Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cycus12

(Konto usunięte)

na krótkich trasach jak silnik złapie temperaturę od czasu do czasu jest dobrze po prostu mocno deptać by ruszyć olej... chociaż trudno złapać temperaturę gdy w jedną stronę jedzie się 5km..

Gość nudel1306

(Konto usunięte)

Ja wiem ze 300tys km w dieslu to norma zwlaszcza ze auto ma juz ok 10 lat. Przy tym przebiegu trzeba liczyc ze padnie turbo, dwumasa, sprzeglo, jakies wycieki i amory a to najwieksze wydatki:-) Ale zauwaz ze jednak auta z duzymi pojemnosciami maja jednak mniejsze przebiegi. Ostatnio widziallem audi s8 z 2002 roku z 80tys km i to gwarantowane przez salon. Ktos zostawil i wzial nowa s8... Jedynie cena byla duzo za wysoka jak dla mnie:-)

 

Dobrze Marcin prawi, ze auta z wiekszym przebiegiem moga byc czesto w lepszym stanie niz te z malym. Jest tego kilka powodow: auta jezdzace na malych dystansach (szczegolnie diesle) strasznie dostaja po dupie. Mieszkam zagranica i widze jak takie auta sa uzytkowane. Ludzie na ostatni gwizdek pedza do pracy, czyli typ wsiada do zimnego auta i dzida pare km do pracy, silnik sie nawet porzadnie nie rozgrzeje;] ...nie mowiac o turbinie i innych duperelach. Dlatego ja nigdy bym nie kupil uzywanego diesla. Benzyna jest mniej awaryjna szczegolnie w dzisiejszych czasach w ktorych to diesle maja piezoelektryczne wtryski, filtry dpf, sprzegla dwumasowe i inny szmelc. Ja mam stare volvo 850 2,5 litra benzyna z przebiegiem prawie 300tys km i smieje sie z moich znajomych, ktorzy juz maja podobne naprawy za soba hehe. Takze polecam zwykla wolnossaca benzyne jak najbardziej. Im wiecej dupereli i bajerow tym wieksze prawdopodobienstwo awarii.

pzdr

 

Fotele dla Volvo od baaardzo dawna projektuje i wykonuje Kinnarps. U nas sprzedają np. meble biurowe http://www.kinnarps.com/pl/pl/ , są drodzy, jak to Szwedzi (o ile nie produkują badziewia w rodzaju Ikei). Mają sporo patentów w rozwiązaniach ergonomicznych, rozwiązaniach profilowo-materiałowych etc, taki ergonomiczny funkcjonalizm na wysokim poziomie który Niemcy kładą dla formy i "wrażenia funkcji" (bo z jej zastosowaniem i sensem jest już różnie).

Wnętrza Volvo nigdy nie były przesadnie skomplikowane, regulacja dotyczyła tego co warto było regulować i ustawiać, nigdy nie było naddatku.

Ale to już ogólnie kwestia podejścia do projektowania, podobnie jak w skandynawskich osiedlach i architekturze.

 

Dokladnie. Nawet Jeremy Clarkson w jednym odcinku Top Gear, gdzie testowal volvo S 60R, byl pod wielkim wrazeniem tychze foteli...

Moim zdaniem dobry fotel zapewnia wieksza wygode podrozowania niz komfortowe zawieszenie.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Dokladnie. Nawet Jeremy Clarkson w jednym odcinku Top Gear, gdzie testowal volvo S 60R, byl pod wielkim wrazeniem tychze foteli...

albo ta nasza s60 to jakąś okrojona wersja al wyście nigdy w wygodnych fotelach nie siedzieli ;]

 

nie wiem.. volvo jest wybebeszone i już chwile stoi ale muszę te fotele sprawdzić jeszcze raz..

 

Benzyna jest mniej awaryjna szczegolnie w dzisiejszych czasach w ktorych to diesle maja piezoelektryczne wtryski, filtry dpf, sprzegla dwumasowe i inny szmelc

a benzyna ma cewki, padające katy, sondy i kilka innych które wcale nie są tańsze.

 

BTW: te wtryski są mocniejsze od pd.

Dlaczego uwazasz ze byl dlugi czas nieuzywany? Byl uzywany czesto ale do prywatnych celow i robil znikome przebiegi. Moje drugie auto zrobilo ok 4:tys km w tamtym roku a uzywane bylo 5 dni w tygodniu:-) smigane wokol komina jak to mowia...

Takie jazdy tez nie naleza do dobrych. Sam tak jezdze. Silnik ciagle nie dogrzany i przeciazany.

