Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to nie sprawdzalem. Napsze tlyko ze na starcyh siwcach bylo tak samo jak na tych nowych. Do tego podmienialem od kumpla wszystkie cewki

Sprawdź bo może przy niskich temperaturach zwyczajnie coś nie łączy. A jak pokręcisz to porusza silnikiem i łączy. A jak ciężko później łapie to może jest po prostu zalany.

Pierwsze filmy z W205. Nową C-klasę można zamawiać tak jak i to było w przypadku W204 - w wersji z celownikiem i bez. :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

gdyby napęd na przód był lepszy to byśmy chodzili na rekach..........

Też to znam, ale fwd jest bardziej uniwersalnydla przeciętnego użytkownika ;-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Dokladnie. Ten celownik na masce na prawde irytuje podczas jazdy

Jechałeś kiedyś mercedesem W140?? Tam celownik jest bardzo daleko przed kierowcą.... Coś pięknego.. Jakbyś okręt prowadził.

Panowie miał kto okazje lub ma znajomego z bmw e39 540i touring?

Wygodne to? Jak wyglada eksploatacja, ceny czesci itp. Jakies bolaczki tego modelu?

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Celownik jest spoko! :)

Trochę mi go brakuje w C220 CDI, bo mam wersję bezcelownikową. ;)

Za to wczoraj jak jechałem do pracy to musiałem trochę pocisnąć, bo się spóźniłem z wyjazdem. No więc miejscami 120-140, średnia 91km/h z czego 50% w ruchu miejskim(!!!).

Normalnie wrzucam 90km/h i jadę do pracy po emerycku. Pali wtedy 5.5l/100km, a wczoraj ostra rura i... spalanie 6,1 l/100km! :)

Ostatni raz takie wyniki miałem w Cinquecento. :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Panowie miał kto okazje lub ma znajomego z bmw e39 540i touring?

Wygodne to? Jak wyglada eksploatacja, ceny czesci itp. Jakies bolaczki tego modelu?

Kolega ma sedana :-) całkiem przyjemne auto... zapytam co i jak jak chcesz... albo dam do niego numer... to zapytasz.

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Zazdroszczę ja mam w210 E300td i teraz średnio pali 11l na 100km. Też powoli myślę o C-klass

 

Ale to potężny silnik i potężny samochód. Swoje musi wypić. Ty narzekasz na spalanie a mi Kompressor pił latem zawsze ponad 10l/100km. Oczywiście na trasie tylko 8 z małym ogonkiem ale ja głównie w mieście jeżdżę.

C-klasa to dobry pomysł. W204 jest solidną propozycją. Nie masz tego komfortu i tych hektarów miejsca wewnątrz i w bagażniku, jakimi rozpieszcza Cię E-klasa ale ja zrezygnowałem z tego bez żalu bo i tak pewnie 90% przebiegu robię sam i wożę powietrze.

Jak nie zależy Ci na osiągach, tylko na spalaniu, to C200 w manualu jest świetną propozycją. W C220 masz już 170KM pod nogą i ciągnie ten motor jak lokomotywa! :) A C250 to już prawdziwą moc sie czuje! :) Clarkson jeździł E250 CDI i pisał, że kop jest taki, jakby pod maską mieszkało 8 garów.

U mnie w pracy jedna babka strasznie się podnieciła moim Mietkiem (miała BMW 3 cabrio) wypytywała mnie co i jak i teraz kupiła C180 Kompressor też w czarnym lakierze i z jasnobrązowym wnętrzem... także na parkingu w robocie stoją teraz bliźniaki. :)

Ale Kompressora bym nie polecał. Silnik na pewno 100x przyjemniejszy niż diesel ale znajomy miał C-klasę 180K i żarł mu ten wóz (w automacie) ponad 10l/100km przy miejskiej jeździe.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

C-klasa to dobry pomysł. W204 jest solidną propozycją. Nie masz tego komfortu i tych hektarów miejsca wewnątrz i w bagażniku

To prawda ,chociaż bagażnik zbyt duży nie jest (w124 miał większy) ale mniejsza z tym. Zawsze kochałem duże i mocne fury ,ale chyba się starzeję i kupię C-klass.Ale w tych nowych mercach jest wnętrze bardzo dobrze zagospodarowane. W 204 jest pewnie prawie tyle miejsca co w W210? Zawsze marzyłem o W 126 ale to zabytek...ehh

