Skocz do zawartości
IGNORED

Byznes a prawda historyczna.


mciej

Rekomendowane odpowiedzi

Mam, o Ta-152 H-1

Jeden z pilotów...:

-Podczas lotu treningowego przeprowadziłem nurkowanie z wys. 7000 m. osiągając pręd. przekraczającą 1000 km/h i bezpiecznie wyprowadziłem maszynę na pułapie 600m, a następnie, bez naciśnięcia manetki gazu, wspiąłem się ponownie na pułap 7000 m.-

 

O Mustangu P-51 D

Jeden z polskich pilotów...:

-Ważną właściwością Mustanga było szybkie rozpędzanie w nurkowaniu. W ciągu kilku sekund samolot ten osiągał prędkość 880 km/h, przy czym powyżej 800 km/h zaczynały występować wibracje, grożące odpadnięciem sterów.-

 

Pzdr

I love the sound of crashing guitars

Mciej – wklepuję z palca ;)

I tak lepsza ksywa niż dla pokolenia konsumentów internetowej papki - „pieprzę głupoty z Discovery Chanel i komputerowych strzelanek dla debili”.

 

Podoba mi się stwierdzenie o milionowej armii spadochroniarzy w przedwojennej Rosji - to chyba byli co którzy kiedys widzieli spadochron:))))

 

P51 były wykorzystywane do ścigania i strącania V-1 - bez strzelania do nich.

Wszystkon prawda...

Dlatego potwierdzam ze seryjnie prod.P51 byl najszybszym i chyba jednak najefektywniejszym smiglowym samolotem!

Niemcy uzyskiwali swietne warunki lotne jak i szybkosc..ale w stadium pierwszych maszyn...sprawa pogorszenia m.inn.predkosci wynikaly z kiepskiej jakosci paliwa lotniczego..a od 44r Luftwaffe chronicznie jego brakowalo..w45r mieli nadwyzki produkcyjne..ale brakowalo im pilotow..no i paliwa...Przejscie Rumuni na strone aliantow byl ciosem glownie dotkliwym dla Luftwaffe bo szlag trafil zaglebie Ploeszti...

Niestety nigdy juz niedowiemy sie czy palme pierwszenstwa P51 nie zostaly by mu odebrane przez nowsze wersje Corsaira czy nawet Bearcata?Ale i tak juz 45r zapoczatkowany zostal przez Me262 jako nowa ere jetow!

moze wojna potrwala by dluzej gdyby nie niewiedza Hitlera ktory zyczyl sobie by kazdy budowany samolot byl po czesci przygotowany do roli,badz mozliwosci ataku nurkowego lub byl nosicielem bomb...nawet mysliwce...w tym Me262 !gdy by nie to ,to Me262 wszedlby do 1 linii jako rasowy mysliwiec juz na poczatku 44r..a wtedy alianci mieli by problemy i jeszcze ciezsze straty ..w szczegolnosci bombery USAF operujace w dzien nad europa...

->Qubric

Patent opracował polski pilot Tadeusz Szymański, który strącał latające bomby podważając skrzydłem swojego samolotu o skrzydło V-1, wytrącając w ten sposób żyroskop bomby z równowagi.

I love the sound of crashing guitars

Tak tylko ze najlepsze do tego byly jednak uwczesne wersje Tempestow i resztki Tymphoonow!

Bylo kilku Tempesciakow majacych na koncie po kilkadziesiat zwyciestw!

A i Mosquito byly niezle w roli przechwytujacych mysliwcow!Jeden ze specow zaliczyl az cos 165 zwyciestw1podczas gdy najkuteczniejszy Tymphooniarz 65-8!

Oj, Tempesty i Typhoony były ciężkimi samolotami. O wiele lepiej niż w roli myśliwców spisywały się jako szturmowce lub zwalczając V-1.

I love the sound of crashing guitars

promień skrętu i właściwości manewrowe nie stanowią o wyższości myśliwca.

As wszechcasów - Hartmann (352 zestrzelenia) nigdy nie walczył kołowo!

Po prostu strzelał i uciekał...

Zresztą 80 % zestrzelonych pilotów w II wś w ogóle nie wiedziało,że jest atakowanym do momentu ich trafienia

Dlatego moim typem na fightera 2 WŚ jest Me262!

A na drugim miejscu stawiałbym na F4U4/5...po nim na P51H!

I kto wie moze wlasnie Bearcat nie bylby czarnym koniem..ale jego zrobili tylko niecale 300szt!Bo nadchodzila realna wojna jetow..z rosja ..a pozniej z Korea Polnocna...

W koncu pozniejszy Sabre byl udoskonalona replika Me262.... [na niemieckich konstruktorow wrecz polowaky mocarstwa..w koncu to ich technika byla w 2 WŚ najbardziej hop do pszodu.. sadze zwe jak by mieli potencjal USA to z pewnoscia by sie im udalo zdominowanie swiata...]

