Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Skomplikowane zapisy nutowe kompozytorow a matematyka

nuty

  • Nie możesz odpowiedzieć
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 11:53

tych utworow nie graja w szkoe podstawowej tym bardziej nie zapisuja
Dołączona grafika

Dołączona grafika

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   NewbieOpera

  • Użytkownicy
  • 426 postów
  • Rejestracja: 20.12.2010

Napisano 21.04.2017 - 12:04

Jak widać na powyższym przykładzie w balladzie i polonezie Chopina też może być dużo "matematyki na pierwszy rzut oka". Szostakowicz w swoich koncertach ma często takie zagęszczenie partii lewej ręki, że nie sposób wygrać tego do końca. Sęk w tym, że w tej matematyce (pozornej) może być dużo piękna. To przecież struktura tak fascynowała Goulda w kompozycjach Gibbonsa czy Bacha.

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   dong

  • Użytkownicy
  • 2307 postów
  • Rejestracja: 04.07.2003

Napisano 21.04.2017 - 12:13

W takim wątku warto może wspomnieć o kompozytorach, którzy wykorzystywali (lub wykorzystują) matematykę w swojej twórczości sposób bardziej bezpośredni.

Na przykład Iannis Xenakis i jego procedury stochastyczne. Albo serie nieskończone Pera Nørgårda. Albo algorytmy spektralne Gérarda Griseya (i oczywiście kontynuatorów nurtu).

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 12:23

Ballady niektórzy grają.

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 12:29

sek w tym ze trzeba tak zapisac utwor zeby reka pianisty go zagrala, nie mowiac o odczytaniu, zapis nutowy ma scisle zasady tak jak w matmie, o partyturze na orkiestre nie wspomne gdzie kazdy instrument ma inna skale,
z jednej strony artyzm a z drugiej czysta mozolna robota i lata ksztalcenia zasad pisowni
kiedys nie bylo sybelius do edycji nut

Wyświetl postUżytkownik Maki dnia 21.04.2017 - 12:23 napisał

Ballady niektórzy grają.
byc moze w 8 klasie fortepianu niektorzy juz graja ballady chopina

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 12:38

I dziś niektórzy nie maja SYbeliusa  a piszą. Doprawdy tak Cię te konkretnie zapisy onieśmielają?

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 12:44

Wyświetl postUżytkownik Maki dnia 21.04.2017 - 12:38 napisał

I dziś niektórzy nie maja SYbeliusa a piszą. Doprawdy tak Cię te konkretnie zapisy onieśmielają?

ciagle wyczytuje lekka zlosliwosc w twoich pytaniach  :)

przypomnialo mi sie dziecinstwo jak czytalem nuty chopina, nuta po nucie np mazurek b-moll
szybko naczylem sie czytac nuty, pozniej gralem szybko prostsze rzeczy
szukalem teraz trudniejszych kwitow ale nie umiem znalezc

ale ile traca czasu na samo pisanie


teraz to nie takie trudne ale wwieku 9 lat to byl horror a bardzo chcialem to zagrac Dołączona grafika

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 12:49


#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 13:11

Ale zgodzisz się ze problemem jest raczej wykoncypowanie takiego cacka w głowie, a potem już sam zapis o ile mamy warsztat to sprawa prosta? Przynajmniej dopóki mówimy o tradycyjnych "europejskich" technikach grania i instrumentach.

Albo: wyglada dość niewinnie...

Dołączona grafika

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 13:23

o pedereckim to lepiej nie wspominac to co ma glowie
mysle ze Chopin mial w glowie krotki motyw ktory rozwijal, a i poprawki tez nanosil albo niszczyl czasami nuty
zreszta na poczatku chopin pisal proste rzeczy, kwestia trenningu pasji i cierpliwosci
trudno ocenic conmieli w glowie najwieksi

zgodzisz sie gdyby chopin nie byl tak zdolny matematycznie mialby problem z zapisywaniem pomyslow wlasnych albo pisalby duzo wolniej i byloby mniej kompozycji

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 13:24


#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 13:44

Nie zgodzę. To nie jest żadna wyjątkowa umiejetność.
Jeżeli uważasz ze fisis jako prowadzący w gis melodycznym to wyższa matematyka...cóż.

