Skocz do zawartości
IGNORED

Klony "monitorków" studyjnych JBL 4345


Amnes

Rekomendowane odpowiedzi

Brumi trafo dość głośno, powiedziałbym, że to maksymalne natężenie brumu z trafa które mieści się w granicach akceptowalności. Może spróbuję je zalać czymś, bo piecyk poza tym jest całkiem ok. Mały przydźwięk mam też w głośnikach, nie wiem na razie od czego i nie mam czasu ani chęci sprawdzać. Na pewno muszę zainwestować w unifikację okablowania sygnałowego by wykluczyć je z listy potencjalnych powodów, a następnie poszukiwania mitycznej pętli masy, która jest na 90% przyczyną tego przydźwięku. Gdy Carver jest wyłączony, to przydźwięku nie ma, sęk w tym, że nie jest on podłączony do górnego 3-way więc bezpośrednio nie może być przyczyną przydźwięku chyba? Szczegóły, ale wyeliminować trzeba je koniecznie, bo w komplecie są już nieakceptowalne.

 

Czołgista, teraz Twoje paczki wyglądają całkiem zgrabnie. Wczoraj była u mnie pewna pani projektant, pracownik ASP - powiedziała, że kolor skrzynek jest bardzo dobrze dobrany i ogólnie kolumny jako całość są zaprojektowane z wyczuciem - też tak uważam. To, że w większości przypadków nie pasują do wnętrz w których się znajdują to inna sprawa. Beksiński też nie wszędzie przypasuje.

To jest brumienie czy jakby bardziej "bzyczenie". Ten twój Carver ma normalny transformator czy hybrydę (mało trafo+zasilacz impulsowy)?

Może spróbuj odsunąć interkonekty i kable głośnikowe jak najdalej od kabli zasilających ew. okolic transformatora?

 

Faktycznie kolumny zrobiły się trochę zgrabniejsze, prawie znikają w pomieszczeniu :)))

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Maciek.wypnij uziemienie z kabla sieciowego,... jesli nie masz uziemienia, to jest tz. mostek z 0 na uziemienie, to jest standardowa procedura zabezpieczenia,ale nie właściwa, też wypnij, pozbaw pętli, jesli będzie buczeć, to ustaw wszystkie gniazda systemu np + równolegle jeśli jest inaczej to obracaj wtyczkami o 180 stopni i na pewno spasujesz, że nie będzie buczeć.

Prosze bardzo, 6 bulletów i 2 horny za €600, do tego obudowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawe zresztą co to za bullety, pewnie 2402. Jestem ciekaw czym się różnią od 075.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Mam uziemienie i solidną instalację. Marantz nie ma uziemienia, zwrotnica też nie a Carver ma. Właśnie przypomniałem sobie, że jak go podpinałem podczas ostatniego przemeblowania, to dałem mu kabel dwużyłowy, co być może jest przyczyną wszelkiego zła i wzmożonego buczenia trafa (piszę to zupełnie hipotetycznie, bez podstaw teoretycznych). Jutro sprawdzę zasilanie wszystkich urządzeń.

Zrób wszystko bez uziemienia, a potem dodawaj zabezpieczenie, i będziesz wiedział co jest co.i co ci psuje, wcale nie musi to być Carver, może tylko spinać pętle....

Instalacja jest bez ryzyka, aby działała, a w sprzęcie są kombinacje, np w USA minus i plus są przeciw stawne w pozycji, pion- poziom i tam wtyczki nie obrócisz, aby zmienić bieguny.

Przyszedł CX3400. Ustawiłem jak zalecali czyli lo/mid 800Hz, mid/hi 7KHz ale brzmią dość "śmiesznie" wysokie i średnie się nie kleją, pewnie są za daleko od siebie albo są tak kierunkowe że muszę lekko dogiąć kolumny do środka. Na dole gra jedna Urei 6260, druga na średnich a na górze gra tymczasowo Philips FA931 :))) Problemem jest też 5 pokręteł głośności (po 2 na końcówkach i 1 na Philipsie), nie obejdzie się bez DCXa, DEQ i mikrofonu pomiarowego.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Amnes, i jak wrażenia po wygrzaniu?

 

Mi mąci w głowie klon 4355 :)))

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Wygrzewanie głośników trwa (choć mają i po 30 lat ;), ale kolumny jako całość nie są jeszcze skończone, więc z wrażeniami nie będę wychodził przed orkiestrę. Czekam na wełnę.

Mam pytanie do znawców tematu zwrotnic JBL.

Mianowicie chodzi o baterie tam używane, na schematach, które mam z internetu, tylko "+" jest podłączany pomiędzy dwa kondensatory, a "-" wisi w powietrzu.

Czy tak ma być faktycznie, czy "-" baterii podłączamy w jakimś miejscu zwrotnic do faktycznego minusa, może przez jakieś rezystory?

Bardzo proszę o odpowiedź.

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Czyli tak jak tutaj, a minus do masy (BLK na schemacie)?

 

rozumiem, że wartość kondensatorów musi być podwojona, czyli dla 1uF zakładam 2 x 2uF a pomiędzy bateria 9v, czy tak?

 

aaa, i jeszcze minus do masy także przez R, czy bez?

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

  • 4 tygodnie później...

Kolejny miesiąc minął a ja jeszcze nie skończyłem. Powoli jednak udało mi się dopracować wiele detali takich jak uporządkowanie okablowania wewnętrznego, dołożenie skalnej wełny mineralnej do wytłumienia, przerobienie rozstawu otworów potencjometrów by pasowały do emblematów, polakierowanie tweeterów, a dziś nawierciłem otwory montażowe w grilach. Jeszcze tylko naciągnąć materiał, zamontować emblematy i kolumny będą 100% skończone.

 

Wełna mineralna rzeczywiście znacząco wpłynęła na bas, jest teraz ciaśniejszy i szybszy, dokładnie taki, jaki powinien być. Ogólnie dźwięk jest wielki, mocarny, detaliczny jak na rewelacyjnie nagłośnionym open airze. Wszystkie gatunki muzyki brzmią doskonale. Było zdecydowanie warto. Praktycznie rzecz biorąc rozpocząłem już proces budowy drugiej pary takich klonów i po zastanowieniu również ona będzie wykończona na klona wizualnego. Na wisienkę zostało mi jeszcze zaopatrzyć się w adekwatniejszą zwrotnicę (dyskretny bryston 10b) i wzmacniacz marantz sm-17 (pójdzie na górę a pm-14 na bas).

 

Hobbystyczne budowanie kolumn będę wspominał jako bardzo miłe zajęcie. Pewnie zbyt prędko do niego nie wrócę bo w zasadzie doszedłem dokładnie tam gdzie planowałem w najśmielszych marzeniach. Pora wziąć na cel inny wiatrak jak tylko dokończę drugą parę i etony 7.3.

 

DSCN3415.jpg

 

DSCN3416.jpg

Powiem szczerze - jestem pod wrażeniem :-)<br />

także czas realizacji - 1-wszy wpis z ubiegłego roku o dopiero przymiarkach do projektu, a tu po roku już gotowe "paczki marzeń"<br />

Pisałeś, że polecono Tobie wymienić wełnę owczą(ta biała, widać wcześniej na fotkach) na wełnę mineralna (napisałeś , że skalną)<br />

Jak wpłynęła na brzmienie ta zmiana? jestem bardzo ciekaw.

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Pisałeś, że polecono Tobie wymienić wełnę owczą(ta biała, widać wcześniej na fotkach) na wełnę mineralna (napisałeś , że skalną)

 

Jak wpłynęła na brzmienie ta zmiana? jestem bardzo ciekaw.

 

Przecież napisał w poście wyżej który przeczytałeś.

 

Wełna mineralna rzeczywiście znacząco wpłynęła na bas, jest teraz ciaśniejszy i szybszy, dokładnie taki, jaki powinien być. Ogólnie dźwięk jest wielki, mocarny, detaliczny jak na rewelacyjnie nagłośnionym open airze. Wszystkie gatunki muzyki brzmią doskonale. Było zdecydowanie warto.

 

Amnes co do wytłumienia cieszę się że poszedłeś tą drogą. Mało osób wie że nic nie przeszkadza by wełnę oddzielić nie przepuszczalnym materiałem (eliminacja ewentualnego pylenia). Może to być nawet papier pakowy czy folia spożywcza. Powoduje to odbicie wysokich częstotliwości czego skutkiem jest, iż efektywne pasmo pochłaniania jest zawężane ze strony wysokich częstotliwości. Lecz nie jest to problem bo stosując filc który dość dobrze tłumi ale nie w tak nisko jak wełna mineralna uzyskujemy równowagę w pochłanianiu. Filc pochłania wysokie częstotliwości zaś wełna niskie (owinięta choć by folią spożywczą) powoduje że uzyskujemy materiał tłumiący o rewelacyjnych właściwościach. Gdzie możemy mówić o jakimś pochłanianiu poniżej 100 Hz. Bo nie ma co ukrywać że niższe częstotliwości to i z betonową ścianą sobie radzą....

 

 

Co do szybkości basu pomyślcie jaki mody mają małe pomieszczenia 3 metry na 3 metry i że większość nietoperzy radzi by przenieść się na kolumny podstawkowe. Bo bas dudni ciągnie się niemiłosiernie. Teraz niech ktoś pomyśli co się dzieje z falą stojącą w obudowie która ma dużo mniejszą kubaturę.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.