Skocz do zawartości
IGNORED

Topowy głośnik niskotonowy.


palton

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Z tym pokojem też nie czaję. Można wstawić różne głośniki do tego samego pokoju, więc po co ta wartość. No i jak ten ułamek faktycznie wygląda? Bo teraz nie dość, że Sd jest w mianowniku, z czym się nie zgadzam, to w dodatku jest w kwadracie.

A po co Wam te wzory? To juz nie wystarcza uszy? W teorii to wszystko moze super dzialac i pasowac, a w praktyce wyklada sie jak staruszka na nieodsniezonym chodniku.

<br />Można wreszcie porównać duże głośniki estradowe z małymi hajfajowymi. <br />

no dobrze ale ciśnienie wytworzone z małego glosnika zależy też od mozliwości wychyleniowych membrany czy ten parametr tez brałeś pod uwagę?,

Z tym pokojem też nie czaję. Można wstawić różne głośniki do tego samego pokoju, więc po co ta wartość. No i jak ten ułamek faktycznie wygląda? Bo teraz nie dość, że Sd jest w mianowniku, z czym się nie zgadzam, to w dodatku jest w kwadracie.

 

Sd nie jest w kwadracie tylko się skraca bo raz jest w liczniku a raz w mianowniku ale zostawiłem żeby było widać o co mi chodziło

Vpom to zwyczajna objętość pomieszczenia czyli jak często się pojawiały dyskusje czy jakieś kolumny nadają się do nagłośnienia pokoju np 25m2 ale z fizycznego punktu widzenia liczy się objętość a nie powierzchnia. Jednak większość pomieszczeń ma 2,5m wysokości więc wystarczy porównywać powierzchnie. Ale sale koncertowe bywają różne. Dodatkowo pojawia się problem długości fali w porównaniu z odległością od ścian w zależności od częstotliwości i odbicia, tłumienie i fale stojące i wtedy mamy rzeczywiste warunki odsłuchowe.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Ale nadal nie wyjaśniłeś, co robi Vpom w Twoim wzorze, skoro w tym samym pomieszczeniu mogą grać różne głośniki. A to głośniki mamy porównywać. A konkretnie ich dynamikę, tzn. od tego się zaczęło.

Ale nadal nie wyjaśniłeś, co robi Vpom w Twoim wzorze, skoro w tym samym pomieszczeniu mogą grać różne głośniki. A to głośniki mamy porównywać. A konkretnie ich dynamikę, tzn. od tego się zaczęło.

 

bo możemy porównywać jak zachowa się ten sam głośnik w różnych pomieszczeniach albo różne głośniki w tym samym pomieszczeniu i wtedy Vpom nie bierzesz pod uwagę bo jest taka sama

 

no dobrze ale ciśnienie wytworzone z małego glosnika zależy też od mozliwości wychyleniowych membrany czy ten parametr tez brałeś pod uwagę?,

 

brałem pod uwagę ale część rozważań jest na PW z Father_PiO . Brałem pod uwagę objętość przepompowaną przez membranę więc powierzchnię razy skok ale w dalszych modyfikacjach Sd mi się skróciła i nie ma jej we wzorze co oczywiści nie znaczy że to jest wszystko jedno czy małe Sd z dużym skokiem czy duże Sd z małym skokiem. Tu pojawiają się problemy innego rodzaju jak np prędkość wychylenia membrany, siła Stokesa , efekt Dopplera ,liniowość dużego wychylenia czyli zniekształcenia itp

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Jest cała masa różnych nieliniowości, choćby najważniejsza - Bl. Tego się raczej uwzględnić nie da. Tę naszą wartość należy upraszczać, nie komplikować. Powinna posłużyć do szybkiego porównania podstawowych właściwości głośnika, a nie do wchodzenia w szczegóły. Liczba nie odda przecież i tak brzmienia. Uwzględnianie np. wychylenia objętościowego jest bardzo śliskie, bo od razu nasuwa mi się pytanie: a przy jakiej nieliniowości napędu?