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 13:54

Wyświetl postUżytkownik Maki dnia 21.04.2017 - 13:44 napisał

Nie zgodzę. To nie jest żadna wyjątkowa umiejetność.
Jeżeli uważasz ze fisis jako prowadzący w gis melodycznym to wyższa matematyka...cóż.

to zalezy w jakim tempie chopin pisal np etiude i czy wtedy byly gumki do olowka
jesli jedna etiude pisal jeden dzien to dla to kunszt takze  matetyczny czy nawet kunszt szkicowania
pamietaj ze wtedy nie bylo tyle ksiazek teoretycznych co teraz nie mozna bylo miec sciagi

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 13:54


#12 Użytkownik jest zalogowany   Magnepan

  • Użytkownicy
  • 6814 postów
  • Rejestracja: 15.06.2006

Napisano 21.04.2017 - 13:55

Wyświetl postUżytkownik Maki dnia 21.04.2017 - 13:44 napisał

Jeżeli uważasz ze fisis jako prowadzący w gis melodycznym to wyższa matematyka...cóż.

Możesz to lepiej wytłumaczyć co napisałeś ? Co to jest fisis , nuta , tonacja ? Nie musisz wspierać się żródłami :-)

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 13:57

Jakiej ściągi... o czym Ty piszesz...

Wyświetl postUżytkownik Magnepan dnia 21.04.2017 - 13:55 napisał


Możesz to lepiej wytłumaczyć co napisałeś ? Co to jest fisis , nuta , tonacja ? Nie musisz wspierać się żródłami :-)

Nie odzywaj sie do mnie. Nie życzę sobie. Poproś kogoś innego. Podobno miałeś cos wspólnego z edukacją muzyczna. W co szczerze wątpię.

Użytkownik Maki edytował ten post 21.04.2017 - 13:58


#14 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 14:03

mialem nadzieje na brak konfliktow,
dawno nie pisalem nut ale podwojnych krzyzykow nie mozesz zawsze uzywac lub bemoli
wyszedlem z wprawy to przez te komputery

ja komponowalem od strzalu przez midi pozniej poprawki i przez to zapomnialem zasad, oni tego nie mieli
stad taka mieli wprawe

Magnepan nie prowokuj  
zakopcie topor to nie polityka

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 14:05


#15 Użytkownik jest zalogowany   Magnepan

  • Użytkownicy
  • 6814 postów
  • Rejestracja: 15.06.2006

Napisano 21.04.2017 - 14:06

Ale jaja , Łukasik to ty spróbuj wyjasnić co to jest fisis bo ELYTA czuje się obrażona.

dawno nie pisalem nut ale podwojnych krzyzykow nie mozesz zawsze uzywac lub bemoli -

dokładnie tak , ale on tego NIE WIE. Wygląda mi na grafomana od pieciolinii i taktów.

Użytkownik Magnepan edytował ten post 21.04.2017 - 14:08


#16 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 14:10

Wyświetl postUżytkownik Magnepan dnia 21.04.2017 - 14:06 napisał

Ale jaja , Łukasik to ty spróbuj wyjasnić co to jest fisis bo ELYTA czuje się obrażona.

dawno nie pisalem nut ale podwojnych krzyzykow nie mozesz zawsze uzywac lub bemoli -

dokładnie tak , ale on tego NIE WIE.

on wie duzo wiecej na temat zasad notacji niz ja
ja skonczylem szkole 20 lat temu i rzadko korzystam z nut
juz wiele zapomnialem

chyba wroce do ksiazek

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   NewbieOpera

  • Użytkownicy
  • 426 postów
  • Rejestracja: 20.12.2010

Napisano 21.04.2017 - 14:11

Wyświetl postUżytkownik Magnepan dnia 21.04.2017 - 14:06 napisał

dokładnie tak , ale on tego NIE WIE. Wygląda mi na grafomana od pieciolinii i taktów.

Dostałeś po uszach od kilku osób za wypisywanie totalnych bredni i zgrywanie znawcę, to przylazłeś psuć kolejny wątek i wytykać komuś braki w znajomości zapisu nutowego?
Uszanuj chociaż wątek Lukasiaka "ekspercie od nowatorstwa w operze".

