Jump to content
IGNORED

Monitor Audio RX2- podłaczenie kabli


Maynooth

Recommended Posts

Jest tak:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do których gniazd podłączam kable: do tych na dole czy tych na górze?

Czy ta blaszka zaznaczona kolorem żółtym ma zostać czy ją demontuje?

Dla mnie to problem, dla was banał. Dzięki za pomoc.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jest tak:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do których gniazd podłączam kable: do tych na dole czy tych na górze?

Czy ta blaszka zaznaczona kolorem żółtym ma zostać czy ją demontuje?

Dla mnie to problem, dla was banał. Dzięki za pomoc.

 

1. Blaszka (zworka) zostaje! Rozłączasz tylko w przypadku, kiedy korzystasz z bi-wire (podwójne okablowanie - oddzielnie zasilana sekcja wysoko- oraz niskotonowa).

2. Bez znaczenia, czy podłączysz do górnych, czy do dolnych terminali, chociaż są różne teorie na ten temat. Osobiście częściej spotykałem się z taką, by podłączać raczej do górnych (HF).

 

PS Przecież wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi ;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

When the music's over turn out the lights...

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widać posiadasz zwykłe kable czyli podłączasz bez tzw. bi-ampingu czy bi-wireingu.

Podłączasz do tych górnych gniazd ale brakuje Ci jeszcze drugiej blaszki. Musisz zewrzeć gniazda po prawej stronie.

Po ludzku plus z górnej sekcji wysokotonowej z plusem sekcji niskotonowej i minus sekcji wyskotonowej z minusem sekcji niskotonowej.

Jeśli nie masz drugiej blaszki to możesz zrobic to za pomocą kabla głośnikowego.

Link to comment
Share on other sites

Blaszki powinny być jedna na stronę. Również można je z czasem wymienić. Wydaje mi się ze przy tych głościach nie ma co bawić się w bi-wire. Co to za kable zostały użyte przy podłączeniu?

 

Wysłane przy użyciu Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się ze przy tych głościach nie ma co bawić się w bi-wire.

 

Bi-wire/bi-amp, jeśli w ogóle poprawia brzmienie, to przy każdej głośności ;)

 

Co to za kable zostały użyte przy podłączeniu?

 

Chord, a że dość gruby, to obstawiam Carnival SilverScreen ;)

When the music's over turn out the lights...

Link to comment
Share on other sites

Jest też szkoła która mówi, że najlepiej jest podłączyć jeden kabel do górnego gniazda, a drugi do dolnego.

 

A jakieś uzasadnienie, bo jak dla mnie, to wtedy jest po prostu nijak - ani dobrze dla HF, ani dla LF - jeśli już ;)

When the music's over turn out the lights...

Link to comment
Share on other sites

Odsyłam do lektury , w której znajdziesz coś na temat Bi-Ampingu, Bi-wringu itd:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu znajdziesz wszystko na ten temat, jeśli będziesz miał watpliwosci pytaj.

Link to comment
Share on other sites

Odsyłam do lektury , w której znajdziesz coś na temat Bi-Ampingu, Bi-wringu itd:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu znajdziesz wszystko na ten temat, jeśli będziesz miał watpliwosci pytaj.

 

A ja odsyłam do ponownego przeczytania zarówno mojej wypowiedzi, jak i wpisu, do którego się odniosłem, a ze wszystkich wcześniejszych postów można wyczytać, że bi-wiring został odpuszczony - zabawa "(Bi-) w-ringu" również ;)

Zresztą dam Ci małą podpowiedź: chodzi o krzyżowe połączenie za pomocą jednego kabla - bez żadnego bi-wire oraz bi-amp.

 

Jeśli będziesz miał wątpliwości, pytaj.

When the music's over turn out the lights...

