Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub

Przegląd

  1. Co nowego w tym klubie
  2. Dzięki za wszystkie cenne uwagi . Może zacznę od kwestii okablowania. ( i prosze nie wchodzmy w dysputy czy kable grają czy nie ) Wczesniej gdy miałem Onkyo rz840 wraz z kolumnami Avance byłem bardzo sceptycznie nastawiony do kwestii zmiany kabli do czasu az znajomy zachecił mnie bym przynajmniej spróbował i potem wyraził opinie. Wypożyczyłem więc kilka kabli z salonu i szok .Jak to mozliwe az taka róznica w brzmieniu . Spodobał mi sie klimat naszej rodzimej melodiki brown sugar do wyboru model tańszy bsc2330 i droższy bsc4525. Nie bede sie rozpisywał nad wrazeniami odsłuchowymi ale co ciekawe lepiej podeszły mi kable tańsze 2330 .W Onkyo rz840 melodika 4525 sprawiała ze dźwięku było za duzo i za gęsto. wszystko było męczące. Kino owszem petarda ale jesli chodzi o stereo było dobrze ale ..... teraz mam rotela i bowersy. Ogólnie klimat rotela mi bardzo odpowiada ale w połączeniu z kablami melodiki bsc 2330 szału nie ma. Srednica jest jest cofnięta. Dałem model wyzszy 4525 jest lepiej. Ostatecznie puki co skozystałem z innych kabli tellurium ultra blue 2. Do tego w okazyjnej cenie dostawiłem subwoofer bowers asw610 który nadał głębi , dynamiki i muzykalności . w kolumnach basrefleksy zatkałem w połowie zatyczkami które w swoich kolumnach dodaje bowers. To poprawiło średnie tony i jest dużo ,dużo lepiej . Jednak ostatecznie uważam że i tak najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana rotela na model 1592. Moc wzmacniacza robi swoje. Tego kablami nie zaczarujemy. Dodam jeszcze ze jako zródło dzwieku mam bluesouud node 132 połączony coaxialem AQ red river i nadaje to fajny klimat i wypełnienie . Znacznie drozszy Carbon gra bardziej szczególowo ale dzwiek jest bardziej nazwijmy to cyfrowy , zimny . Nie tak analogowy jak red river. No i niestety jeszcze bardziej podkresla cofniętą średnice Rotela. Cały czas myśle że to wina Rotela. W recenzjach dotyczących Rotela 1572 mk2 można spotkac sie z opinią ze Rotel gra spokojnym dzwiękiem czy coś w tym stylu. To prawda. Ale faktem jest że za tym spokojem stoi lekko cofnięta średnica k†óra sprawia ze dzwięk jest spokojniejszy i mozna słuchac całymi dniami. Jednak ten rodzaj grania nie wzbudza w słuchaczu emocji( wiecie o czym mówie) Sobie poprostu gra. Przyszła mi taka myśl że to może wina kolumn bowers 704s3? Kiedys testowałem monitory bowersa 706s2 i 705s2 i w moim odczuciu właśnie w tych droższych 705s2 zauwazyłem cofnięty środek. Bardziej zwiewny dzwięk pozbawiony pewnego sredniego zakresu pasma . Ale dlaczego o tym wszystkim pisze? Bo może w w moim podejsciu do tematu zwyczajnie popełniam jakis bład z którego sobie nie zdaje sprawy. Może poprostu czegoś nie wiem . Dzielcie się prosze swoimi opiniami. Szczegołnie prosze tych którzy mają doswiadczenie z rotelem 1572mk2 i bowersami 704s3. Moze mozna coś ulepszyc ,poprawic. Na zmianę sprzętu zawsze przyjdzie czas:)
  3. Nie ma za co! Z używkami warto dodać: 1. Wzmacniacze są różnie eksploatowane. Zdarzają się w naszych domach przepięcia, zdarzają się eksperymenty, że ktoś sobie podłączy 4 i 8 ohmowe kolumny i pogra nimi jednocześnie A+B (producent zabrania takich rzeczy), i inne dziwne pomysły. One niestety mogą trochę złego zrobić, czego nie wyłapiemy na ucho nie wiedząc jak to powinno brzmieć. 2. Niektóre komponenty zużywają się. Starość, wada fabryczna - cokolwiek. 3. Osobiście mając już historię serwisową ROTELa, po kupieniu RA-1592 MKI wysłałbym go do serwisu AudioKlanu (na palecie, nie w paczce), poprosił o sprawdzenie urządzenia i wymianę wszystkich zużytych komponentów. Panowie z Audio Klanu zdecydowanie ogarniają, a co ważne - takie naprawy nie są drogie. Rząd kilku stówek, a mamy pewność, że to gra i mamy 100% tego co oferuje sprzęt. 3. Naprawy potrafią trwać długo ze względu na dostawę części. 4. Po numerze seryjnym urządzenia można określić rok produkcji i historię serwisową. Pytaj Audio Klan, raczej nie będzie problemu w pozyskaniu informacji. 