Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki pre amp do Adam A8x


pintr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję preampu do głośników aktywnych Adam A8X .Znalazłem kilka interesujących mnie propozycji.Z nowych: Audiolab 8200DQ, Vincent SA-31mk , Vincent SA-T1 ,Primaluna Three, z używanych: Linn Majik Kontrol, Classe Audio CP-500 , Pass x 2,5.

W/w głośników słuchałem przed zakupem z CD Arcam 37 i preamp-em Fatman control room.Podobał mi sie bardzo dźwięk który był z tego połączenia.Niestety nie bardzo mam możliwość odsłuchu częći z w/w preamp-ów i chciałbym prosić o pomoc w kupnie, lub ewentualnym opisie który preamp ,jak gra?

Chciałbym jakoś zintegrować moje kino domowe ze stereo i tu być może będzie lepszym wyborem procesor kina domowego np: Marantz AV 7005 + do tego jakiś dobry napęd CD?

Pisałem już w dziale stereo ,ale niestety nie ma żadnego odezwu ,pomyślałem że może tutaj ktoś pomoże.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/91863-jaki-pre-amp-do-adam-a8x/
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podpowiedział: omijaj modele bez wyjść zbalansowanych. XLR mniej jest podatne na zakłócenia, a jakby nie patrzyć jest to istotne przy dłuższych kablach i sygnałach niewielkiej mocy, występujących przy regulacji głośności po stronie DAC.

 

ps. jest taki temat "

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ", tam coś ekstra może znajdziesz (skoro chcesz integrować kino).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chciałbym jakoś zintegrować moje kino domowe ze stereo ...

 

Nie pozostaja Ci nic innego jak ... zakup w dobrym sklepie i ew. korzystanie z uprawnień

wynikających z Ustawy Konsumenckiej ( 10 dni na zwrot w przypadku zakupu przez internet)

 

Nic nie napisałeś o ew. kwocie na ten zakup, jak i o swoich oczekiwaniach. Pozostaje Ci

trochę pobłądzić i sprecyzować potrzeby. Adamy nie są zbyt wielkie, więc jeśli masz w

okolicy kilka dobrych sklepów, to sprawa wydaje się prostsza.

 

Jeśli nie masz urazów do marek typu : DENON, Marantz, Onkyo , to one mają w ofercie

preampy/procesory godzące kino ze stereo, także z XLR-ami na wejściu i wyjściu.

 

DENON -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ONKYO -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

MARANTZ -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

lub ich wcześniejsze wersje (jeśli nie zależy Ci na extra nowinkach)

 

Oczywiście jakość obróbki przez ich wewnętrzne DAC musisz ocenić samodzielnie, wątpię

aby różnice były znane komuś, kto za Ciebie wybierze pod Twój gust.

 

Oczywiście idąc dalej w las, to pojawią się i inne rozwiązania za dużo większą kasę od

innych firm, z reguły z "hi-endową" nalepką lub uważanych za te, które posiadły jakąś

magiczną wiedzę i tylko ich produkty potrafią zagrać. Może Arcam FMJ AV888, a może coś

z oferty ANTHEM -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam ,kwota jaką mam do wydania ,wydawało mi się że wynika po części z mojego wpisu ,,audiolab ,prima luna... to koszt około 1200 -1500 eur. Oczywiście jeśli da się taniej to tym lepiej.

Nie chciałem żeby ktoś wybierał za mnie ,chciałem żeby ktoś ,kto słuchał w/w opisał mi brzmienie .Niestety nie jestem osłuchany w wielkiej ilości sprzętu .Dlatego napisałem tutaj żeby ktoś się wypowiedział .

Pisałem wyżej z czym słuchałem ,i że takiego dźwięku poszukuję.

Na dzień dzisiejszy słucham ADAM-ów przez wyjście pre w amplitunerze Harman Kardon AVR 240 . Dźwięk w porównaniu do CD Arcama i pre Fatmana jest mało precyzyjny , gubi się przy słuchaniu muzyki rockowej ( przestery gitarowe itp.) brzmi jakby zza koca , a wysokie tony są kłujące i natarczywe.Poszukuję dźwięku pełnego otwartego ,precyzyjnego ,bez kłującej góry.

