Skocz do zawartości
IGNORED

Starcie Tytanów….najlepsza lampa SE w bi-ampingu z tranzystorami


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

Tim De Paravicini

 

Dzieki.

Mialem na testach jego phono 834p, wybralem phast'a . EAR gral rozlazlym basem. Wiem, ze to legendarne urzadzenie i tworca, ale mi snie podeszlo.

Inna sprawa, ze ten Pan to byl chyba bardziej ceniony w przeszlosci jak teraz bo jakos nie slychac o jego produktach w tej chwili.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Jak widać nie jestem osamotniony w twierdzeniu, że najlepsze lampy i najlepsze tranzystory bardzo się do siebie zbliżyły. Twierdzenie Tomkly, że różnice są zawsze i są oczywiste wiele osób nie potwierdza. Akurat Pass i lampa SET nie gra bez różnic. Pewne różnice są, ale nie zmienia to faktu, że najlepsze tranzystory mają te smaczki, które mają najlepsze lampy.

Jak widać nie jestem osamotniony w twierdzeniu, że najlepsze lampy i najlepsze tranzystory bardzo się do siebie zbliżyły

 

nikt tego nie neguje

ale zakladam ze chcemy ustalic ktore konstrukcje sa w dalszym ciagu lepsze.

bo to ze lampa (zwlaszcza SE) jest lepsza od trana w tej samej cenie jest chyba oczywiste

Gość jt211

(Konto usunięte)

 

no wlasnie widze ze masz i klony pasa i lampe SE

zadnych roznic?

Różnice oczywiście są ale jakbym miał wybierać to byłaby niezła zagwozdka który.

Na szczęście nie muszę zależnie od humoru lub pogody albo XA albo 211 SE coraz bardziej mi się to podoba. Może rzecz warta polecenia.Tylko DAC i preamp muszą być na odpowiednim poziomie i trzeba dopasować całość impedencyjnie.Tutaj XA dal mi trochę w kość ale się udało.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Tomkly dużo tu piszesz o najlepszym dzwięku z lamp przeważnie o dużych wzmakach SE a jeżeli opis Twojego zestawu jest aktualny to słuchasz na ARC Ref 150 tak ?

 

Tak, jest to jakiś tam kompromis pomiędzy tym co oferują lampy a wydajnością prądową potrzebną by poruszyć kolumny. Brzmieniowo mimo wszystko bliżej mu do lamp niż tranzystorów, przynajmniej w mojej ocenie. Ref. 150 gra całościowo dźwiękiem dość ciepłym, schłodzenie barwy całego systemu ARC jest powodowane przez preamp Ref. 3. A jak chodzi o najlepszy dźwięk lampowy to nie ma czegoś takiego... Ortodoksi uważają, że grają jedynie lampy SE. Ja mam bardziej elastyczne podejście, słyszałem świetne PP właśnie ARC, VTL, VAC... Owszem, trochę magii średnicy i góry PP zabiera, natomiast daje w zamian lepszą przestrzeń i zdecydowanie większą dynamikę. Zawsze coś za coś...

Tutaj XA dal mi trochę w kość ale się udało.

a i tak nowe passy sa grzeczniejsze na tym froncie

przy serii aleph to dopiero byla rzeznia

dobry preamp to podstawa

nikt tego nie neguje

ale zakladam ze chcemy ustalic ktore konstrukcje sa w dalszym ciagu lepsze.

bo to ze lampa (zwlaszcza SE) jest lepsza od trana w tej samej cenie jest chyba oczywiste

 

Nie, to wcale nie jest oczywiste. No Kondo Kagura kosztuje 180 000 euro, Thrax Spartacus 38000 euro, choć akurat Spartacusy nie do końca są SE. Absolare Signature ma cenę ok 45000 euro. I wcale nie są lepsze niż niektóry tranzystory, a są porównywalne cenowo lub jak Kondo znacznie droższe. Twoja teza może mieć zastosowanie na niższych pułapach cenowych. Jednakże może, nie znaczy, że musi.

Gość jt211

(Konto usunięte)

 

 

Tak, jest to jakiś tam kompromis pomiędzy tym co oferują lampy a wydajnością prądową potrzebną by poruszyć kolumny. Brzmieniowo mimo wszystko bliżej mu do lamp niż tranzystorów, przynajmniej w mojej ocenie. Ref. 150 gra całościowo dźwiękiem dość ciepłym, schłodzenie barwy całego systemu ARC jest powodowane przez preamp Ref. 3. A jak chodzi o najlepszy dźwięk lampowy to nie ma czegoś takiego... Ortodoksi uważają, że grają jedynie lampy SE. Ja mam bardziej elastyczne podejście, słyszałem świetne PP właśnie ARC, VTL, VAC... Owszem, trochę magii średnicy i góry PP zabiera, natomiast daje w zamian lepszą przestrzeń i zdecydowanie większą dynamikę.