5. Szukaj jednostki z org. kartonem. Odbierz osobiście, nie gódź się na wysyłkę. Sprawdź każdy guzik przedniego panelu, może okazać się, że klikając w jeden guzik - np. OPT 1, system włączy coś innego - np. COAX 2. Sonicznie i tak go nie sprawdzisz dobrze, jedynie najbardziej oczywiste wady. 6. Jeśli ktoś jest pierwszym/wieloletnim właścicielem, ma komplet dokumentów, paragon/fv, karton - taka oferta jest warta +1-1.5k. Jeśli nie chcesz się bawić / nie ma sensownej oferty w używkach, kupienie nowej MK II / RA6000 to też dobra decyzja na długie lata. ## Przemyślenie własne: Cykl produkcyjny nowych integr Rotela zaczynał się od 1592, później było 1572. Jeśli ta linia będzie odnawiana, to zaczną właśnie od flagowca - RA-1592. Patrząc na odwrócony trend - powrót z amplitunerów wielokanałowych do integr 2 kanałowych + sub (+ jakiś streaming, port HDMI) - spodziewałbym się nowego modelu w ciągu 12-24 miesięcy. Generalnie on już wydaje się nieco spóźniony. Po ostatnim wzmacniaczu słuchawkowym widać, że wchodzi nowy design language i ROTELe będą przepakowane "w nową budę" z drobnymi zmianami. Przypuszczam, że puścili najpierw coś małego, aby sprawdzić czy nowe dla ROTELa rozwiązania nie będą problematyczne. Zapewne wrzucą do ROTELi to, co nauczyli się przy Michi i oddadzą na rynek za przystępniejszą cenę. Wcześniej też tak było: Nowy ROTEL > MICHI > Nowy ROTEL. RA-1592 ma już 9 lat i co prawda starzeje się jak dobre wino, ponieważ konkurencja obniżyła loty swoimi nowymi wzmacniaczami lub podobną jakość proponują za 2x większe pieniądze, to myślę że przepakowanie tego wybitnego klocka w nowe pudełko z dodaniem kilku oczywistych rzeczy na miarę 2025 - poprawi sprzedaż diametralnie. Rynek Michi też już zdążył się nasycić przez te kilka lat, Ci co mieli kupić raczej już kupili. Btw. szkoda, że Michi jest tylko w kolorze czarnym.
  4. Posiadam MK1. Porównywałem w salonie Top Hifi moje MK I do MKII, RA6000 oraz Michi X3 jak tylko pojawiły się w sprzedaży. To wszystko gra bardzo podobnie, jeśli nie posiadasz takiego urządzenia przez dłuższy czas, nie wyłapiesz niuansów. Tym bardziej w obcej sali odsłuchowej. Moje testy wykazały: - MKI ma najładniejszą sygnaturę. Dźwięk MKII jest bardziej suchy, MKI jest bardziej soczysty i bogaty. Detal jest na podobnym poziomie, nie usłyszałem nic więcej ani mniej. Scena, frontowe granie, uderzenie, cała charakterystyka - jest identycznie. Wygląda to tak, jakby MK II było dostrojone w taki sposób, aby jak najlepiej przypominało MK I. Trzeba pamiętać, że cały lifting MKII w serii 15** jest spowodowany wymianą DACa AKM na Texas Instruments - fabryka AKM spłonęła i trzeba było wymienić chip AKM na coś innego. Stąd też wymiana innych podzespołów w urządzeniu, aby zachować sygnaturę. - Michi X3 i RA6000 mają takie samo kopyto jak 1592, taką samą sygnaturę z mikro-niuansami. Przy blind-teście nie bylibyście w stanie określić co gra, chyba że mielibyście jakieś długie godziny za sobą słuchania każdego z nich. Ja po godzinie słuchania nie byłem w stanie rozróżnić te urządzenia, co też mówi jak bardzo są one do siebie podobne. Michał i RA6000 mają nieco lepszą "ciszę", która jest ważna wyłącznie przy near field listening (słuchanie z bliskiej odległości, tak to się mówi w polskim żargonie?) i tutaj potwierdzam, że tak jest. Natomiast nie słucham "przy biurku", tylko w salonie więc taki detal nic nie zmienia. Z mojej strony było trudno uzasadnić przesiadkę z RA-1592 MK I na MK II, X3 czy RA-6000. Dlatego kupiłem RC+RB 1590 - a tą historię już znacie. Jedynym minusem RA1592 MKI na rynku używanym jest fakt, że te wzmacniacze zostały wydane w kwietniu 2016 roku - czyli mają nawet 9 lat. I z tego co wiem, miały kilka istotnych zmian w cyklu produkcyjnym. Najstarsze modele nie otrzymują aktualizacji. Mój akurat jest z roku 2021, jak pojawił się MKII i mój unit dostaje dokładnie te same aktualizacje co MK II. Ciekawostka dot. firmware - najszybciej aktualizacje pojawiają się na 1592, później X3, a na końcu RA6000. TAK. Oczywiście. Korzystam z podłączenia optycznego zarówno z PS5 jak i Apple TV 4K. Sygnał cyfrowy wyciągam z HDMI spliterem i leci on 10m światłowodem na drugi koniec salonu. Oczywiście testowałem kilka flagowych streamerów polecanych przez top hifi (hi 😉 ) typu bluesound, CXN i to nie ma żadnego sensu (budżet do 4k). Wyjście z każdego zewnętrznego DAC jest problematyczne, ponieważ musimy użyć połączenia analogowego (sprawdzałem RCA jak i XLR) i bez względu na to jakie kable stosowałem, zawsze podłączenie optyczne dawało lepszą dynamikę, większy detal, głębie itd. lub nie było żadnej różnicy na plus.
  5.  

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.