?👈

Jezeli mialbym zostac z volvo to tylko z silnikiem T5. Ale trafic dobra to sztuka jest:-) Wolnossace spoko ale v8 wtedy mocy mi nie zabraknie:-)

 

Zreszta smigam juz ropniakami 7 lat. Chcialbym wrocic do pb z podtlenkiem:-) Mam nadzieje ze beda tansze w eksploatacji niz dzisiejsze diesle. Nie musza byc najnowsze modele. Ja wole kanciaste i proste z wygladu auta jak bmw e39, volvo v70 czy audi d2 s8 ...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Oni mają swoje łupki roponośne, żadnego Protokołu z Kioto nie podpisali, podatki od benzyny mają niskie - więc stać ich żeby jeździć porządnymi samochodami a nie 4- albo i mniej cylindrowymi "pierdzit stuczit".

 

Poza tym jest sprawą dyskusyjną ile więcej pali silnik 5-cylindrowy w porównaniu z 4-cylindrowym o takiej samej pojemności, mocy i w tej samej technologii. Na pewno jednak brzmi o wiele lepiej.

Ktos słyszał fiata coupe 20V ? Bardzo przyjemny dźwięk :-) 5cyl ;-)

Co do spalania :-D to tam gdzie kończy się ekonomia, tam zaczyna się przyjemność ;-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Inna sprawa że w USA taki numer by nie przeszedł - Amerykanie wiedzą jak powinien brzmieć silnik, każdy jeździł V8 czy V6, dlatego tam ciągle T5 ma 5 cylindrów.

Ten silnik nigdy nie mial 'powodzenia' za Oceanem. Nawet z turbodoladowaniem. Jak ktos tutaj kupuje Volvo (a nie jest to tanie auto) to raczej z wiekszym silnikiem.

 

I im te V6 palą 20 litrów na setkę. Wiem ... bo miałem :-(

To chyba jakiegos szrota miales. 3.5L (typowa V-6) tyle nie pali nawet jak masz ciezka noge.
Ten silnik nigdy nie mial 'powodzenia' za Oceanem. Nawet z turbodoladowaniem. Jak ktos tutaj kupuje Volvo (a nie jest to tanie auto) to raczej z wiekszym silnikiem. To chyba jakiegos szrota miales. 3.5L (typowa V-6) tyle nie pali nawet jak masz ciezka noge.

 

Volvo z innym silnikiem niż whiteblock? Za dużo tego nie było. Redblocka nie liczę bo to juz zacna aczkolwiek historia.

To chyba jakiegos szrota miales. 3.5L (typowa V-6) tyle nie pali nawet jak masz ciezka noge.

3 litry, 202 konie, 4 lata, 60.000 km przebiegu. Szrot ??? Jeździłem po Warszawie używając opcji oszczędnej, nie sportowej zmiany biegów. 20 litrów zimą w korkach to był standard.

 

Z samochodami jest tak że każdy kłamie o wysokości spalania paliwa w swoim samochodzie. Nie tylko przed innymi, także przed sobą !!! Nawet w audio nie ma takiego zakłamania.

 

Auto Świat sprawdził kiedyś ile NAPRAWDĘ spalają przy szybkiej jeździe po mieście Porsche Cayenne i BMW X6. Porsche spaliło 49 litrów / 100 km, BMW 55 litrów / 100 km. Nikt nigdy nie przyzna się do takiego spalania. Każdemu pali 7 litrów ...

 

3 litry, 202 konie, 4 lata, 60.000 km przebiegu. Szrot ??? Jeździłem po Warszawie używając opcji oszczędnej, nie sportowej zmiany biegów. 20 litrów zimą w korkach to był standard.

 

Z samochodami jest tak że każdy kłamie o wysokości spalania paliwa w swoim samochodzie. Nie tylko przed innymi, także przed sobą !!! Nawet w audio nie ma takiego zakłamania.

 

Auto Świat sprawdził kiedyś ile NAPRAWDĘ spalają przy szybkiej jeździe po mieście Porsche Cayenne i BMW X6. Porsche spaliło 49 litrów / 100 km, BMW 55 litrów / 100 km. Nikt nigdy nie przyzna się do takiego spalania. Każdemu pali 7 litrów ...

To chyba bylo b. dawno temu. Z takiej pojemnosci 200 KM?

Ale mówimy o rozsądnym posługiwaniem się pedałem gazu :-) to i mi się udało spalić 2-litrową imprezą 20L na 100km na trasie ;-) w mieście cos koło 40...

