Skocz do zawartości
IGNORED

Tuning Prism TORNADO-przody! - JAK ZACZĄĆ?

robert1256

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym dowiedzieć się co mogę poprawić w owych kolumnach. Chodzi mi jak poprawić bass i średnicę? Co mogę wymienić (kondesatory, głośnik).

Jak to zrobić, zaznaczam, że jestem troche zielony w takich sprawach :)

Kolumny przednie:

Moc maksymalna: 80W

Pasmo przenoszenia: 40Hz – 20kHz

Impedancja: 8 Ohm

Czułość: 87 dB

Dzięki wielkie za odpowiedzi!

Serdecznie pozdrawiam!

Gość StaryM

(Konto usunięte)

Te kolumny kosztują nieco ponad 200 zł. To zapewne rzutuje na ich cechy użytkowe.. Jest to produkcja zapewne chińska i dlatego tak tania, ale nawet jak na chińską to są wyjątkowo tanie. Zakładając tunning należałoby zapewne najpierw pomyśleć o sensownych głośnikach, a te będą kosztowały przynajmniej 300 zł (tak orientacyjnie - biorąc pod uwagę tanie STX). Do tego jeszcze zwrotnica i wytłumienie, bo tam w środku nic zapewne nie ma. Powiedzmy, ze jeszcze ze 100 zł. Daje nam to sumę (cena + upgrade) sumę ponad 600 zł, za którą można byłoby dostać sensowne używane kolumny.

Może napisałem to innymi słowami, ale zgadzam się z kolegami wyżej.

A może uda się koledze coś poprawić bez inwestowania ?

Sam ostatnio wytłumiałem suba od kina LG, który od razu zaczął grać kontrabas, gitarę basową, a nie tylko dawał czadu, łupiąc, co było szczególnie dokuczliwe w radiu przy spikerach. I teraz daje radę nawet Police czy Marcusowi Millerowi...

To akurat inwestycją specjalną nie jest.

Ale żeby cokolwiek radzić, trzeba znać głośniki, wiedzieć, czy to basrefleks ( ew. wymiary BR ), czy zamknięta.

Zwrotnicę zawsze można "w ciemno" poprawić stosując choćby MKT zamiast bipolarów w gałęzi kopułki.

Ale najważniejsze, to wiedzieć, na co te zestawy chorują, bo że "na wszystko", to już wiemy...a na niewiele można poradzić z takich składników.

Ale uważam, że zawsze można coś poprawić; sam kiedyś "tuningowałem" Altusy, to wiem, co mówię ;-)