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 14:17

Magnepan znasz nuty to spisz mi moja wariacje preludium op.28 no.4
ktos sie nawet pytal z pianistow bo chcial to pograc
szczerze mowie ze ja nie umiem bo nie mam cierpliwosci

patrze na oryginaly to oni pisali to szerzej niz wydrukowali
to mieli troche latwiej

teraz to jest 3 x wezsze
Dołączona grafika

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 14:18


#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 14:18

Wyświetl postUżytkownik lukasiak.warszawka dnia 21.04.2017 - 14:03 napisał

mialem nadzieje na brak konfliktow,
dawno nie pisalem nut ale podwojnych krzyzykow nie mozesz zawsze uzywac lub bemoli
wyszedlem z wprawy to przez te komputery


Podwójnych krzyżyków czy bemoli używa sie nie wtedy kiedy sie komuś podoba tylko wtedy kiedy jest konieczność wynikająca z zasad muzyki. I tylko wtedy. I niewłaściwe użycie bądź nieużycie tam gdzie trzeba jest błędem.
Tego uczą w szkołach. Tak samo jak marsza nie pisze sie w 3/4 a prowadzącym w gis melodycznym jest fisis i tylko fisis.

Użytkownik Maki edytował ten post 21.04.2017 - 14:20


#20 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 14:20

Wyświetl postUżytkownik Maki dnia 21.04.2017 - 14:18 napisał

Podwójnych krzyżyków czy bemoli używa sie nie wtedy kiedy sie komuś podoba tylko wtedy kiedy jest konieczność wynikająca z zasad muzyki. I tylko wtedy. I niewłaściwe użycie bądź nieużycie tam gdzie trzeba jest błędem.
Tego uczą w szkołach.

no dobrze ale dokladnie napisz kiedy mozna a kiedy nie, przeciez sa tez kasowniki ktore mozna zastosowac
u Chopina bardzo wiele podwojnych poniewaz mial skplikowana harmonie modulacje i czeste modulacje
nie mowiac ze zmienial tonacje w czasie trwania utworu

musial by zmieniac tonacje przy kluczu co kilka taktow

tzw dzwieki obce po za tonacja

tzw kadencja chopinowska ....

prostybprzyklad na obrazku tonacja  ges-dur

moglby prosciej np b-dur

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 14:26


#21 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 14:21

Wyświetl postUżytkownik lukasiak.warszawka dnia 21.04.2017 - 14:20 napisał


no dobrze ale dokladnie napisz kiedy mozna a kiedy nie

Kup na alle Zasady Muzyki Wesolowskiego to sie dowiesz.

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 14:35

Wyświetl postUżytkownik Maki dnia 21.04.2017 - 14:21 napisał

Kup na alle Zasady Muzyki Wesolowskiego to sie dowiesz.

czyli dlatego ze jak piszesz w skali melodycznej  gis to nie ma prawa byc g a fizis to praktycznie G ale teoretycznie nie:)
mam stos ksiazek
jestes troche nerwowy Maki

kto pamieta  gamy :)

melodyczna, dorycka, harmoniczna  :)

wiesz Magnepan ze znaki maja zastosowanie do caleg taktu

a nie tylko do jednej nuty :)

zawsze mnie to mylilo przy czytaniu Chopina

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 14:41


#23 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 14:40

Dokładnie tak jak piszesz. W g-moll jest fis, a gis-moll - fisis. Bo takie są zasady.
Nie ma sensu taka wymiana zdań w necie, słuchajmy lepiej muzy.
Pozdrawiam

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 14:47

swietny przy przyklad ciekawego  zapisu, przednutki, kadencje, triole, kwintole, sekstole septymole ktore Chopin czest uzywal np w Nocturnach



Wyświetl postUżytkownik Maki dnia 21.04.2017 - 14:40 napisał

Dokładnie tak jak piszesz. W g-moll jest fis, a gis-moll - fisis. Bo takie są zasady.
Nie ma sensu taka wymiana zdań w necie, słuchajmy lepiej muzy.
Pozdrawiam

tlumaczylem tylko Magnepanowi bo chcial, uwazam ze to ciekawy temat
nie musisz sie unosic chciaz czasem ciezko wytrzymac jak trolle denerwuja

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 14:49


#25 Użytkownik jest zalogowany   Magnepan

  • Użytkownicy
  • 6814 postów
  • Rejestracja: 15.06.2006

Napisano 21.04.2017 - 14:50

Wyświetl postUżytkownik NewbieOpera dnia 21.04.2017 - 14:11 napisał

Dostałeś po uszach od kilku osób za wypisywanie totalnych bredni i zgrywanie znawcę, to przylazłeś psuć kolejny wątek i wytykać komuś braki w znajomości zapisu nutowego?
Uszanuj chociaż wątek Lukasiaka "ekspercie od nowatorstwa w operze".

