Skocz do zawartości
IGNORED

Wasze doświadczenia z Transparentem


Elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

*

 

 

 

pro-9 to najwyzszy model i w zasadzie przeznaczony do bi-wiringu.

 

Nie wiem czym sie rozni od bo 11 nie slyszalem. W recenzjach porownawczych mowi sie, ze 11 jest nieco mniej doskonaly w gorze pasma. No i przeznaczony do single-wire.

Co do pro-9 to najbardziej podoba mi sie opinia, ze jest to kabel, ktorego nie widac. I sadzac z tego, co dzieje sie z dzwiekiem uzywajac innych kabli w podobnej cenie to jest to chyba prawda.

 

pro-9 ma wyjatkowo dobra neutralnosc i balans co powoduje, ze sluchanie jest przyjemnoscia a nie rozdzielaniem wlosa na czworo. Ostatnio szukalem kabla dla rotela i testowalem nordosty (troche o tym w opiniach a bedzie wiecej bo jeszcze dopisze Solar Wind). Sa generalnie suche i ze splycona scena. HT pro-9 ma wszystko co trzeba bo jest i scena i szczegolowosc i przyjemnosc sluchania. Po prostu brak slabych punktow przy doskonalej szczegolowosci. Inne kable jakie slyszalem mialy cos ekstra w zamian za jakies minusy. No i wtedy kwestia priorytetow jest, czy kupimy czy nie. W przypadku HT ryzyko wpadki jest minimalne. Tak sadze. nordost w janym systemi moze okazac sie meczacy ze swym nadmiarem szczegolow, ktore w koncowym rozrachunku gubia gdzies muzyke jako taka. Robia dobre wrazenie w pierwszej chwili ale po kilku godzinach sluchania zostaje tylko zadziwienie, ze tyle jest na naszych plytach nowego i nieznanego ale przyjemnosc sluchania gdzies ginie.

Prosze, wezcie pod uwage takie slowa z recenzji nordostow, ktore maja naprawde swoje odzwierciedlenie w zyciu:

chirurgiczna sterylnosc, klinika, milimetrowa rozdzielczosc, itd.

Lataja skalpele, krew sie leje, a gdzie muzyka?

HT pro-9 ma takze odrobine ciepla co w moim przypadku jest komplementem.

 

pzdrw

 

soso

 

pzdrw

 

soso

analog: to jakieś MITy ;-)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Próbowałem HT pożyczonego od Lolo. Niestety u mnie w systemie "wyłazi" srebro. Jaszcze jak jest samo srebro to może być ale mieszanka z miedzią jest nie do przyjęcia. Słychać "pośpiech" w górnych rejestrach. To samo z Fadelem. Miedź ze srebrem nie gra równo. Natomiast słuchałem Siltecha 60G czyli srebro ze złotem i to było o.k.

 

Pzdr.

Co racja to racja. MITy i HT sa rozne. Ale chodzilo o wymiane na HT pro-9.

 

Ponizej 3 oceny, ktore znalazlem.

 

Oczywiscie, nie chodzi o porownywanie kabli za 3000 zl z kablami za 60 000 zl.

 

Jeff Fritz

 

was asked to review formally a complete Harmonic Technology system that was chosen by the company to mate well with my components. The individual cables that make up the top-of-line Harmonic Technology package include the Pro-9 Plus speaker cable, Pro-Silway Mk II interconnects and the Pro-AC11 CL3 power cords. This trio replaced a horde of Transparent Audio Super XL cables that have served me well for some time.

 

Conclusion

In several very important areas, the Harmonic Technology cables are the best I’ve heard. In terms of midrange clarity, treble purity and air, and low overall coloration, they outperformed my long-term reference. If I had to pick nits, their low-bass control and impact aren’t state of the art, but even here they are very good. The speaker cables and interconnects improved the overall sound of my system significantly.

 

Finally, I’d like to touch on an issue that Greg Weaver concluded with in his article: value. When considering the extreme price tag on many of the state-of-the-art cable contenders, the Harmonic Technology cables offer unrivaled bang for the buck. Build quality is excellent and the sound quality offered, at any price, is hard to fault. Review components come and go. Who knows what will synergistically fit my system with a source or amplification change? For now, though, add me to the list of music lovers singing the praises of Harmonic Technology.