Miałem pożyczony DAC Arcama rDac ,jak również CD Arcama ,niestety dźwięk nie różnił się od tego co mam ,więc dlatego moje podejrzenie padło na pre w amplitunerze ,że to on degraduje dźwięk.

Po części właśnie myślałem o procesorze KD (myślałem o Marantu AV7005 ,jak i o w/w Anthemie AVM 40 lub 50( co do niego nie mam pewności jak by było z dźwiękiem HD) bo to trochę by pogodziło stereo z kinem domowym.Lecz jednak stereo jest dla mnie ważniejsze .

Co do kupna w sklepie internetowym i zwrocie ,to nie mieszkam w Polsce ,ale w Belgii ,i znam tylko redcoon ,z ebay i pixmanii nie chcę kożystać ,więc raczej nie będę miał możliwości odsłuchania i ewentualnego zwrotu.

Te nowe ADAM mają chyba wszystkie dominującą górę. Osobiście ściągnąłem w A7X regulatorem High Shelf z tyłu 2/5 skali (po tym zabiegu góry było mniej-więcej tyle co w niedotykanych APS IO z tekstylnym wysokotonowcem). Basu też zdjąłem 1/5 skali (po tym zabiegu nie było go mniej niż w APS IO w których był włączony kontroler basu ustawiony na neutralne zero).

 

ps. pomiary w EiS pokazują że je bardziej wyrównałem, bo domyślnie był uśmieszek, choć mieszczący się gdzieś w granicach +-2,5 dB

Nie pozostaje Ci nic innego jak zapoznać się z prawem do zwrotu w kraju w którym mieszkasz,

lub podróżowanie z ADAMami po lokalnych salonach. Zgadywanie jak zagra taka konfiguracja nie

ma sensu, bo jest tutaj trochę zmiennych. Możesz równie dobrze kupić WADIĘ z regulacją wyjść

i niby temat stereo miałbyś załatwiony :), ale jeśli poszukujesz uniwersalności to trochę ciężej.

Na 100% preamp tego Marantza kasuje HK AVR 240, bo to przecież słaba popierdułka, a jeśli w dodatku

napęd był taki sobie, to z g...a bata nie ukręcisz.

 

Przede wszystkim co ma być źródłem ? CD analogowo, cyfrowo ? To już determinuje gdzie ma być

najlepszy DAC. Pamiętaj także, że formaty HD Audio z BD wymagają HDMI, a tego w preampach

stereo nie uświadczysz. Na płytach BD oprócz ścieżek wielokanałowych HiRes są także gęste ścieżki

STEREO, więc jeśli chciałbyś z tego dobrodziejstwa skorzystać, to pierwszy wybór wydaje się dobry.

Można by tak długo, a rozwiązania nie widać. W tych pieniądzach porównaj Marantza i Onkyo.

Aby osiągnąć oczekiwany efekt niestety musisz sam wybierać - słuchać, słuchać, słuchać ....

 

Tutaj możesz podpytać kolegę, który zakupił takowego Marantza i jest baaaardzo zadowolony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nie o to chodzi ,ja wiem że mogę odjąć lub dodać z tyłu na regulatorach. Chodzi mi o to że wiem jak one grają z tym co opisałem wcześniej i moje wrażenia odsłuchowe były porównane do tego połączenia. To co napisałeś to może być samo pomieszczenie i jego mody własne, wtedy już sobie konkretnie regulujesz czego dodać ,a czego odjąć . Nie napisałem że jest za dużo wysokich (jest ich w sam raz),tylko że są one pogubione ,nieprecyzyjne i kłujące ,a nie były takie jak odsłuchiwałem w sklepie.

 

Pisaliśmy w tym samym czasie ...to było do Kyle

 

Przede wszystkim co ma być źródłem ? CD analogowo, cyfrowo ? To już determinuje gdzie ma być

najlepszy DAC. Pamiętaj także, że formaty HD Audio z BD wymagają HDMI, a tego w preampach

stereo nie uświadczysz. Na płytach BD oprócz ścieżek wielokanałowych HiRes są także gęste ścieżki

STEREO, więc jeśli chciałbyś z tego dobrodziejstwa skorzystać, to pierwszy wybór wydaje się dobry.