Niewbie , znowu zaczynasz obrazać i prowokować. Jesteś nieukiem i p...........bez sensu.Jak masz coś do powiedzenia z sensem to pisz a nie
zaczynac kolejną wojenkę w nowym wątku .To jest typowe dla was , jak brakuje argumentów albo trzeba coś wyjaśnić to natychmiast atak.....

Zapytałem co to jest fisis ?  nuta czy nuty a może tonacja , a jesli już nuta to JAKA bo o takiej nie słyszałem.

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   Maki

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • Rejestracja: 08.04.2005

Napisano 21.04.2017 - 14:53

.

Użytkownik Maki edytował ten post 21.04.2017 - 14:54


#27 Użytkownik nie jest zalogowany   NewbieOpera

  • Użytkownicy
  • 426 postów
  • Rejestracja: 20.12.2010

Napisano 21.04.2017 - 14:56

Wyświetl postUżytkownik Magnepan dnia 21.04.2017 - 14:50 napisał

Niewbie , znowu zaczynasz obrazać i prowokować. Jesteś nieukiem i p...........bez sensu.Jak masz coś do powiedzenia z sensem to pisz a nie
zaczynac kolejną wojenkę w nowym wątku .To jest typowe dla was , jak brakuje argumentów albo trzeba coś wyjaśnić to natychmiast atak.....

Zapytałem co to jest fisis ?  nuta czy nuty a może tonacja , a jesli już nuta to JAKA bo o takiej nie słyszałem.

Nie. To ty zajrzałeś tu kiedy toczyła się dyskusja i zacząłeś drwić z Makiego, że "nie wie" i jest "grafomanem", co jest bzdurą. Gdybyś o coś tylko zapytał, to by było ok.
Fisis to podwyższony dźwięk f. Jeśli o tym nie słyszałeś, to po co się obnosisz że grałeś na skrzypcach i mnie nazywasz nieukiem a Makiego grafomanem? Co do argumentów to już sobie daruj. Ty ich przecież nie używasz  w rozmowie.

Przepraszam Lukasiak. Mam alergię na tego trolla. To się więcej nie powtórzy :-)

Użytkownik NewbieOpera edytował ten post 21.04.2017 - 14:57


#28 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 17:06

W basie grasz osemki,  prawa caly czas mija sie z lewa bo gra calkiem inne metrum np kwintole lub nonole ?
septole rozbieznosc rak rytmiczna tego na skrzypcasz nie poznasz albo w detych
ten Chopin mial stalowe nerwy
chyba dlatego zaczalem komponowac bo nie mialem talentu


wiesz co jest Newbieopera najtrudniejsze w komponowaniu?
to zeby ktos inny chcial cie wykonywac :)
po czym poznac ze ktos byl wielki
po tym ze nowi ludzie wciaz graja jego muzyke nie tylko sluchaja
ciekawe czy ktos bedzie gral covery Natalii Sikory kompozycje


to prawda Magnepan, ze nikt nie wie kto pisze z drugiej strony,
pisze tutaj bo Luxmanrulz mnie tam zbanowal

Najlepiej poznac snoba muzycznego, tym ze chwali sie iloscia plyt a muzykologa snoba po tym ze uznaje tylko Bacha lub Mozarta. Czlowiek ktory ma dystans do siebie i do swojej wiedzy nie krytykuje tu innych zeby pokazac swojaLuxmanrulz wiedz, ja tez mam tylko II stopien, no i co z tego, nie jestem znawca muzyki ani teoretykiem jak Luxmanrulz, ale ja utwory Bacha, Mozarta, Chopina, Debussiego czy nawet Brzozowskiego gralem, czy Beethovena, ale poco mialbym byc muzykologiem, pianista jesli potrafilem tworzyc wlasne utwory z ktorych moglem sie sie utrzymac, nie ma ludzi ktorzy wiedza wszystko, to jest pusta niepotrzebna wiedza, gdyby Chopin byl teoretykiem i muzykologiem nic by nie skomponowal, potyczki na wiedze to nonense
pisze tutaj zeby sie ksztalcic i uczyc, kazdy z nas robi cos innego,muczmy sie od siebie i czerpy wiedze,
najbardziej mnie rozbawili kiedys ludzie ktorzy siedzieli w bohema jazz i smiali sie co ten czlowiek nam zagra,
pozniej zamilkli, takze nigdy nie wiesz kogo spotkasz po drugiej stronie,ja pajacuje biora mnie za nieuka dopoki nie siade do fortepianu,

po czym poznac fachowca ? po tym ze sie nie chwali i jest skromny
Anne Jopek poznalem w hotelu i chciala kupic moja plyte, dostala w prezencie, inna sprawa swietna laska

wyjasnijmy sprawe do konca wrocmy do szkoly raz jeszcze oraz zajompy topor wojenny na zawsze
houk