Ostatnie zdanie dowodzi tego że chyba nie bardzo słyszałeś lampwe SE z odpowiednimi głośnikami. Nigdy byś tak nie napisał gdyby było inaczej.

natomiast daje w zamian lepszą przestrzeń i zdecydowanie większą dynamikę.

 

Tego nigdy nie zauważyłem. Owszem PP miewało lepszy bas niż SE, potrafiły zagrać głośniej, ale przestrzeń lepsza była w SE, podobnie jak dynamika. Dynamika nie znaczy, że gra coś głośno bo ma np więcej mocy.

 

O widzę, że to samo napisaliśmy w tym samym czasie i mamy najwyraźniej zbliżony pogląd w tej kwestii z kolegą Józefem.... :-) Józek...Tomkly nie daruje ci tej mocy... :-)

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Nie wiem na czym to polega, ale mnie osobiście brzmienie Passa nie wchodzi... Nie potrafię tego wytłumaczyć, to nie jest uprzedzenie tak jak mam w przypadku MBL czy Transparenta Audio, tylko coś bliżej niedefiniowalnego...

Gość jt211

(Konto usunięte)

 

a i tak nowe passy sa grzeczniejsze na tym froncie

przy serii aleph to dopiero byla rzeznia

dobry preamp to podstawa

Tylko ja musiałem ożenić XA z pasywnym TVC ale ratowało mnie 7V z DAC-a.

Mogę tylko powiedzieć coś o XA-100.8. Ma wiele zalet i to świetne granie. Ale ma też swoje cechy, które komuś mogą się nie podobać albo w danym systemie się nie sprawdzić. Ma taką mgiełkę pasteli i to zawsze,w każdym nagraniu jest. Przypuszczam, że w wyższych modelach jest z tym lepiej, a w serii XS jeszcze lepiej, no ale tam cena też jest...lepsza.

I porównując XA-100.8 vs Vitus SM-011 to Vitus wygrywa zdecydowanie. No ale z XS to już pewnie wynik byłby inny.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Ostatnie zdanie dowodzi tego że chyba nie bardzo słyszałeś lampwe SE z odpowiednimi głośnikami. Nigdy byś tak nie napisał gdyby było inaczej.

 

Problem wynika z rodzaju zastosowanych połączeń... Lampy SE grają po RCA które degraduje sygnał w bardzo dużym stopniu. Z tego powodu szukam całe życie kompromisowych rozwiązań w postaci urządzeń typu ARC, BAT, VTL i im podobnym. Porządne granie niestety wymaga od samego początku toru zbalansowanego, no chyba że gramy wyłącznie z winyla... Moje CD po RCA oddaje 30% swoich możliwości więc niestety dalsze konsekwencje są oczywiste. Ortodoksom zalecam staranne porównanie np monobloków VTL-TL 450 lub ARC Ref. 750 (skoro rozmawiamy o topowych konstrukcjach) z najlepszymi lampami SE. Wnioski po odsłuchach będą oczywiste...

 

Owszem PP miewało lepszy bas niż SE, potrafiły zagrać głośniej, ale przestrzeń lepsza była w SE, podobnie jak dynamika. Dynamika nie znaczy, że gra coś głośno bo ma np więcej mocy.

 

Sylwestrze drogi, to o czym piszesz nazywa się mikrodynamika... W rzeczy samej lampy SE mają ją lepszą. W skali makro ujawnia się przewaga rozwiązań PP. Kwestie przestrzeni wynikają z reszty toru, napisałem to powyżej. Tor oparty od samego początku o standard RCA jest z definicji słabszy o toru XLR, to jest fakt niezaprzeczalny. Właśnie z tego ostatniego powodu zrezygnowałem z bólem serca z monobloków Unisona Research na lampie 845...

Wnioski są oczywiste. Poza mocą i w niektórych SE gorszym basem, to pod każdym innym względem SE jest lepsze. ARC Ref.750 nie słyszałem u siebie, tylko na pokazie. Ale wiele innych modeli słuchałem u znajomych, podobnie jak VTL. Żaden VTL ani ARC nawet nie zbliża się do dobrych wzmacniaczy SE. Nie zauważyłem też, żeby połączenia RCA cokolwiek degradowały, ale faktycznie są sprzęty, które preferują XLR i wtedy po RCA będzie gorzej. Ale to nie jest wina samego RCA tylko konkretnej konstrukcji.

Gość jt211

(Konto usunięte)

 

 

Tego nigdy nie zauważyłem. Owszem PP miewało lepszy bas niż SE, potrafiły zagrać głośniej, ale przestrzeń lepsza była w SE, podobnie jak dynamika. Dynamika nie znaczy, że gra coś głośno bo ma np więcej mocy.

 

O widzę, że to samo napisaliśmy w tym samym czasie i mamy najwyraźniej zbliżony pogląd w tej kwestii z kolegą Józefem.... :-) Józek...Tomkly nie daruje ci tej mocy... :-)

U mnie kluczem są głośniki i ogólna prostota całości i tak bardziej zwiewny cokolwiek by to miało znaczyć jest mój XA a większy rozmach ma 211 SE i to przeczy ogólnym opiniom a ja jestem było nie było lampiarzem.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Są kostrukcje (np BAT VK-60) które łączą pracę lamp SE ze zbalansowanym torem i pracujące lepiej przy połączeniu XLR. Ale to są raczej pojedyncze na rynku urządzenia. Nie bez powodu VK-60 w momencie jak wszedł na rynek uważany był za przełomowy...

Gość jt211

(Konto usunięte)

 

 

Problem wynika z rodzaju zastosowanych połączeń... Lampy SE grają po RCA które degraduje sygnał w bardzo dużym stopniu. Z tego powodu szukam całe życie kompromisowych rozwiązań w postaci urządzeń typu ARC, BAT, VTL i im podobnym. Porządne granie niestety wymaga od samego początku toru zbalansowanego, no chyba że gramy wyłącznie z winyla... Moje CD po RCA oddaje 30% swoich możliwości więc niestety dalsze konsekwencje są oczywiste. Ortodoksom zalecam staranne porównanie np monobloków VTL-TL 450 lub ARC Ref. 750 (skoro rozmawiamy o topowych konstrukcjach) z najlepszymi lampami SE. Wnioski po odsłuchach będą oczywiste...

 

 

 

Sylwestrze drogi, to o czym piszesz nazywa się mikrodynamika... W rzeczy samej lampy SE mają ją lepszą. W skali makro ujawnia się przewaga rozwiązań PP. Kwestie przestrzeni wynikają z reszty toru, napisałem to powyżej. Tor oparty od samego początku o standard RCA jest z definicji słabszy o toru XLR, to jest fakt niezaprzeczalny. Właśnie z tego ostatniego powodu zrezygnowałem z bólem serca z monobloków Unisona Research na lampie 845...

Tomky wybacz bo zaraz będzie że na Ciebie wsiadłem ale tu Twoje RCA versus XLR zbliża Ciebie niebezpiecznie do tuzów klasy 747 czy Stasiop :>)

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

U mnie kluczem są głośniki

 

Józek, moje mają uczciwe 8-omów i 92dB efektywności, tym niemniej z racji tego że są relatywnie spore i trójdrożne wychodzi na nich przewaga mocniejszych lamp... W tym sensie możesz mieć jednak rację, że nie są to w 100% obiektywne dla lamp paczki.

 

Tomky wybacz bo zaraz będzie że na Ciebie wsiadłem ale tu Twoje RCA versus XLR zbliża Ciebie niebezpiecznie do tuzów klasy 747 czy Stasiop :>)

 

Józek, spokojnie nie obawiaj się, nie obrażam się;-) Generalnie moje doświadczenia odsłuchowe wskazują jednoznacznie na przewagę dźwiękową standardu XLR, zwłaszcza jak chodzi o źródła cyfrowe.

Gość jt211

(Konto usunięte)

To jeszcze bardziej eteryczne, zwiewne i podobne do lampy SE są Vitusy SM-011. Dziwne, ale tak jest.

Coś tu panie Sylwestrze w tej zgodności poglądów naszej ostatnio nie ładnie pachnie zważywszy różnice cenowe naszych sprzętów :>)))

 

 

 

Józek, moje mają uczciwe 8-omów i 92dB efektywności, tym niemniej z racji tego że są relatywnie spore i trójdrożne wychodzi na nich przewaga mocniejszych lamp... W tym sensie możesz mieć jednak rację, że nie są to w 100% obiektywne dla lamp paczki.

