Skocz do zawartości
IGNORED

Karta dźwiękowa Dolby Digital


Pax_8o

Rekomendowane odpowiedzi

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Uściślij co rozumiesz pod pojęciem "obsługuje Dolby Digital".

 

1. Czy chodzi Ci o dekodowanie sygnału AC3 do postaci 6 kanałów analogowych

 

2. Czy chodzi o przepuszczanie takowego sygnału w trybie "pass through" poprzez wyjście cyfrowe do zewnętrznych urządzeń dekodujących.

 

3. Czy może jeszcze dalej, zależy Ci na funkcjonalności Dolby Digital Live, czyli na tworzeniu w czasie rzeczywistym sygnału w standardzie AC3, ze strumienia dźwięku wielokanałowego i wypuszczaniu go w tej postacji poprzez wyjście cyfrowe.

 

Od tego zależeć będzie właściwa odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kompa mam podpięte kino domowe przez hdmi z grafiki.Dźwięk DD mam tylko w filmach reszta PCM. Jeśli odpale grę mam dźwięk 5.1 ale PCM. Nie znam się na tym zbyt dobrze więc nie wiem który sposób będzie najlepszy. Czytałem że można uzyskać dźwięk DD używając odpowiedniej karty z Enkoderami DDL i DTS

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Wygląda że potrzebujesz opcji nr 3, czyli możliwości zakodowania sygnału wielokanałowego dowolnego typu, czyli na przykład pochodzącego z gry, do standardu AC3 Dolby Digital lub do DTSa.

 

Do tego służą enkodery programowe (karty Creative od X-Fi w górę) lub programowo-sprzętowe, karty oparte o kości CMI, przykładowo Xonary wszelkiej maści.

 

Przy czym jasno należy stwierdzić, że nie uda Ci się takiej karty nijak pożenić z możliwością wypuszczenia takowego sygnału poprzez HDMI.

Wyjście HDMi w karcie graficznej, obsługiwane jest przez zintegrowany z kartą osobny kodek dźwiękowy i nie ma nic wspólnego z dodatkową kartą, którą potencjalnie zamontujesz w komputerze. Więc jeśli chcesz uzyskać wspomnianą funkcjonalność, to tylko na wyjściu cyfrowym optycznym lub koaksjalnym, opcja zależna od zastosowanej karty.

 

Jeśli chcesz dodatkowo wykorzystać maksymalnie efekty przestrzenne w grach, to jako rozwiązanie nasuwają się karty Creative w odpowiedniej wersji.

 

Karty starsze, pokroju X-Fi Gamer, czy X-Fi Music, (nie mylić z X-Fi Audio, bo to proteza programowa kodeka X-Fi) posiadały enkodery dopiero po opcji dokupienia kodeków enkodujących. Alternatywą były sterowniki modowane.

 

Karty nowsze, na przykład Titanium HD, miały już tę opcję "na pokładzie" w sterownikach. Kupując taką kartę otrzymasz więc dokładnie to co potrzebujesz, wykorzystanie wszelkich efektów przestrzennych DSP, zakodowanie strumienia wielokanałowego do postaci Dolby Digital i możliwość wysłania go kablem optycznym do kina domowego. O HDMI, jak już wspomniałem, możesz zapomnieć w takim przypadku, bo to nie zadziała.

 

 

Potrzebujesz więc karty Titanium HD, co do niej mam 100% pewności. Być może wystarczy zwykła X-Fi Titanium (nie HD) na PCI-E. Ale tam pewności nie mam, nie pamiętam czy miała natywnie w opcjach kodowanie do DD. Tak na 80% miała. Ale to trzeba by dopytać kogoś, kto takową kartę posiada.

Jeśli chodzi o karty Auzentecha, to trzeba uważać, bo miały zasadnicze problemy z działaniem enkoderów. I nie wiem czy producentowi udało się ostatecznie rozwiązać te kwestie.

X-Fi Extreme Music i Extreme Gamer (w sumie jeden czort sprzętowo) miały taką opcję po aktywacji enkoderów czy to płatnej, czy to hmm ... płatnej ;-).

Chociaż nie wiem, czy w ostatnich driverach (tych zgodnych już z Windows 8), nie wpuścili tej opcji po prostu w cenie, bez dalszych dodatkowych kombinacji.

