Skocz do zawartości
IGNORED

Rudi-Clone


Luiis

Rekomendowane odpowiedzi

Luiis,

mogę Ci podrzucić komplet Tipów do Rudiego. Niestety, 2/6 mocno skróciłem nóżki, ale do testów pewnie by wystarczyły.

Ewentualnie mogę Ci dać swojego klona. Będziesz zorientowany jak to wygląda na częściach z forumowego zamówienia.

Sam nie będę zaglądał do Rudiego w ciągu najbliższych dni, a jak mi zniknie na dłuższy czas to jeszcze lepiej, bo mnie mocno jego temat dekoncentruje, a ciężki okres przede mną.

Krz, wielkie dzięki:) dzisiaj dostałem przesyłkę.

Wieczorem wlutuję i zobaczę jak się sprawy mają...

 

Aha, jeszcze jedno, zapomniałem o tym wspomnieć w poprzednim wpisie, w oryginale bezpieczniki maja wartość 2,5A .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268355
Udostępnij na innych stronach

Aha, jeszcze jedno, zapomniałem o tym wspomnieć w poprzednim wpisie, w oryginale bezpieczniki maja wartość 2,5A .

 

Użytkownik Luiis edytował ten post dziś, 20:28

 

Cieszą się oczy me na widok wiadomego awatara!!!

no właśnie - a mi się 0,8 A wręcz świecą w ciemnościach (wygląd "prawie" lampowy:)

Oczywiście zamówiłem stosowne kondy - najmniejszy FKP2 to 150pF, wziąłem jeszcze 75 pF Philipsa KP

Oczywiście również zrobiłem próby z kondami w sprzężeniu zwrotnym. Najmniejsza foliowe miałem 10nF.

Najstabilniej zachowują się obecnie OPA134 - na pin 6 1,2V, na pin2 0,4mV! (z forumowego zamówienia)

Pan Jacek daje offset 0,9mV i 0,4mV. W symetrycznych jest podobnie.

 

Cholera, aż mnie kusi by podpiąć normalne słuchawki.....

 

Wzmacniacz obecnie cały czas gra i dogrzewa pokój:) LM są gorące, ale daleko im do autowylutu.

Mam jeszcze jedno z serii głupich pytań - czy taki kondensator w sprzężeniu zwrotnym zabezpiecza przed pojawieniem się napięcia stałego na wyjściu wzmacniacza?

Martwi mnie niskie napięcie V+/V- 7, 7,5 V (mierzę na opampach)

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268374
Udostępnij na innych stronach

Cholera, aż mnie kusi by podpiąć normalne słuchawki.....

 

czy taki kondensator w sprzężeniu zwrotnym zabezpiecza przed pojawieniem się napięcia stałego na wyjściu wzmacniacza?

 

Przy 10nF w sprzężeniu nie zalecam podpięcia normalnych słuchawek, gdyż może być za mało muzyki a dużo wrzasku.

75 pF powinno wystarczyć lub nawet mniej.

 

Kondensator w sprzężeniu ujemnym scalaka niweluje wzbudzenia lecz nie ma to nic wspólnego z tradycyjnie rozumianym zabezpieczeniem przed pojawieniem się napięcia stałego na wyjściu wzmacniacza

 

Uwaga: kondensator w sprzężeniu scalaka w Rudim jest tylko ćwierćśrodkiem i w rzeczy samej wzmacniacz nie będzie grał jak prawdziwy NX33. Należy bezwzględnie zaleźć przyczynę wzbudzania i usunąć ją.

Tym niemniej do czasu znalezienia przyczyny można trochę muzyki posłuchać.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268405
Udostępnij na innych stronach

Tym niemniej do czasu znalezienia przyczyny można trochę muzyki posłuchać.

Dziękuję za wyjaśnienia.

 

Oczywiście nie wytrzymałem i podpiąłem....

W końcu jakoś trzeba będzie porównać wpływ kondensatorów na dźwięk:)

Na Jacku słychać mocny przydźwięk sieciowy, natomiast nie słychać go prawie zupełnie na symetrycznym. (?)

Oczywiście wszystko w tej chwili na pająka, nawet bez interkonektu, nie wspominając o obudowie...

M

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268433
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienia.

 

Oczywiście nie wytrzymałem i podpiąłem....

W końcu jakoś trzeba będzie porównać wpływ kondensatorów na dźwięk:)

Na Jacku słychać mocny przydźwięk sieciowy, natomiast nie słychać go prawie zupełnie na symetrycznym. (?)

Oczywiście wszystko w tej chwili na pająka, nawet bez interkonektu, nie wspominając o obudowie...

M

 

Pracują u mnie dwa kanały. Słucham Cohen'a w tej chwili na Jacku . Zero przydźwięku i szumów.

Sygnał doprowadzony zwykłymi drutami wiszącymi w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268457
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Robert za włączenie się do dyskusji, Twój głos w tym temacie na pewno nam pomoże:))

Ech, Michał, nie śmiej się. (:

Może jakbym składał ten wzmak, walczył z tymi problemami co Wy, to miałbym i szansę pomóc.

Szkoda, że nikomu nie udało się oblecieć układu oscyloskopem. Tak, to trochę praca po omacku, nawet nie wiadomo kiedy się wzbudza, a kiedy drgania ustają.

Ja bym tak zrobił, że oscyloskop na wyjście op-ampa i szukać. Może w czasie wzbudzenia dodatkową masę krosówką pociągnąć?, a może nie masę, tylko ścieżki zasilania?

Bez oscyloskopu trudno będzie, a niestety ten kond w NFB - tak, jak piszecie - to półśrodek. Wycina pasmo to i drgania gasną.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268461
Udostępnij na innych stronach

Uwaga! rezystory R5, R6 R11, R30, R35, R36, R41 i R54 zamieniamy na 10k !

Sprawdziłem jeszcze raz cały układ i nic więcej nie znalazłem. Skąd wziął się taki błąd zupełnie nie mam pojęcia:( chyba musiałem wpisać złą wartość z tzw. "automatu"... (sprawdziłem też w swoich starych notatkach, mam wszystkie rezystory - 6 szt - w końcówce o wartości 10k).

Topologia całego układu jest ok, dziś kilkakrotnie przeanalizowałem cały schemat z oryginałem.

Pozostaje potek i układy wejściowe, które zostały dorobione. Ale to może później. Najpierw zobaczymy czy zniknie offset na wyjściu końcówki.

Dzisiaj już nie zdążę tego sprawdzić na swoim wzmaku gdyż okazało się, że mam trochę za długie radiatory do TIPów, tak więc wlutuję je dopiero jutro (a właściwie już dzisiaj ;) ale później..).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268602
Udostępnij na innych stronach

Rezystory 5K wymieniłem na 10K

Pracują dwa kanały.

Offset na R44 =-0.68V

Offset na R16 =-1.23V

Offset powoli narasta w czasie.

(bez kondów w sprzężeniu scalaków)

Zasilanie mierzone na scalakach: -11.92V, +11.53V

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268704
Udostępnij na innych stronach

Rezystory 5K wymieniłem na 10K

Pracują dwa kanały.

Offset na R44 =-0.68V

Offset na R16 =-1.23V

Offset powoli narasta w czasie.

(bez kondów w sprzężeniu scalaków)

Zasilanie mierzone na scalakach: -11.92V, +11.53V

.. no to jednak cięgle sporo..

Rozumiem że zrobiłeś dwa kanały niezbalansowane?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2268761
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witajcie. Temat przysechł. Ja w tym czasie wymieniłem wszystkie wskazane rezy 5kom na Dale 10k RN55, także pozostałe 10 k wymieniłem na te same Dale, by całość ujednolicić.

Jako kondy "przeciwwzbudne" zastosowałem zalecane 150pf WIMY. Offset jest znikomy. Uruchomiłem cały "system" - miałem jednak problemy z brumem. Wyjaśnię na podstawie odręcznego rysunku w czym rzecz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podłączyłem to w całość jak na schemacie, jednak bez kondensatora pomiędzy masą analogową a ekranem w DAC'u. Efekt był taki, że pojawił się bardzo duży offst na wyjściu wzmaka. Podejrzewam, że przeniósł się on z dac, który ma olbrzymi pomiedzy offset masą a wyjściami. Wpadłem na pomysł, by odciąć napięcie stałe właśnie kondensatorem. Mam do Was pytanie - czy jest to prawidłowe rozwiązanie??? - brumu brak zupełnie, offset niemal zerowy. Nie wiem jak to wpływa na dźwięk, czy w ogóle ten kond ma wpływ na niego???? BARDZO PROSZE o wskazówki.

Wzmacniacz po zlikwidowaniu brumu gra znakomicie, słuchawki znikają z głowy, jakość dźwięku już jest znakomita.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2276885
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Widzę, że tylko "Pan" :-) Ferb walczy ze wzmakiem. Ja zlutowałem jeden kanał na pająka i płytce uniwersalnej i sytuacja ta sama. Bez kondensatorów w sprzężeniu na wyjściu 1,7V. Dziwnym jest, że po wyjęciu OPA z podstawki 3V na pinie 6. Może jakieś pomysły. PSpice pokazuje 60mV.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2277319
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Uruchomiłem jeden kanał zbalansowany, offset na wjściu XRL równy 0,009V i nieco pływa,

jednak na poszczególnych gałęziach napięcie mierzone do masy waha się na poziomie 0,8 do 1V.

