Skocz do zawartości
IGNORED

Moc herosów z dawnych lat. Pomóżcie mi ich odnaleźć.


quub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Zwracam sie do Was z gorącą prośbą o pomoc w doborze zestawu stereo: wzmacniacz najlepiej z radiem, cd plus monitory.

W swoich poszukiwaniach próbowałem przebrnąć przez setki podobnych wątków na forum ale nie potrafiłem znaleźć odpowiedniej recepty. Na początku pomyślałem, że najprostszym rozwiązaniem jest zakup zintegrowanego systemu mini. Brałem pod uwagę Onkyo CR-N755, Denon RCD-N7 lub jakiegos PianoCrafta. To byłoby najprostsze i najłatwiejsze rozwiązanie ale wczytując się w kolejne strony forum doszedłem do wnisku, że może nie warto iść na łatwiznę.

Domyślam sie, że wielu użytkownikom tego forum już wiele lat temu udało się zbdować zestawy, które do dnia dzisiejszego potrafią zbudować muzyczną scenę znacznie lepiej niż wytypowane przeze mnie wcześniej minizestawy a ich ceny dziś kształtuja się na przyziemnym poziomie. To właśnie o podpowiedzi dotyczące tych zestawów mi chodzi.

Do tej pory w sypialni raczyłem się dyskografią emitowaną z twardego dysku, podpiętego do starego wzmacniacza Marantza i kolumnami Altus 110 :)

Teraz zapragnąłem stworzyć system który wypełni mój dwudziestpięcio metrowy "salon" zrównoważoną, w miarę detaliczną sceną, w której choć trochę poczuję magię Epiphone BB Kinga, magię Miles'a Davis'a i energię Chicka Corea ale i Roger Waters zabrzmi dobrze.

Ponieważ jest to mój pierwszy post nie mam pojęcia czy zostanie puszczony przez moderatora do publicznej wiadomości niemniej jednak bardzo liczę na pomoc osób dla których ważne jest piękne brzmienie niekoniecznie kosztem finansowych wyrzeczeń na które po prostu mnie nie stać.

Ciekawa propozycja, kazik-t, czekam równiez na sugestie dotyczące odpowiednich monitorów, bo o prawdziwych kolumnach to na razie muszę zapomnieć.... :)

Nie ukrywam, że liczę na podpowiedzi dotyczące sprawdzonych już konfikuracji z powyższymi ograniczeniami.

Skoro ma być Waters to z monitorów najlepiej używane PMC TB2. Małe a potrafią przygrzać! Bas zaskakujący jak na skromny litraż kolumn. Podobnie gra też Paradigm Studio 20, także super bas i dynamika, jednak nieco mniej wyrafinowania (metalowa kopułka).

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Dziękuję wszystkim za odzew. :)

PMC TB2 byłyby fantastyczne ale nawet używane mocno trzymaja cenę powyżej 1.5k euro już prędzej te Paradigamy....

lukag72 bardzo fajne propozycje. Rogersy na pewno by się sprawdziły, linny to już chyba trudniejszy temat (do zdobycia)..

Nie, wygląd nie ma znaczenia chcę skupić się na tym co ważne...brzmieniu.

Gość

(Konto usunięte)

Rogersy lubią gryźć uszy. W kopułce jest amelinium :):), więc spokojnie nie będzie. Środek jest ekstra, dół dobry, ale górę i przełom średnich, trzeba lubić, lub mieć słabszy słuch :):):)

Do teac'a najlepiej kopułka tekstylna, ale całość wyższej klasy, lub coś z papieru, co wychodzi i tanio i często z bardzo dobrym efektem.

Absolutnie się z tą opinią nie zgadzam, większość Rogersów Ls. jakie słuchałem szczególnie tych starszych posiadały kopułkę tekstylną.To po pierwsze, po drugie w cenie do 1200zł ciężko szukać bardziej muzykalnych kolumn.Owszem maja lekkie zaburzenia w skrajnych pasmach, lecz cały ich charakter jest przyzwoity jak na tą cenę. Nie wspominając, o serii Studio czy BBC ls5/8 lub Ls5/9,Które to głośniki są wzorcem średnich tonów,oraz najmniejsze LS3/5a, których cena rośnie z roku na rok .Jedne z moich ulubionych. Przy czym Studio to koszt od 3000zł ,a BBC od 6000 wzwyż. Fenomenalnym jak dla mnie jest również stary Acuostic Reserch taki Ar38s, lub seria Ar x, koszt w zależności od stanu od 300-1500zł pochodzą one z najlepszego okresu tej firmy,dla przypomnienia to właśnie kilka modeli tej firmy znalazło się na liści Stereofile, jako jedne z najlepszych konstrukcji.Polecam również poszukać Klipsch Hersey. Pozdrawiam

