Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Poprawa akustyki u Lola


  • Nie możesz odpowiedzieć
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Lolo2

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • Rejestracja: 20.08.2016

Napisano 11.06.2017 - 08:45

Witam, prosilbym o doradztwo (nie klutni) odnosni poprawy akustyki w mojej salce. Salka jest typowo pod Kino/stereo umiejscowiona na poddaszu aczkolwiek nie chcialbym za duzo wiercic w suficie (skosach).

W czym problem co chce osiagnac.

O ile w filmach wydaje mi sie ze wszystko jest ok. To w stereo mam lekki problem z basem - buczenie. Przy glosnych i szybkich kawalkach sluchanie jest praktycznie nie do zniesienia. Wszystkie tony sie zlewaja i jest jeden wielki halas zamiast muzyki.

Pomiary? Raczej nie dla mnie mieszkam na wsi zdala od jakiejkolwiek metropolii wiec bedzie to trudne i nie chce niebotycznych sum inwestowac w akustyke.

Cala moja salke wyceniam na okolo 20 000zl wiec sami widzicie ze inwestycja w akustyke po kilkaset zlotych za metr i pomiary za nie wieadomo ile nie ma raczej sensu.


Nad czym mysle?

1. Panelami absorbcyjnymi, sklejka - welna -obicie jakims materialem.

Teraz pytanie jaki material na obicie bedzie ok? Czy sztuczna skora (efekt wizualny) byloby ok? Czy szukac innego materialu obiciowego?

2. Rozpraszacze schroedera
https://www.google.p...xXfC25GP0gBFIM:


Mam material na zrobienie 4 takich paneli o wym 60x60cm.

Tutaj instrukcja i kod binarny:
https://forum.audio.com.pl/topic/44820-własny-projekt-ustroju-akustycznego-dyfuzor-schroedera/#comment-162695


3. Inwestycja w maty AKU i oklejenie nimi scian, zamiast robienia paneli z welny.

https://www.wyciszamy.net/o/AKU-PR-izolacja-akustyczna/-AKU-PR-140---izolacja-akustyczna/m52


4. Inne rozwiazania....


Rzuty pomieszczenie:


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



Jak widac za ekranem projekcyjnym i kolumnami frontowymi jest sporo miejsca i zapewne bedzie trzeba wytlumic narozniki, nie wiem co ze scianami bocznymi (a raczej skosami) bo pionowe sciany boczne to tylko scianka kolankowa.

No i kwestia co z tylnia sciana, na ktorej zamontowane sa satelity.

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Audiomono

  • Użytkownicy
  • 374 postów
  • Rejestracja: 07.02.2014

Napisano 11.06.2017 - 11:41

Wyświetl postUżytkownik Lolo2 dnia 11.06.2017 - 08:45 napisał

1. Panelami absorbcyjnymi, sklejka - welna -obicie jakims materialem.

Teraz pytanie jaki material na obicie bedzie ok? Czy sztuczna skora (efekt wizualny) byloby ok? Czy szukac innego materialu obiciowego?

Jak już musisz to 3 x ok... Postaraj się aby grubość wełny nie była mniejsza niż 20 cm jeżeli chcesz "zahaczyć" o bas. Więcej info jest na forum...

Wyświetl postUżytkownik Lolo2 dnia 11.06.2017 - 08:45 napisał

2. Rozpraszacze schroedera
https://www.google.p...xXfC25GP0gBFIM:


Na drzwiach to go raczej nie zawiesisz, a to moim zdaniem jedyne optymalne miejsce u Ciebie

Wyświetl postUżytkownik Lolo2 dnia 11.06.2017 - 08:45 napisał

3. Inwestycja w maty AKU i oklejenie nimi scian, zamiast robienia paneli z welny.

https://www.wyciszamy.net/o/AKU-PR-izolacja-akustyczna/-AKU-PR-140---izolacja-akustyczna/m52
...  

Na "buczenie" basu nie pomoże

Wyświetl postUżytkownik Lolo2 dnia 11.06.2017 - 08:45 napisał

4. Inne rozwiazania....

Demontaż aktualnych płyt karton-gips i zastąpienie ich perforowanymi typu Nida, Rigiton, Rigips....

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Lolo2

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • Rejestracja: 20.08.2016

Napisano 11.06.2017 - 13:22

1. Co masz na mysli piszac: "jak juz musisz to 3xok"?

2. Na wielu zdjeciach w google widac ze montuja te rozpraszacze na przednich scianach czy bocznych. Rozumiem ze ty zalecasz takie na tylko na tylniej.

Myslalem o zrobieniu takich dwoch wolnostojacych rozpraszaczy 120x60cm rozkladanych jak sztaluga i postawieniu ich za kolumnami frontowymi.