To na razie wyklucza użycia wyjścia niesymetrycznego. Co prawda nie wiem jak jest w drugim kanale ale podejrzewam że podobnie.

Ciekawa sprawa, po wyjęciu nieużywanych OPeampów z podstawek offset nieco spada...

Próbowałem kompensować offset za pomocą helitrimów (pin 1-8 i 7) ale niewiele to zmienia.

Co nieco poprawia sytuację blokowanie OP134 kondensatorami zgodnie ze wskazaniami Roberta, jednak efekt nie jest spektakularny.

Nadal podejrzewam jakiś niewielki błąd układowy, który staram się zlokalizować badając "oryginał"...

Tymczasem nie robiłem żadnych odsłuchów, nie wiem zatem czy słychać jakiś przydźwięk.

Jedno ważne spostrzeżenie, wszystkie napięcia zasilania i w charakterystycznych punktach układu są za wysokie!.

np. na nodze nr 6 OPA134 w oryginale jest 1,2V u mnie 4,6V.

Myślę, że tu jest przyczyna kłopotów.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2277556
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Uruchomiłem jeden kanał zbalansowany, offset na wjściu XRL równy 0,009V i nieco pływa,

jednak na poszczególnych gałęziach napięcie mierzone do masy waha się na poziomie 0,8 do 1V.

To na razie wyklucza użycia wyjścia niesymetrycznego. Co prawda nie wiem jak jest w drugim kanale ale podejrzewam że podobnie.

Ciekawa sprawa, po wyjęciu nieużywanych OPeampów z podstawek offset nieco spada...

Próbowałem kompensować offset za pomocą helitrimów (pin 1-8 i 7) ale niewiele to zmienia.

Co nieco poprawia sytuację blokowanie OP134 kondensatorami zgodnie ze wskazaniami Roberta, jednak efekt nie jest spektakularny.

Nadal podejrzewam jakiś niewielki błąd układowy, który staram się zlokalizować badając "oryginał"...

Tymczasem nie robiłem żadnych odsłuchów, nie wiem zatem czy słychać jakiś przydźwięk.

Jedno ważne spostrzeżenie, wszystkie napięcia zasilania i w charakterystycznych punktach układu są za wysokie!.

np. na nodze nr 6 OPA134 w oryginale jest 1,2V u mnie 4,6V.

Myślę, że tu jest przyczyna kłopotów.

 

...czyli masz to co my, kropka w kropkę:)Napięcie offsetu bez blokowania kondami od 0,5-1V względem masy, natomiast na wyjsciu symetrycznym jest niewielkie. Na pin 6 bez blokowania kondami napięcie nawet do 7V. Po blokowaniu 150pF - około 1,2V, czyli podobnie jak w oryginale. Przechodzisz etapy po kolei, może dzięki swojej wiedzy znajdziesz przyczynę.

Po pierwszych odsłuchach (wyjście nie zbalansowane) naprawdę jest super, oczywiście po zlikwidowaniu brumu, który wnosił u mnie DAC

 

Panowie - bardzo proszę o wypowiedź, czy wpięcie ekranu do masy przez kondensator ma jakikolwiek degradujący wpływ na dźwięk (kilka postów wyżej umieściłem schemat)

 

FERB

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2277567
Udostępnij na innych stronach

Panowie - bardzo proszę o wypowiedź, czy wpięcie ekranu do masy przez kondensator ma jakikolwiek degradujący wpływ na dźwięk (kilka postów wyżej umieściłem schemat)

zamiast kondensatora użyj rezystora ok 10-20R.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2277637
Udostępnij na innych stronach

Ferb... nie zauważyłeś wzrostu temperatury na TIPach i LMch po wsadzeniu kondensatorów w sprzężeniu?

...LM są gorące. Nie mam czym zmierzyć, ale jeszcze cyny nie topią:). Możliwe, ze jest wyższa temperatura niż wcześniej, jednak mogę je jeszcze przytrzymać palcem na moment i nie zostaje na nim ślad. Pisze o LM. Tipy są OK - radiatory są mocno ciepłe. Będzie problem dać coś na LM, zwłaszcza przy kondach w zasilaniu, jedynie płaskownik AL lub CU.

Natomiast na pewno napięcie zasilające się unormowało - jest na poziomie 10-10,5 V, czyli podobnie jak w oryginale, a przypomnę, ze w różnych etapach oscylowało od 7-9V. Mam bezpieczniki 2,5A.

Zastanawia mnie jaką częstotliwość wycinają te dodatkowe kondy - na górze mam ok, ale nieco bas szczupły, ponoć recabling słuchawek do postaci symetrycznej poprawia tę część pasma, o czym przekonam się w najbliższych dniach.

 

zamiast kondensatora użyj rezystora ok 10-20R.
Luiis - próbowałem, jednak rezystor nie blokuje napięcia stałego, jedynie kondensator się tu sprawdził (kilka uF)....

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2278019
Udostępnij na innych stronach

Luiis - próbowałem, jednak rezystor nie blokuje napięcia stałego, jedynie kondensator się tu sprawdził (kilka uF)....

...no tak, oczywiście. Myślałem że chodziło Ci zakłócenia z DACa;( Tylko, że w tej pozycji taki kond niczego nie blokuje, chyba że masz na masie potencjał różny od zera...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2278057
Udostępnij na innych stronach

...no tak, oczywiście. Myślałem że chodziło Ci zakłócenia z DACa;( Tylko, że w tej pozycji taki kond niczego nie blokuje, chyba że masz na masie potencjał różny od zera...

...no właśnie, na masie w DAC'u mam 1,3V względem masy RUDIEGO...zastosowałem wokół PCM1795 (C41, C42) kondy unipolarne MUSE, może dlatego...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

przepraszam za off.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2278113
Udostępnij na innych stronach

...no właśnie, na masie w DAC'u mam 1,3V względem masy RUDIEGO...zastosowałem wokół PCM1795 (C41, C42) kondy unipolarne MUSE, może dlatego...

.. to ciekawe, a podłączasz obydwa urządzenia do tego samego "gniazda" zasilającego?

będę musiał sprawdzić ten trop...(nie wiem czy ja też tak mam), dlaczego potencjał masy w rudim jest inny od zera?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2278765
Udostępnij na innych stronach

.. to ciekawe, a podłączasz obydwa urządzenia do tego samego "gniazda" zasilającego?

będę musiał sprawdzić ten trop...(nie wiem czy ja też tak mam), dlaczego potencjał masy w rudim jest inny od zera?

...tak, podłączam do jednej zwykłej listwy bez uziemienia. Napięcie mierzę w ten sposób: (-) miernika do masy Rudiego, (+) miernika do masy analogowej DAC napięcie wynosi -1,35V. Dodam, że DAC ma wysoki offset mierzony pomiędzy jego masą analogową a wyjściami prądowymi PCM1795, wynoszący również 1,35V. Dołączam odręczny (wybaczcie) szkic przebiegu mas w moim torze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Miałem brum przy słuchaniu na "jacku" i szukałem przyczyny. Połączyłem masy jak na rysunku - problem zniknął, jednak pojawił się offset na wyjściu wzmacniacza. Wstawiłem kondensator, by odciąć napięcie stałe, pomogło. Obecnie mam elektrolita 10uF.Brumu zerrro.

 

Wracając do temperatury LM - jest ona jednak bardzo wysoka, konieczne są radiatory. Przyjdzie obudowa i będzie jeszcze wyższa. Gdyby powstawał MKIII sugeruję zastosowanie takich jak przy TIP.

 

Ten wzmak brzmi puki co znakomicie,sądzę, że DAC też ma tu duże znaczenie, nie mogę się nasłuchać:)Wczoraj zmieniłem ustawienia w DAC'u, pojawiło się więcej dołu, trochę mięska. Cały czas czekam na kable do symetryzacji słuchawek,zobaczymy co wówczas ten team pokaże.

 

FERB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2278799
Udostępnij na innych stronach

Jakie słuchawki zamierzasz przystosować do XRL? czy będą to kable fabryczne?

Będą (są:) to Beyerdynamic DT880 PRO, kabel SOMMER CABLE SC-PEACOCK MKII Studio, ten sam siedzi fabryczbie w Beyerach T1, do tego 2 wtyki XRL 3PIN Neutrik

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2278931
Udostępnij na innych stronach

Luiis - jeżeli możesz - w jakie piny SV10 wpinamy impulsator (zwykły Bourns z zamówienia) - mam tak, jak poradzili koledzy - kanałA - pin4, kanał B - pin 8, środkowy do masy układu (pin10) - zweryfikuj to proszę. Z braku innych problemów wpiąłem małą płytkę z maxami - dźwięk ma stałe natężenie, nie reguluje się jego poziom, podczas kręcenia występują "dziury" - brak dżwięku. Mam przy potku cyfrowym mniejszy offset (cały czas kondy pod scalakami) - wszędzie poniżej 1mV. Zanim zacznę sprawdzać płytkę chcę wykluczyć błędy w jego podłączeniu.

