostarczone ......są pierwsza klasa - nie mają nic

>wspólnego z siermiężnym DIY :-)

I taki był nasz zamysł, osobiście chciałbym aby ten klon niczym nie ustępował tzw. klockom "sklepowym", mam także nadzieję, że brzmienie będzie równie pozytywnym zaskoczeniem:))

WitKo, 23 Lis 2009, 18:44

 

>kjeld,

>wyciągnij zwory j1 i j2, załącz j3 włącz zasilanie i sprawdź czy działa właściwie TL

>jeśli napięcie będzie się dać regulować to znaczy, że ten stopień jest OK i trzeba szukać dalej.

>jeśli masz jakieś 7V na wyjściu TLa (po załączeniu zwory J1) to obstawiałbym na zwarcie

>kondensatorów C14P lub C15P - wtedy Q1P lub Q2P działają jak diody zenera....

-------------------------------------------------------------------------------------

Nie czytałeś chyba uważnie opisu problemu.

W przypadku zwarcia któregoś z kondów C14P lub C15P najzwyczajniej nie byłoby napięcia na emiterze Q1P lub Q2P, ale nie było by też zwarcia, które doprowadziło do stopienia cyny na nogach R14P.

Ponad to przy zwarciu wskazanych przez Ciebie kondensatorów na wyjściu TL-a byłoby zachowane właściwe napięcie i nic by się nie grzało.

Kjeld, dzięki za opis.

Sprawdź czy nie masz zwarcia pomiędzy emiterem a kolektorem TIP150, jeśli jest zwarcie to go wymień.

Wszystkie podane przez Ciebie pomiary są OK z wyjątkiem rezystancji wyjścia TL-ki względem masy, oporność niewiele ponad 3 Kohm to zdecydowanie za mało. Coś tu nie gra.

Proponuję odlutować kond C13P i włączyć na chwilkę wzmak robiąc pomiar napięcia na wyjściu TL-ki względem masy.

Obserwuj jakie jest napięcie zanim załączy się przekaźnik napięcia anodowego.

Jeśli będzie właściwe napięcie a spadnie dopiero po załączeniu się przekaźnika to trzeba szukać dalej - za przekaźnikiem, jeśli nie, to interesuje nas obszar pomiędzy zworką J3 a wyjściem TL-ki.

Czy kiedy grzał się R14P i TIP to grzała się również TL-ka?.

Jeśli masz odkręconą TL-kę od radiatora i będziesz włączał wzmacniacz to zwróć uwagę na to, czy grzeje się ona podobnie jak TIP150.

Wszystkie te próby rób bez lamp, możesz równiez rozpiąć zworki J1 i J2, wtedy nie załączy Ci się przekaźnik napięcia anodowego.

Działaj i pisz o efektach.

witam,

przy badaniu omomierzem cyfrowym układów półprzewodnikowych mogą wystąpić problemy ze zbyt niskim spadkiem napięcia (typowo zakres 200mv), zaleca się w takim wypadku dodatkowe sprawdzanie na zakresie "pomiar diody" i to w obydwu kierunkach.

 

Robertinus,

faktycznie moja hipoteza o zwarciu c14p i c15p miałaby sens przy jednoczesnym odwrotnym wmontowaniu Q1p lub Q2p, wtedy złącze B-E spolaryzowane zaporowo działa jako dioda zenera (taka kumulacja jest raczej mało prawdopodobna).

 

Zwarcie TIPa nie powinno spowodować efektów o jakich pisze kjeld, opór rzędu 3k w otoczeniu TLa zresztą też...

 

nie mniej sposób zaproponowany przez Robertinusa powinien pomóc w ustaleniu gdzie leży problem

 

kjeld walcz, bo warto ;-)

 

pozdr, wk

Panowie Robertinus i WitKo.

 

Serdeczne dzięki za zaangażowanie. Przy okazji możecie mi nakopać do d... za zawracanie głowy. Moja wina, przez nieuwagę czy głupotę źle wlutowałem przekaźnik - cewką do padów przy samej D23P. Jutro przelutuję przekaźnik i będę mierzył dalej (chyba, że mu się styki posklejały).

 

Jeszcze raz wielkie dzięki,

 

Pozdrawiam

Witam,

z radością informuję, że dziś odpaliłem moją sohę ;)

wszystko przebiegło bez najmniejszych problemów.

Na razie nie obrobiłem jeszcze przodu więc nie ma co pokazywać...

Panom Luiisowi i Robertinusowi ślicznie dziękuję za zorganizowanie tego zacnego przedsięwzięcia.

pozdrawiam, wk

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.