Skocz do zawartości
IGNORED

Jak perfekcyjnie położyć fornir ?


rogus

Rekomendowane odpowiedzi

zybel

Jako ,że sam nie lakieruje mam pytanie.

Czy podkład z lakieru poliestrowego wypełniając pory w fornirze nie "zabija" przy okazji usłojenia. O co mi chodzi, czy przez takie traktowanie te drobne mieniące się włókna nie są maskowane?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

chyba ze mam zwidy :D albo nie wiem o czyms, ale raczej to 2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

moze mi sie wydaje :P

 

a wracajac do tematu jak juz macie surowy fornir przed lakierowaniem lub klejeniem docieracie go papierem sciernym czy cos ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

powie mi ktos jak naciagnac skaj tak jak tu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

na ciepło można w taki sposób naciągać skórę. ale skaj to nie wiem. generalnie to klej w sprayu - np. jakiś 3M. opalarka na niezbyt wysoką temperaturę i można naciągać. myślę że tak prosty kształt można naciągnąć też bez podgrzewania. dla pewności można od tyłu przybić to tackerem.

 

na discovery jest taki program "how is to made" - polecam ;).

majmaj, 12 Paź 2007, 11:56

 

>"Modyfikowana z flizeliną" tak sie nazywa ten fornir co mam kupic.... co to jets flizelina?

 

 

Po orientowałem się troszke i ta flizelina ma zapobiegać przebitką kleju , nadaje fornirowi elastyczność- nie łamie się , nie strzępi . Tylko co to ma wspólnego z prawdziwym rzemiosłem stolarskim?

 

 

Pzdr.

dostalem dzis fornir i jestem zadowolony bardzo mi sie podoba :) wykonanie tez niezle.

 

mam pytanie odnosnie lakierowania... czy jest jakis lakier latwo dostepny i dobry? tzn bez podkladow i takich innych bajerow. Chce po prostu kupic puszke lakieu polakierowac 3 razy i zeby bylo ladnie (oczywiscie ewentualnie papier scierny wodny)

Witam! To mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje że pisze w odpowiednim temacie, może troche niezwiązany z kładzeniem samego forniru ale wie ktoś jak najlepiej zrobić czarne paski między płatami forniru jak autor kolumn z poniższego linka?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Autor napisał że "Black lines made by a mix of Plastic Padding and carbon black (kimrök)" ale dużo mi to nie mówi tłumacząc to bezpośrednio. Osobiście zastanawiałem się nad szpachlą do drewna jednak nie mam pomysłu w jaki sposób można by ją zabarwić żeby dało to głęboki czarny kolor a nie szary

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

weź deskę oklej fornirem i poćwicz kilka szpachli do drewna - pod lakierem wiele sie zmienia

twój koszt to tylko twoja praca ..... weź kawał wióra np 50/100 i będziesz miał na milion prób

wyniki ogladaj raczej w słońcu za dnia bo sztuczne światło płata czasem figle

mozesz spróbować dobarwiać szpachlówkę bejcą i zapisuj dokładne proporcje

marko3T, 23 Paź 2007, 22:16

 

>Jeżeli to Twój pierwszy raz , to od dolnej:-)

 

nie moge bo dol bedzie obklejany z skrawkow (c zyli fornir bedzie skladany z 2 czesci)

powiedzmy ze potrafie fornirowac wiec mam zaczac od..... frontu, boku, gory?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

takie cos? czy polecacie jaks inna firme?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

voldemort lakier fajny ale czy bedzie miał jak go utwardzić?mała uv-ka nie da rady -bedzie to trwało

 

Wałkiem nie maluję bo nie lubię -próbowałem ale to nie to . Są dostępne bardzo dobre pędzle do lakierów i przy odrobince wprawy idzie zrobić cacko ... wszak dawniej malowali pedzlami .

Wałki zostawiały po sobie powietrze w nakładanej wastwie - jeśli lakier jest szybki to robi sie problem bo potem trzeba zeszlifowywać bąble do równego . Ideał to pistolet i komora

nie -to tylko była moja sugestia- poprostu wałki które ćwiczyłem albo robiły pianę (niezależnie od predkości prowadzenia i ilosci lakieru) albo się kłaczyły i zostawiały takie malusie kłaczki -jakb watkę .

w tańszych zastosowaniach malowałem domaluxem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

omijaj tylko szerokim łukiem te "bezzapachowe" ekologiczne i inne dziadowskie wodne wynalazki

jak ograiczeniem jest kasa malowałem klientom lakierami poliuretanowymi do parkietów 2 warstwy przeszlifowane pomiedzy czasem i trzecia na koniec delikatna polerka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

akurat z Domalux chyba nie ma lakierow POLIURETANOWYCH

 

WIe Pan, nie chce sobie zniszczyc roboty pod kiniec (bo w obudowe i fornirowanie wlozylem max serca i wydaje mi sie ze na prawde niezle to wyszlo, laczen nie widac)

wiec stad tyle pytan.

na prawde niesamowicie wdzieczny byl bym za podanie np 3 konkretnych lakierow (jak by nie bylo ich w rzeszowie kupie na necie) i napisanie ile warstw mam dac.

aha i czy lakier szlifuje sie papierem wodnym?

właśnie domaluxy są najstarszymi poliuretanami w polsce do stosowania na drewnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

musisz pamiętać o położeniu warstwy caponu -inaczej drewno mocno ściemnieje ,

kiedyś zabyt się zapedziłem i dałem chyba z 6 warstw - wyszło coś jak meble z epoki gierka z grubą warstwą laku- paskuda . jeśli jest zimno i powietrze suche mozna obrabiać lakier dopiero po pełnej dobie a ostatną warstwę obrabiam średnio 3 doby od położenia

polerkę możesz robić papierem wodnym na mokro ale bez przesady z wodą .

 

no i "Panowie" wygineli już dawno ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ostatnio znalazłem rewelacyjny klej! mają go również we wspominanym na forum kilka razy "drewno-luxie".

klej kontaktowy w AEROZOLU!

Nazywa się STA-PUT.

Nakładanie bajecznie proste (tylko trzeba uważać, żeby nie zrobić kałuż bo nie odparują), wystarczy 3 MINUTY na odparowanie! ale naważniejsze jest to, że po tych trzech minutach klej zachowuje lepkość nawet przez kilka godzin

SAM SPRAWDZAŁEM!

równo przyłożyć, maksymalnie docisnąć zaoblonym klockiem (w Drewno-luxie mają też wałki dociskowe) i śmiało można obrabiać

mam też swój sposób przy klejeniu większych powierzchni:

+ spryskać fornir i podłoże (lepiej dać dwie cieńsze warstwy w odstępach 1 minutowych niż 1 grubą)

+ odczekać na odparowanie rozpuszczalnika

+ na mdf-ie rozożyć co 20-30 cm czyste cienkie listewki (np. przekrój 1x1)

+ na listewkach ułożyć fornir

+ ustawić

+ delikatnie wyciągnąć ŚRODKOWĄ listewkę

+ wstępnie docisnąć fornir w części środkowej, a potem usuwając po kolei listewki z obu stron

 

Naprawdę bardzo polecam ten STA-PUT.

wydaje się nie tani, ale jednym opakowaniem można spokojnie przykleić 2 m2 i to

pewnie,

bez smrodu (prawie nic nie czuć!)

i w kilka minut

 

oczywiście tak jak przy wszystkich klejach kontaktowych lepiej do lakierowania użyć lakierów wodorozcieńczalnych a nie rozpuszczalnikowych

ja klejilem na tym Moment Kraftklebe i super mi to wychodzilo.... a na dodatek robilem to 1 raz :)

pedzlem malowalem fornir i plyte czekalem z 5min przyklejalem dociskalem i po 4h mozna obrabiac

qflasty, 29 Paź 2007, 20:52

>

>oczywiście tak jak przy wszystkich klejach kontaktowych lepiej do lakierowania użyć lakierów

>wodorozcieńczalnych a nie rozpuszczalnikowych

 

 

może sie nie znam ale ja wodę to tylko w wc stosuję albo w ograniczonych ilościach przy ostatecznym szlifie i polerce lakierów gdy robię "gierka" ...

nie odważył bym sie malować wynalazkiem skrzynek dopicowanych fornirem za kilkaset złotych

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.