Skocz do zawartości
IGNORED

Pro-Ject Phono BOX RS


MPB

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma - dłubactwo musi być górą :) Jak się z forumowego dłubactwa żyje, to jakże miałoby być inaczej?

no to może ktoś porówna produkty ahaji z tym projectem? wtedy będzie wiadomo co jest górą, zamiast snuć domysły :)

Gość rydz

(Konto usunięte)
<br />no to może ktoś porówna produkty ahaji z tym projectem? wtedy będzie wiadomo co jest górą, zamiast snuć domysły :) <br />

Tu nie chodzi o porównania,od postu nr 16 dyskusja jest z zagadnień budowy Pre,oponentów jest dwóch,jeden buduje z tego co wiem chwalone przez wielu użytkowników Pre-ampy,człowiek z wiedzą praktyczną,drugi raczej teoretyk bez doświadczeń w tym zakresie wiedzy.

Uwaga, stworzyłem monstrum:

 

frywolny Yul.

 

Chyba trochę przesadziłem - teraz sam boję się spojrzeć na własne dziecko.

 

Wracając do tematu: porównanie z Phonomeną, która cenowo jest prawie w tym samym zakresie co PJ (i to w wersji "wypas MK II z bateryjką") będzie bardzo interesujące. Nie wiem czy Tester preferuje MC, czy MM, ale w miarę możliwości, nawet jeśli te pierwsze, to jednak, w drodze wyjątku, prosiłbym o uwzględnienie również wkładek z ruchomym magnesem.

 

Czekamy, czekamy ...

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Ahaja, znamy się krótko, ale nie od dziś, więc twoja alergia nie jest mi już obca. Wszystko klepie Pro-jecta za 1/10 ceny tegoż, a i tak szkoda tracić kasę na ten austriacko-czeski wynlazek. Tak?

Nie przedstawiłes problemu symetrii, zasilacza taniego ponoć, obiektywnie, tylko jako oszustwo. Ktoś nas urwa oszukuje!! Larum!!

"Wszystko klepie Pro-jecta za 1/10 ceny tegoż, a i tak szkoda tracić kasę na ten austriacko-czeski wynlazek. Tak?"

To są Twoje słowa. Ja tego nigdzie tutaj nie napisałem, a staram się pisać po polsku.

 

Obiektywnie stwierdziłem, że nie jest to taka konstrukcja jaką powinna być biorąc pod uwagę opis producenta. Jeśli się ktoś z tym nie zgadza 'bo nie' to ma kłopot ze sobą.

Poniżej schemat blokowy, który pokazuje dlaczego to nie jest w pełni zbalansowane urządzenie.

 

Tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wyjaśniłem kwestię dopasowania. Wszem i wobec wiadomo, że dla MM również ustawia się odpowiednią impedancję na wejściu pre w zależności od wkładki ... a tutaj to wolno tylko dla MC. Dlatego się nie zgodziłem z tym zdaniem i chyba każdy kto umie czytać również.

 

Komuny nie ma i można mówić prawdę - czy to źle?

post-1494-0-23790200-1364862803_thumb.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Było coś jeszcze o zasilaczu. Tutaj :) A "tutaj" jest jedynie kontynuacją założenia z jakiego wychodzisz.

 

Jak ktoś zadaje pytanie to zwyczajowo odpowiadasz w stylu " to twoje słowa" ? Muszę powiedzieć, że jestem bezradny. Zbity z pantałyku :)

 

Kwestię dual mono na pewno warto wyjaśnić, ale jak to cudo w ogóle gra?

Czy Q21 miało okazję potestować, poporównywać?

Ano.

Impulsówka może jest i fajna, ale w innym zastosowaniu. W pre phono 'nie za zbytnio'. Jest za to bardzo tania, spełnia swoje zadanie, bo urządzenie działa. Nie od dziś wiadomo, że zasilacz to lwia cześć kosztów klocka, ale tanio się nie da by było super. Od takich rzeczy to Tomek Cruise jest ;-).

 

Tak odpowiadam. Przecież to Twoje słowa w tym wątku, prawda? Nie dyskutujemy o gramofonach czy innych projektach tylko trochę o Box RS'ie.

 

Nie mam pojęcia jak gra - ktoś potestuje, porówna, może napisze.