Można by tak długo, a rozwiązania nie widać. W tych pieniądzach porównaj Marantza i Onkyo.

Aby osiągnąć oczekiwany efekt niestety musisz sam wybierać - słuchać, słuchać, słuchać ....

 

 

Źródłem ma być odtwarzacz CD ,ale najpierw muszę kupić jakiś preamp , i dlatego właśnie rozważałem audiolaba 8200 cdq ( połączenie cd i pre) później zobaczyłem że w podobnych cenach można już kupić procesor KD i pomyślałem ,że najwyżej później dokupię odtwarzacz CD.No ale właśnie zawsze zostaje posłuchanie przed kupnem,a z tym już trochę więcej zachodu .Sklepy fizyczne które znam nie wszystkie są chętne do wypożyczania sprzętu ,a znowu z głośnikami (wcale nie są takie małe) jeździć to troche upierdliwe....wiem wiem i tak najpierw posłucham przed kupnem .... A z kolei nawet jak wypożyczę gdzieś np. tego Marantza i przesłucham w domu ,to i tak nie będę miał pewności jak gra z CD a na wypożyczenie i CD i Marantza mnie nie stać i takie małe koło się robi....ech muzyka ,ile to zachodu żeby sobie posłuchać :-)

To co napisałeś to może być samo pomieszczenie i jego mody własne,

Dla czego stojące w tym samym pomieszczeniu APS IO nie miały przejaskrawionej góry? (porównanie A/B) Dla czego w pomiarach "Estrada i Studio" wyszła im podbita góra (w ADAM)? Te poszlaki jasno wskazują że góry jest za dużo. A nawet jeśli jakimś cudem w firmie ADAM udało im się uzyskać niepodbitą górę w pomiarach w komorze bezechowej, to tylko by dowiodło że monitory te mają nierównomierny SPL pod kątem, co w pomieszczeniu innym niż komora bezechowa, daje taki efekt a nie inny (czyli że góry jest za dużo).

Dla czego stojące w tym samym pomieszczeniu APS IO nie miały przejaskrawionej góry? (porównanie A/B) Dla czego w pomiarach "Estrada i Studio" wyszła im podbita góra (w ADAM)? Te poszlaki jasno wskazują że góry jest za dużo. A nawet jeśli jakimś cudem w firmie ADAM udało im się uzyskać niepodbitą górę w pomiarach w komorze bezechowej, to tylko by dowiodło że monitory te mają nierównomierny SPL pod kątem, co w pomieszczeniu innym niż komora bezechowa, daje taki efekt a nie inny (czyli że góry jest za dużo).

 

W ADAMach jest specyficzny głośnik wysokotonowy ,poczytaj o nim ,tam jest sporo napisane min. że dźwięk rozchodzi się dużo szybciej niż z normalnych głośników i ma większe pasmo przenoszenia. Nie wiem czym mierzyłeś ,ale ja jak zapuściłem pomiar autokalibracji w ampli Harman Kardon to poprostu zgłupiał i prawie mi wyciszył zupełnie głośniki ???..może tu jest przyczyna zbyt wysokiej góry ( ja już napisałem jak dla mnie wysokich tonów jest w sam raz ,tyle że nie są tak precyzyjne i niekłujące jak przy podłączeniu lampowego pre)

W ADAMach jest specyficzny głośnik wysokotonowy ,poczytaj o nim ,tam jest sporo napisane min. że dźwięk rozchodzi się dużo szybciej niż z normalnych głośników i ma większe pasmo przenoszenia. Nie wiem czym mierzyłeś ,ale ja jak zapuściłem pomiar autokalibracji w ampli Harman Kardon to poprostu zgłupiał i prawie mi wyciszył zupełnie głośniki ???..może tu jest przyczyna zbyt wysokiej góry ( ja już napisałem jak dla mnie wysokich tonów jest w sam raz ,tyle że nie są tak precyzyjne i niekłujące jak przy podłączeniu lampowego pre)