Link to comment
Share on other sites

Takie podłączenie zaleca dyrektor zarządzający Dali Lars Worre przy okazji recenzji kolumn Dali Epicon 6 (Hi-Fi Choice 01/13). Przy takim podłączeniu przeprowadzony jest test kolumn Edwards Audio SP1 (Audio-Video 01/13). Wydaje mi się, że takie podłączenie ma sens. Zamiast dobrej góry i słabszego środka-dołu, lub odwrotnie, mamy przyzwoity cały zakres. Połowa sygnału do każdego z głośników dochodzi z pominięciem zworek. Na marginesie, jeżeli jest to możliwe, można pozbyć się zworek i zastąpić je kawałkami kabla głośnikowego, takie rozwiązanie daje lepsze rezultaty.

Link to comment
Share on other sites

Zamiast bardzo dobrej góry i słabego środka-dołu, lub odwrotnie, mamy przyzwoity cały zakres. Połowa sygnału do każdego z głośników dochodzi z pominięciem zworek.

 

I o to właśnie chodzi, że ni w pięć, ni w dziesięć, i dlatego napisałem, że w mojej ocenie to już w ogóle jest "nijak".

Dociera do mnie jeszcze tłumaczenie, że sekcja LF jest "prądożercza" - warto zapewnić jej ten prąd w pierwszej kolejności - lub tłumaczenie wg innej szkoły, że wysokie tony są "delikatne, czułe" i najbardziej podatne na wszelkie zniekształcenia, dlatego sekcja HF winna być zasilana bez "pośredników", ale łączenie na krzyż, to właśnie takie działanie "połowiczne" ;)

 

Nie będę się zresztą kłócił, dla mnie to i tak bez znaczenia w tej chwili, a kiedy miałem możliwość sprawdzania tego, po prostu nie słyszałem różnicy.

Wg mnie bi-wire ma sens tylko i wyłącznie w połączeniu z bi-amp, a przy jednym kablu to wszystko jedno, w które terminale zostanie wetknięty :)

 

Na marginesie, jeżeli jest to możliwe, można pozbyć się zworek i zastąpić je kawałkami kabla głośnikowego, takie rozwiązanie daje najlepsze rezultaty.

 

Bo kawałek kabla głośnikowego rzekomo coś wniesie? I jest lepszy niż fabryczna zworka?

A wystarczy zajrzeć do wnętrza kolumny i zobaczyć, co jest zaraz za terminalem, a wszystko będzie jasne :)

I nic tutaj nie pomoże zworka zrobiona nawet z kabla za 7000,-/m ;)

When the music's over turn out the lights...

Link to comment
Share on other sites

A moim zdaniem można wydobyć więcej z gratów właśnie przez bi. Ale musi być dobrze okablowana kolumna w zakresie wysokich tonów, czyli np. taśma, lica albo cienki solid. Inaczej możemy sobie gmerać ile chcemy, a różnice będą minimalne. Co do podłączania konwencjonalnego to zależy, o co nam chodzi w dźwięku. Jeśli chcemy otwartości, naturalnej barwy i agresywnego kopa, to trzeba po pierwsze wywalić fabryczne zworki. Połączyć zamiast tego np. cienkim solidem albo np. szpilkami przetykanymi przez żądła zacisków. Po drugie jeśli tego nie zrobimy, to TYLKO do górnych i nie pomogą żadne "koszałki" i bzdury "o wyższości Świąt..." Jak np w bliskim wątku nawet o "drących mordę" elementach biernych toru typu rezystor czy kondensator, bo jak na razie nikt nie przedstawił żadnego mierzalnego parametru zniekształceń sygnału przez takie elementy. Bo "drzeć mordę" to może wzmacniacz albo głośnik, tylko nikt nie chce się przyznać do błędnego zakupu, tylko "leczy" tor zamulającymi dźwięk energetycznej proweniencji elementami

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Polecam zainteresowanym tematem lekturę recenzji kolumn Dali Epicon 6 w Hi-Fi Choice 01/13.

Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości zacytuję najważniejsze dla tego wątku fragmenty.

"Hi-Fi Choice: Wasze pozłacane zworki wyglądają znakomicie, ale degradują nieco dźwięk. Czy nie moglibyście oferować zworek wykonanych z kabla Cordial?