To prawda ,chociaż bagażnik zbyt duży nie jest (w124 miał większy) ale mniejsza z tym. Zawsze kochałem duże i mocne fury ,ale chyba się starzeję i kupię C-klass.Ale w tych nowych mercach jest wnętrze bardzo dobrze zagospodarowane. W 204 jest pewnie prawie tyle miejsca co w W210? Zawsze marzyłem o W 126 ale to zabytek...ehh

 

No niestety... ja zakupy dla 4 osób robię raz w tygodniu. W211 łykał całość bez zająknięcia a w c-klasie zgrzewki z wodą i napojami idą już na tylne siedzenie. Trudno. :(

Następnym razem poszukam kombiaka. :)

Jeśli chodzi o miejsce wewnątrz to kierowca cierpi tylko z powodu szerokości wnętrza. Poza tym spoko. Z tyłu oczywiście nie ma żadnego porównania, ale ja z tyłu nie jeżdżę. :)

Fotele w c-klasie są dużo gorsze. Twarde jak w Polonezie po liftingu. :(

Inna sprawa, że teraz przynajmniej mnie plecy nie bolą a na miękkich klubowcach E-klasy po dłuższej trasie miałem zawsze ból pleców.

Natomiast będziesz zachwycony zawieszeniem tego samochodu i zwinnością w zakrętach. Czołg E-klasa nie ma startu! Prowadzi się W204 bajkowo, jak zabaweczkę. Jeździłem BMW 3 i przysięgam że zawias C-klasy w niczym nie ustępuje Trójce. Oczywiście prowadzenie BMW jest 100x lepsze, bo w Merolu układ kierowniczy (jak to w Merolu) jest gumowaty i bez czucia. Za to komfort jazdy bez porównania wyższy niż w twardawym BMW. Zawias W204 jest równie sportowy jak w Trójce a jednocześnie dużo bardziej komfortowy. Majstersztyk. Nie wiem jak oni to zrobili.

Parkowanie dużo łatwiejsze, ale to oczywiste - inne gabaryty pojazdu. Genialny promień skrętu.

W sumie świetne auto i mniej tęsknię za E-klasą a bardziej ostrzę sobie zęby na W205! :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Ciężki będę miał wybór,bo zawsze porównuję samochody z kumpla w140...ale tam nie ma ograniczeń..pompowane fotele,dociąganie drzwi,dwa wózki na których ta maszyna leży,podwójne szyby itd....już nie pisze o lusterkach dla pasażerów z tyłu...

Ciężki będę miał wybór,bo zawsze porównuję samochody z kumpla w140...ale tam nie ma ograniczeń..pompowane fotele,dociąganie drzwi,dwa wózki na których ta maszyna leży,podwójne szyby itd....już nie pisze o lusterkach dla pasażerów z tyłu...

 

Ja myślałem żeby kupić S320 CDI z 2007 ale odpuściłem sobie. Za drogi w użytkowaniu. Podatek drogowy straszny, do tego swoje pali... a nie daj Boże, niech coś się popsuje!

Kryzys jest w końcu, do cholery! :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Pan wyjasnil dlaczego uzywane, luksusowe samochody sa tanie w zakupie.

i niby co takiego powiedział ?

 

ale nie przesadzaj. Ze względu właśnie na to co wcześniej pisałem wiele marek rezygnuje z napędu na tylną oś

Wiele marek rezygnuje.. wiele to jakie ? znajdziesz chociaż 3 ?

 

Statystyki policyjne nie kłamią, większość niedoświadczonych kierowców gdzie napęd jest na tylną oś kończy na drzewie, i zazwyczaj są to stere dojechane beemki.

a powiedział ci ktoś kiedyś że napęd na tył jest bezpieczniejszy niz napęd na przód ? wszystkim trzeba umieć jeździć, wypadki są ze względu na typ ludzi jaki kupuje dane auto a nie markę czy typ napędu.

 

O AWD które kręci się bokiem ja nie pisałem. Znowu coś poplątałeś.

Nie znam się na wszystkich markach, gdzie montowane są układy AWD i 4x4. Mój przykład oparłem na Mitsubishi Lancerach ( Sportback, Ralliart i Evo). Tam w zależności od mocy silnika montowane jest albo nie AWD ( 1.8l-143KM, 2.0-2.4l TD 240KM i 2.0l TD 280-395KM. I to nie ono rządzi w mieście, na normalnych drogach, a zaawansowane układy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy.