 

*****

 

Reviewed by: Randy Young, Audio Enthusiast, from Clinton,TN,USA

Price Paid: $950

Product Model Year:

2001

Summary:

I have tried many different cables thru the years and none have done what these pro-9 plus cables have done. My MIT's were good cables and I enjoyed them greatly until I made the mistake of changing my processor(upgrade) to a Proceed AVP and loss the use of my Dodson DAC and of course, then my soundstage. Do not get me wrong I like the Proceed overall better than the B & K ref. 30, but the ref. 30 had a pass thru circuit. However, when I get the Proceed upgraded to a AVP2 it will too. Like I said, I tried a few different cable companies all claiming this and that but not until I tried the pro-9 plus, did I get a lot of my soundstage back. I have Legacy Focus 20/20 speakers, which can be bright if not cabled right, sounded GREAT. For a speaker cable to do that much is simiply amazing. If you own these speakers you owe it to yourself to tried these or the magic line, which is suppose to be even better.

Strengths:

smooth, detail, quality made and a soundstage that beats most dacs

Weaknesses:

none

Similar Products Used:

MIT, DH Labs, Straight Wire, XLO, Cardas

 

************

 

Reviewed by: Kureboy99 , Audio Enthusiast, from Fairfax, VA

Price Paid: $670 at Private Dealer

Product Model Year:

2001

Summary:

This cable is very neutral without a hint of adding anythign in the signal path to the speakers. Beautiful, accurate sound with no rolled off highs or piercing mids. I used the old (1996) MIT Terminator 4's before this....man...I was missing a world of detail, internote silence, and depth. I love these speakers and would easily recommend them to anyone...these are not system dependant in any way.

Strengths:

Allowing the intended signal through to the speakers without loosing any information along the way or adding anything to it...'nough said.

Weaknesses:

None

Similar Products Used:

Cheap Monster XP zip cords, MIT Terminator 4's

 

**********

 

pzdrw

 

soso

MIT 4 to nie ta liga. Nowy kosztował 400 pln. To jest najtańszy kabelek do KD.

 

MIT ma KD i Hi-end. W ofercie brak kabelków ze średniej półki.

 

Najtańszy w obecnej ofercie jest Shotgun S3 za 1000$.

 

Pzdr.

MIT 4 to nie ta liga. Nowy kosztował 400 pln. To jest najtańszy kabelek do KD.

 

MIT ma KD i Hi-end. W ofercie brak kabelków ze średniej półki.

 

Najtańszy w obecnej ofercie jest Shotgun S3 za 1000$.

 

Pzdr.

Analog: niestety nie miałem do tej pory kontaktu z MITem.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Przesłuchałem kilka jeśli nie kilkanaście różnych kabli i nic nie zrobiło na mnie tak dobrego wrażenia jak kable MIT Terminator2. Zakupiłem je od gościa z Lublina zupełnie nowe w ciemno (zdecydowałem się bo były w świetniej cenie). Trzeba bardzo mocno podkreślić, że kable te wymagają 2 tygodnie wygrzewania i wtedy dopiero wszystko otwiera się i nabiera rozpędu. Ale skłamałbym jakbym powiedział, że prosto z pudła grały źle. Od razu było słychać klasę.

Moim zdaniem największą zaletą tych kabli jest, że potrafią być bardzo analityczne bez agresji, sztucznego podkreślania góry pasma czy innych wyostrzeń, które w sztuczny sposób dają wrażenie analityczności. Większośc z nas słysząc, że coś gra analitycznie odruchowo przykrywa uszy i przechodzi go dreszcz, jakby usłyszał jakieś zgrzyty. MIT to zupełnie coś innego. Jego analityczność jest niezwykle naturalna, słychać wszystko jak na tacy a jednocześnie jest to zaprzeczenie dźwięku ostrego, agresywnego i sztucznie podbitego. Podobnie jest z dynamiką. Te kable tętnią życiem. A bas to zupełna jazda. Mocny, z wyraźnymi krawędziami ale jednocześnie pełny i mięsisty bez suchości, która pomaga artykulacji.

Równie spektakularną, jeśli nie najbardziej wyróżniającą spośród innych kabli, cechą tych kabli jest stereofonia. Nie jest to parametr, na który szczególnie zwracam uwagę ale kable MIT robią coś takiego z przestrzenią, że powrót do klasycznych kabli staje się niemożliwy. Wszystko nabiera oddechu, rozsuwa sie po scenie. Być może ja jestem niewrażliwy na informacje o przestrzeni ale dopiero na tych kablech zacząłem czuć i odróżniać informacje przestrzenne. Aż śmiać się chce jak z płyty na płytę zmienia się pogłos pomieszczenia. To tak jakbym za każdą zmianą płyty zmieniał pomieszczenie odsłuchowe. Niesamwite. NIGDY wcześniej tego nie słyszałem, choć przejściowo w moim systemie gościły (tylko jako ciekawostka bo to kupa kasy) kable nawet za 6 kPLN. Informacje przestrzenne pojawiają sie w takim stopniu dopiero po ok 2 tyg grania.

Bardzo ciekaw jestem czy ktoś inny ma te kable i co o nich sądzi.

Podobają mi się do tego stopnia, że mam już zamówiony u tego samego gościa IC z serii Shotgun.

Troche usystematyzujmy wypowiedzi o MIT bo robi się chaos.

 

MIT interkonekty do KD czyli 2,3 i 4 są kiepskie (miałem 2 próbowałem też 3). Jesli chodzi natomiast o głośnikowy to rzeczywiście MIT 2 jest b.dobry (sam go posiadam) i uważam, że do 3-4 k pln nie ma konkurentów.

Opis kolegi gg w pełni potwierdzam. To jest inna szkoła jazdy i żeby to stwierdzić trzeba posłuchać.

 

Co do interkonektów to tak jak wspomniałem we wcześniejszych wpisach MIT do stereo to modele tylko referencyjne. Nie ma średniej półki. Natomiast w modelach starszych serii należy uważać na oporność bo interkonekty produkowane są w trzech wersjach low, medium, high.

Nowe serie, które nie pokrywają się ze starymi mają już regulowaną oporność w puszkach.

 

Pzdr.

Małe sprostowanie...

Obecnie po odmłodzeniu linii, Interconnecty występują w 4 kategoriach:

AVT (do kina domowego),

Shotgun,

Magnum,

Oracle.

 

W każdej kategorii mamy trzy modele 1-3, przy czym 1 jest najlepszy w danej kategorii. Zbalansowane dostają w nazwie dopisek Proline. Czyli np Magnum M1 Proline oznacza zbalansowany interkonekt najlepszy w kategorii Magnum.

 

Ps

Miło, że ktoś tak samo ocenia Terminatora 2. Jak fundusze pozwolą wezmą sie kiedyś z jakiegoś Shotguna.

NIKT NIE SŁUCHAŁ :-)))

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Hej wszystkim kablarzom,

 

Wlasnie przeczytalem na stronach Synergistic Research wywiad z ojcem dyrektorem tej firmy, Ted Denney'em Trzecim. Oto kilka ciekawostek wyrwanych z kontekstu (wywiad z gosiem z pisemka Sterophile i dla The Absolute Sound):

 

Sterophile: Jaka firma jest dla ciebie podstawowym konkurentem? MIT, Transparent, AudioQuest?

TDTrzeci: MIT na pewno nie. Transparent jest naszym najwazniejszym wyzwaniem.

 

I kilka 'twierdzen':

 

1. Czasami tanszy kabel jest lepszy od drozszego bo lepiej pasuje do systemu.

 

2. Nie ma systemu idealnego. Tak wiec sa roznice pomiedzy nie-idealnymi komponentami.

 

3. Kable sa filtrami i jako takie musza byc zawsze rozpatrywane w kontekcie wszystkiego, co je otacza, tak innych elementow systemu jak i pomieszczenia odsluchowego, jego akustyki oraz UPODOBAN SLUCHAJACEGO.