Lars Worre (dyrektor zarządzający Dali): Jeśli ktoś używa pojedynczego kabla głośnikowego, sugeruję podpięcie jednej żyły, powiedzmy plusa, do górnego gniazda, a drugiego do dolnego gniazda, czyli innymi słowy nie rekomendujemy podłączania obydwu kanałów do dolnych lub górnych gniazd, ale na krzyż. Przy takim podłączeniu zworki, dzięki wykorzystaniu do ich stworzenia odpowiedniego materiału oraz złoceniu, brzmią całkiem dobrze. Nie planujemy produkcji zworek z kabla Cordial, bo klienci, którzy nie będą chcieli łączyć gniazd blaszkami tylko kablami, wybiorą raczej zworki z takiego samego kabla, jakiego używają jako głównego do połączenia kolumn ze wzmacniaczem."

Jason Kennedy (recenzent Hi-Fi Choice): "...Podwójne gniazda akceptują 4mm wtyki bananowe, a dołączone zworki degradują jakość dźwięku. Moim zdaniem te kolumny brzmią zdecydowanie lepiej w połączeniu typu bi-wire. Nie wynika to oczywiście wyłącznie z zastosowania właśnie tych, nie najwyższej klasy zworek, bo całe moje dotychczasowe doświadczenie mówi, że stosowanie zworek w postaci blaszek daje zawsze gorszy efekt, niż gdy gniazda połączy się zworkami wykonanymi z kabla głośnikowego (bądź podłączy się kabel bi-wire)..."

Link to comment
Share on other sites

Polecam zainteresowanym tematem lekturę recenzji kolumn Dali Epicon 6 w Hi-Fi Choice 01/13.

Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości zacytuję najważniejsze dla tego wątku fragmenty.

"Hi-Fi Choice: Wasze pozłacane zworki wyglądają znakomicie, ale degradują nieco dźwięk. Czy nie moglibyście oferować zworek wykonanych z kabla Cordial?

Lars Worre (dyrektor zarządzający Dali): Jeśli ktoś używa pojedynczego kabla głośnikowego, sugeruję podpięcie jednej żyły, powiedzmy plusa, do górnego gniazda, a drugiego do dolnego gniazda, czyli innymi słowy nie rekomendujemy podłączania obydwu kanałów do dolnych lub górnych gniazd, ale na krzyż. Przy takim podłączeniu zworki, dzięki wykorzystaniu do ich stworzenia odpowiedniego materiału oraz złoceniu, brzmią całkiem dobrze. Nie planujemy produkcji zworek z kabla Cordial, bo klienci, którzy nie będą chcieli łączyć gniazd blaszkami tylko kablami, wybiorą raczej zworki z takiego samego kabla, jakiego używają jako głównego do połączenia kolumn ze wzmacniaczem."

Jason Kennedy (recenzent Hi-Fi Choice): "...Podwójne gniazda akceptują 4mm wtyki bananowe, a dołączone zworki degradują jakość dźwięku. Moim zdaniem te kolumny brzmią zdecydowanie lepiej w połączeniu typu bi-wire. Nie wynika to oczywiście wyłącznie z zastosowania właśnie tych, nie najwyższej klasy zworek, bo całe moje dotychczasowe doświadczenie mówi, że stosowanie zworek w postaci blaszek daje zawsze gorszy efekt, niż gdy gniazda połączy się zworkami wykonanymi z kabla głośnikowego (bądź podłączy się kabel bi-wire)..."

 

Prosiłem o jakieś wytłumaczenie - takie, jak przynajmniej mają zwolennicy podłączania np. do sekcji HF - a nie o cytowanie recenzji, wrażeń z subiektywnego odsłuchu, gości uprawiających już tylko marketing, chyba że faktycznie dla Ciebie prasa audio jest wyrocznią.

To może zacytuj jeszcze Miszcza Pacułę z odsłuchów kabli USB ;)

When the music's over turn out the lights...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.