 

Bez nich, nawet najbardziej zaawansowany AWD po dodaniu ostrego gazu, kręciłby radosne bączki.

http://www.audiostereo.pl/jaki-samochod_90114.html/page__st__1290?do=findComment&comment=3022512

 

Widzę, że kolega poza swoim warsztatem niewiele wie.

przynajmtniej nie ośmieszam się testem filtra powietrza na wolnossącym silniku benzynowaym jadąć z rodziną po europie. A warsztatu nie mam i nigdy nie miałem (o tym już było)

 

AWD jest skuteczniejsze ale nie daje tyle radochy.

Mimo wszystko - łatwiej jeździć AWD. Ale gdy straci przyczepność - to mogiła, podczas gdy w RWD wystarczy kontra i gaz w podłogę. :)

nie ... umieć jeździć trzeba wszystkim, AWD dłużej utrzyma trakcję więc jedziesz szybciej a jak puści może być mogiła bo masz większą prędkość. Faun taki sam masz na AWD i RWD, mało tego by pokręcić takim AWD bączki na lodzie wystarczy robić to samo co w RWD. Sytuacja awaryjną i wyprowadzenie auta przy takich samych warunkach i prędkościach w AWD jest łatwiejsze niż RWD.

 

http://youtu.be/SJFuxYsK5Y0

 

 

Na codzień czy lato czy zima auto normalnie przyspiesza i się prowadzi.

no tak na 3 biegu już ma się trakcję :P

 

Jazda Kompressorem po lodzie na letnich oponach po prostej powyżej 40km/h była niemożliwa.

u nas była kilka lat tamu taka zima że z 40km.h na zimowych dobrych obonach hamowałeś 30 metrów, ale była frajda :)

Panowie miał kto okazje lub ma znajomego z bmw e39 540i touring?

Wygodne to? Jak wyglada eksploatacja, ceny czesci itp. Jakies bolaczki tego modelu?

Mam jeszcze czasami okazję pojeździć bmw e-39 523i w sedanie. Komfort i pewność jazdy rzadko spotykane. Dobre wkręcanie się rzędowej szóstki. Ciszej w środku jest chyba tylko w leksusie GS( ten będzie następny). Z wad trzeba kontrolować układ chłodzenia, czujniki abs potrafią zwariować, czasem też pompa abs. Po za tym zero rdzy, dosyć wytrzymałe zawieszenie, bardzo wygodne fotele, sprawnie działający klimatronik, fatalne uchwyty na kubki, zupełnie nie adekwatne do klasy auta. Bardzo dobrze znosi instalacje gazową. Ogólnie polecam.

Mam jeszcze czasami okazję pojeździć bmw e-39 523i w sedanie. Komfort i pewność jazdy rzadko spotykane. Dobre wkręcanie się rzędowej szóstki. Ciszej w środku jest chyba tylko w leksusie GS( ten będzie następny). Z wad trzeba kontrolować układ chłodzenia, czujniki abs potrafią zwariować, czasem też pompa abs. Po za tym zero rdzy, dosyć wytrzymałe zawieszenie, bardzo wygodne fotele, sprawnie działający klimatronik, fatalne uchwyty na kubki, zupełnie nie adekwatne do klasy auta. Bardzo dobrze znosi instalacje gazową. Ogólnie polecam.

 

Dzieki za info:) Mysle o 540 ze wzgledu na lpg, w przeciwnym wypadku lexus gs juz by u mnie byl ale niestety nie da sie wrzucic podtlenku do niego:) (tzn da sie ale bez sensu bo to wtrysk bezposredni)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Co do trakcji w awd to nie mam problemu zimą ;-) wystarczy rozsądne obchodzenie sie z pedałem gazu ;-) szybkie ruszenie nie powoduje problemów jakie ma fwd czy rwd ;-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Gość nudel1306

(Konto usunięte)

Jechałeś kiedyś mercedesem W140?? Tam celownik jest bardzo daleko przed kierowcą.... Coś pięknego.. Jakbyś okręt prowadził.

 

Jezdzilem stara C-klasa i w123 oraz w124 i nie wiem czemu, ale strasznie mnie irytowal ten celownik, ale musze przyznac, ze komfort jest praktycznie taki sam jak w volvo z tym, ze volvo ma o niebo lepsze fotele. W zasadzie nie uswiadczylem nigdy jeszcze wygodniejszych...

 

Panowie miał kto okazje lub ma znajomego z bmw e39 540i touring?

Wygodne to? Jak wyglada eksploatacja, ceny czesci itp. Jakies bolaczki tego modelu?