<br />Uwzględnianie np. wychylenia objętościowego jest bardzo śliskie, bo od razu nasuwa mi się pytanie: a przy jakiej nieliniowości napędu? <br />

 

zgadza się , dlatego bezpieczniej jest porównywac głosniki o tej samej powierzchni membrany,czy Twoim zdaniem prównywanie 18cm midwoofera do 18calowego

woofera ma sens?

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Podsumowanie naszego zestawienia najlepszych basowców uzupełnione o:

Seas D1001-04 L26ROY

SCAN-SPEAK 32W/4878T00

 

Oba świetnie nadają się do MB których, sensownych już prawie nie da się kupić.

Jedyna rozsądna to: AE Speakers PR-18-1600 ( niestety ona także zniknęła z cennika pomimo, że jest w ofercie)

 

10-11 CALI

 

Membrany lekkie Mms/Sd <0.10

Membrany standardowe Mms/Sd>=0.10 i Mms/Sd <0.20

Membrany ciezkie Mms/Sd>=0.20

 

Membrany lekkie:

 

PRODUCENT TYP Fs[Hz] Qts Mms[g] Sd[cm2] Xmax[mm] Re[Ohm] MOC[W] Material IMPEDANCJE[Ohm] OBUDOWA

membrany

 

EMINENCE LEGEND B810 52 0.65 24 350.1 4.7 27.5 150 papier 32 odgroda

EMINENCE DELTALITE II2510 53 0.42 31 350.1 4.2 5.06 250 papier 8 BR

 

 

Membrany standardowe:

 

PRODUCENT TYP Fs[Hz] Qts Mms[g] Sd[cm2] Xmax[mm] Re[Ohm] MOC[W] Material IMPEDANCJE[Ohm] OBUDOWA

membrany

 

AESPEAKERS TD10S 32.7 0.34 59.4 346 14 5.5 500 papier 8, 4 BR

 

SEAS L26RFX/P 20 0.33 56.48 330 7 6.3 125 aluminium 8 BR,zamknieta

 

SEAS W26FX001 20 0.33 59.78 330 7 6.3 150 al/magnez 8 BR,zamknieta

 

SCAN-SPEAK 26W/8867T00 19 0.29 57 320 9 5.8 170 aluminium 8, 4 BR,zamknieta

26W/4867T00

 

SCAN-SPEAK 26W/8861T00 19 0.31 43.5 320 9 6.2 170 papier 8 BR,zamknieta

 

DAYTON AUDIO RS270-8 27 0.47 35.8 346.4 6.6 6.84 100 aluminium 8 BR,zamknieta

 

Membrany ciezkie:

 

PRODUCENT TYP Fs[Hz] Qts Mms[g] Sd[cm2] Xmax[mm] Re[Ohm] MOC[W] Material IMPEDANCJE[Ohm] OBUDOWA

membrany

 

DAYTON AUDIO RSS265HF-8 24.9 0.49 133.4 350 14.3 6,17 350 aluminium 8, 4 zamknieta

RSS265HF-4

 

SEAS DESIGN L26ROY 22 0.31 111 363 14 3.1 250 aluminium 4 membrana bierna

 

 

 

12-13 CALI

 

Membrany lekkie Mms/Sd <0.10

Membrany standardowe Mms/Sd>=0.10 i Mms/Sd <0.20

Membrany ciezkie Mms/Sd>=0.20

 

Membrany lekkie:

 

PRODUCENT TYP Fs[Hz] Qts Mms[g] Sd[cm2] Xmax[mm] Re[Ohm] MOC[W] Material IMPEDANCJE[Ohm] OBUDOWA

membrany

 

EMINENCE DELTALITE II2512 44 0.41 37 519.5 4.9 5.17 250 papier 8 BR

BEYMA SM-212 40 0.38 44 550 7 5.8 350 papier 8 BR

SONIDO SCW-300 35 0.40 30.1 464 4.5 7.4 - papier 8 BR

AUDAX PR330M0 28 0.27 52 538 4 5.8 150 papier 8 BR

 

