Skocz do zawartości
IGNORED

Cyfrowa zwrotnica 3-way


januss73

Rekomendowane odpowiedzi

A moze by tak sklonowac USBi? Wszyscy mogli by sie wtedy bawic SigmaDSP bez ograniczen - tak naprawde pelna zabawa jest wtedy jak sobie mozna w locie wszystko zmieniac sluchac kazda zmiane :)

 

Sklonowanie USBi z jednej strony jest super proste - wystarczy skopiowac hardware i juz. Caly SW jest w zewnetrznej pamieci I2C :) Dowiedzialem sie calkiem przypadkiem bo skasowalem sobie firmware w moim USBi :( wiec wziolem USBi kumpla, skopiowalem zawartosc Flash'a I2C i moja plytka ruszyla :) Mam nawet gdzies zawartosc zapisana w pliku hex :) Jedyny problem jest taki, ze procek ktory siedzi na plytce USBi jest strasznie maly :( Ale mysle, ze mozna by wcisnac podobna wersje w innej obudowie...

 

ta taki pomysl, moze komus by sie chcialo skopiowac HW :) byly by fajna zabawka :)

 

To może jakieś grupowe zamówienie zorganizujemy?

Myślę, że miałoby to sens dla kogoś, kto chce się SigmaStudio bawić. Jeśli ktoś chce skonfigurować zwrotnicę pod konkretne głośniki i zapomnieć o konfiguracji to ręczne programowanie eeprom nie jest aż takie uciążliwe. Co do projektu, to schemat jest ogólnie dostępny, co prawda ja takiego procka w sensownej obudowie nie znalazłem, ale na upartego można zamówić PCB z wlutowanym maleństwem u Chińczyka. Jak ktoś ma czas, chęci i umiejętności może machnąć takie PCB, ja chwilowo nie mam czasu na polutowanie nowych płytek więc nowy projekt w tej chwili raczej w grę nie wchodzi :(

  • 1 miesiąc później...

Witam po czasie. Wreszcie znalazłem czas na polutowanie drugiej wersji płytek. Wygląda na to, że wszystko działa. Jest jeden mały problem ze sterownikiem, ale bardzo łatwy do obejścia. Szczegóły montażu muszę jeszcze opisać i powysyłam do zainteresowanych. Za chwilę zabierał będę się za soft. Myślę, że zanim komuś uda się polutować ustrojstwo jakaś wersja będzie gotowa. Później wrzucę jakieś fotki jak to wszystko aktualnie wygląda.

 

Jak pisałem dla osób, które już chciały by sobie polutować mam wolnych 6 kompletów PCB. Mam też większość podstawowych klocków, inne trzeba by domówić.

Co do cen:

Komplet płytek (DSP, DAC, STEROWNIK, ZASILACZ) 75zł (częściowo wliczone koszty prototypu)

 

Szacunkowy koszt części:

 

DSP 3-way +programatorek - 160zł

DAC 3-way z regulacją gośności na CS'ach - 95zł

Sterownik (komplet z wyświetlaczem) - 50zł

Zasilacz - 15zł

 

Chętnych na komplety zapraszam na Priv.

 

Mogę pozamawiać brakujące części, ale musi się znaleźć osoba chętna do porozsyłania, dlatego że zanim części do mnie dotrą prawdopodobnie nie będzie mnie w PL. Ewentualną osobę chętną również zapraszam na Priv..

Tak to wygląda pospinane na szybko na desce. Sterownik jeszcze bez enkoderów i oczywiście softu, który zaraz zacznie się robić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Program dla sterownika działa bez problemu. Na razie tylko z pilota, ale dodanie enkoderów to już tylko formalność.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chyb chciałeś napisać że DCX2496 jest taką zwrotnicą a nie że można zrobić.

Moim zdaniem Kolega 'warek' dobrze napisał bo DCX2496 może być zwrotnicą ale nie musi. Ma też funkcje, które pozwalają go wykorzystywać nie tylko w roli zwrotnicy. Np. jako parametryczny wielopunktowy korektor częstotliwości. Ma też inne funkcje mniej przydatne w codzienności hobbysty, ale zawodowo już bardzo pomocne. Dopiero jak mu ustawimy funkcję zwrotnicy to za nią będzie robił. To oczywiście tylko taka luźna gra słówek ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Moim zdaniem Kolega 'warek' dobrze napisał bo DCX2496 może być zwrotnicą ale nie musi

Na tym polegają procesory DSP. Nie wiem jakie oprogramowanie ma Behringer, ale SigmaStudio można zrobić praktycznie wszystko, zwrotnicę, korektor, loudness, generator, dowolne efekty gitarowe, echa, itp itd. No może tylko kawy nie zaparzy :)

 

Behringer ma jeszcze jedną cechę, wg mnie wadę. Posiada jedynie wejścia analogowe, co za tym idzie na drodze sygnału są dwie konwersje (DA i potem AD) za dużo. Na estradę, gdzie ma być głównie głośno to jest OK, w domowym hifi wg mniej im mniej obróbki po drodze tym lepiej.

Lepiej byłoby mieć wprowadzenie sygnału cyfrowego. Nie dlatego że na drodze coś tam jest czy nie ma, ale otrzymac mozna lepszą uniwersalność w roli przedwzmacniacza i selektora żródeł cyfrowych i analogowych w różnych formatach.

 

Ale chyba DCX2496 ma jedno wejscie cyfrowe jako AES/EBU

Faktycznie chyba jedno ma. Tylko znowu kto posiada odtwarzacz z wyjściem AES/EBU?

Ktoś chyba pisał kiedyś tu na forum że Oppo ma takie wyjście, ale nie jestem pewny (to było dawno) mogłem coś przekręcić. W instrukcjach odtwarzaczy Oppo nie znalazłem danych na ten temat.

Co do utraty jakości przy dodatkowej konwersji to radzę przeprowadzić test odsłuchowy (oczywiście prawidłowy technicznie) żeby przekonać się jak taka dodatkowa konwersja zmienia jakość sygnału. Były tu na forum opisywane wyniki seryjnego kopiowania po analogu przy pomocy magnetofonów DAT. Nie wynikało z nich że taka dodatkowa konwersja może coś zmienić w sposób słyszalny dla człowieka, ale oczywiście najlepiej się o tym przekonać we własnym zakresie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Były tu na forum opisywane wyniki seryjnego kopiowania po analogu przy pomocy magnetofonów DAT. Nie wynikało z nich że taka dodatkowa konwersja może coś zmienić w sposób słyszalny dla człowieka, ale oczywiście najlepiej się o tym przekonać we własnym zakresie.

 

Może masz rację, ale jeśli masz to jak uzasadnisz fakt, że jeden DAC gra lepiej (inaczej) od drugiego? Przecież nawet po wielokrotnej konwersji człowiek nie jest w stanie usłyszeć zmian?

Nie sprawdzałem czy to słychać czy nie, bardziej chodzi mi o świadomość, zresztą sam mam zamiar dorobić sobie jeszcze płyteczkę z ADC dla wejść analogowych.

Może masz rację, ale jeśli masz to jak uzasadnisz fakt, że jeden DAC gra lepiej (inaczej) od drugiego?

Większość porównań dźwięku robionych na tym forum opiera się o nieprawidłowe procedury porównawcze. Przy takim sposobie postępowania trudno mówić o obiektywnej ocenie. To tylko takie wtrącenie nie w temacie wątku.

Jak ktoś ma tego Behringera to warto zrobić test na liniowej charakterystyce jakie zmiany wnosi dodatkowa konwersja (to dosyć proste doświadczenie). Trzeba tylko pamiętać o precyzyjnym wyrównaniu poziomów na wyjściu porównywanych elementów.

Nie sprawdzałem czy to słychać czy nie, bardziej chodzi mi o świadomość, zresztą sam mam zamiar dorobić sobie jeszcze płyteczkę z ADC dla wejść analogowych.

Ja sprawdzałem, ale zgadzam się z tezą że świadomość dodatkowej konwersji może wywoływać psychologiczne negatywne skutki ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Ja sprawdzałem, ale zgadzam się z tezą że świadomość dodatkowej konwersji może wywoływać psychologiczne negatywne skutki ;-).

Oczywiście, że tak. Świadomość, rzeczy wielokrotnie bardziej absurdalnych, często powoduje też pustoszenie portfela :)

 

Ja sprawdzałem, ale zgadzam się z tezą że świadomość dodatkowej konwersji może wywoływać psychologiczne negatywne skutki ;-).

W tej chwili mam dwa DACi 32 bity podłączone do jednego wzmacniacza ak4490 i es9018 a więc wystarczy tylko przełączyć wejście we wzmacniaczu no i powinno być teoretycznie tak samo przy tak dużej rozdzielczości i tych parametrach a jest inaczej.

Polecam PCM1803 (96kHz) /WM8782S (192kHz). Jest też nowy PCM1861, ale tego nie sprawdzałem.

Nie mam doświadczenia w temacie, pewnie na stół trafi to co dobrze wygląda na papierze. Fs akurat dużego znaczenia nie ma, zwłaszcza że podobnie jak z DAC najlepsze parametry kostki mają dla 44,1-48kHz.

Nie wiem czy AES/EBU to duży problem dla np. wyprowadzenia dżwięku z komputera

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To w zasadzie jest standard estradowy, ale sadzę ze średniej jakości karta dżwiekowa nie powinna mieć z tym problemów.

 

Z nowych sprzetów to coctail audio za 6000zl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Estradowo studyjny Tascam CD01U za 2700zł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ze starszych sprzętów

Denon DCD-1510AE + PMA-1510AE

Marantz CD6003

C.E.C. CD3300

 

Ale raczej nie warto.

 

ponieważ piszemy w dziale DIY więc najbardziej odpowiednie beda wszelkiego typu karty z wyprowadzeniem sygnału AES/EBU.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ponieważ piszemy w dziale DIY więc najbardziej odpowiednie beda wszelkiego typu karty z wyprowadzeniem sygnału AES/EBU.

Ponieważ piszemy w dziale DIY to o DCX 2496 też nie powinno się rozmawiać bo to nie na temat, ale czasem warto bo ten DCX leży kosztowo już blisko układów DIY+skrzynka.

 

W tej chwili mam dwa DACi 32 bity podłączone do jednego wzmacniacza ak4490 i es9018 a więc wystarczy tylko przełączyć wejście we wzmacniaczu no i powinno być teoretycznie tak samo przy tak dużej rozdzielczości i tych parametrach a jest inaczej.

Próbowałeś dojść pomiarowo dlaczego tak to odbierasz ? Oczywiście zakładam, że test porównawczy robisz prawidłowo technicznie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Ponieważ piszemy w dziale DIY to o DCX 2496 też nie powinno się rozmawiać bo to nie na temat, ale czasem warto bo ten DCX leży kosztowo już blisko układów DIY+skrzynka.

Dokładnie:) Piszemy w dziale DIY na temat układu za 300zł, a nie DCXsie za 300euro czy coctail audio za 6000:) Ale jeśli już piszemy to nie wykluczone, że starczy na SPDIF założyć jakieś trafko do symetryzacji i prawdopodobnie można coś takiego z powodzeniem wpiąć w AES/EBU. Powinno mieć czułość minimum 200mV, SPDIF to pół V.

 

Próbowałeś dojść pomiarowo dlaczego tak to odbierasz ? Oczywiście zakładam, że test porównawczy robisz prawidłowo technicznie.

Przede wszystkim to nie miałbym czym tego zmierzyć. Jeden DAK ma THD na poziomie -126dB a drugi na poziomie 120dB.

 

Pewnie po przepuszczeniu sygnału przez analogówkę trochę więcej. Karta dźwiękowa którą mógłbym je zmierzyć kosztowałaby więcej niż same DACi.

 

A wracając do różnicy między wejściem analogowym a cyfrowym.

Ja osobiście próbowałem miniDSP z wejscia analogowego i przez wejście I2S i różnica w jakości dźwięku jest istotna. Moża nawet większa niż różnica między DACiem wbudowanym w miniDSP a zewnętrznym.

 

Zresztą dlatego kupiłem sobie nanoDIGI. Bo ma wejścia i wyjścia tylko cyfrowe i mam pełną kontrolę nad całym torem.

A z powodu ak4490 pogodziłem się z moim NADem c320. Zawsze wydawało mi się że ma chropowate wysokie tony a na tym DACu ma idealne. Obawiam się, i nie chcę tu obrażać twojego sprzętu, że skoro nie słyszysz różnic to masz jakiegoś zamulacza w swoim sprzęcie.

Ponieważ piszemy w dziale DIY to o DCX 2496 też nie powinno się rozmawiać bo to nie na temat, ale czasem warto bo ten DCX leży kosztowo już blisko układów DIY+skrzynka.

 

DCX2496 mozna miec za 1250zł.. gdy sie dobrze poszuka, więc cena raczej umiarkowana za taki sprzęt. Na pewno nie byłoby sensu składać go w formie DIY.

 

Karta dżwiekowa do komputera to wydatek do 400-500zł. W tej cenie mamy zwykle już wszystko co potrzeba do słuchania i to w dużym nadmiarze.

 

Wyspecjalizowane żródła cyfrowe to już co kto lubi i chce. Coctail za 6000 ale takze odtwarzacze używane ktore kosztowały wg cen sklepowych raczej ok. 2000-4000zł. bo tańsze przeważnie nie miały wyjścia AES/EBU. Współczesne odtwaracze estradowe także mają podobne ceny.

Składanie odtwarzacza z czesci jest raczej wyrazem dużego samozaparcia. Amatorzy sie tym rzadko zajmują.

 

A teraz kluczowy koszt - 6 kanałowy wzmacniacz.

Albo bierzemy cos do KD jesli mozna wykorzystać takie rozwiązanie, albo wzmacniacze wielokanałowe do nagłosnienia multiroom.

Albo zkładamy 6 końcówek mocy.

 

Przede wszystkim to nie miałbym czym tego zmierzyć. Jeden DAK ma THD na poziomie -126dB a drugi na poziomie 120dB.

 

Pewnie po przepuszczeniu sygnału przez analogówkę trochę więcej. Karta dźwiękowa którą mógłbym je zmierzyć kosztowałaby więcej niż same DACi.

 

Różnica w brzmieniu po dwukrotnym przepuszczeniu przez filtr D/A-A/D-D/A-A/D względem przepuszczenia sygnału raz D-D/A wynikac może z faktu że każdy filtr tworzy inna charakterystykę ?

Dla formatów 16bit - CDA filtry analogowe zaczynały działac od 14-16kHz. Charakterystyka przenoszenia zaczynała opadać od tych częstotliwości by wejść w pasmo zaporowe najwyżej przy 20kHz. Czasem producenci robili różne sztuczki by sie pochwalić że ich playery CD przenosza wyżej, ale rzadko kiedy to była prawda.

Po przejciu przez dwie konwersje taki sygnał miał już inna charakterystykę niż miałby po jednej konwersji.

 

Być może w przypadku konwersji w innych formatach jest tu ten sam powód. Zniekształcenia moga pozostawać poniżej progu słyszalności ale być może filtry - wejściowy i wyjściowy maja rózne charakterystyki czestotliwościowe i dlatego słychać inaczej po przejściu przez jeden niz po przejściu przez dwa ?

Przede wszystkim to nie miałbym czym tego zmierzyć. Jeden DAK ma THD na poziomie -126dB a drugi na poziomie 120dB

Nie sugerujesz chyba, że słyszysz tą różnicę w zniekształceniach :-) ?

Obawiam się, i nie chcę tu obrażać twojego sprzętu, że skoro nie słyszysz różnic to masz jakiegoś zamulacza w swoim sprzęcie.

Słychać różnice w realizacji poszczególnych utworów na płycie a dynamika na bardzo dobrych nagraniach zbliża wrażenia do tych na koncercie na żywo. Słychać na nagraniach kiedy realizator miał dobry dzień a kiedy gorszy. To wszystko nie tylko na typowych nagraniach audiofilskich, ale na dobrze nagranym rocku też, choć w tym przypadku z jakością bywa różne, oczywiście jakością nagrania. Myślisz że to zamulacz ? Przyjemnie jest posłuchać tego "zamulenia". Oczywiście to tylko moje słowo pisane więc bez paniki ;-).

Czy przy porównaniach stosujesz procedury techniczne eliminujące negatywne cechy naszego organizmu wpływające na ocenę dźwięku z obu porównywanych urządzeń ?

A teraz kluczowy koszt - 6 kanałowy wzmacniacz.

Tu właśnie jest pole do działań DIY, ale ostatnio pojawiają się interesujące końcówki mocy za rozsądne pieniądze. Zajrzyj na "Skąpca". Za 1570 zł można kupić ciekawą końcówkę stereo 2x100W/8 (180W/4). Oczywiście dalej można powiedzieć że to drogo. Wtedy pozostaje droga DIY, która często też nie jest zbyt tania jak się chce uzyskać sprzęt na wysokim poziomie i dobrze wyglądający. Oczywiście bardzo polecam tą drogę (DIY) bo ona na pewno rozwija technicznie i zawsze możemy coś zrobić wg własnej koncepcji a nie narzuconej przez firmę.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Zajrzyj na "Skąpca". Za 1570 zł można kupić ciekawą końcówkę stereo 2x100W/8 (180W/4). Oczywiście dalej można powiedzieć że to drogo. Wtedy pozostaje droga DIY, która często też nie jest zbyt tania

No właśnie.

Potrzebujemy 3 takich końcówek mocy. Niekoniecznie musza miec po 100W.

W zwrotnicy aktywnej ni ekażdy kanał potrzebuje tej samej mocy? A jak będzie przy zwrotnicy cyfrowej ? Mogę miec rózne końcówki czy raczej musze uważac żeby te słabsze nie przacowały na granicy przesterowania ?

 

najtańsze końcowki jakie można złozyć sa na TDA czy LMach - takie się często stosuje w zwrotnicach aktywnych monitorów nagraniowych.

Zauważyłem jescze prosty układ od Vellemana na darlingtonach mozna zestaw kupic za 80-100 zl. złożony za ok. 200 plus trafo do 150zł.

Którą wersje wybierzemy to kanal bęzie nas kosztował około 200 zł. Przy 6 kanalach już 1200 i stówka mniej czy więcej nie bedzie tu odgrywała większej roli.

 

Ps. Masz na myśli wzmacniacz BC Acoustique EX 502 ? Kiedyś to była firma francuska i sprzedawała w Polsce takie nietypowe zestawy głośnikowe zbudowane na 6,5" Seasie z poipropylenową membraną - podobno bez filtra - i tubce Fostexa. Dzisiaj to zapewne wszystko z PRC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Za 900zł. jest stereofoniczna końcówka Behringera A 500 (ale podobno miała jakieś problemy regulacyjne powodujące nieciekawy rozkład zniekształceń), Za podobną cenę można kupić niemal identycznie wygladajacego Alesisa RA 300

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W zwrotnicy aktywnej ni ekażdy kanał potrzebuje tej samej mocy? A jak będzie przy zwrotnicy cyfrowej ? Mogę miec rózne końcówki czy raczej musze uważac żeby te słabsze nie przacowały na granicy przesterowania ?

Jestem zwolennikiem tych samych mocy we wszystkich kanałach. Tak stosuję od lat i nie miałem jeszcze z tego powodu kłopotów. Zaletą takiego rozwiązania jest duża i bardzo duża rezerwa do przesterowania dla toru średniego i wysokiego. Tą rezerwę czuć jak się słucha z głośnościami zbliżonymi do tych na koncercie (oczywiście w naszych warunkach mieszkaniowych). Przy cichym słuchaniu oczywiście nie jest to potrzebne, ale końcówki o tych samych mocach wbrew pozorom łatwiej się buduje lub kupuje. Duża rezerwa od przesterowania może być tylko zaletą.

najtańsze końcowki jakie można złozyć sa na TDA czy LMach - takie się często stosuje w zwrotnicach aktywnych monitorów nagraniowych.

Zgadza się. Była kiedyś konstrukcja hi-endowa na LM-ach Jeff Rowlanda (Model 10) co potwierdza że to zupełnie dobre rozwiązania choć osobiście bardziej poważam te dyskretne na tranzystorach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Zgadza się. Była kiedyś konstrukcja hi-endowa na LM-ach Jeff Rowlanda (Model 10) co potwierdza że to zupełnie dobre rozwiązania choć osobiście bardziej poważam te dyskretne na tranzystorach

W większości aktywnych monitorów studyjnych siedzą jakieś LM'y, i zazwyczaj końcówki są takie same na każdym torze, ale podejrzewam że powód jest prozaiczny. Tak jest prościej i wcale nie drożej, bo to głównie zasilanie wpływa na koszt a nie końcówka. Ja z kolei skłaniam się do wzmacniaczy PWM, takie moduły są do dostania za śmieszne pieniądze i mają mniejsze wymagania prądowe, co z kolei pozwala na oszczędność na zasilaniu.

 

Dla formatów 16bit - CDA filtry analogowe zaczynały działac od 14-16kHz. Charakterystyka przenoszenia zaczynała opadać od tych częstotliwości by wejść w pasmo zaporowe najwyżej przy 20kHz

Chyba piszesz tu o jakiś zabytkowych odtwarzaczach z DAC'iem r2r bez oversampling'u?

W większości aktywnych monitorów studyjnych siedzą jakieś LM'y, i zazwyczaj końcówki są takie same na każdym torze, ale podejrzewam że powód jest prozaiczny.

Na "elektrotanya" jest schemat Behringera 2031. Ściągnij i zobacz. Wysokie obsługuje jeden 3886 a w torze niskotonowym są dwa równolegle 3886. To najlepszy sposób na różnicowanie mocy bo zasilanie jest takie same dla obu torów. Głośniki oczywiście o znamionowej impedancji dla wysokich 8 dla niskich 4 ohm.

Ja z kolei skłaniam się do wzmacniaczy PWM, takie moduły są do dostania za śmieszne pieniądze i mają mniejsze wymagania prądowe, co z kolei pozwala na oszczędność na zasilaniu.

Używam dwóch systemów aktywnych. Jeden jest zasilany wzmacniaczami PWM fabrycznymi. Ten z PWM-ami sterowany jest DCX-em. Drugi zestaw całkowicie analogowy z dedykowanymi modułami wmontowanymi w oddzielną komorę kolumn w sekcji niskotonowej (zestaw 3+3 modułowy).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.