 

Jezdzilem tym modelem w kombi w manualu i automacie, ale w dieslu 530d. Osiagi bardzo dobre, spalanie jak na swoja mase i moc dosc niskie (przy lekkiej nodze 6l w cyklu mieszanym). Uklad jezdny to typowe polaczenie sportu i komfortu w jednym. Calkiem niezle fotele. Precyzyjny uklad kierowniczy, zawieszenie dosc komfortowe, ale pozwalajace na nieco ostrzejsza jazde:)

Bolaczki bmw to zazwyczaj elektronika, ale E39 jeszcze sie w miare trzymaly.

volvo ma o niebo lepsze fotele. W zasadzie nie uswiadczylem nigdy jeszcze wygodniejszych...

Fotele dla Volvo od baaardzo dawna projektuje i wykonuje Kinnarps. U nas sprzedają np. meble biurowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , są drodzy, jak to Szwedzi (o ile nie produkują badziewia w rodzaju Ikei). Mają sporo patentów w rozwiązaniach ergonomicznych, rozwiązaniach profilowo-materiałowych etc, taki ergonomiczny funkcjonalizm na wysokim poziomie który Niemcy kładą dla formy i "wrażenia funkcji" (bo z jej zastosowaniem i sensem jest już różnie).

Wnętrza Volvo nigdy nie były przesadnie skomplikowane, regulacja dotyczyła tego co warto było regulować i ustawiać, nigdy nie było naddatku.

Ale to już ogólnie kwestia podejścia do projektowania, podobnie jak w skandynawskich osiedlach i architekturze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Jezdzilem tym modelem w kombi w manualu i automacie, ale w dieslu 530d. Osiagi bardzo dobre, spalanie jak na swoja mase i moc dosc niskie (przy lekkiej nodze 6l w cyklu mieszanym). Uklad jezdny to typowe polaczenie sportu i komfortu w jednym. Calkiem niezle fotele. Precyzyjny uklad kierowniczy, zawieszenie dosc komfortowe, ale pozwalajace na nieco ostrzejsza jazde:)

Bolaczki bmw to zazwyczaj elektronika, ale E39 jeszcze sie w miare trzymaly.

 

W sumie 530d bym tez chetnie przygarnal ale jest jedel feler- 300tys km i wiecej na blacie jakos do mnie mie przemawia:-) Nie szukam skarbonki. Dlatego poluje na duza pb bez lpg. Jest szansa ze przebieg bedzie "normalny"

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

300 tys. km to jest bardzo normalny przebieg w kilkuletnim aucie... Mój były Passat B3 1.8 75 KM, który na pewno królem autostrad nie był, trafił do Polski jako niespełna trzyletnie auto z przebiegiem 180tys.km. Pierwszy właściciel od razu założył pokrowce na siedzenia i nawet przy przebiegu pół miliona km środek nadal wyglądał bardzo dobrze.

Ja wiem ze 300tys km w dieslu to norma zwlaszcza ze auto ma juz ok 10 lat. Przy tym przebiegu trzeba liczyc ze padnie turbo, dwumasa, sprzeglo, jakies wycieki i amory a to najwieksze wydatki:-) Ale zauwaz ze jednak auta z duzymi pojemnosciami maja jednak mniejsze przebiegi. Ostatnio widziallem audi s8 z 2002 roku z 80tys km i to gwarantowane przez salon. Ktos zostawil i wzial nowa s8... Jedynie cena byla duzo za wysoka jak dla mnie:-)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Jeśli dziesięcioletni samochód ma przebieg rzędu 80tys. to wcale nie musi być w lepszym stanie niż to, które ma 200tys. Byłbym gotów stwierdzić, że może być wręcz w gorszym... np. wskutek bardzo długiego okresu nieużywania.

Dlaczego uwazasz ze byl dlugi czas nieuzywany? Byl uzywany czesto ale do prywatnych celow i robil znikome przebiegi. Moje drugie auto zrobilo ok 4:tys km w tamtym roku a uzywane bylo 5 dni w tygodniu:-) smigane wokol komina jak to mowia...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

stecko, wyraziłem tylko swoją opinię...

 

Jeśli samochód ma mały roczny przebieg, to albo jeździ rzadko, albo na krótkich odcinkach. I jedna i druga sytuacja jest niewskazana. Mam porównanie, bo kiedy miałem jedno auto to robiło rocznie około 15kkm. Teraz kiedy korzystam z trzech to jednym robię ponad 10 a dwoma w granicach 3kkm każde.

 

cycus12, szkoda takiego do zabawy...

Ja Ciebie rozumiem. Ale jak auto uzywane czesto to bedzie ok nawet jak krotkie odcinki kilka kilkanascie km. Zawsze to lepiej niz mialby stac w garazu 5 miesiecy a pozniej tydzien smigac i znowu 5 miesiecy w garazu...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.