Membrany standardowe:

 

PRODUCENT TYP Fs[Hz] Qts Mms[g] Sd[cm2] Xmax[mm] Re[Ohm] MOC[W] Material IMPEDANCJE[Ohm] OBUDOWA

membrany

 

AESPEAKERS TD12S 31.5 0.34 64 530 14 5.3 300 papier 8, 4 BR

 

AURUM CANTUS AC300/75C2C 22 0.35 84 500 8 7 250 sandwich carbon fiber 8 BR,zamknieta

 

EMINENCE KAPPALITE 3012LF 37 0.32 72 545.4 9.1 5.6 450 papier 8 BR

 

VISATON TIW 300 25 0.28 92 510 7.5 5.4 300 papier 8 BR

 

 

Membrany ciezkie:

 

PRODUCENT TYP Fs[Hz] Qts Mms[g] Sd[cm2] Xmax[mm] Re[Ohm] MOC[W] Material IMPEDANCJE[Ohm] OBUDOWA

membrany

 

DAYTON AUDIO RSS315HFA-8 24.9 0.53 195.2 506.7 14.3 6,45 400 aluminium 8, 4 zamknieta

RSS315HF-4

 

BMS 12N630 28.6 0.33 127 498 8 6 600 papier 8 BR,membrana bierna

 

 

SCAN-SPEAK 32W/4878T00 18 0.32 150 526 14 3.1 550 papier 4 membrana bierna,zamknieta

 

Poniżej do pobrania w pliku .TXT

10_13.TXT

(Bl * Qms)/(Sd*Mms)*(Sd/Vpom)

 

<br />Sd nie jest w kwadracie tylko się skraca bo raz jest w liczniku a raz w mianowniku ale zostawiłem żeby było widać o co mi chodziło<br />

 

to jak ten wzór wygląda

 

 

 

bl x qms x Vpom

----------------

sd2 x mms

 

mnie wychodzi tak

 

<br />SCAN-SPEAK  32W/4878T00 18 0.32 150 526    14   3.1 550  papier 4   membrana bierna,zamknieta<br />

mieliście na testach ten głośnik?

mierzyliście znieksztalcenia?

moglibyscie wrzucić pomiar?

wygląda tak

 

 

Bl x Qms x Sd

--------------------------

Sd x Mms x Vpom

 

 

czyli Sd się skraca i zostaje

 

 

Bl x Qms

--------------------------

Mms x Vpom

Słaby ten wzór, bo nie zachowuje niezmienności przy rekonfiguracji DVC z połączenia szeregowego na równoległe. A poza tym jestem sceptykiem odnośnie takich wzorków, "wyprowadzanych" radośnie bez uwzględnienia podstawowych zależności między parametrami głośników, i nawet bez oglądania się na wymiar uzyskanej wielkości w jednostkach układu SI. To czasem pomaga zrozumieniu fizycznego sensu danego parametru.

 

Jeżeli miałbym sam podać parametr najlepiej korelujący z jakością dźwięku z głośnika basowego, byłoby to zwykłe Sd. "Dowód" - powiedzenia "there is no replacement for displacement" oraz "to make sound you must move air". Plus jeszcze pomiary zniekształceń głośników przy konkretnym SPL i częstotliwości.

muszę sam siebie zacytować żeby przypomnieć skąd się to wzięło :-)

 

uważam że parametry T-S głośnika to najprostsza i najtańsza metoda wstępnej oceny głośnika. Czy pasuje do założeń projektu, obudowy, wymagań, gustu itp. Później można analizować materiał membrany i inne szczegóły konstrukcyjne. Podchodząc do tematu fizycznie myślę że zaproponowany wzór (Sd/Mms)*Bl należy zmodyfikować do postaci (Bl * Qms)/(Sd*Mms). Powierzchnia membrany powinna być w mianowniku ponieważ Bl wyraża siłę na cewce i jak siłę podzielimy przez powierzchnię to uzyskamy ciśnienie czyli dźwięk. Natomiast iloraz Bl / Mms daje nam przyspieszenie membrany czyli subiektywnie odbieraną dynamikę a dodatkowo mówi nam o nadążaniu wychylenia membrany za kształtem przebiegu prądu w cewce czyli zniekształcenia. To jest oczywiście uproszczenie przy założeniu że membrana jest sztywnym tłokiem bo jak dołożymy do tego rozchodzenie się fali w membranie to sprawa się komplikuje ale znając zachowanie różnych materiałów membran można sporo przewidzieć a reszta to już odsłuchy , pomiary i poprawki. Do wzoru dodałem jeszcze Qms w liczniku bo wg mnie jest parametr który odpowiada w dużym stopniu za mikrodynamikę i nie mulenie głośnika.

 

to nie jest WZÓR tylko pomysł na współczynnik pomocniczy stworzony na szybko w dyskusji a jeżeli chcielibyśmy uwzględnić również efektywność trzeba by do obliczeń dołożyć Fs i Vas

to nie jest WZÓR tylko pomysł na współczynnik

 

ok, niech bedzie pomysł, Twoje przemyslenia i Father_PiO są ciekawe i próbuja opisac zjawiska z jakimi mamy doczynienia w praktyce, porównując granie róznych przetworników

 

Samo Sd w mułowatym głośniku o za wysokiej Mms i za niskim Bl? Nie, dziękuję.

 

np

 

właśnie ten scan 32W/4878T00 bl 12.5 , mms 150 , qms 7 sd 526cm2

 

z punktu widzenia teorii Father_PiO to zamulacz

po wprowadzeniu qms jest lepiej

 

misiomor, skąd nie słuchając głośnika i patrząc tylko na parametry producenta wiesz ktory nalezy zastosować? samo sd naprawdę nic nie mówi....

Nie wiem po co marnujecie energię na takie wzory z "czapki".

Wszelkie próby sprowadzenia głośnika do jednej liczby są skazane z góry na porażkę .

Nie wiem też dlaczego akurat te parametry .

 

Samo Sd w mułowatym głośniku o za wysokiej Mms i za niskim Bl? Nie, dziękuję.

A co to ma wspólnego ?

Bo ja nie widzę związku .

Słyszałem muły które mają niskie mms i wysokie BL :P

 

Temat "szybkości" basu już był poruszony i jest złożony .

Decydują o tym :

- Same TS-y .

- obudowa

- charakterystyka w zakresie średniego basu i wyżej gdzie odtwarzane są harmoniczne basu.

(było już wspomniane że nawet niewielkie podbicie w tym zakresie jest wyraźnie słyszalne )

- integracja ze średniakiem bo przez niego też są odtwarzane harmoniczne basu (a nawet z wysokim ! )

- zniekształcenia nieliniowe zarówno na samym basie jak i wyżej .

- przebieg tych zniekształceń w funkcji mocy .

- odp. impulsowa która zależy od głośnika i obudowy .

- interakcja przebiegu impedancji głośnika ze zwrotnicą (rezonansowe podbicie w okolicach drugiego piku imp. w przypadku BR )

- w końcu interakcji kolumny z pomieszczeniem .

 

Nie wiem dlaczego niektórzy faworyzują duże głośniki estradowe ale powody mogą być takie :

- SPL nie jest za darmo odbywa się kosztem zejścia i takie głośniki nie mają dołu .

- w zakresie wyższego basu, niższej średnicy na charakterystyce pojawiają się już spore góry i doły co wpływa na odtwarzanie harmonicznych basu.

- również zniekształcenia nieliniowe tego zakresu są zwykle na wyższym poziomie niż w głosikach hifajowych (prosty napęd lub z niewielką ilością miedzi )

- nieliniowe zawieszanie (kms(x)) ("schodkowe" górne zawieszanie )

 

SEAS DESIGN L26ROY 22 0.31 111 363 14 3.1 250 aluminium 4 membrana bierna

To ciekawy głośnik .

Chyba jedyny z oferty seas-a który nie ma alu cewki ;)

Niestety ma istotne wady .

Niksa efektywność i to przy 4om co limituje jego wykorzystanie w typowej konstrukcji 3way ("bez 0.5KW wzmacniacza nie podchodź ;) ")

Ze względu na 4om impedancję nie da się tego obejść dokładając mu kolegę ;)

Natomiast w konstrukcji aktywnej czy częściowo aktywnej może być świetny .

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

misiomor, skąd nie słuchając głośnika i patrząc tylko na parametry producenta wiesz ktory nalezy zastosować? samo sd naprawdę nic nie mówi....

Nie ma tu drogi na skróty, nic nie zastąpi niezależnych pomiarów, własnych eksperymentów i pomiarów, świadomości własnego gustu, doniesień o awaryjności czy rozrzucie parametrów.

 

A Sd mówi bardzo dużo, choćby to ile głośnik musi się wychylać dla dostarczenia konkretnego SPL przy konkretnej częstotliwości. To jest bardzo istotne dla jakości dźwięku, zwłaszcza przy założeniu że producenci jako tako wiedzą co robią.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Słyszałem muły które mają niskie mms i wysokie BL :P

 

A ja twierdzę, że słyszałeś głośniki, które były dobre, ale źle zaaplikowane. Jak ktoś powiedział, fizyka nie jest z gumy.

 

również zniekształcenia nieliniowe tego zakresu są zwykle na wyższym poziomie niż w głosikach hifajowych (prosty napęd lub z niewielką ilością miedzi )

 

Pomiary pokazują coś odwrotnego. Zresztą ten zarzut o miedzi jest bardzo dziwny. Nie trzeba być doktorem matematyki, żeby policzyć, że jeśli 15" wychyli się o 1 mm, to 22 cm musi się wychylić o 3,6 mm, żeby przepompować tyle samo powietrza, więc tak naprawdę dużo miedzi potrzebują głównie idiotyczne wynalazki typu 18cm scan-speak z wychyleniem dwa centymetry, który tylko udaje woofer.

 

w końcu interakcji kolumny z pomieszczeniem

 

Ale nie mówmy już o pomieszczeniu, w temacie jest wyraźnie o głośnikach. Nie ogarniemy przecież, jaki kto ma pokój.

A ja twierdzę, że słyszałeś głośniki, które były dobre, ale źle zaaplikowane. Jak ktoś powiedział, fizyka nie jest z gumy.

No to mogę też twierdzić że słyszałeś hifajowe głośniki które były źle zapikowane :P

Pomiary pokazują coś odwrotnego. Zresztą ten zarzut o miedzi jest bardzo dziwny. Nie trzeba być doktorem matematyki, żeby policzyć, że jeśli 15" wychyli się o 1 mm, to 22 cm musi się wychylić o 3,6 mm, żeby przepompować tyle samo powietrza, więc tak naprawdę dużo miedzi potrzebują głównie idiotyczne wynalazki typu 18cm scan-speak z wychyleniem dwa centymetry, który tylko udaje woofer.

Jesteśmy w temacie topowych głosików .

Nie mówię tutaj o porównaniu 15 cali do 8 czy 6 cali bo to bez sensu .

Mówię o porównaniu 15cali estradowej do 15cali hajfajowej .

Nie organizuje się walk wagi ciężkiej z kogucią ;)

 

Ale nie mówmy już o pomieszczeniu, w temacie jest wyraźnie o głośnikach. Nie ogarniemy przecież, jaki kto ma pokój.