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2279303
Udostępnij na innych stronach

Luiis - jeżeli możesz - w jakie piny SV10 wpinamy impulsator (zwykły Bourns z zamówienia) - mam tak, jak poradzili koledzy - kanałA - pin4, kanał B - pin 8, środkowy do masy układu (pin10) - zweryfikuj to proszę. Z braku innych problemów wpiąłem małą płytkę z maxami - dźwięk ma stałe natężenie, nie reguluje się jego poziom, podczas kręcenia występują "dziury" - brak dżwięku. Mam przy potku cyfrowym mniejszy offset (cały czas kondy pod scalakami) - wszędzie poniżej 1mV. Zanim zacznę sprawdzać płytkę chcę wykluczyć błędy w jego podłączeniu.

.. prawidłowo,

kan.A pin 4

kan.B pin 8

Gnd np. pin 10, 9, 1 lub 2

Oczywiście pamiętałeś o zauważonych błędach na małej płytce i masz je już poprawione...?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2279525
Udostępnij na innych stronach

.. prawidłowo,

kan.A pin 4

kan.B pin 8

Gnd np. pin 10, 9, 1 lub 2

Oczywiście pamiętałeś o zauważonych błędach na małej płytce i masz je już poprawione...?

Dzieki! - błędy mam poprawione na etapie mantażu, napięcie ok, bodaj 2,7V, nic się nie grzeje, obydwa kanały grają równo. Co do jednego się przekonałem - zwykłe potencjometry jakie mam (wcale nie takie tanie) dodadają dużo szumu, przy Maxie jest znacznie lepiej - szumu w zasadzie brak, jeżeli jest to raczej z wcześniejszych stopni (DAC,dvd). To ważne, bałem się, że szumi wzmak jako taki, a to wina potka. Porównywał dźwięku nie będę ponieważ poziom głośności miałem stały i dosyć wysoki więc miałem wrażenie że jest mniej detaliczny (brak pogłosów przy wokalach) nieco cieplejszy (lampowy:)))i bardziej zlepiony, jednocześnie jest więcej basu.

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2279533
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! - błędy mam poprawione na etapie mantażu, napięcie ok, bodaj 2,7V, nic się nie grzeje, obydwa kanały grają równo. Co do jednego się przekonałem - zwykłe potencjometry jakie mam (wcale nie takie tanie) dodadają dużo szumu, przy Maxie jest znacznie lepiej - szumu w zasadzie brak, jeżeli jest to raczej z wcześniejszych stopni (DAC,dvd). To ważne, bałem się, że szumi wzmak jako taki, a to wina potka. Porównywał dźwięku nie będę ponieważ poziom głośności miałem stały i dosyć wysoki więc miałem wrażenie że jest mniej detaliczny (brak pogłosów przy wokalach) nieco cieplejszy (lampowy:)))i bardziej zlepiony, jednocześnie jest więcej basu.

 

aplikacja potka jest zgodna z notą MAX5440 str. 13 rys nr6. zastanawiam sie jeszcze czy ma znaczenia połączenie wyprowadzeń MIDBIAS (pin 11) obydwu kanałów.. w nocie, przy zasilaniu symetrycznym wisi w powietrzu. Czy możesz sprawdzić jakie jest teraz napięcie na tych pinach?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2279539
Udostępnij na innych stronach

aplikacja potka jest zgodna z notą MAX5440 str. 13 rys nr6. zastanawiam sie jeszcze czy ma znaczenia połączenie wyprowadzeń MIDBIAS (pin 11) obydwu kanałów.. w nocie, przy zasilaniu symetrycznym wisi w powietrzu. Czy możesz sprawdzić jakie jest teraz napięcie na tych pinach?

Uruchomiłem cały zestaw - napięcie jest w zakresie 32-44mV DC, pływa, różnie na obu IC, po włączeniu pierwszy pomiar to około 100mV, jednak zaczęło spadać i pozostało na wspomnianym poziomie. Pomiar podobny przy włączonym samym Rudim. Coś jest nie tak (Vdd+Vss/2) - tyle ma wynosić napięcie na tym pinie?

PC+DAC PCM1795/NUDA+TELEFUNKENS600/KHOZMO+ALEPH J 2xMONO+HURRICANE=DIY

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/81941-rudi-clone/page/18/#findComment-2279547
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.