Skocz do zawartości
IGNORED

Bang Olufsen B&O Klub


tdziwosz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, Radio_gaga napisał:

dina przelutować na RCA

... albo zrobić przejściówkę.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.04.2020 o 23:29, eMCZe napisał:

Nuda tutaj, cisza, linia ciągła na obrazie fal mózgowych. A dziwne to przy tak ciekawym sprzęcie. Audiostereofowicze podniecają się starymi NAD'ami, MACami, KEFami, Klipschami, Sansuiami, Infinity'ami i wszelakimi innymi a w drugim poście czytam, że BeO to nie HiFi. Może więc przybliżyć trochę sprzętu, który naprawdę jest warty uwagi, posłuchania i posiadania. Mało kto wie, że w latach 70tych seria Beovox'ów biła w odsłuchach Klipsche Cornwall'e i Cornerhorn'y czy Yamahy NS 1000 i 690, które stawiane są tu na piedestały. Mało kto wie, że w sprzęcie domowym stosowali te same układy oraz rozwiązania, co w sprzęcie dla profesjonalistów. Że jakość wykonania była wyższa niż japońskich konkurentów. Że wiele rozwiązań stosowali jako pierwsi. Ogólnie to tendencja światowa, Audiostereo, Audiokarma, DIY... mówisz o BeO słyszysz fuj. Pytasz co znałeś, czego słuchałeś i zapada cisza, po prostu tak się utarło i już. Jest też i druga strona, tacy którzy poznali, słuchali i stawiają ten sprzęt na równi z perełkami innych firm i mając świadomość tego co śłyszeli nie boją się do tego przyznać. Nie będę mówił, że to najlepszy sprzęt na ziemi, że wszystko inne jest złe ale trochę BeO już miałem, trochę oddałem bez emocji w dobre ręce a trochę zostało na zawsze i tym z przyjemnością się podzielę. Może więc trochę historii ??

Tak w ogóle to może od złej strony zacząłem z pytaniami 🙂

Mam zamiar zakupić beograma cd4500 w świetnym stanie wizualnym. Ma kosztować 1000 pln. Wiem że to dosyć wysoka kwota za tak leciwy sprzęt ale.. taniej już raczej nie będzie. Sprawdziłem ,że laser w razie czego spokojnie można do niego znaleźć.

Jako alternatywę mam beograma 5500 za 800 czy onkyo 7030 za 750.

Sprzęt chce używać jako transport, ewentualnie po analogu. Zależy mi przede wszystkim na wysokiej jakości dźwięku, stąd moje pytanie czy beogram cd4500 może dać więcej niż świetny(w mojej ocenie) design.

Plus mam małe zamiłowanie do sprzętów hifi z lat 90-tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Radio_gaga napisał:

wysokiej jakości

Ogólnie po cyfrze to juz będzie zależało od DACa, CDM 4/11 czy 4/19 nie jest "transportem marzeń". Po analogu TDA1541 będzie grało bardzo dobrze mimo SAA7220 a po małym tuningu dla mnie bije nowe delta sigma, szkoda że mało miejsca bo lampy tam nie włożę. Moim zdaniem 5500 ma lepszą dyskretna konwersję I/V. 

Miałem w zasadzie każdy z ich CD. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, eMCZe napisał:

Moim zdaniem 5500 ma lepszą dyskretna konwersję I/V

Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale czytałem że 5500 jest ciekawszym sprzętem jeśli chodzi o jego wnętrze.

31 minut temu, eMCZe napisał:

CDM 4/11 czy 4/19 nie jest "transportem marzeń"

Zdaje sobie z tego sprawę, szczególnie że planuję wydatek rzędu 500-1500 zł. Jeśli miałbyś jakąś alternatywę, która pod kątem dźwięku będzie na dużo wyższym poziomie przy podobnym pułapie cenowym to będę wdzięczny za propozycje. (myślałem również nad exposure cd2010). 

40 minut temu, eMCZe napisał:

Miałem w zasadzie każdy z ich CD.

Obecnie nie słyszałem żadnego z nich i nie będę miał okazji spokojnie porównać także miło, że znalazłem kogoś zaprawionego w temacie. Jeśli ww. CD-ki nie biją na głowę dźwiękowo CD4500 to pewnie się na niego zdecyduje. Podchodząc czysto technologicznie pewnie bym się zastanawiał nad tańszym onkyo 7030/pioneer pd30 lub właśnie droższym exposure. 

47 minut temu, eMCZe napisał:

Ogólnie po cyfrze to juz będzie zależało od DACa

Tak dla ścisłości, DAC którym dysponuje jest wbudowany w Heglu H80. 

"główny przetwornik Burr Brown PCM1754"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Radio_gaga napisał:

ówny przetwornik Burr Brown PCM1754"

to ja został bym na TDA1541 po analogu po małych modyfikacjach 🙂

 

tu masz link :

 

 

W weekwnd sprawdzę co reprezentują sobą pozostałe wymienione CDP. 

 

A zdziwię Cię że najładniej z BeO brzmiał dla mnie stary CD50 z pierwszym PCM na pokładzie. Ten z loaderem gdzie płytę napisami do dołu kładziesz.

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, eMCZe napisał:

to ja został bym na TDA1541 po analogu po małych modyfikacjach

Jak sprzęt będzie na miejscu, to go osłucham na każdy możliwy sposób 🙂 Myślisz że cd4500 to dobra platforma do modyfikacji?

23 godziny temu, eMCZe napisał:

stary CD50 z pierwszym PCM na pokładzie

to dlaczego przy nim nie zostałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Radio_gaga napisał:

cd4500 to dobra platforma do modyfikacji?

Zależy jakich. Możesz przejść na NOS wywalając nieszczęsny filtr ale stracisz wyjście cyfrowe, możesz pogrzebać delikatnie przy stopniu analogowym. Zrobić lepsze odsprzeganie i filtrowanie napięcia wokół TDA1541 co wniesie bardzo dużo. Na resztę nie ma miejsca. Zegara nie zmienisz bo brak miejsca na zasilacz. Lamp nie założysz bo nie ma miejsca itd... 

 

22 godziny temu, Radio_gaga napisał:

dlaczego przy nim nie zostałeś?

Bo jest na starym pojedynczym PCM, bardzo muzykalny ale brak dla mnie szczegółów szczególnie na górze. Ja sprzęt rozpatruję całościowo i jeżeli reszta jest w stanie przenieść więcej informacji to źródło nie może od tego odstawać. Przeszedłem więc na TDA1541 po zmianie na tryb równoległy, wymianie filtra na SM5840, z dyskretnym niskoszumowym zegarem i dwoma przełączanymi analogami (w jednym doskonale dyskretne OPA a w drugim lampy 6N9S). Mam teraz dynamikę, atak, szczegóły, scenę a jak mi mało to mam DAC na PCM63 po modyfikacjach z całkowicie przeze mnie zrobionym analogiem i jest bosko a reszta mojego systemu jest naprawdę wymagająca i to co do systemu wrzucisz to on to wypluje. Każdy brak w źródle jest słyszalny. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.