 

Wysłane z mojego GT-I9300

A najśmieszniejsze jest to że jak opowiesz jakiemuś frajerowi że 5 metrowy samochód z silnikiem 3 litry pali 6 litrów w trasie i 9 litrów w mieście to jeszcze kiwa głową że to możliwe. Puknij rzesz się jeden z drugim w głowę - praw fizyki nie oszukasz !

 

Dodatkowo amerykany są przystosowane do amerykańskich prędkości autostradowych (90 km / godz) i w Polsce co prawda pojadą 130 / godz ale automat się przegrzewa i szlag go zaraz trafia. Od razu trzeba dodatkową chłodniczkę do skrzyni biegów montować.

A najśmieszniejsze jest to że jak opowiesz jakiemuś frajerowi że 5 metrowy samochód z silnikiem 3 litry pali 6 litrów w trasie i 9 litrów w mieście to jeszcze kiwa głową że to możliwe. Puknij rzesz się jeden z drugim w głowę - praw fizyki nie oszukasz !

 

Dodatkowo amerykany są przystosowane do amerykańskich prędkości autostradowych (90 km / godz) i w Polsce co prawda pojadą 130 / godz ale automat się przegrzewa i szlag go zaraz trafia. Od razu trzeba dodatkową chłodniczkę do skrzyni biegów montować.

Sam jestes frajer. No chyba ze miales 15-to letniego Taurusa czy inny szrot. z lat 90-tych. Nikt nie mowi o spalaniu na poziomie 9 litrow. A te bajki o przegrzewaniu skrzyni to juz pomine milczeniem. Tak tutaj wszyscy jezdza 90km/h. No nie moge! Skad sie takie glupoty biora?. Internetu?

Sam jestes frajer. No chyba ze miales 15-to letniego Taurusa czy inny szrot. z lat 90-tych. Nikt nie mowi o spalaniu na poziomie 9 litrow. A te bajki o przegrzewaniu skrzyni to juz pomine milczeniem. Tak tutaj wszyscy jezdza 90km/h. No nie moge! Skad sie takie glupoty biora?. Internetu?

Każdy warsztat serwisujący samochody USA w Polsce oferuje montaż dodatkowej chłodnicy do skrzyni biegów ! Za każdym razem mi ją oferowano.

Przeciętne ograniczenie prędkości w USA to teraz przeważnie 65 mil. W zeszłym roku ogłoszono że otwarto w USA jeden najszybszy odcinek autostrady pod Austin gdzie można się poruszać z prędkością aż 85 mil...

Każdy warsztat serwisujący samochody USA w Polsce oferuje montaż dodatkowej chłodnicy do skrzyni biegów ! Za każdym razem mi ją oferowano.

Przeciętne ograniczenie prędkości w USA to teraz przeważnie 65 mil. W zeszłym roku ogłoszono że otwarto w USA jeden najszybszy odcinek autostrady pod Austin gdzie można się poruszać z prędkością aż 85 mil...

Jesli oferuja cos takieho to znaczy ze robia ludzi w 'bambuko'. Tutaj to sie zaklada wylacznie to pick-upow albo SUV gdy trzeba pociagnac przyczepe albo lodz (mowie o amerykanskich przyczepach czy duzych lodziach!) I zazwyczaj jest to dopiero wskazane w terenach gorzystych przy naprawde duzych nachyleniach. Wiekszosc stanow ma 70/75 mil/godz ale nikt tak nie jezdzi. Jezdzi sie do 15 ponad limit I to jest powszechne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@jackk a jak z tymi dużymi silnikami w Volvo? Nie daj się prosić. ;)

W stanach Volvo to marka niszowa, bardzo malo tego jezdzi po drogach. To taki pojazd dla pracownikow uniwesrytetow, sekretaerk, biblotekarek i niektorych wykladowcow. Moda, ciekawostka itp.

W stanach Volvo to marka niszowa, bardzo malo tego jezdzi po drogach. To taki pojazd dla pracownikow uniwesrytetow, sekretaerk, biblotekarek i niektorych wykladowcow. Moda, ciekawostka itp.

No co prawda ja z Kanady nadaje ale u mnie tego sporo jezdzi (I sedany czy SUV-o podobne). Panowie jak tak piate przez dziesiate bo pisze z pracy I troche sie skupic musze.

 

@jackk a jak z tymi dużymi silnikami w Volvo? Nie daj się prosić. ;)

Nie za bardzo cie rozumiem? Oto oferta u nas:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) W wiekszosci to 6-tki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.