Ja nie mierzyłem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

... ale na ucho gra to u mnie tak jak im wyszło w pomiarach. Po korekcji regulatorami z tyłu (przyciszenie góry i subtelne przyciszenie dołu) jest dopiero naturalnie. APS IO grało dla odmiany równo bez manipulacji w moim pomieszczeniu. Nawet KEF Q1 który ma specyficzne podbicie góry (wąskopasmowe) mają tej góry mniej niż ADAM ustawione na zero.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W linku podanym przez ciebie ,autor własnie twierdzi że nie zauważył aby ADAM-y grały zbyt jasno i męcząco ,na wykresie jest rónież równo bez korekcji(czerwona linja).

Ja mam A8X więc balans tonalny pewnie jest bardziej przesunięty w dół z racji większego głośnika niskotonowego.APS-ów nie słuchałem więc się nie wypowiem .Ale może wróćmy już do tematu bo trochę z niego zbaczamy.

Wszystko już właściwie tutaj powiedziano - znamy budżet, znamy docelowe przeznaczenie, nie wiemy

jedynie czy to ze sobą odpowiednio zaiskrzy, dlatego musisz się zebrać na odsłuchy w salonie.

 

Zrób tak (jeśli mogę coś zasugerować):

 

- zaopatrz się w płyty BD, choćby takie: David Foster, Michael Buble, Chris Botti, Pink Floyd (DSOTM)

- w salonie każ sobie podpiąć pod Marantza z Adamami jakiś Blu-Ray połączony po HDMI

- wybierz ścieżkę STEREO z menu płyty BD

 

Jeśli natychmiast nie wywali CIę z butów,(a jest taka możlliwość) to szukaj dalej.

W przypadku zaiskrzenia masz wszystko ze sobą pogodzone i problem z głowy.

Napęd wykorzystasz jedynie jako transport AV, a całą resztą zajmie się Marantz.

 

Na inne gonienie "uniwersalnego" króliczka potrzebny jest pękaty trzos, ale czy

warto, to musisz ocenić już samodzielnie - nikt nie wskaże Ci świętego grala za "grosze".

 

3mam kciuki i wierzę, że zaiskrzy. :)

Wszystko już właściwie tutaj powiedziano - znamy budżet, znamy docelowe przeznaczenie, nie wiemy

jedynie czy to ze sobą odpowiednio zaiskrzy, dlatego musisz się zebrać na odsłuchy w salonie.

 

Zrób tak (jeśli mogę coś zasugerować):

 

- zaopatrz się w płyty BD, choćby takie: David Foster, Michael Buble, Chris Botti, Pink Floyd (DSOTM)

- w salonie każ sobie podpiąć pod Marantza z Adamami jakiś Blu-Ray połączony po HDMI

- wybierz ścieżkę STEREO z menu płyty BD

 

Jeśli natychmiast nie wywali CIę z butów,(a jest taka możlliwość) to szukaj dalej.

W przypadku zaiskrzenia masz wszystko ze sobą pogodzone i problem z głowy.

Napęd wykorzystasz jedynie jako transport AV, a całą resztą zajmie się Marantz.

 

Na inne gonienie "uniwersalnego" króliczka potrzebny jest pękaty trzos, ale czy

warto, to musisz ocenić już samodzielnie - nikt nie wskaże Ci świętego grala za "grosze".

 

3mam kciuki i wierzę, że zaiskrzy. :)

 

No właśnie nie wszystko zostało powiedziane.Mi zależało na opini ludzi którzy mieli w swoim torze jakiś preamp i czy zmieniał on dźwięk na plus lub minus ,czy muzyka brzmiała bardziej "lampowo" lub " tranzystorowo". Często jest polecane podłączenie w tor, CD jako transportu ,lub DAC celem poprawy dźwięku stereo i dodanie końcówki stereo .Niestety po moich testach grało to prawie identycznie i niewiele to wniosło .Dlatego szukałem opini czy dobry preamp ,lub jak sie teraz okazuje procesor KD ma wpływ (jaki?) na końcowy odbiór dźwięku.

Słuchanie poszczególnych elementów w sklepie ma swoje duże plusy,lecz nadal nie miałbym bezpośredniego porównania do całości mojego sprzętu ( no chyba że wezmę wszystko do sklepu :-) )

Wiem że nikt za mnie nie wybierze i że sam musze posłuchać poszczególnych konifiguracji ,ale zawsze miałbym możliwość zawężenia pola poszukiwań i byłoby łatwiej.

Niemniej dziękuję za wszystkie wpisy zawsze to bliżej celu.

Jak wiesz, to przy połączeniu analogowym idealny preamp powinien być przezroczysty - jeśli

upiększa lub degraduje, to nie jest to dobre ogniwo. Nie licz więc na fajerwerki w tym

połączeniu. Średni player nie może nic "zyskać" nawet przy połączeniu z preampem za 1mln.$ :)

 

W przypadku połączenia cyfrowego z poprawnym źródłem, całą zabawę z sygnałem przejmuje na

siebie procesor i to od jego DAC-a i stopnia pre wszystko zależy. Jak to sprawdzić napisałem

powyżej - to najlepszy sposób, bo pokazuje potencjał. Latanie i podłączanie analogiem mija

się chyba z celem, to wtopa w, z reguły drogi,dobry DAC w napędzie i zniweczenie tej jakości

poprzez preamp (o ile jest dużo niższej klasy) Doświadczenia wykazały, że w takiej konfiguracji

cena transportu może staanowić jedynie ułamek ceny procesora, a efekt będzie i tak wzorowy.

 

Jeśli chcesz mieć "wszystko" w tej cenie, to właściwie już mogę potwierdzić Twój wybór.

Nie bardzo jest w czym wybierać (może ONKYO), mam nadzieję, że potwierdzisz moje zdanie.

Idź do sklepu i kup tego Marantza - nie wierzę, że przy takiej specyfice towaru i jego cech

nie będzie możliwości zwrotu gdyby jednak dźwięk nie powalił Cię od pierwszych taktów. :)

Tańszym tak ,ale z tego co doczytałem ,to sterowanie głośnościa jest tylko w domenie cyfrowej ,a tu już przy cichym słuchaniu następuje degradacja dźwięku. CDQ 8200 ,DQ 8200 ma możliwość sterowania i w domenie cyfrowej i analogowej.Chyba że jednak jest możliwość analogowej regulacji ,to w takim razie wezmę i jego pod uwagę.

 

Jak wiesz, to przy połączeniu analogowym idealny preamp powinien być przezroczysty - jeśli

upiększa lub degraduje, to nie jest to dobre ogniwo. Nie licz więc na fajerwerki w tym

połączeniu. Średni player nie może nic "zyskać" nawet przy połączeniu z preampem za 1mln.$ :)

 

W przypadku połączenia cyfrowego z poprawnym źródłem, całą zabawę z sygnałem przejmuje na

siebie procesor i to od jego DAC-a i stopnia pre wszystko zależy. Jak to sprawdzić napisałem

powyżej - to najlepszy sposób, bo pokazuje potencjał. Latanie i podłączanie analogiem mija

się chyba z celem, to wtopa w, z reguły drogi,dobry DAC w napędzie i zniweczenie tej jakości

poprzez preamp (o ile jest dużo niższej klasy) Doświadczenia wykazały, że w takiej konfiguracji

cena transportu może staanowić jedynie ułamek ceny procesora, a efekt będzie i tak wzorowy.

 

Jeśli chcesz mieć "wszystko" w tej cenie, to właściwie już mogę potwierdzić Twój wybór.

Nie bardzo jest w czym wybierać (może ONKYO), mam nadzieję, że potwierdzisz moje zdanie.

Idź do sklepu i kup tego Marantza - nie wierzę, że przy takiej specyfice towaru i jego cech

nie będzie możliwości zwrotu gdyby jednak dźwięk nie powalił Cię od pierwszych taktów. :)

 

Trochę źle sformułowałem ,chodziło mi o porównanie dobrego preampu ,do tego wbudowanego w mój amplituner AV.

Wiem że dobry preamp ma być przeźroczysty....ale jak widać z moich doświadczeń ten w moim AV jest raczej "kocowaty" :-) w sensie że dźwięk jest jakby zza koca.