Ja nie pisałem o dźwięku, jedynie o kilku aspektach technicznych.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Nie znam się na aspektach technicznych. Nie mam też większego doświadczenia w winylu. Po tygodniowym słuchaniu RS-a podoba mi się barwa, średnica jest gęsta, skraje pasma nie dominują. Wysokie rejestry wykazują dużą klasę. Są dźwięczne , ale nie natarczywe, selektywne. Miotełki nie mają piaskowego nalotu. Co do basu...hmm nie dorównuje sopranom, jest jak dla mnie trochę za słabo kontrolowany, zlewa się ciągnie przez co wydaje się, że chwilami jest go za dużo. Ale jak napisałem wcześniej barwa ogólnie podoba mi się - wykazuje dużą klasę pomimo pewnych niedociągnięć. Mam za to duże zastrzeżenia do budowania sceny. Sceny w zasadzie nie ma. Każde nagranie brzmi dwuwymiarowo :( Nie wiem czy to jest wina RS-a czy może gramofonu i wkładki. Wkładka i ramię było kalibrowane, anti scating dobrze ustawiony, sprawdzony na wiele sposobów. Nie daje mi to spokoju. Zmierzyłem napięcia na zasilaczu Pro-Jecta - jest niewielka różnica (+18,42 )( -17,86) zasilacz jest symetryczny. Nie wiem czy to może dać taki efekt jeżeli chodzi o scenę. Zamówiłem porządny zasilacz u Pana Tomasza, do tego czasu może uda mi się porównać RS-a do SENSOR PRELUDE IC . Pojedynek nie będzie równy, ale myślę, że da to jakiś punkt odniesienia.

Art Audio Argento (paralel SET na lampach 300B XLS ) szuka nowego właściciela.

Oba urządzenia (sekcje pre) są podobnie zbudowane.

Kość desymetryzująca >> RIAA >> kość wyjściowa (RS: odwracacz fazy i bufory; Sensor: dedykowana kość symetryzująca dla xlr).

Zastosowano tylko kości wejściowe od innych producentów.

Różnica jest za to w zasilaczu. Tu upatrywałbym sprawcy/winnego takiego a nie innego grania.

 

Napisz jescze z jaką wkładką słuchałeś. MC czy MM?

Sensor da ci większe możliwości ustawień impedancji dla MM. Sama pojemność regulowana w RS to dużo za mało. Dodając ją bardzo obniża się rezonans dla wkładki - następuje duże podbicie 8...15kHz (w zależności od zadanej pojemności). Czyli duży peak a potem gwałtowny spadek wysokich tonów ...

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Gość vasa

(Konto usunięte)

Mam za to duże zastrzeżenia do budowania sceny. Sceny w zasadzie nie ma. Każde nagranie brzmi dwuwymiarowo

Bardzo ciekawe rzeczy piszesz. A jeszcze ciekawiej będzie jak uzupełnisz o wrażenia z Sensora (to pre znam).

Z drugiej strony pre na kościach za 3,5kzł powinno grać bez łaski, i co najmniej dobrze, niezależnie od punktu odniesienia.

Domyślam się, że grałeś na swoim Goldringu. To wysokiej klasy wkładka (chyba topowa obecnie u Goldringa) i musi grać. Słuchałem ostatnio zestawu z Goldringiem Elite i nie był to może High End ale było bardzo dobrze pod każdym względem, z Legacy może być tylko lepiej.

  • 3 tygodnie później...

Yul, udało Ci się posłuchać RS-a?

Nie, niestety nie. Raz to chroniczny brak czasu, a dwa, to że podobno ma być do tego pre też wypuszczony zasilacz, tym razem już nie impulsowy. Może jeszcze uda mi się zrobić jakiś ruch przed wakacjami, wtedy obiecuję napisać co usłyszałem.

Pozdro,

Yul

  • 1 miesiąc później...

Witam po przerwie. Niestety nie dokonałem jeszcze porównania z pre RCM - chroniczny brak czasu. Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami po zmianie zasilacza. Tak jak wcześniej pisałem największą bolączką RS-a jest kiepski zasilacz impulsowy podobny do ładowarek komórkowych. Już same pomiary napięcia wyjściowego wykazywały istotne nieprawidłowości. Nominalnie zasilacz symetryczny +18, -18 V miał w pomiarach +17,6, -18,3 V. W odsłuchach brakowało mi sceny, a bas był po prostu słaby i ilość , a bardziej jakość była kiepska. Zamówiłem u Pana Tomasza (Tomanka) zasilacz liniowy ze stabilizacją. Ponieważ takiego modelu nie miał w swoim asortymencie musiał go stworzyć od projektu. Trochę czekałem i w końcu przedwczoraj paczka do mnie dotarła. Od razu powiem , że efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, Od pierwszych taktów muzyki różnica jest tak duża, jakbym odsłuchiwał dwa urządzenia z kompletnie innych przedziałów jakościowych. Najkrócej: pojawiła się wreszcie piękna scena, a bas nabrał wigoru i co najważniejsze kontroli. Dźwięk robi wrażenie bardziej bezpośredniego - tak jakby ktoś opuścił zasłone - pojawiło się więcej informacji. Dziwię się , że firma PJ nie zdecydowała się dać takiego zasilacza do urządzenia, które w tej chwili jest jej wizytówką jeżeli chodzi o pre gramofonowe. Przy tej cenie, jest to niezrozumiałe....Podziękowania Panu Tomaszowi Szubie (Tomanek) zasilacz zrobiony jest bardzo profesjonalnie, solidnie ( pomiary +17,99, -17,98V :) o walorach sonicznych już pisałem. Proszę mnie nie oskarżać o kryptoreklamę, Myślę, że solidnych ludzi trzeba chwalić.