 

Absolutnie się z tą opinią nie zgadzam, większość Rogersów Ls. jakie słuchałem szczególnie tych starszych posiadały kopułkę tekstylną.To po pierwsze, po drugie w cenie do 1200zł ciężko szukać bardziej muzykalnych kolumn.Owszem maja lekkie zaburzenia w skrajnych pasmach, lecz cały ich charakter jest przyzwoity jak na tą cenę. Nie wspominając, o serii Studio czy BBC ls5/8 lub Ls5/9,Które to głośniki są wzorcem średnich tonów,oraz najmniejsze LS3/5a, których cena rośnie z roku na rok .Jedne z moich ulubionych. Przy czym Studio to koszt od 3000zł ,a BBC od 6000 wzwyż. Fenomenalnym jak dla mnie jest również stary Acuostic Reserch taki Ar38s, lub seria Ar x, koszt w zależności od stanu od 300-1500zł pochodzą one z najlepszego okresu tej firmy,dla przypomnienia to właśnie kilka modeli tej firmy znalazło się na liści Stereofile, jako jedne z najlepszych konstrukcji.Polecam również poszukać Klipsch Hersey. Pozdrawiam

Zpomiałem równiez o Eposach Es11 cena od 1200zł, dodał bym również monitory Revolver, Castle,i śmiało cena do 1000zł
Gość

(Konto usunięte)

Absolutnie się z tą opinią nie zgadzam, większość Rogersów Ls. jakie słuchałem szczególnie tych starszych posiadały kopułkę tekstylną.

 

Ls7t - kopułka tytanowa

Ls7 - Celestion HF1000 miękka kopułka

 

uwagi do modelu Ls7:

"Sound Quality

 

The panel were highly impressed by the LS7. It was felt to be tonally accurate and well balanced, with an extended and uniform frequency response. Good instrumental detail was preserved throughout the frequency range, while colouration was held to a consistently low level.

 

Stereo images were spacious, focused and full of the intended recorded-acoustic detail. Depth was impressive, with an almost 'crystalline' transparency.

 

The LS7 provided good bass extension and despite seeming slightly 'leaden-footed' here, powerful and clean articulation were in evidence. The sound was consistently clean and free of 'boxy' effects.

 

Very mild criticisms concerned a slightly 'edgy' and 'sibilant' treble, with a mild vocal 'chestiness', but neither was of much consequence. The speaker gave fine results on analogue sections but clearly excelled on the digital programme."

 

potwierdzam i dodaję, że mimo miękkiej kopułki przełom wysokiej średnicy i góry jest męczący. To samo stwierdził nabywca tych kolumn.

Poza tym potęga brzmienia i niesłychana odporność na siłę wzmocnienia. AVM M3 grał na 3/4 mocy bez żadnych zniekształceń. Basem można było otwierać okna :)

Rozumiem że słuchałeś Rogersów ? Bo zasadniczo dość dobrze znam te konstrukcje od strony dźwięku. Ls6 to koszt około 1000zł zaś Ls7 powyżej 1500zł. Dłuższy czas zapoznaje się z brytyjskim Hi fi,bo tam mieszkałem., Dla porównania przez moje ręce przeszły Harbeth Hl różne modele ,Spendor SP1, BC1, S8e ,Sp7/1. Proac Responce 1sc, oraz Responce 3.5. Tablet2000. Tannoy little red.i świetne Leak Sadwich 2030, cena śmieszna bo i stara konstrukcja. Celestion Ditton od 11 do 66 monitor studio.Dunlavy uznawane za wzorzec monitora.Czy legendarna Spica. Nie piszę tu o czymś, co piszą inni,Z jednym sie zgadzam, zastosowanie kopułki tytanowej,może spowodować ostre naleciałości w górnych rejestrach ,taki Celestion 5. Choć nie jestem zwolennikiem kopułek tytanowych,aluminiowych itd.Konstrukcje oparte na tym patencie, przy odpowiednim dobraniu zestawu ,potrafią być bardzo wdzięczne, przykładem Audio Physic Tempo 1, na górze metaliczny Seas. Cena używek do 2500zł nowe kosztowały 5000 DM.W połączeniu z Teac 500i ,zagrały zdumiewające dobrze,lecz nie z każdą prezentowaną muzyką,Najlepiej spisały się w jazz , soul, i małych składach muzycznych. Następne Linn Keilidh, w ustawieniu z klockami Linna, grają zaskakująco dobrze, bez świszczącej góry. Duża swoboda i precyzja dźwięku . Swojego czasu, a to jest na początku lat 90,u nas takie kolumny jak Rogers ,czy Harbeth otrzymywały zaskakująco niskie noty.Po co komuś dawać dobre recenzje skoro nie było żadnej sprzedaży w Polsce. Większość tych skrzynek posiada jeden podstawowy atut, są niezmiernie muzykalne. Można im wiele zarzucić, słuchając uchem Hi end. lecz w cenie nominalnej do 4000zł. Bardzo ciężkie do pokonania przez młodszych rywali. Pozdrawiam

Gość

(Konto usunięte)

Bas i treble podkręcone - odpowiednio plus jedna "kropka" i przedostatnia "kropka" dla wysokich :-)

 

to świadczy albo o wzmacniaczu, albo o uszach słuchającego.

Gość

(Konto usunięte)

w tym przypadku, wysokie podkręcone prawie ma max, mogą świadczyć o słuchającym. Niskich mogło brakować ale jest tylko jedna podziałka do przodu, to też jakby idzie w parze z upodobaniem słuchającego. Niemcy mają taką przypadłość, że lubią ostro, tu może być podobnie, ale to nie Niemiec, raczej :)

Nie zachwalam tych kolumn, ale daleko im do tego, by je tak "podkręcać". Nie każdy wzmacniacz da im pograć na dole, ale góry mają pod dostatkiem. Poza tym, dodawanie sopranów, działa destruktywnie na średnicę, czego na żywo nie da się długo wytrzymać.

Dziękuję wszystkim za cenne rady. Mam pytanie, znalazłem polecany zestaw Teaca ale ma brytyjską wtyczkę. Czy są jakieś przeciwwskazania przed podłączeniem takiego wzmacniacza np poprzez przejściówkę do pl sieci?

Dziękuję wszystkim za cenne rady. Mam pytanie, znalazłem polecany zestaw Teaca ale ma brytyjską wtyczkę. Czy są jakieś przeciwwskazania przed podłączeniem takiego wzmacniacza np poprzez przejściówkę do pl sieci?

Nie ma żadnych, można założyć przejściówkę, bądź od razu zmienić wtyczkę na naszą .

lukag72 Wielkie dzięki.

Chyba zdecydowałem się na Linn kany do tego zestawu ale jeszcze się waham....... Budżet mam ograniczony do 1700zł i powiem szczerze, że w znacznej mierze kieruję się w wyborze Waszym doświadczeniem i szczerymi radami. Czy macie jeszcze jakieś alternatywy oprócz wymienionych już w wątku kontrpropozycji?

Zdradzę Ci tajemnicę choć nie chętnie ale są święta to niech tam,

 

Jeżeli Linn Kann to szukaj serii powyżej 42 kable linn, i masz jeszcze dwie opcje wzmacniacz Linn Intek z wyjściem bi-wer. Lub Linn Clasik -mały zestaw combo świetna pozycja ,ale ja wolę te wcześniejsze wersje nie obecne.

 

Pamiętaj Linn lubi Linna i tego się trzymaj. Teac też jest świetny, mądrze wybrany i kupiony sprawi ci wiele radości, i nigdy nie stracisz wiele na odsprzedaży.Z Kannami się śpiesz bo ceny ich idą w górę cena 1500zł to okazja.

Skoro z okazji Świąt zdradzasz mi sekret to możesz jaśniej:) Chodzi nr serii głośników plus kable linn?

Na teaca już się zdecydowałem, pozostają tylko głośniki i kable.

Wiem, że trochę ponad budżet ale jak się mają do linn kan monitory Dynaudio 52SE, trochę bardziej budżetowe Mistral BOW 3, Celestion A1, Audio Physic Avanti 3 i lux cmok Harbeth Acoustics HL-S8?

No więc tak. Zestaw Teaca już gra! Jeszcze raz dziękuję, szczególnie koledze lukag72. Zastosowałem sie do podpowiedzi i nie żałuję. :)

Zestaw spiety szwedzkimi kablami Supra.

Na razie mam zastępcze monitory jamo, wiem nic specjalnego ale i tak jestem miło zaskoczony brzmieniem. Teraz jest czas by szukać polecanych przez Was głośników....

Dziękuję wszystkim zaangażowanym i dzielącym sie swoją wiedzą i doświadczeniem kolegom.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.