Skocz do zawartości
IGNORED

RAMIĘ ORTOFON 212


jac660

Rekomendowane odpowiedzi

Jac660 znaczenie ma ogromne bo ta telefunkenowa winda w jego przypadku ogranicza swobode ramienia. Magnesiki nie podklejasz a zwyczajnie mocujesz (sa wyjmowalne i warto tez sprawdzic czy po latach nie stracily troche z wlasiwosci) niestety nie mam teraz tego pod reka. Corni oryginalne Micro Seiki z tej pierwszej dostawy do polski ma aktualnie z tego co pamietam np. Andrzej Analogowy i mozna go o to pytac.

Pozdrawiam serdecznie

Divaldi trafne uwagi dla rownowagi :) choc z uzywkami bym nie demonizowal bo polowa maniakow na tym narazie spokojnie jedzie, choc pewnie kiedys sie rozsypia i cale szczescie ze Ortofon i dzis jeszcze ma w ofercie SPU czy 212 w dodatku z modyfikacjami (replicant 100!) w stosunku do polwiecznego sprzetu. Co do glowek najwiekszy wspolczynnik jakosci do ceny maja Audiotechnice seri LH - LH 13-15-18 gdzie liczba to gramy (akurat sluszna waga dla SPU czy dl103) - maja w pelni ustawialny przsieg, kat nachylenia, przekoszenie boczne, moze jedynie precyzyjne otworki zamiast szparek nieco ograniczaja choc z drugiej strony zestaw z 6 kompletow srubek roznej dlugosci przykrecanych od dolu mocuje bardzo solidnie kazda wkladke. Nagaoka 13g to juz nie jest ciezka altleria ale cena jeszcze atrakcjniejsza. Praktycznie dawne Orsonice traca w tym przypadku na atrakcyjnosci z powodu duzej ceny. Glowka to niestety czasem kolejny wydatek w przypadku as212 w ktorym oryginalna czesto jest w wersji nieustawialnej (przesieg idealnie ustawiony dla shure 91 z oryginalna igla oczywiscie bo zamienniki maja inna dlugosc) czasem lata tez na boki (2 z 6 znanych mi egzemplarzy.

Piotr__, 29 Cze 2010, 22:13

 

>Jac660 znaczenie ma ogromne bo ta telefunkenowa winda w jego przypadku ogranicza swobode ramienia.

>Magnesiki nie podklejasz a zwyczajnie mocujesz (sa wyjmowalne i warto tez sprawdzic czy po latach

>nie stracily troche z wlasiwosci) niestety nie mam teraz tego pod reka.

 

a co to znaczy "zwyczajnie mocujesz", jak? latały luźno i wypadły, nie ma tu żadnego sposobu mocowania. jak miałbym sprawdzić czy straciły właściwości? przyciągają się i co dalej, przecież siły tego przyciągania nie zmierzę?

pzdr

Jak to się dzieje że niektóre wpisy "pytania" nikną w tym wątku .Pozostaje czasem odpowiedź nie mająca bezpośredniego związku z wcześniejszymi postami .

Tak było z pytaniem do Piotra_ o różnice w MS vs MS made in PRL.

Ani pytania ,ani odpowiedzi.

W weekend moze zobacze ale nie obiecuje ze je rozgrzebie, magnesy wylatywaly przy przeszczepie ramiona ale instalowalo sie to poprostu intuicyjnie pod podkladka chyba ze czegos jeszcze Ci tam brakuje, magnes odrazu wymienilem na mocniejszy bo docelowo nie mial byc eliptik na 10g glowce a zintegrowana twarda sfera na 30g z naciskiem 4g - oryginalne z as212 z t500/600 ciagna nowe cos ponad 2g nacisku przy mniejszej wadze bo oryginalnie na tym smigal shure 91, ale gdy sie uwaza na element laczacy przy lozysku i przeszczepia ramie na twardo do ciezkich i twardych mc pasuje idealnie.

Piotr_....

"ma w ofercie SPU czy 212 w dodatku z modyfikacjami (replicant 100!)"...

 

.... a skąd takie zainteresowanie replikant 100 ? Myślałem że kolega tylko sferę "gloryfikuje" ;))

Sfera z drutem srebra cewki ma swą atrakcję (SPU), Replikant 100 podciąga to czego ona jescze nie daje ;))

 

 

Jaco 660...

Ten G-601 jak był przechowywany? Możesz postawić dwa,trzy takie gramiofony wyprodukowane 25 lat temu i może sie okazac że nie grają tak samo ; jeden był 20 lat na strychu, drugi w salonie , trzeci w piwnicy. Pomijam różnice w wersji producenta ( ramiona ).

Zasatanów się co dzieje się z niklem, stalą,PCV,miedzią, gumą i.... drewnem . Same kable łączeniowe są do wymiany ; jeden moży być w środku czarny, a drugi nie moze byc wymieniony bo uległ innemu procesowi i nowy kabel może "zagrać" gorzej. Loteria ;))

Divaldi - oczywiscie ze na 212 najlepsza sfera od biedy eliptik dodatkowo konkretnie na as212 w wersji naked z lepszym headshellem. Co do replicant 100 dla SPU to sensownie i faktycznie zainteresowani maga byc np. posiadacze ciezkich 16" unipivotow wlasnej produkcji i oscylatora bo firmowo/sklepowo to przy 12" i jego cenie z kosmosu konczy sie zabawa tam gdzie zaczynac sie dopiero powinna...

 

ps. Corni jakies Twoje pytania jesli dobrze pamietam laduja w innych watkach moze cos z klawiszologia w kontekscie uzywanej przegladarki?