Każdy utwór muzyczny składa się z dźwięków należących zazwyczaj do jakiejś skali. Diatonika i chromatyka to takie określenia, które najczęściej są używane do opisania użytej w utworze zasady doboru dźwięków. W przypadku diatoniki chodzi o to, że użyto jedynie dźwięki należące do danej skali, np. gamy G-dur. Chromatyka dotyczy sytuacji, w której oprócz dźwięków należących do danej gamy stosowane są także podwyższenia lub obniżenia dźwięków gamowłaściwych.
Często możemy spotkać się również ze sformułowaniem szereg diatoniczny. Jest to uporządkowany ciąg kolejnych dźwięków, który należy do danej skali. Dla gamy C-dur będą to dźwięki c - d - e - f - g - a - h, czyli białe klawisze na klawiaturze pianina (akurat ten szereg dźwięków nazywany jest również szeregiem naturalnym). W związku z tym, jeśli w melodii używamy jedynie tych dźwięków to możemy ją nazwać melodią diatoniczną. Jak łatwo ją poznać? Jeśli przy kluczu mamy już wszystkie znaki wynikające z tonacji utworu, to w przebiegu zapisu melodii nie pojawiają się żadne dodatkowe krzyżyki, bemole czy kasowniki. Przykładami są np. “Wlazł kotem na płotek” lub “Sto lat”.
Co ciekawe dźwięki szeregu diatonicznego można uzyskać tworząc szereg kolejnych kwint czystych. Dla gamy C-dur ten szereg kwint zaczyna się od dźwięku F i wygląda następująco:

F   -   C   -   G   -   D   -   A   -   E   -   H
Dołączona grafika


Dołączona grafika


2. podwójny krzyżyk - podwyższenie dźwięku o dwa półtony. Do nazwy dźwięku bazowego dodaje się końcówkę “isis”.

4. podwójny bemol - obniżenie dźwięku o 2 półtony. Do nazwy dźwięku bazowego dodaje się końcówkę “eses”, z drobnym odstępstwem: a - asas. Natomiast w przypadku h - prawidłowa nazwa to heses!

5. kasownik - to znak, który używa się kiedy chcemy pozbyć się użytego wcześniej któregoś z powyżej opisanych znaków. Dlaczego jest potrzebny? Po pierwsze dlatego, że czasem dźwiękiem gamowłaściwym jest właśnie dźwięk, opisany jako nuta z bemolem czy krzyżykiem, więc w przypadku gamy krzyżykowej obniżenie np. dźwięku fis uzyskuje się poprzez zastosowanie kasownika, natomiast dźwięki “bemolowe” podwyższa się poprzez użycie kasownika. Po drugie użyty przed nutą znak chromatyczny działa przez cały takt,a czasem w jednym takcie chcemy również zredukować działanie krzyżyka czy bemola.


Dołączona grafika

zaczelismy od skoplikowanego zapisu nutowego skonczylismy na podstawach
houk

Dołączona grafika

Użytkownik lukasiak.warszawka edytował ten post 21.04.2017 - 16:35


#29 Użytkownik nie jest zalogowany   Szyszkownik Kilkujadek

  • Użytkownicy
  • 149 postów
  • Rejestracja: 05.05.2016

Napisano 21.04.2017 - 17:57

Wyświetl postUżytkownik lukasiak.warszawka dnia 21.04.2017 - 17:06 napisał

Najlepiej poznac snoba muzycznego, tym ze chwali sie iloscia plyt

Oj, bo się obrażę!!!! ;-) ;-) ;-)

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasiak.warszawka

  • Użytkownicy
  • 189 postów
  • Rejestracja: 21.09.2012

Napisano 21.04.2017 - 18:17

Wyświetl postUżytkownik Szyszkownik Kilkujadek dnia 21.04.2017 - 17:57 napisał

Oj, bo się obrażę!!!! ;-) ;-) ;-)


gorzej jakby czytal to Chicago na szczescie on do nut nie zaglada tu raczej tez nie
mialbym wiesz...





Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj