Skocz do zawartości
IGNORED

SACD SCD 777ES - kto moze zamontowac wyjscie XLR


Piotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bylbym wdzieczny za informacje kto moze w Polsce dokonac modyfikacji Sony SCD 777ES tak aby byly wyjscia XLR. Podobno elktronika jest zbalansowana tylko nie wyprowadzono tego na wyjscie.

 

Pozdr.

Piotr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby tak było.To nie ma sensu.Użycie zbalansowanego toru podnosi klasę sprzętu,czym się firmy często szczycą,przy okazji podnosząc cenę urządzenia.A jeśli już w grę wchodzi kasa... dalej się domyśl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość maciekw do Piotra

(Konto usunięte)

Zbalansowane jest pewnie wyjście z przetwornika, natomiast dalej część analogowa jest niezbalansowana. Dlatego można tutaj zastosować dwie metody.

 

Pierwsza:

Zastąpić dotychczasowy tor analogowy torem zbalansowanym, przy czym najlepiej byłoby użyć układu "fully balanced", zamiast jak to się zazwyczaj stosuje zwykłych podwojonych filtrów i buforów. Korzyści: zwiększenie odstępu od szumu i zakłóceń występujących w samym CD-ku, zmniejszenie zniekształceń harmonicznych (dot. parzystych harmonicznych) na wyjściu CD-ka i zmniejszenie zakłóceń i szumów w kablu (xlr). Ta ostatnia korzyść jest możliwa tylko wtedy, gdy wejście XLR na wzmacniaczu charakteryzuje się dużym wspóczynnikiem tłumienia sygnału wspólnego, co w sprzęcie o wartości nawet kilkunastu kzł zdarza się rzadko (ekonomia, gdyż wymagałoby to transformatorów wejściowych lub układu "fully balanced" z zastosowaniem tzw. precyzyjnych rezystorów o tolerancji min. 0,1% a najlepiej 0,01%).

 

Metoda druga:

Dobudowanie na wyjściu symetryzatora za pomocą transformatora (te o znakomitych parametrach akustycznych są słabo dostępne w Polsce) lub układu symetryzującego np. na układzie drv134 Burr Browna (polecam, gdyż są niekłopotliwe i proste w aplikacji, a ich parametry są znakomite). Przy tej metodzie mamy jedynie zysk wynikający ze zmniejszenia szumów i zakłóceń na kablu z zastrzeżeniem ww. uwag dotyczących wejść we wzmaku.

 

Podsumowując w każdym przypadku należy ocenić cały tor, zastanowić się co chcemy przez przeróbkę osiągnąć i czy założone cele są możliwe do osiągnięcia (np. ze względu na rodzaj wejścia we wzmacniaczu i dalszą topologię zastosowanego w nim układu).

Dlatego też Piotrze zanim zlecisz komuś przeróbkę zorientuj się, czy facet lub firma wogóle orientują się co robią, czy też nie stosują wątpliwych adaptacji wykorzystujących układy podobne do tego, który swego czasu był opublikowany jako :)))) (de) symetryzator w EdW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojjj nie byłbym taki pewny czy tam jest tak jak pisze własciciel..tam jest jeeden przetwornik ca na dwa kanały potem sa dwa ekspandery sonego cxa tor nie jest chyba zbalansowany..tam jest taki sam układ jak w cdp-xa555es ostatnnim tradycyjnym cd sony es..jedyne wyjscie to tylko wlozenie tego b-browna 134 lub nawet w najgorszym wypadku a-devicesa ssm2142 ale numeru nie pamietam zyskasz tylko na mniejszych szumach kabla i zaletach toru pseudo zbalansowanego zawsze to lepiej niz zwykly rca.. poprawia sie szczegoliki:):)A tak z własnego doswiadczenia wiem ze cd sony ES bardzo nie lubi jakichkolwiek przeróbek nawet glupi kondensatorek wymienisz i zaras cos sie zlego dzieje z muzyką ..czy bedzie to cdp-x222es z 89 roku czy cdp-xa555es z 2001..moze to tylko moje doswiadczenia jak ktos ma podobne to prosze o wypowiedź....a nie wstawiałem tam kondensatorka za 2 złote tylko za 20..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za bardzo ciekawe informacje ale czytajac zachodnie recenzje, 777es jest porownywany do scd-1 (wyjscia zbalansowane). Niektorzy pisza ze jest to ta sama elektronika a tylko inna obudowa - moze strategia sony na nizszy segment rynku rowniz te same parametry elektryczne. Mialem okazje porownac zdjecia srodkow tych cd - no i wydaje sie ze wszystko jest takie same, stad moje przypuszczenia, ze dolozenie XLR do 777es ma sens i jest mozliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no co do sensu tu nie ma wątpliwości...nawet jak na dwóch NE5532 zrobisz bufor wyjściowy XLR to bedzie to zawsze lepszy pomysł niż barak XLRów aa fakt że w SCD1 podobny pomysł napewno jest na murr beton uskuteczniony znajac inzynierów Sony to podejrzewam ze włożyli tam kości Analoga Devicesa SSm2142 lub cos w tym typie..no okrasili to wyjscie kilkoma kondziołami Elna Silmic ii mikowcami10PF/500V tak jak to mieli zawsze w zwyczaju w starszych CDP-X779,707 XA7es itd..Cudu tam nie ma.Jak nie znajdziesz chetnego na zamontowanie takiego cuda to zgłoś sie do mnie po majowych swietach i ci to Zamontuje zgodnie z regułami sztuki tylko ja niestety jestem z Wrocławia...Pozdr Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto co znalazlem w internecie na temat modyfikacji 777es -

 

" I had my Sony SCD-777ES modified by Allen and the unit is now fully balanced out. The difference between the Sony SCD-1 (balanced ) and SCD-777ES (SE) is the output stage. While the digital filter VC24 is balanced the section behind the filter is SE, the SCD-1 output is made balanced with 4 Opamps at the end. Allen installed two modification PCB's and fitted them nicely in the unit. The unit has now two sets of outputs. SE and Balanced, the original SE output still intact.

 

I visited Allen with Emile Sprenger in Munich and listened to the modified and unmodified XB -940 unit. That convinced me to go for the mod. Specially with the M-60 being differential, it made a lot of sense to have the player modified to balanced.

 

I was maybe lucky as Allen wanted to use my player at the Frankfurt High End show, and the mods were done failty quickly. The unit received very good responses, even a Sony engineer was impressed. The unit sounded analog and no transitor artifact.

 

Emile finished his Allen Wright RTP-3C differential preamp. A long project definitely, but the first reaction seemed to indicate it was worth it. Silky and ultra detailed.

 

Allen Wright is an artist .. very nice .. slightly unorganised ... but very good idea's. "

 

Moze to naprowadzi nas na dobre rozwiazanie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee myslałem ze jakis cud a to taki angielski Garmin...tylko ładnie to wykonczyli..chodzi mi o fizyczny montaż gniazdek XLR myslałem ze angole mnie czyms zaskocza ale widze ze polacy nie gesi..trzeba a TME w łodzi kupic dwa gniazda XLR Mazak kwaso-odporny,laminat,chlorek zelaza, kondensatory u garmina,cztery scalaki OPA2604 i wziaąc sie za robote...polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość maciekw do piotra608

(Konto usunięte)

Jeśli chcesz do zbudowania wyjścia na XLR-ach używać zwykłych OPA, to naprawdę efekt końcowy może nie być w pełni satysfakcjonujący.

Nawet, jeżeli zastosujesz aplikację tych opampów taką, jak wewnętrzna budowa gotowych symetryzatorów, to weź pod uwagę, że cały pic polega na dobraniu rezystorów. W kościach Burr Browna i Analog Device (np. DRV134 lub DRV135) są one "rzeźbione" laserowo (precyzyjne dobranie rezystancji) co pozwala uzyskać współczynnik OCMR rzędu 68 db. To właśnie od tego współczynnika zależą w dużej mierze korzyści wynikające ze zbalansowanej transmisji sygnału.

Tak więc grozi ci, że zbudujesz wyjście na XLR-ach, ale nic oprócz tego więcej nie osiągniesz. Różnice w brzmieniu będą wynikały jedyne z użycia w torze dodatkowych opampów wnoszących swój sound - dodatkowe zniekształcenia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość maciekw do piotra608

(Konto usunięte)

Aha, nie ma sensu stosowanie jakichkolwiek kondensatorów w torze akustycznym (na wejściu lub na wyjściu), gdyż dobre opampy lub symetryzatory (do użycia tych ostatnich namawiam) mają minimalny offset.

Oczywiście zawsze musisz sprawdzić, czy pomimo teoretycznych rozważań składowa stała nie jest zbyt wysoka. Gdyby była, wtedy w ostateczności można:

1) w przypadku pojedynczych opampów dodać w odpowiednim miejscu potencjometry montażowe, które zrównoważą składową stałą (kości zawierające podwójne opampy nie mają takiej możliwości), lub

2) zmontować układ dający odrębne ujemne sprzężenie zwrotne likwidujące nadmierny offset, lub

3) w ostateczności dać kondziołka na wyjściach (lub w zależności od pochodzenia napięcia stałego - na wejściu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

A na marginesie, jaki jest sens symetryzowania na sile wyjscia przy pomocu scalakow? Sorry, ale jeden element w torze wiecej, i tyle. W zamian uzyskujemy dyskusyjne w warunkach domowych korzysci z wykorzystywanie kabli symetrycznych (male odleglosci), oraz tez w zasadzie nikomu niepotrzebne zwiekszenie napiecia wyjsciowego. Naprawde lepiej (jesli juz chce sie grzebac) poprawic istniejacy niesymetryczny stopien wyjsciowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość maciekw do Józwa Maryn

(Konto usunięte)

Zgoda, o tym co zyskujemy pisałem szczegółowo wcześniej i dlatego największy sens ma przebudowa całego toru analogowego (pod warunkiem, że z przetwornika mamy wyjście zbalansowane).

Natomiast ze względu na prostotę, bardzo dobre parametry i niski koszt układu symetryzującego (do kosztujących kilkanaście złotych układów drv134 w standardowej aplikacji nie podpinamy jakichkolwiek elementów poza kondensatorami na zasilaniu) warto jest się pobawić nawet dla kilku db odstępu od zakłóceń. Ponadto czasami wejście symetryczne w zbalansowanym wzmaku ma lepsze parametry niż wejścia niesymetryczne, gdyż producent traktuje te ostatnie mniej starannie (daje wewnętrzną symetryzacje w oparciu o byle jaką aplikację) zakładając przede wszystkim użycie kabli XLR.

Tak więc, jeżeli ktoś ma zbalansowany wzmacniacz, to dobudowa samego prawidłowo zaaplikowanego wyjścia na XLR-ach w posiadanym CD-ku ma sens.

Wątpliwości rosną, gdy pomiędzy klockami jest mała odległość, a wzmacniacz nie jest zbalansowany, gdyż w nim sygnał symetryczny z powrotem przekształca się w niesymetryczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o gotowym kompletnym stopniu wyjsciowym z LC audio - Zapfilter mkII. Czy to by bylo dobre rozwiazanie czy tez nie ten standard.

Pozdrawiam Wszystkich

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zostałem przez Maćka doszkolony..choc niekoniecznie....kondensatorki chcialem zastosować tylko w układzie zasilania op ampów nie daj boze na wyjściu do odseparowania niemalze nieistniejacej stałej składowej..wiem ..wiem..a pomysł z opa 2604 nie jest najlepszy tylko ze w moim przypadku 20 sztuk mam w domu a na DRV134 musze czekać 4 tygodnie...

ale sprawa z Xlr jest mocno dyskusyjna...moim zdaniem potwierdzonym empirycznie nawet krótki tor zbalansowany ma sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zreszta u nas nawet w miare porządne gniazda XLR to tez kłopot....biedny chory konajacy kraj..dla reszty swita jestesmy poprostu Ziobrem upss,,znaczy zerem..próbuje załatwic sobie dwa scalaki NPC SM5842AP oni nas traktuja jakby tu mieszkały białe niedzwiedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaa po kilkunastu minutach zastanawiania sie i namyslania sie ..sam jestem posiadaczem kompaktów sonego cdp505es i cdp707es i owszem xlry to xlry ale w każdym cd z zasady wyjscie niezbalanswoane i cały tor niezbalansowany rzeczywiscie mozna z zasady ulepszyć u mnie tez jest kilka rzeczy które mozna poprawić ..inna sprawa ze od kilku tygodni buduje wzmak do słuchawek hd 600 i nie za bardzo mam na to czas...ale sa tam takie słabe kondziołki 1,8nf w układzie filtru GIC..zenujace az ze sony cos takiego wstawiło do cd który kiedys kosztował 6kaziów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość maciekw do Piotrka608

(Konto usunięte)

Piotrku nie miałem (broń mnie Boże) zamiaru cię doszkalać, ale nasza wymiana poglądów jest otwarta i to co piszemy może być inspiracją dla innych osób. Dlatego też czasami należy mówić o rzeczach podstawowych, gdyż uczestnicy forum mają różne doświadczenia (np. może być ktoś fantastycznie osłuchany, ale za to mający marne pojęcie o technice).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Zapfiltra, o który pytał Piotrek (bez numerka), nie mam zdania , gdyż LCaudio nie publikuje schematów, a polski dystrybutor chyba ostatecznie zwinął żagle.

Dlatego raczej odpuściłbym sobie ten temat, szczególnie że LCAudio jest stosunkowo drogie.

A może, ktoś stosował ten układ i może powiedzieć na jego temat parę słów?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce, posiadam schemat ZAPfiltra i mogę podesłać. Jeśli już coś z LCAudio, to warto patrzeć na obydwie ich strony: z .com i z .dk, czasem na duńskiej trafi się jakiś schemat więcej. Ciekawe, czy ktoś ma schemat ZAPpulse'a 1 lub 2...

Pozdrawiam,

Kuba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba chłopie z czystej ciekawości prosze cie chłopie przyslij mi ten schemat....moj mail wiadomo [email protected] Niewiem jak wy panowie ale po doswidczeniach z clockiem 16,9MHz lc audio kojarzy mi sie z czyms niezbyt skomplikowanym za BARDZO SKOMPLIKOWANE PIENIĄZKI ..wiecie jak wazna teraz kasa i jak o nia trudno..

Do Maciusia: maciusiu wszystko ok' fajnie ze można wymienic z toba poglady bracie zyj jak najdłuzej miewaj sie jak najzdrowiej:):) Jeszcze jakis patent tu razem wymyslimy jakby sie nie narobic a uzyskac słodki miły mocny dynamiczny ostry i kremowy dzwiek z wspaniałą przestrzenia i tylnimi planami...na których słychac jak w filcharmonii na piatym rzedzie krzeseł w czasie koncertu LIVe baba puszcza baka:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja!

Nawet nie muszę ściągać schematu z domu i wysyłać, znalazłem - ściągnijcie z net'u:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Filtr nie jest prosty, ale da się go zrobić. Dla niektórych dużym problemem może być montaż Zetexów (SMD)...

Pozdrawiam,

Kuba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat zapfiltra obejrzałem - sensowny, żadna lipa.

 

Do Piotrka (z numerkiem) co do przestrzeni i tylnych planów to kupuję, natomiast te bąki w piątym rzędzie już niekoniecznie. Ale może znajdzie się jakiś inny kupiec :) :) :).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam włączenie wyszukiwarki na audioasylum.com, a konkretnie w "digital (hirez) sacd". Dla leniwców dwa linki; pierwszy jest próbą opisania konstrukcji, drugi zaś linkiem do gościa który wysyłkowo sprzedaje kity służące do upgradowania sacd od sony.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość lolo do hieny

(Konto usunięte)

Jestem grzecznym chłopcem to się wpisałem, o zwyczaju nie wiedziałem - sorka. A kumaty jestem umiarkowanie (tzn. nie szaleję z lutownicą). Po prostu mam 777 i ćwiczyłem ten temat przed zakupem (btw na samym począku sony sprzedawał je w Polsce po 5k PLN, a teraz wersja XA kosztuje 16k - tyle nie jest wart). I doszedłem do wniosku, że 777 jest bardziej opłacalnym zakupem. Zresztą już ktoś napisał wyżej, że można dać XLRy tylko trzeba zmienić cały tor analogowy. Opcja z dodatkowym board'em raczej odpada. Kiedyś czytałem dosyć ciekawy mail w tej sprawie na audioasylum, ale nie chce mi się go teraz szukać (godzina dziubania niewyjęta).

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość maciekw do Piotrka (bez numerka)

(Konto usunięte)

Zaciekawiony schematem zajrzałem na www.lcaudio.dk i tam jak się okazuje oferują już ZAPFILTER II. Sądzę, że jest to bardzo sensowna konstrukcja.

Natomiast ocena, czy warto za te pieniądze zależy od ciebie od tego, jak wprawnie posługujesz się lutownicą itp.

Jeśli słabo lub średnio, to kupuj ZAP-a - będzie to dla Ciebie strzał w dziesiątkę, szczególnie że w komplecie otrzymasz od LCAUDIO dobry osobny zasilacz.

Jeśli dobrze, to poszperaj w Internecie, poodsłuchuj sprzętu (warto wiedzieć jaki rodzaj filtru Ci odpowiada) i sam przygotuj płytkę.

Tak więc nadal wybór należy do Ciebie.

A co na to Ty, Piotrze (z numerkiem)?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.