Dobrze ale jak się już słucha tego głośnika to w końcu słucha się go gdzieś a nie w kosmosie ;)

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Sd jest bardzo ważne i ma wpływ na wiele parametrów głośnika i aspektów dźwięku ale wiąże się też z problemami konstrukcyjnymi i " domowymi " ( brak miejsca, koszty, sąsiedzi, drażliwa żona :-D itp ). Wiadomo że duże Sd wymaga dużej obudowy bo wiąże się z dużym Vas przy niskim Fs ( optymalnie moim zdaniem 27Hz - 34Hz ) żeby uzyskać najlepszy dźwięk trzeba po prostu zastosować możliwie największy głośnik na jaki sobie można pozwolić biorąc pod uwagę "domowe " ograniczenia. Trzeba też niestety wziąć pod uwagę " wytrzymałość mocową sąsiadów " i rodzaj muzyki jakiej słuchamy. W typowych warunkach głośnik mniej niż 8 cali nie nie da rady dobrze zagrać a powyżej 15 cali ( mam na myśli obudowy basreflex i zamknięte ) w pomieszczeniu nie " rozwinie skrzydeł ".

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

No to mogę też twierdzić że słyszałeś hifajowe głośniki które były źle zapikowane :P

 

A ja twierdzę, że słyszałem głośniki hajfajowe w kolumnach po kilkadziesiąt tysiaków, więc obstawiam, że dobrze zaaplikowane oraz kilka estradówek w kolumnach po kilka tysięcy, więc nie obstawiam, że dobrze zaaplikowane i grające w mim odczuciu lepiej.

 

Mówię o porównaniu 15cali estradowej do 15cali hajfajowej .

 

No i hajfajowa będzie grać "niiiisko", a estradowa szybko. Wybieram "szybko".

 

Dobrze ale jak się już słucha tego głośnika to w końcu słucha się go gdzieś a nie w kosmosie ;)

 

Ale każdy ma swój własny pokój i jak rozważamy głośniki, to nie rozważajmy pokoju, bo to nie ma sensu. To tak jakby porównywać przyspieszenia samochodów i uwzględniać to, że Huayarą pojedzie pani Tereska a Passatem Hołek i na tej podstawie twierdzić, że Passat przyspiesza lepiej. Bez sensu.

 

A poza tym w kosmosie jest próżnia i dźwięku nie ma :-) Tylko w gównianych filmach typu Gwiezdne Wojny nie dość że widać lasery w próżni, to jeszcze je słychać.

 

mój typ na topowy głośnik do domowego 3-drożnego basreflexu to DAVIS 25 GCA 10W

 

Możesz podać czemu akurat ten?

membrana z włókna węglowego, bardzo mała masa drgająca niestety niskie Qms , Bl też nie powala ale przy tak małej masie powinno wystarczyć zresztą Qts nie powinno być poniżej 0,25 .

 

DAVIS 25GCA10W Fs - 28.0 Vas - 267.0 Re - 5.96 Qms - 1.770 Qes - 0.340 Qts - 0.285 Mms - 19.3 Bl - 7.7 Sd - 336.0 Le - 0.53 Xmax ± 4.0 SP - 95.6dB

 

Było kilka wersji tego głośnika, teraz jest nowa wersja

 

25SCA10W Fs - 28.0 Vas - 109.0 Re - 5.96 Qms - 2.230 Qes - 0.390 Qts - 0.332 Mms - 45.5 Bl - 11.1 Sd - 330.0 Le - 0.53 Xmax± 4.0 SP - 91.2dB

 

Starej wersji nie udało mi się kupić a nowej już nie chcę. Mam na razie AUDAX HM 210 Z0 i szukam czegoś większego na razie znalazłem to:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

też ma parę wad ale można się pobawić bo jest tani. Nie jest to chyba kandydat na topowy głośnik ale biorąc pod uwagę stosunek parametry / cena to jest rewelacyjny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

membrana z włókna węglowego, bardzo mała masa drgająca niestety niskie Qms , Bl też nie powala ale przy tak małej masie powinno wystarczyć zresztą Qts nie powinno być poniżej 0,25 .