 

4. O jakosci kabli nie stanowi stopien przekazywania szczegolow czy neutralnosc ale celem jest oddanie muzykalnosci.

 

5. Najlepsze efekty jezeli zalezy nam na uzyskaniu przyjemnosci sluchania daja kable glosnikowe miedziane. Pewne parametry i cechy kabli srebrnych lub posrebrzanych moga bys lepsze w konkretnych konstrukcjach lub zastosowaniach ale generalnie miedz do glosnikow to jest to.

 

6. Teflon dodaje kablom ceny. Polipropylen jest rownie dobry ale znacznie tanszy : - )

 

7. Istnieieje bardzo wyrazna zbieznosc ocen pomiedzy konkretnymi kablami zastosowanymi w konkretnych konfiguracjach. Przesylalismy doswiadczonym dealerom i audiofilom rozne typy naszych kabli prototypowych do wyprobowania w roznych systemach i do wyrazenia opinii. Wniosek z tego doswiadczenia byl jeden - kable uzyskuja rozne oceny w zaleznosci od konfiguracji sprzetu a nie w zaleznosci od tego ile kosztuja, jakie zastosowano technologie i elementy.

 

8. Dobry kabel nie moze byc tani bo by uzyskac dobra jakosc nalezy korzystac z wielu roznorakich i najczesciej drogich technologii. Nie da sie wygrac synfonii na jednym instrumencie. Ale takze wydajac duze pieniadze warto dobrze je ulokowac. Drogi kabel nie musi byc najlepszy dla twego systemu.

 

9. Kable srebrne sa drogie bo technologia wyprodukowania srebrnego kabla jest droga. Wlasciwie srebrne kable sa zlote : -) ale nie przeklada sie to wprost na wzrosta jakosc dzwieku. 10 razy drozej nie oznacza 10 razy lepiej. Czesto srebrne kable zastosowane w niewlasciwych systemach sa gorsze niz ich tani, miedziani konkurenci (to o interconectach).

 

10. Produkujemy kable w podobnych cenach ale w roznych technologiach by uzytkownik znalazl cos odpowiedniego do swego systemu w danej cenie. Jezeli 3 nasze interkonekty sa w niemal identycznej cenie to taka jest wlasnie tego przyczyna. Nie kazdy kabel sprawdzi sie w twoim systemie.

 

pzdrw

 

soos

Dodałbym pkt 11 - cena kabli to nie tylko zastowany materiał i technologia, ale też w znacznej mierze marketingowa sztuczka -bowiem snobistycznie nastawiony audiofil zawsze będzie wolał ten najdroższy drut ;-)

=>jar1

Po powrocie z urlopu właśnie zapoznałem się z konstrukcją puszki kabla firmy Transparent. Nie wiem czy śmiać się z tych co wierzą w magiczną moc tych puszek czy raczej gratulować firmie pomysłu na zarobienie pieniędzy prostymi metodami.

 

pozdr.

Arkadix

*

 

Smianie sie z tej puszki jest powszechne i pewnie jakos tam uzasadnione. Jednak jest pewne ale. Z tego co czytalem przy produkcji tnie sie kabelek i wykonuje terminowanie a nastepnie indywidualnie dobiera sie tak elemenciki tej puszki by osiagnac zamierzony wynik na mierniku. To ma chyba sens bo takie indywidualne podejscie do uzyskiwania wlasciwych parametrow kabli wykonuje kilka znanych firm o dobrej renomie. A wiec moze?

No i zapewnienia, ze tylko 4% tak przygotowywanych kabli przechodzi potem test charakterystyki - faza, liniowosc, tlumienie - i jest wprowadzana do obiegu.

Kto wie?

 

pzdrw

 

soso

Hmm

 

Jeżeli się nie mylę - nie znam fińskiego - to jest rozmontowany kabelek.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To po szwedzku tak na marginesie.

 

To co widac to filtr RC miedzy zylami + i -

 

Ze takie rzeczy sa w puszkach to pisali juz i w artykule o MIT w hi-fi i muzyka.

Brak zaskoczenia szczerze mowiac. Inna sprawa to co za debil niszczy kabel za tysice zl ;-)

 

pzdrw

 

soso

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.