 

Mam nadzieję, że ta odpowiedź w wystarczającym stopniu rozwieje Twoje wątpliwości. I być może przyda się jeszcze komuś. Bo pytanie o kodowanie w locie do DD i DTS, wraca co jakiś czas jak bumerang.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie bo nikt tego porządnie nie wytłumaczy i można sobie szukać... Opcja 2 czym się różni od 3? Oczywiście będę korzystał z kabla optycznego. Hdmi to chwilowe rozwiązanie żeby mieć 5.1 w grach bo po kablu optycznym miałem tylko stereo. Opłaca się dołożyć do jakiejś droższej karty? Czy nowsze karty Creative posiadają EAX 5.0 który był wykorzystywany w starszych grach??

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Opcja nr 2 to przepuszczanie sygnału pierwotnego w stanie niezmienionym, co oznacza, że aby na wyjściu cyfrowym spdif pojawił się sygnał AC3/DTS to musi on być już pierwotnie zapisany w pliku, na przykład w ścieżce dźwiękowej filmu. Ewentualnie musi być bezpośrednio wygenerowany przez silnik gry. niektóre (nieliczne) gry miały taką funkcjonalność, że same potrafiły stworzyć sygnał Dolby Digital, za pomocą własnych enkoderów.

 

Generalnie "pass through", to tryb "co dostanę na wejście, to oddam na wyjściu" bez jakiejkolwiek modyfikacji. Jeśli dostanie Dolby Digital, to taki sygnał przekaże dalej, jeśli PCM to przekaże PCM. Czyli dokładnie tak jak masz to teraz po HDMI z karty graficznej.

 

Opcja 3 polega na tym, że niezależnie jakiego typu sygnał procesor DSP dostaje na wejściu, czy to ścieżka wielokanałowa z filmu, czy sygnał PCM wygenerowany z gry, to i tak go przetworzy i wypuści jako multichannel zakodowany w standardzie zrozumiałym dla kina domowego, czy to DD, czy też DTS.

 

To generalnie nie są skomplikowane rzeczy. Trzeba tylko dokładnie zrozumieć mechanizmy jakie tym rządzą, co i gdzie się dzieje i na jakim etapie. Wtedy wszystko staje się logiczne, zrozumiałe i nabiera sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hdmi to chwilowe rozwiązanie żeby mieć 5.1 w grach bo po kablu optycznym miałem tylko stereo.

To ja czegoś tu nie rozumiem. Do czego Ci jest potrzebne w ogóle to kodowanie w locie do DD, jeśli masz 5.1 PCM po HDMI. Jeśli działa to przecież najlepsze jakościowo połączenie. Przekodowanie do DD obniży Ci tylko jakość dźwięku, więc po co to wszystko??

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

www.komputronik.pl/product/57124/Creative_Sound_Blaster_X_Fi_Titanium_Fatal1ty_Pro_PCI_Express_.html a ta karta? Jest lepsza od Titanium HD? Ma wejście na optyczny wiec nie będe miał problemu z podłączeniem

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

 

Nie jest lepsza, to niższy model, za to w chorej cenie ze względu na znaczek "Fatality". Jej normalna wersje kosztuje około 200zł. I tak jak wspominałem, nie mam pewności co do tego czy enkodery są w sterownikach, czy wymagają płatnego upgrade.

 

Titanium HD to wyższy model.

 

Jedyna "wyższość" tej Fatality zwykłej polega na tym, że ma na pokładzie komplet wyjść analogowych multichannel. Ale z Twojego punktu widzenia to akurat nie ma znaczenia. Za to Titanium HD ma lepszą aplikację sprzętowo procesora DSP i okolic, w tym zegara, który stanowi istotną rolę w tworzeniu cyfrowego sygnału audio. Do tego ma dojrzalsze, nie sypiące się, sterowniki.

 

Titanium Fatality, to taki zwykły "generic" klasy popularnej. I ma się nijak do Titanium HD.

 

Może stracę na jakości ale nie na efektach dźwiękowych :-)

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

 

Jak podłączyć Titanium HD z kinem domowym? Wejścia optycznego nie ma

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ma wyjście optyczne, to te chinche na dole. To są złącza zintegrowanych wyjść cyfrowych optyczno/koaksjalnych. Kabel optyczny podłączasz przez przejściówkę, która oczywiście jest w komplecie. Sam kabel optyczny też zresztą, a nawet chyba dwa takie kable, o ile mnie pamięć nie myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pax_80 coś pokręciłeś albo nie bardzo rozumiesz jak to wszystko działa (ewentualnie ja czegoś tutaj nie zrozumiałem z Twoich opisów).

Nie ma żadnej różnicy między dźwiękiem PCM 5.1 a DD 5.1, poza tym, że DD to format STRATNY, więc dźwięk z gry masz kompresowany, wysyłany do amplitunera, tam rozkodowywany ponownie i odtwarzany. Przy PCM idzie bezpośrednio do amplitunera w postaci BEZSTRATNEJ, więc dużo wyższej jakości i nie potrzebujesz do tego żadnej karty. Jedyna różnica że tutaj potrzebujesz kabla HDMI, a AC3 (czyli DD) możesz wysłać optycznym albo coaxialem, bo nie wymaga takiej przepustowości - i to właściwie jedyna zaleta takiego rozwiązania. SławekR możesz to potwierdzić, że kolega błądzi, czy rzeczywiście jest w tym jakiś ukryty sens?

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Sygnał PCM to taki surowy strumień danych. Problem polega na tym, że wiele urządzeń kina domowego, nie jest w stanie odpowiednio go zinterpretować i traktuje go jako zwykły sygnał stereofoniczny.

Mamy więc sytuację, gdy wysłany zostaje wielokanałowy sygnał, a amplituner traktuje go jako 2.0, następnie poddaje go obróbce uprzestrzenniającej,Dolby Surround Pro Logic II i niby mamy na wyjściu multichannel, ale nie taki jak na wyjściu z karty. Bo wygenerowany sztucznie, dokładnie tak samo jak to się odbywa przy tworzeniu złudzenia dźwięku wielokanałowego ze ścieżki stereofonicznej.

 

Stąd zapewne stwierdzenie Kolegi: "Z tego co mi wiadomo to można uzyskać lepsze efekty niż na hdmi z PCM"

Ludzie to słyszą, że ten dźwięk wielokanałowy jest coś nie taki, jak być powinien, ale nie wiedzą dlaczego tak się dzieje. A powód jest prozaiczny, jak wyżej.

 

Przesłanie sygnału w ściśle określonym standardzie kodowania wielokanałowego, który na pewno zostanie prawidłowo rozpoznany i zdekodowany przez sprzęt kina domowego, daje pewność co do zachowania pierwotnych efektów przestrzennych. Wada - kompresja po drodze, ze względu na ograniczenia pasma strumienia Dolby Digital i DTS. DTS w tym przypadku ma mniejsza kompresję i daje lepsze efekty, więc jeśli można go zastosować w miejsce DD, to należy to zrobić. Aczkolwiek przy efektach w grach, które z samej swojej natury mają sztuczny charakter, to kompresja po drodze, nie jest zbyt dotkliwa dla jakości.

 

Przy odsłuchach muzyki stereofonicznej, stosowanie kodowania DD/DTS oczywiście nie jest dobrym pomysłem. Lepiej taki sygnał przesłać jako strumień PCM, bo i tak nie ma niebezpieczeństwa utraty efektów przestrzennych. Co było 2.0 na wyjściu karty, będzie takie samo, w postaci niezmienionej, na wyjściu kina domowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawda, ale ja jednak podrążę temat... Pax_80 pisał że amplituner wyświetla mu "PCM 5.1", więc to by znaczyło, że dostaje pełny tzw. multichannel PCM. Wiem, że wiele urządzeń ma z tym formatem problemy, ale z tego opisu zrozumiałem, że w tym przypadku to połączenie działa prawidłowo.

Ja mam propozycję: niech nasz założyciel tematu sprawdzi, czy podczas tego połączenia przez HDMI, gdy powinny być jakieś przestrzenne efekty zapala mu się w amplitunerze lampka (lub pojawia napis) "Dolby ProLogic II" lub "DTS Neo:6". Jeśli nie to znaczy, że dochodzi mu pełne 5.1 i nie trzeba nic robić. W przeciwnym wypadku SlawekR masz rację i potrzeba karty, która to zakoduje do DD.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że to głębszy temat. Tak mam PCM 5.1 w grach ale to przecież dzięki karcie mogę osiągnąć np efekty EAX przynajmniej ja tak to rozumiem. Jednego nie rozumiem jeśli gra jest w DD (przynajmniej na pudełku jest takie oznaczenia) to skąd się bierze PCM??

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory nie mam już opcji edytuj . Więc tak

1 . Dlaczego po podłączeniu konsoli otrzymujemy dźwięk DD itp a w przypadku PC same problemy ?

2 . EAX i OpenAL jest rozszerzeniem DD więc amplituner tego nie rozpoznaje stąd PCM . Co z grami które przynajmniej na pudełku mają opis Dolby Digital ?

3 . Jeśli gra korzysta z EXA lub OpenAL to nie jest możliwe żeby przez połączenie HDMI uzyskać te same efekty co na karcie dźwiękowej . Wątpię żeby karta graficzna wykorzystywała EXA 5.0 i OpenAL

4 . Do odtwarzania filmów używam mpc-hc aby mieć DD muszę zmienić ustawienia filtra ffdshow audio . Konkretniej w zakładce output zaznaczyć DD itp. Na youtube jest dużo filmików niby z dźwiękiem dd albo testami dlaczego u mnie jest tylko PCM ? Czy mogę włączyć ten filtr dla Youtube a najlepiej wszystkich aplikacji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Wszystko prawda, ale ja jednak podrążę temat... Pax_80 pisał że amplituner wyświetla mu "PCM 5.1", więc to by znaczyło, że dostaje pełny tzw. multichannel PCM. Wiem, że wiele urządzeń ma z tym formatem problemy, ale z tego opisu zrozumiałem, że w tym przypadku to połączenie działa prawidłowo.

 

Praktyka pokazuje, że nie zawsze jest to tożsame z sygnałem 5.1. Wiele urządzeń na wyrost wyświetla PCM 5.1. Nie mówię, że wszystkie, ale te tańsze tak.

 

W praktyce jest to wycięte 2.0, tyle że zmikowane przez algorytmy Dolby Pro Logic II do postaci multichannel. Czyli tak jak to opisałem wcześniej. A dlaczego tak się dzieje? Bo, niestety, często tam gdzie się zaczyna marketing, tam kończy się logika. Tak jest po prostu taniej i wygodniej. To tak samo jak z kontrastem 100000:1 w telewizorach LCD. Należy ostrożnie podchodzić do takich informacji. A przynajmniej przy AC3 czy DTS nie ma pola do takich możliwych uproszczeń.

 

Ja mam propozycję: niech nasz założyciel tematu sprawdzi, czy podczas tego połączenia przez HDMI, gdy powinny być jakieś przestrzenne efekty zapala mu się w amplitunerze lampka (lub pojawia napis) "Dolby ProLogic II" lub "DTS Neo:6". Jeśli nie to znaczy, że dochodzi mu pełne 5.1 i nie trzeba nic robić. W przeciwnym wypadku SlawekR masz rację i potrzeba karty, która to zakoduje do DD.

 

 

Dobrze piszesz, jeśli przy PCM niby 5.1 zapali mu się przy okazji DPL II to będzie mieć jasność i 100% pewności, że sprzęt majstruje przy sygnale. Widziałem takie numery, nie podam w sprzęcie której firmy, bo nie chcę wzbudzać burzy, ale widziałem, z ręką sercu to piszę. Jako podpowiedź, napiszę tylko, że takie ciągoty mają szczególnie amplitunery forsujące 7.1 na swoje wyjścia, bo tyle akurat ich mają. Czy potrzeba, czy nie, jakoś trzeba przecież te brakujące kanały dokombinować.

 

A jeśli nic się nie wyświetli, to nadal nie do końca może być pewien. Ale przynajmniej może mieć nadzieję, tak 50/50% Wtedy pasuje przesłać jakiś sygnał testowy do każdego kanału, żeby się przekonać jak jest w rzeczywistości.

 

Sory nie mam już opcji edytuj . Więc tak

1 . Dlaczego po podłączeniu konsoli otrzymujemy dźwięk DD itp a w przypadku PC same problemy ?

 

W przyapdku PC nie mamy same problemy, a potrzebę prawidłowej konfiguracji, ze znajomością rzeczy. PC jest urządzeniem o wielu różnorodnych zastosowaniach, konsola nie. Więc w niej nie ma potrzeby różnych konfiguracji. Jest z góry wszystko ustawione i tyle.

 

2 . EAX i OpenAL jest rozszerzeniem DD więc amplituner tego nie rozpoznaje stąd PCM . Co z grami które przynajmniej na pudełku mają opis Dolby Digital ?

 

EAX i OpenAL w żadnych wypadku nie są rozszerzeniami DD. To są efekty środowiskowe i renderingu dźwięku 3D i nie mają kompletnie nic wspólnego z przesyłaniem Dolby Digital. To są całkiem różnie funkcjonalności. I właśnie dlatego amplituner tego nie rozpoznaje w ten sposób.

 

3 . Jeśli gra korzysta z EXA lub OpenAL to nie jest możliwe żeby przez połączenie HDMI uzyskać te same efekty co na karcie dźwiękowej . Wątpię żeby karta graficzna wykorzystywała EXA 5.0 i OpenAL

 

Jak wyżej, niestety mylisz pojęcia. Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Za dyskretne wypuszczenie i przesłanie sygnału wielokanałowego drogą cyfrową nie odpowiadają nijak ani EAXy anie OpenAL. EAXy są do tego żeby wyrenderować pogłosy, zasymulować fakturę powierzchni ścian pomieszczeń od których odbija się wirtualny dźwięk itd.

OpenAL odpowiada za rendering kierunku, wysokości, ogólnie za rozmieszczenie pozornych źródeł dźwięku w przestrzeni w panoramie sferycznej ciągłej, praktycznie 360 stopni.

 

Metoda przetworzenia tego na 2, 4, 6 czy też 8 dyskretnych kanałów, to całkiem inna "para kaloszy". Tak samo metoda przesłania takiego strumienia danych cyfrowo i w sposób zrozumiały dla urządzenia odbiorczego.

 

Czyli najpierw jest EAX OpenAL, czy też własny autorski silnik renderujacy w grze, który może nie korzystać z EAXów w ogóle, jeśli ma takie życzenie. Później jest opcja zrobienia z takiej ciągłej panoramy dźwiękowej, kilku kanałów dyskretnych. A dopiero na końcu opcja przesłania w odpowiedni sposób tych dyskretnych kanałów, żeby po stronie odbiorczej na kolumny wyszedł dźwięk w postaci nie zmienionej. Czyli dokładnie tych kilku kanałów.

 

Mam nadzieję, że teraz Ci się to rozjaśniło bardziej....

 

4 . Do odtwarzania filmów używam mpc-hc aby mieć DD muszę zmienić ustawienia filtra ffdshow audio . Konkretniej w zakładce output zaznaczyć DD itp. Na youtube jest dużo filmików niby z dźwiękiem dd albo testami dlaczego u mnie jest tylko PCM ? Czy mogę włączyć ten filtr dla Youtube a najlepiej wszystkich aplikacji ??

 

W MPC-HC pomijasz opcję EAX, OpenAL i wszelkie inne, bo są zbędne, pomijasz opcję tworzenia kanałów dyskretnych bo również są zbędne. Takie kanały już są gotowe w samej ścieżce filmowej. Jedyne co włączasz, to ostatni etap, "przepuść ścieżkę dźwiękową na wyjście cyfrowe".

 

Jeśli w filmie na Youtube nie ma ścieżki audio w gotowym formacie AC3 to możesz sobie włączać do maja, ale nic z tego nie wyjdzie, bo z próżnego to i Salomon nie naleje :).

Dlatego masz PCM, i to zazwyczaj 2.0

 

 

EDIT

 

Było jeszcze pytanie o gry co mają na pudełku Dolby Digital. Oznacza to, że oprócz silnika renderującego przestrzeń (z wykorzystaniem EAX, OpenAL czy innego autorskiego silnika) mają jeszcze w sobie zaszyty enkoder, który potrafi stworzyć z tego co otrzymuje na wyjściu własnego silnika audio, strumień cyfrowy audio w standardzie Dolby Digital. Wtedy masz sytuację podobną, jak z filmem w MPC-HC, opisanym wcześniej. To trochę tak jakby gra miała zaszytą ścieżkę Dolby Digital, tyle że tak naprawdę tworzy ją na poczekaniu, wykorzystując swój silnik renderujący. A dopiero to co z niego wyjdzie, dodatkowo koduje do Dolby Digital. Wtedy nie potrzebujesz karty muzycznej z takim enkoderem, bo już strumień prosto z gry jest AC3, tak jak z filmu. I wtedy powinieneś nawet dać radę go wypuścić przez HDMI w takiej postacji. Ale koniecznie musisz w grze zaznaczyć "twórz sygnał Dolby Digital", a jako wyjście dźwięku podajesz kartę muzyczną HDMI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli dźwięk przestrzenny na hdmi jest dobrze rozpoznawany przez amplituner to jak ten z karty . Dużo gier które mam ma na pudełku DD ale jedyne co widzę na amplitunerze to PCM 5.1 . "Tworzenie sygnału Dolby Digital" ta opcja powinna być w ustawieniach gry nie wiem jak to znaleźć

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale napisałem :-D sory. Dźwięk przez hdmi jest z takimi samymi efektami jak ten z karty dźwiękowej zawiera EAX itp jeśli oczywiście amplituner prawidłowo rozpoznaje sygnał? Sprawdzałem DD w kilku grach Borderlands 2, Devil May Czy, Darksiders 2 dźwięk jest tylko znaczkiem na pudełku nic więcej zwykle PCM 5.1.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 lata później...

Nie chce otwierać nowego tematu . Zmieniłem tv i teraz mam problem z podłączeniem ;/ Dawniej podłączałem 2 kable do grafiki (pierwszy tv , drugi amplituner) miałem dźwięk 5.1 w grach . Obecnie mam TV z HDR jak podpinam amplituner Onkyo 616 (nie przesyła 4k/HDR) wykrywa go jako drugi monitor i opcja HDR znika . Jaką kartę dźwiękową polecacie do gier a może lepiej zmienić amplituner ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jeju, jak ty kombinujesz.

PC do TV po hdmi, tv do ampla przez hdmi ARC.

Chyba, że chcesz muzykę z PC puszczać bez włączania telewizora, to wypadałoby drugi HDMI PC-Ampli, tylko wtedy nie wiem jak rozwiązać kwestię wykrywania jako drugiego monitora. Jak wyłączysz wyświetlanie na tym "drugim monitorze" to też wyłącza HDR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojeju a podłączałeś tak kiedyś PC ? Jak starym tv tak podłączałem to na amplitunerze zamiast PCM 5.1 miałem stereo . Fakt nie sprawdzałem na tym tv ale wątpię żeby było inaczej ... Jak wyłączysz wyświetlanie na 2 to tak jakbyś kabel wyciągnął i HDR oczywiście jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojeju, podłączałem :) Do różnych rzeczy.

Jak wyłączysz wyświetlanie na 2 to tak jakbyś kabel wyciągnął i HDR oczywiście jest

Wyłącz wyświetlanie na ampli, przekaż tylko dźwięk do niego w ustawieniach dźwięku. I będziesz miał jednym kabelkiem wideo do TV, z tego co piszesz z HDRami itp, a drugim tylko dźwięk do ampli. Chyba że to nie działa i dlatego pytasz?

 

Alternatywnie z tym Arc.

 

Jak starym tv tak podłączałem to na amplitunerze zamiast PCM 5.1 miałem stereo .

Ja mam w tv wybór jak ma wypuszczać dźwięk czy PCM 2.0, czy jakoś tam w innych systemach. Może miałeś to gdzieś głęboko w menu zakopane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARC odpada bo mój tv nie współpracuje z amplitunerem . Nie miałem pojęcia że w ogóle coś takiego jest możliwe ...

Nie dam rady ekranu wyłączyć bo wtedy wyłącza całe wejście czyli dźwięk też . Nie potrafię włączyć samego dźwięku jeśli już tak podłączałeś to napisz dokładnie co mam zrobić . Nie zauważyłem wcześniej przy ustawieniu "wiele ekranów : Rozszerz te ekrany" da się ustawić HDR więc po problemie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dam rady ekranu wyłączyć bo wtedy wyłącza całe wejście czyli dźwięk też

W ustawieniach wielu ekranów włączasz "wyświetlaj tylko na ekranie 1" lub 2 oczywiście,

w ustawieniach urządzeń odtwarzania (prawym na ikonce głośności) wybierz ampli jako domyślne.

 

U siebie nie sprawdzę jak to dokładnie działa, bo nie mam ampli, ale wyłączając monitor nie usuwasz go z systemu, tylko na nim nie wyświetlasz i urządzenie dźwiękowe związane z tym HDMI powinno działać. Musisz sam sprawdzić, ja niestety nie mam jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.