 

 

 

Józek, spokojnie nie obawiaj się, nie obrażam się;-) Generalnie moje doświadczenia odsłuchowe wskazują jednoznacznie na przewagę dźwiękową standardu XLR, zwłaszcza jak chodzi o źródła cyfrowe.

To znaczy że jeszcze nie słyszałeś dobrej cyfry po RCA ???

No tak gdyż te cyfry które mają XLR traktują RCA po macoszemu czyli RCA to plusowa noga XLRa.

Jeszcze jedno sprawdz sobie skuteczność swoich poszczególnych głośników w kolumnie i powiedz Sobie sam jakim cudem napisane jest że masz 92dB po zastosowaniu zwrotek ??? Polecam mniej wiary w słowo pisane :>)))

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

No tak gdyż te cyfry które mają XLR traktują RCA po macoszemu czyli RCA to plusowa noga XLRa.

 

Możliwe że coś w tym jest... W przypadku ARC czy BAT na pewno tak jest. Dyskusja na interesujący nas temat była już prowadzona przeszło 10 lat temu:

 

http://www.audiostereo.pl/czy-polaczenie-xlr-ma-przewage_14105.html

Może to co mam na razie u siebie ma jednak sens? Źródło jest dual mono, podobnie jak preamp. I od źródła idzie do pre sygnał zbalansowany, a dopiero od pre do monobloków SET idzie RCA, bo tu innej opcji nie ma. Nic nie szumi, nie brumi, sygnał jest mocny i krystalicznie czysty.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Może to co mam na razie u siebie ma jednak sens?

 

Oczywiście że ma sens. Tak długo jak to tylko możliwe przez system idzie sygnał zbalansowany. Potem; dopiero przed ostatnim elementem toru; następuje desymetryzacja. Powinno to finalnie dać lepszy dźwięk w porównaniu do sytuacji, gdyby od samego początku sygnał szedł po RCA.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Jeszcze jedno sprawdz sobie skuteczność swoich poszczególnych głośników w kolumnie i powiedz Sobie sam jakim cudem napisane jest że masz 92dB po zastosowaniu zwrotek ??? Polecam mniej wiary w słowo pisane :>)))

 

Józefie to są dane z pomiarów producenta. Nie mam powodu żeby mu nie wierzyć.

 

Też mam takie wrażenie i w zasadzie słychać, że tak jest.

 

No widzisz, czyli jednak w pewien sposób uwidacznia się przewaga standardu XLR nad RCA;-) Krell ma fajny patent w swoich najdroższych urządzeniach, nazywa się to CAST. To prawdopodobnie najlepszy standard połączenia.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Nie wiem na czym to polega, ale mnie osobiście brzmienie Passa nie wchodzi...

A słuchałeś nowych Pass-ów XA/XS ?

Jeżeli nie słuchałeś to nie wiesz jak gra Pass.

Jeszcze raz powtórzę ,że słuchałem trochę konstrukcji lampowych i tranzystorowych w tym co napisałeś masz wiele racji.

Ale jak widać na przykładzie Pass-a wybitny tranzystor może zagrać barwowo na poziomie najlepszych lamp a w kwestii dynamiki , drive czy czystości przekazu kasuje każdą lampę wliczając w to nawet lampę Alladyna ;)

Twoja teza może mieć zastosowanie na niższych pułapach cenowych. Jednakże może, nie znaczy, że musi

moja teza ma zastosowanie w sensownie wycenionych sprzetach i nie w rozmaitych wynalazkach za pierdylion ale z niebieskim swiatelkiem.

Gość jt211

(Konto usunięte)

 

 

Józefie to są dane z pomiarów producenta. Nie mam powodu żeby mu nie wierzyć.

 

 

I tym się właśnie różnimy ja mam powody chyba że jest cudotwórcą :>)))

 

 

Tego nigdy nie zauważyłem. Owszem PP miewało lepszy bas niż SE, potrafiły zagrać głośniej, ale przestrzeń lepsza była w SE, podobnie jak dynamika. Dynamika nie znaczy, że gra coś głośno bo ma np więcej mocy.

 

O widzę, że to samo napisaliśmy w tym samym czasie i mamy najwyraźniej zbliżony pogląd w tej kwestii z kolegą Józefem.... :-) Józek...Tomkly nie daruje ci tej mocy... :-)

Z moich obserwacji wynika że że ma lepszą przestrzeń. Jest tak jak napisał jt211, potrzebne odpowiednie kolumny

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.