Rozumiem że twierdzisz że po kupnie tego Marantza dźwięk powinien znacznie się poprawić ...w takim razie wezmę go pod uwagę .

Nie wiem kiedy będę miał czas na posłuchanie ,wyporzyczenie ,ale postaram się opisać dalsze boje z preampami ,procesorami ,DAC-ami itp.

Tańszym tak ,ale z tego co doczytałem ,to sterowanie głośnościa jest tylko w domenie cyfrowej ,a tu już przy cichym słuchaniu następuje degradacja dźwięku. CDQ 8200 ,DQ 8200 ma możliwość sterowania i w domenie cyfrowej i analogowej.Chyba że jednak jest możliwość analogowej regulacji ,to w takim razie wezmę i jego pod uwagę.

 

W UK użytkownicy piszą, że nawet przy niskich poziomach cyfrowa regulacja jest lepsza.

W tych adamach jest regulacja wzmocnienia?

W UK użytkownicy piszą, że nawet przy niskich poziomach cyfrowa regulacja jest lepsza.

W tych adamach jest regulacja wzmocnienia?

 

Regulacje jest ,ale w przypadku słuchania muzyki jest ona mało poręczna ,gdyż trzeba w obu głośnikach regulować osobno.

Co do regulacji cyfrowej ,wszędie piszą ,że jednak odbywa się ona kosztem jakości dźwięku ,jest o tym sporo w internecie ,jak ona się odbywa ,więc nie będę tłumaczył .

Regulacje jest ,ale w przypadku słuchania muzyki jest ona mało poręczna ,gdyż trzeba w obu głośnikach regulować osobno.

Co do regulacji cyfrowej ,wszędie piszą ,że jednak odbywa się ona kosztem jakości dźwięku ,jest o tym sporo w internecie ,jak ona się odbywa ,więc nie będę tłumaczył .

Z mojego doświadczenia praktycznego regulacja cyfrowa jest lepsza od analogowej, nawet przy cichym odsłuchu. Na analogach (tradycyjnych ślizgowych) miałem już poza nie trzymaniem balansu nawet zmianę barwy (czego nigdy nie miałem na cyfrowych). Miałem też KRK Ergo, gdzie jest cyfrowo sterowany potencjometr analogowy, ale co z tego skoro ta puszka za ponad 2 tys. złociszy sieje wysokimi szumami własnymi, kiedy regulator przekracza godz. pierwszą. Tak czy inaczej jak bym miał w ciemno kupować jakiś DAC to po tysiąckroć bardziej pewny jestem sukcesu, przy wyborze modelu z cyfrową regulacją ... nie bez powodu.

Co do regulacji cyfrowej ,wszędie piszą ,że jednak odbywa się ona kosztem jakości dźwięku ,jest o tym sporo w internecie ,jak ona się odbywa ,więc nie będę tłumaczył .

 

ależ nie musisz mi niczego tłumaczyć:) Dziękuję za uprzejmość.

W tym konkretnym przypadku nie masz racji, poczytaj przy ilu bitach pracuje przetwornik w 8200/mdac.

Nie odpowiem na pytanie zawarte w temacie, bo nie mam tych adamow, ale mialem kilka(3)preampy, i moge zdecydowanie powiedziec,ze roznia sie niemilosiernie,nawet te drogie, wiec nie idz moja droga, czyli kupowanie /sprzedawanie, bo to dluga droga i nie miarodajna.

dopiero ostatni sprzet jaki zakupilem porownywalem bezposrednio,czyli zanim sprzedalem poprzedni. okazuje sie ze z drugiej reki ja kupowalem w twoim budzecie, mam obecnie manleya shrimpa(stara wersja)ktory pobil wszystko co do tej pory mialem- rogue99(prawie 3tys dol), simaudio p3, i mialem kilka odsluchanych w sklepach(ale nie na moich klockach).wiekszosc to lampowce.

w tym budzecie(co do tej pory wydawalo mi sie gora pieniedzy za pre) rowniez musisz byc ostrozny,bo tez sa buble. polecam odsluch shrimpa, dla mnie w tej cenie super sprzet.