Dodam tylko, że jeśli ktoś szuka takiego ramienia to niech zwróci uwagę w jaki sposób jest montowany do rurki kołnierz do headshella. Jeśli jest przykręcany (od spodu) to OK. Jeśli jest wklejany to kłopocik.

Ma to znaczenie w przypadku gdy chcemy zmienić okablowanie wewnętrzne w ramieniu do czego gorąco zachęcam.

 

K

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

przy okazji czy uzytkownicy AS212 i innych ramion Ortofona 212 (klasyk i wspolczesne) mogliby wpisywac swoje ulubione zestawienia wkladka + ramie?

 

* Najlepsze efekty synergii (SYNERGII w sluchanej muzyce a nie lepszosci/gorszosci w kategoriach audiofilskich) do tej pory mam na shure 91 + oryginalna igla eliptyczna/oryginalna

glowka telefunkena bez regulacji + oryginalnie mocowane as212 na sprezynie w t500/600

 

* na wyjetym z t500 mocowanym na sztywno na mosieznym wsporniku z Ortofonem SPU Classic w glowce + dodatkowa przeciwwaga z dokrecanych pierscieni z mosiadzu.

 

Co ciekawe z dedykowanym shure v15 III do lzejszego koszyczka ze szparkami dla modelu s600 jakos to wogole nie chcialo grac (moze przez stan wkladki, sam nie wiem dlaczego) zdecydowanie tez wole na tym wyjetym i w pelni ustawialnym ramieniu SPU od Denona dl103, a na SME 3009 II takze ciezkim i z podobnej epoki jest u mnie dokladnie odwrotnie.

conri, 30 Cze 2010, 10:52

 

>Jak to się dzieje że niektóre wpisy "pytania" nikną w tym wątku .Pozostaje czasem odpowiedź nie

>mająca bezpośredniego związku z wcześniejszymi postami .

>Tak było z pytaniem do Piotra_ o różnice w MS vs MS made in PRL.

>Ani pytania ,ani odpowiedzi.

 

hm, może dlatego, że nie mają związku z tematem? (ale ja nie mam z tym nic wspólnego;)

byłem na jaktorowskiej, jak dla nich za maciupkie te łożyska. jedna pani co prawda cóś tam w komputerze znalazła, ale nie miała pewności czy rozmiar dobry, a tak poza wszystkim to takie łożysko miałoby kosztować kilkadziesiąt zeta... to ja dziękuję, w ostateczności wygrzebię z jakiegoś dualowskiego ramienia, które leży i już pewnie nie powstanie, ale nie bardzo wiem jak je wydłubać.

a może ktoś zna jakiś namiar w sieci na takie malutkie coś?

conri, kiełki to ja mam (chyba, że to nie są kiełki, no takie śrubki ze stożkiem)także dzięki. siedzieć tylko w czym nie ma jeden. nie wiem o jakie śruby masz na myśli, z jakim gniazdem? możesz dać jakiś link, czy foto?

 

ahaja, niestety ale ja mam wersję z klejonym gniazdem koszyka i tu po raz pierwszy podwierdzam zdanie przedmówcy co do fajansiarskiego wykonania tego aspektu ramienia. czy jest duży sens wymiany kabli jeśli docelowo ma tu grać dl-103? pisałeś kiedyś, że mc-tki są na to mniej czułe? a jeśli wymieniać to jak się do tego zabrać, jak to g... wyjąć, i co potem, wiercić i gwintować ramię pod śrubę blokującą?

pzdr

j.

jac660

Na jakimś lencowym forum czytałem że wystarczy zanurzyć we wrzątku i plastikowe wnętrze wychodzi.

Jednak jest to operacja w jedną stronę,chyba że kleić.

Poza tym te starsze ramię ma jedno nacięcie,ważne przy zamawianiu koszyczka bo niektóre mają

dwa kołeczki bazujące.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby pozbycie się tych plastikowych łączników i dociągnięcie kabla do wkładki.Wiem od Ahaja że koszyk nagaoka ma ten element wyjmowalny,tylko ta cena:(

Znacie inne koszyki z taką zaletą?

dzięki, może z tym wrzątkiem się uda. jednak nie chciałbym się pozbawiać możliwości wymiany koszyka, więc coś będę kombinował. ale na razie w pierwszej kolejności czeka to łożysko nieszczęsne.

pzdr

j

Na vinylengine ponoć ktoś też zatapiał we wrzątku coby kołnierz wykleić. Nie robiłem więc nie potwierdzę, trza poszperać tam.

 

Można taki wyklejony spróbować przykręcić malutką śrubką np z jakiegoś starego gramofonu - trochę zabawy.

Można przewiercić 2ką kołnierz i przeciągnąć kabelki.

Można nabyć Nagaokę lub podobny rozbierany headshell.

Można odwiercić rurkę od spodu przy kołnierzu i przez taki otwór przeciągnąć kabelki.

 

Dla wkładek MC LO mniej liczy się pojemność kabla łączącego TT z preampem. Jednak nie tylko o to tu chodzi. Stare kable są sparciałe, rwą się w palcach, mają dużą oporność. Wymieniając na nowe to tak jak przesiadka z syrenki na Volvo. Poprawa jest w każdym aspekcie dźwięku.

 

Badziewność:

nie, żebym bronił tego kawałka plastiku/gumy ... ale po tych dziestu latach może się ułamać ze starości tym bardziej że jakiś baran zapomniał ściągnąć wagę na czas transportu ...

 

K

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.