 

DAVIS 25GCA10W Fs - 28.0 Vas - 267.0 Re - 5.96 Qms - 1.770 Qes - 0.340 Qts - 0.285 Mms - 19.3 Bl - 7.7 Sd - 336.0 Le - 0.53 Xmax ± 4.0 SP - 95.6dB

 

Było kilka wersji tego głośnika, teraz jest nowa wersja

 

25SCA10W Fs - 28.0 Vas - 109.0 Re - 5.96 Qms - 2.230 Qes - 0.390 Qts - 0.332 Mms - 45.5 Bl - 11.1 Sd - 330.0 Le - 0.53 Xmax± 4.0 SP - 91.2dB

 

Starej wersji nie udało mi się kupić a nowej już nie chcę. Mam na razie AUDAX HM 210 Z0 i szukam czegoś większego na razie znalazłem to:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

też ma parę wad ale można się pobawić bo jest tani. Nie jest to chyba kandydat na topowy głośnik ale biorąc pod uwagę stosunek parametry / cena to jest rewelacyjny

 

 

Prawdziwi mężczyźni nie piją miodu, prawdziwi mężczyźni żują pszczoły

 

Monacor SP-15/700HP - 15" Qm=10,2 BxL=24,2Tm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i hajfajowa będzie grać "niiiisko", a estradowa szybko. Wybieram "szybko".

Czyli bez basu. WIdocznie wolisz zakres basu od 50Hz w góre... plus harmoniczne plus podbarwienia

SEAS DESIGN L26ROY 22 0.31 111 363 14 3.1 250 aluminium 4 membrana bierna

To ciekawy głośnik .

Chyba jedyny z oferty seas-a który nie ma alu cewki ;)

Niestety ma istotne wady .

Niksa efektywność i to przy 4om co limituje jego wykorzystanie w typowej konstrukcji 3way ("bez 0.5KW wzmacniacza nie podchodź ;) ")

Ze względu na 4om impedancję nie da się tego obejść dokładając mu kolegę ;)

Natomiast w konstrukcji aktywnej czy częściowo aktywnej może być świetny .

Głośnik elektroakustycznie niezły, niskie Levc pozwala mieć nadzieję na niskie zniekształcenia od nieliniowości indukcyjności i jej modulacji wychyleniem, choć to będzie dotyczyło raczej górnego krańca pasma w którym taki woofer może mieć sens.

 

Problem w kolorze membrany - taki lśniąco biały bas trochę nie pasuje do większości midwooferów i tweeterów. Właściwie tylko magnezowe Excele ew. Accutony mogłyby się nadać do współpracy z nim.

Monacor SP-15/700HP - 15" Qm=10,2 BxL=24,2Tm

 

 

to jest rzeczywiście niezły głośnik ale do domu za mocny, gdyby zrobić lżejszą cewkę ( mniejszej mocy , średnica ta sama ale niższa ) i miększe zawieszenie tak żeby wyszło Vas jakieś 300litrów to by spadła masa drgająca ale Fs też by spadło na około 35Hz ( w zależności od uzyskanej masy drgającej - to można sprawdzić na dowolnym programie symulacyjnym ) i głośnik byłby bardziej przydatny do domu. Generalnie obecnie nie robi się głośników 10 -12 calowych które mają lekkie cewki wysokie Qms i Bl oraz rozsądne Fs a to są optymalne parametry dla kolumn basreflex ale takich raczej większych 70 - 120litrów.

a jednak się robi takie głośniki tylko że aby uzyskać takie parametry T-S nie potrzeba membrany ceramicznej co się wiąże z kosmiczną ceną

 

ACCUTON C220-6-222

 

a ten to jest mój kandydat na topowy głośnik niskotonowy do basreflexu w kategorii 8 calowych

 

Vifa NE225W-08

 

natomiast jego większy brat Vifa NE265W-08 ma już tak dużą masę drgającą że stracił sens więc oprócz DAVISa nie mam kandydata na topowy głośnik 10 calowy

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.