F-86 Sabre swe korzenie miał raczej w myśliwcu P. 1101 :-) zresztą podobnie jak radziecki Mig-15. A z tą wyższością szybkości nad zwrotnością to bywało różnie. W Wietnamie amerykańskie latające cegły F-4 Phantom dostawały niezłe lanie od wolniejszych, lżejszych acz zwrotniejszych Migów-21 i to tylko dlatego, że kapitaliści zapomnieli co to jest walka manewrowa :-) Lata 50-60 to właśnie idea myśliwca typu pocisk z człowiekiem wewnątrz (F-104, Mig-19), po Wietnamie tendencje się trochę zmieniły i teraz obok F-14, Miga-31 mamy F/A-18, F-16, Miga-29 itp. No ale trzeba przyznać, że Me-262 wcale aż taki niezdarny to nie był, zależało od pilota ;-) Teoria wyższości nagłego ataku z zaskoczenia w walce powietrznej jest oczywiście jak najbardziej słuszna :-), na to właśnie kładł nacisk autor sławnej poniekąd książki -Splątane Wiraże 1 i 2-.

Pzdr

I love the sound of crashing guitars

F4U Corsair nie był wcale aż taki wspaniały. Kiedy zaczął wchodzić do jednostek (lipiec 1942), wyeliminowano tylko niektóre z jego technicznych usterek. Skłonność do kangura, niestabilność w utrzymaniu kierunku po dotknięciu ziemi, lekka skłonność do przepadania przy starcie składały się na brak tzw. zdolności morskiej i spowodowały, że US Navy nie używała tych myśliwców do 1944 r. US Marine Corps operująca z baz lądowych użył ich jednak do walki w lutym 1943 r. kiedy piloci przyzwyczaili się do nowych rozwiązań i nauczyli się wykorzystywać zalety doskonałej zwrotności i szybkości w locie po prostej i nurkowaniu. Mustang na pewno nie był tak wytrzymały jak Corsair (silnik chłodzony cieczą) ale był na pewno doskonalszy areodynamicznie (skrzydło o profilu laminarno-podobnym).

Pzdr

I love the sound of crashing guitars

No prosze! Jakie wielkie, szkoda ze jedynie chlopieco - teoretyczne zainteresowanie lotnictwem. A za nieduze w koncu pieniadze kursy szybowcowe na Bemowie-Babice sa wypelnione glownie dziewczynami. Polskie aerokluby zdychaja lub ledwo zipia.

Miałem kurs szybowcowy !!! :-) Aeroklub Jeleniogórski, w tym 10 samodzielnych lotów na szybowcu typu Puchacz :-) Potem zrobiło się drogo i zrezygnowałem :-( na korzyść wiadomego hobby właśnie z tej stronki ;-))))

Pzdr

I love the sound of crashing guitars

Tematu nie śledzę od początku (czasu trochę brak :) ), trafiłem przez przypadek ( wytłoczki :) ), wszystkiego nie czytałem, tylko tak po łebkach, ale parę uwag:

 

Piotr --> o jakim to kałachu się mówi ( bo jeśli o AK47 to coć takiego nie istnieje, egzemplarze próbne z tego roku nie nosiły takiego oznaczenia i nie zostały wdrożone do produkcji )? A tak pozatym to w żadnym AK zamek nie jest tłoczony z blachy ( ani nawet suwadło zamka ), tłoczona jest komora zamkowa ( czyli szkielet jak kto woli ) i pokrywa komory zamkowej, co z wersjami frezowanymi było krokiem do przodu, a nie wstecz... Zamków z blachy się nie robi, wyjątki to zamki stalowe obudowane blachą ( polskie P83 i jego protoplasta z 1975 z szkieletem z tworzywa sztucznego, o jeszce wcześniejszych wersjach ze szkieletem z aluminium nie wspominając... ), taki HK ( nie Harman Kardon :) ) P9 i P4 o ile dobrze pamiętam ( w pierwszym obudowa/suwadło zamka pólswobodnego w drugim to samo co w P83 ) i parenaście innych konstrukcji. Jedyny poważny wyjątek jaki znam to zamki MAC-ów 10 i pochodnych ( ale nie wszystkich ), zrobione z blachy stalowej wypełnionej ołowiem ( resztę można pominąć...). Takie tłoczenie to świetna technologia, HK w większości swoich wyrobów z zamkami półswobodnymi ( pomijam serie z lat ostatnich i pojedyńcze ze starszych modeli) to stosuje z bardzo dobrym efektem ( jedyną poważną rzeczą jaką mogę im zarzucić jest to że stosują 2 rolki ułożone pionowo zamiast jednej poziomo jak w np. pistolecie Korphila, ale z technologią tłoczenia nie ma to nic wspólnego ).

 

--> jozwa maryn, rzecz jasna Saab Draken na lampach :) ? ( a tak serio to nowa maszyna z Saaba była najlepszą propozycją dla naszej armii, poza zmodernizowaniem migów rzecz jasna--> na tym finansowo byśmy się wykrwawili...)

Odświeżę wątek; co prawda zboczył on mocno z pierwotnego tematu :)) ale może jeszcze kogoś to zainteresuje.

 

TVN24 wyemitowała materiał o grze - do pobrania tutaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (7,5 Mb)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.