moze jutro podlacze mojej corki glosniki aktywne tannoy-e, to cos skrobne, sa sporo tansze od adamow, ale zobaczymy..

rs

Nie wiem czym mierzyłeś ,ale ja jak zapuściłem pomiar autokalibracji w ampli Harman Kardon to poprostu zgłupiał i prawie mi wyciszył zupełnie głośniki ???..może tu jest przyczyna zbyt wysokiej góry ( ja już napisałem jak dla mnie wysokich tonów jest w sam raz ,tyle że nie są tak precyzyjne i niekłujące jak przy podłączeniu lampowego pre)

 

Może coś w torze masz źle odfiltrowane i sieje ci po "ponadakustycznej" (powyżej 20kHz) i dla tego Harman Kardon tobie dobrze zdiagnozował wyciszył.W lampach często już na dzień dobry masz taki filtr w postaci kiepskiego trafa nie przenoszącego często wyżej niż 12 kHz

 

sam pisałeś że podczas zakupu słuchałeś na lampie i było dobrze :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Może coś w torze masz źle odfiltrowane i sieje ci po "ponadakustycznej" (powyżej 20kHz) i dla tego Harman Kardon tobie dobrze zdiagnozował wyciszył.W lampach często już na dzień dobry masz taki filtr w postaci kiepskiego trafa nie przenoszącego często wyżej niż 12 kHz

 

sam pisałeś że podczas zakupu słuchałeś na lampie i było dobrze :)

 

Zaciekawiło mnie to co napisałeś .Mógłbyś to trochę bardziej rozwinąć ,bo nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli pisząc "sieje po ponadakustycznej " i ewentualnie gdzie szukać problemów ?

Chociaż ,czy to możliwe że aż tak mi je wyciszył ? przedtem miałem JBL e 80 i je wysterowywał normalnie .

Hej,

wiec rano nie bylo czasu, ale po pracy zrobilem krotki test tannoy 501a z pre manleya, niestety werdykt jest tylko jeden- to nie ta klasa glosnikow, zero czegokolwiek przy dynaudio focus i manleyach,

czyli albo te glosniki sa bardzo kiepskie, albo nie pasuja do shrimpa, wiec droga do sukcesu bedzie dosc dluga ...

pozdrawiam

rs

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tannoy 501a to ... low-end jak by nie patrzyć. Z drugiej strony Dynaudio Focus 140 mają uśmiech dyskoteki, którego może oczekujesz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... a którego to Tannoy zapewne nie mają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

trudno sie nie zgodzic, choc gora w tannoyach zaskakuje fajna dokladnoscia, jednak reszta to juz gorzej niz zle, zero basu, zero sceny,etc, w focusach juz nie graja glosniki,skrzynki, gra caly pokoj, szeroko,gleboko, naturalnie, oczywiscie to pewnie nie koniec swiata, bo sa lepsze glosniki, ale ja mam przyjemnosc ze sluchania kazdego dnia,a duzo lepsze glosniki kosztuja duzo wiecej, jesli nie dwa trzy razy wiecej?

swoja droga ciekawe, jakby wypadly focusy aktywne,lub bma 5/6 aktywne ze shrimpem-bardzo by mi sie taki test przydal,moze ktos mial przyjemnosc???

pozdrawiam

rs

Dzięki za chęć przetestowania i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Widać tu że nie każdy pre do nie każdych głośników pasuje.Więc tylko odsłuch u siebie i na swoim docelowym sprzęcie będzie miarodajny.

Byłem dzisiaj w następnym sklepie,powiedzieli że Marantza moga wypożyczyć do domu ,i co się okazało dali mi całkiem niezłą cenę za niego 1350 eur. Pytałem również o Primalunę lampową ,powiedzieli że nie mają w sprzedaży ,ale jak mi się uda gdzieś posłuchać to mogą ja dla mnie sprowadzić w równie fajnych pieniądzach.

Marantza narazie nie mają na stanie ,więc będę musiał poczekać. Jestem ciekaw czy ten Marantz ociepliłby trochę górę i wprowadził pożądek (żeby nie było kakofoni dźwięku) w porównaniu do pre Harmana?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.