Art Audio Argento (paralel SET na lampach 300B XLS ) szuka nowego właściciela.

Nie zostałem upoważniony przez Pana Tomasza do udzielania tego typu informacji, mogę powiedzieć tylko , że nie odbiegała od cen innych przez niego oferowanych zasilaczy, pomimo, że była to zupełnie nowa konstrukcja i to symetryczna. Ceny są podane na jego stronie, wystarczy wygooglować - Tomanek

Art Audio Argento (paralel SET na lampach 300B XLS ) szuka nowego właściciela.

W ciągu najbliższych 3-4 tygodni pojawi się w naszej ofercie dedykowany zasilacz symetryczny do Pro-Ject Phono Box RS (+/-18VDC 300mA).

Zasilacz będzie w wersji tranzystorowej, a więc zbudowany w analogiczny sposób jak Kolegi MPB z tą różnicą, że będzie już na przeprojektowanej płytce dostosowanej od podstaw do napięcia symetrycznego (u kolegi MPB były 2 pojedyńcze płytki umieszczone jedna nad drugą w aluminiowej obudowie, w wersji docelowej będzie oczywiście wszystko na 1 płytce).

Pozdrawiam

Słuchałem dzisiaj RS-a na prezentacji z cyklu "Audiofil" we Wrocławiu.

Zestaw:

- gramofon PJ Signature z wkładką Cardas,

- przedwzmacniacz gramofonowy PJ Phono Box RS

- wzmacniacz Audiomat Opera Reference

- kolumny Triangle Signature Delta

- okablowanie Cardas Audio, seria Clear.

 

RS był zdecydowanie najsłabszym elementem zestawu (również cenowo w sensie bezwzględnym).

Dźwięk całości przyjemny, żywy, dynamiczny (nowe Triangle miło mnie zaskoczyły). Bas się ni pałętał i nie rezonował (czyli sala jest jednak OK).

Jednak spory problem z detalami i kompletna porażka jeżeli chodzi o scenę (a właściwie jej brak).

Zasilacz (jak do golarki) wpięty (a jakże) w listwę Furutecha. Wyglądało komicznie bo pewnie listwa jest droższa niż całe pre.

Ale miało być "firmowo" to i było. W końcu sprzęt dostarczał mój "ulubiony" "salon audio", którego nazwy nie wymienię.

A jakich innych pre gramofonowych użyto podczas prezentacji, jeśli można wiedzieć?

Pozdro,

Yul

 

W dugim zestawie był

- Stream Box RS,

- Tube Box DS.,

- Amp Box RS,

- kolumny Triangle Antal LE czarne,

- gramofon 6-Perspex z wkładką Sumiko BlackBird

I zupełnie moim zdaniem nie grało :(

 

Natomiast co do RS-a i "wypasionego" zestawu.

Wyczekałem do momentu przełączenia się na muzykę z CD i z przykrością stwierdziłem, że nie ma problemów ze sceną.

Dźwięk odkleił się od głośników i "poustawiał" w przestrzeni.

O zgrozo pojawiło się trochę więcej detali.

Z reguły jestem w stanie bez problemów odróżnić czy gra CD czy gramofon.

Tutaj miałbym problem.

Wkładka to prawdopodobnie OEM Benza, ramię 12', reszta toru niezła - droga eliminacji pozostał RS.

IMHO potencjał w tym pre jest - ale wymaga dopracowania i wtedy może osiągnie poziom podobny do RCM prelude.

Obydwa nie są moimi faworytami.

Na prezentacjach jak do tej pory najbardziej podobał mi się: Phasemation z trafami (wersja niedostępna oficjalnie w EU) i pre Aleksandra Walla (również lampka z trafami).

Gość vasa

(Konto usunięte)

Summa summarum, biorąc pod uwagę to co napisali Dino i MPB oraz wynik testu porównawczego z ostatniego Audio Video wynika że preamp nie jest killerem zabijającym wszystko do xxx zł.

Ciekawe, że ProJect robiąc bardzo dobre gramofony nie zaproponował pre o jakości adekwatnej do swoich gramofonów. Tym bardziej ciekawe że przecież od dłuższego czasu dział elektroniki rozbudowuje się i ich product range z tej grupy jest spory.

Czy któryś z kolegów ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? Przecież zaprojektowanie i wykonanie odpowiedniego pre nie przekracza ich możliwości a i zamówienie dostaw u któregoś z producentów też nie powinno być problemem. Mając w ofercie gramofony za 13-26kzł warto do nich zaproponować dedykowane pre za 6-10kzł grające jak marzenie.

a może jednak przekracza?

jak pierwszy raz zobaczyłem to pre i jego cenę to coś mi zagrało in plus, ale oczywiście wszystko można spartolić, firma buduje pre które mogło by powalczyć z konkurencją w tej cenie a może i droższą, a zasila to jakimś -badziewiakiem-, przecież na dzień dobry rzucają sobie kłody pod nogi, sens takiego działania jest dla mnie trudny do zrozumienia.

zasadniczo może nie powinienem się czepiać, bo przecież w czasach "mody na analog" wielu producentów raczy nas takimi kwiatkami w urządzeniach wielokrotnie droższych, jednak szkoda że pro ject dał ciała, tym bardziej szkoda że zaczynali od niewysokiej półki(mieli gdzie się uczyć), a nie walili z gubej rury np 5 000$ za pre.

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Jakie dał ciała?

 

w AV to tak w ogóle jest test niższego modelu, nastepcy tego który mam i sobie chwalę- z lampeczkami. No nie zauważyłem w teście, by dostał baty. Kupujesz zasilanie, lampeczki i kto wie co osiągasz?

Gość vasa

(Konto usunięte)

w AV to tak w ogóle jest test niższego modelu

Moje przeoczenie. Modele mi się pop....ły.

Co do zasady uważam jednak że mam rację. Jeżeli oferują gramofony pretendujące do najwyższej półki (chyba zresztą zasadnie) to brakuje im odpowiedniego preampa a moim zdaniem powinni go mieć.

Jakie dał ciała?

 

w AV to tak w ogóle jest test niższego modelu, nastepcy tego który mam i sobie chwalę- z lampeczkami. No nie zauważyłem w teście, by dostał baty. Kupujesz zasilanie, lampeczki i kto wie co osiągasz?

 

Czy masz na myśli TUBE BOX DS ?

Vasa

Ale tu nie ma nic dziwnego >> post nr 10.

Cena zasilacza to 75% jak nie lepiej dobrego układu ... bo z g...a bata nie ukręcisz.

 

Osobna obudowa.

Solidne transformatory - bynajmniej nie 5-10VA.

Pcb mieszczące solidną baterię ze stabilizacją i to bynajmniej nie na 18um warstwie miedzi.

Dual mono ...

Kabel zasilający, ekranowany do preampa.

Wielopinowa wtyczka ...

To ile wtedy ten preamp by kosztował ... ? ;-)

 

Ludzie powinni się tego nauczyć, by zwracać uwagę na zasilanie. Nie tylko ślepo wierzyć w to co napisane w notce o produkcie.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Tak Dino , ten: http://www.project-audio.com/main.php?prod=tubeboxds&cat=boxes&lang=en

 

Co do zasadzania się na klasę wyższą przez Pro-Jecta- on przecież raczkuję w tej materii.

Najdroższy gramofon kosztuje ok 17 tys. Pojawił się w tamtym roku? To samo pre RS

 

Co do mojego pre, mnie naprawdę tak bardzo satysfakcjonuje jego granie bez zasilacza i na fabrycznych lampach ( nawet nie wiem jakiej produkcji), że nawet jeszcze nie pomyslałem o upgrade. No właśnie! Może tak to trzeba traktować? Jako upgrade rozłożony w czasie :)

 

http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/amplifiers/pro-ject-tube-box-se-ii-695832/review

 

Trochę błaznujecie z tym dosrywaniem Pro-Jectowi :) 90% tutaj diyowców komponuje swoje dzieła na deskach, bez układów zabezpieczających, a najlepszy mistrz Darkul klei obudowy na smarki, a i tak jego wzmaki kopią, brumią i pierdzą. ale Pro-Ject fuj :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.