3. Aha...

4. Sciagac wszystkich karton gipsow nie bede. Ale szkoda ze nie wiedzialem wczesniej ze takie cos mozna stosowac. Nowy dom, wiec gipsow nie bede sciagal moze za rok lublub dwa zajme sie piwnica to tam mam super pomieszczenie prostokatne, ktore bede mogl "budowac" pod audio.

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Lolo2

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • Rejestracja: 20.08.2016

Napisano 12.06.2017 - 20:40

Jakim sposobem najlepiej poprawic bas?

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Acoustic Lab

  • Branża
  • 942 postów
  • Rejestracja: 04.09.2010

Napisano 13.06.2017 - 14:02

Stosując strojone pułapki basowe. A jeśli jest to pomieszczenie ze skosami lub inną zabudową z GK to wzmacniając te ściany, aby nie drgały.
bo akustyka wnętrz to nie tylko dyfuzory czy płyty binarne
facebook.com/AcousticL
www.AcousticLab.pl

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Lolo2

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • Rejestracja: 20.08.2016

Napisano 13.06.2017 - 16:43

Plyt GK okolo 80% pomieszczenia, nie usztywnie, bo niby jak.

Ale jak je zaslonie panelami akustycznymi pyta i welna pt80 to wytlumi niskie czestotliwosci? Czy przejda przez welne i zabardzo to nie pomoze.

Rozumiem ze te strojone pulapki w tym pokoju nie zabardzo?

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Acoustic Lab

  • Branża
  • 942 postów
  • Rejestracja: 04.09.2010

Napisano 13.06.2017 - 20:54

Np. dokręcająć drugą warstwę płyt GK.

Zależy od grubości i czy dasz jeszcze dylatacje do ściany/sufitu.

Strojone pułapki w każdym pokoju mogą pomóc jeśli się je umiejętnie nastroi i ustawi w odpowiednim miejscu.
bo akustyka wnętrz to nie tylko dyfuzory czy płyty binarne
facebook.com/AcousticL
www.AcousticLab.pl

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Audiomono

  • Użytkownicy
  • 374 postów
  • Rejestracja: 07.02.2014

Napisano 14.06.2017 - 07:16

Wyświetl postUżytkownik Acoustic Lab dnia 13.06.2017 - 20:54 napisał

Np. dokręcająć drugą warstwę płyt GK.

Lepsze będą płyty wysokiej gęstości (min.14 Kg m2)- wiórowo-cementowe, gipsowo-włóknowe, itp.

Wyświetl postUżytkownik Acoustic Lab dnia 13.06.2017 - 20:54 napisał

Strojone pułapki w każdym pokoju mogą pomóc jeśli się je umiejętnie nastroi i ustawi w odpowiednim miejscu.

+1

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Lolo2

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • Rejestracja: 20.08.2016

Napisano 14.06.2017 - 15:10

Wyświetl postUżytkownik Acoustic Lab dnia 13.06.2017 - 20:54 napisał

Np. dokręcająć drugą warstwę płyt GK.

Zależy od grubości i czy dasz jeszcze dylatacje do ściany/sufitu.

Strojone pułapki w każdym pokoju mogą pomóc jeśli się je umiejętnie nastroi i ustawi w odpowiednim miejscu.

Gk mam podwojnie. I raczej remontu nie szykuje.

Liczylem na jakas pomoc, w sensie podpowiedz do jakichs ciekawych produktow no ale akustyka to jednak nie zaciekawy temat.

Na poczatek skusze sie na zrobienie kilku paneli szerokopasmowych plyta welna i obicie, oraz rozpraszaczy. Nic innego do glowy nie przychodzi a na poczatek bedzie musialo wystarczyc.

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Łukasz_62438

  • Użytkownicy
  • 413 postów
  • Rejestracja: 29.03.2016

Napisano 15.06.2017 - 09:56

1. Spróbuj jeszcze z płytami granitowymi pod skrzyniami głośników - wszystkich problemów nie zlikwiduje, lecz powinno znacząco pomóc.
2. Poza tym, na zdjęciach jest kawał gołej podłogi, czy nie możesz tam położyć grubego, wełnianego dywanu? Widzę takie białe coś, ale to zbyt mało, przed głośnikiem po prawej stronie nie ma praktycznie niczego.
3. Kwiaty, duże, w ciężkich donicach z ziemią - typu zamiokulkas. Rozpraszają dźwięki, upiększają pokój, są odporne na słabe światło, no i jonizują powietrze :)
4. Rolety na oknach połaciowych - nie mają one dużej powierzchni, jednakże są to szyby, które zawsze lepiej jest zasłonić grubą, miękką tkaniną. W oglądaniu filmów takie przyciemnienie również będzie przydatne.

Najprostsze sposoby są najlepsze. Oczywiście, Koledzy specjaliści także dobrze doradzają, lecz chyba łatwiej rozpocząć od tych prostszych rzeczy. Zawsze możesz iść dalej, jeśli te będą niewystarczające. Pozdrawiam!

Użytkownik Łukasz_62438 edytował ten post 15.06.2017 - 09:57






Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj