Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny nie wymuszające zwiększania głośności


Gość Cadam

Rekomendowane odpowiedzi

>> Bacek, 20 Maj 2010, 21:43

 

Tuby to zupełnie inna para kaloszy - małe wychylenia pozwalają na dużo swobody w konstrukcji zawieszenia. No i wcale nie jestem pewny że w tubowym driverze przy tych małych wychyleniach siły są takie bardzo małe.

 

Sprężysty metal - to właśnie materiał w którym tarcie statyczne mogłoby być na poziomach "kwantowych" - pod warunkiem nie za grubej warstwy tlenków i syfu na wierzchu. Widziałem zresztą drivery stożkowe z metalowymi zawieszeniami dolnymi (Jordan?) - krążek z cienkiej sprężynującej blachy odpowiednio wycięty laserowo.

 

Poza tym pomiary THD zwykle robi się dla SPL na tyle dużych że tarcie przestaje się liczyć. Tak czy siak z jakichś powodów uważa się że wysokostratne zawieszenia gubią detal. Szukając możliwej przyczyny fizycznej poza tarciem nie znajduję innego kandydata.

Gość cadam

(Konto usunięte)

>misiomor

 

>Tak czy siak z jakichś powodów uważa się że wysokostratne zawieszenia gubią detal.

 

Co najmniej ile powinna wynosić dobroć mechaniczna Qm lub poniżej jakiej wartości powinny być straty mechaniczne Rm żeby głośnik nie tracił detali przy cichym słuchaniu?

>> cadam, 21 Maj 2010, 11:07

 

Qms czy Rms mogą również brać się z prądów w aluminiowym karkasie czy zwartych zwojów cewki. A poza tym - totalny brak dobrych pomiarów czy wiedzy nie opartej na domysłach.

Gość cadam

(Konto usunięte)

>misiomor

 

Gdzieś napisałeś, że podłączenie do głośnika równoległego rezystora powoduję zmniejszenie dobroci mechamicznej. Patrząc na wzór

Qm = 1/(2pi*Fs*Cm*Rm)

wydaje mi się, że ten równoległy opornik musi zwiększać straty mechaniczne.

misiomor, 21 Maj 2010, 08:02

Tak czy

>siak z jakichś powodów uważa się że wysokostratne zawieszenia gubią detal.

 

Jest to prawdą i odnosi się do każdego rodzaju membrany.

Warto odnotować to iż''cebulki''(wysoko tonowy,średnio wysoko tonowy) MBL-a nie posiadają tkzw.''pająka'',ale swobodnie układ drgający''zwisa''w szczelinie magnetycznej magnesu.

>> cadam, 21 Maj 2010, 11:26

 

Ten opornik wprowadza coś podobnego do strat mechanicznych (zmienia Rms), jednak bez ich wad w postaci tarcia statycznego czy silnej zależności parametrów zawieszenia od wychylenia.

To jest chyba to samo (Rm i Rms), poza tym Ns/m to nic innego jak kg/s tylko zapisane w sposób bardziej zamotany - skoro 1N = 1kg*m/(s^2)

Gość cadam

(Konto usunięte)

Chyba wszyscy zgadzają się, że głośniki niskotonowe powinny mieć nisko stratne zawieszenia. Jak jest dla głośników wysokotonowych, czy wysokotonowce o niskim Qm także tracą mikro dźwięki?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.